Nadelen Orange

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Ik123
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dag allemaal,

Graag zou ik de nadelen, addertjes onder het gras van Orange kennen.
De goedkope prijs die ze aanbieden lijkt me namelijk te mooi om waar te zijn en hoor hier en daar al negatieve opmerkingen.

anyone who can help? Wil niet zo maar overschakelen en achteraf spijt hebben :-)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Kan je iets nauwkeuriger zijn wat je juist zou willen nemen van Orange?

TV+internet + verplicht abbo gsm?

Een gewoon gsm abbo
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Ik123
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

oei sorry, TV + internet.
Ja dat verplicht GSM, daar hou ik al niet zo van..
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Je kan ook die "verplichte" gsm abbo laten vallen maar dan betaal je de volle pot(65 euro) dus als je dit wilt doen raad ik je aan:

TV+Internet + neem een abbo dat bij je past uiteindelijk heb je toch een gsm abbo nodig

TV+Internet( 39euro ) + kosten keuze gsm abbo ( goedkoopste 8euro dacht ik )

Optie* Sneller internet 100/10mbps -> 200/20mbps is 10euro extra 39euro-> 49euro + kosten gsm abbo

Ik dacht te menen dat je 2/3 euro korting kreeg als je een gsm abbo erbij nam ( concreet alles bij Orange )
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Ik123
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

De inhoud ken ik maar ik heb het gevoel dat er heel wat addertjes onder het gras zijn.
Zo vertellen ze bv niet dat ze 2de hands materiaal van Telenet gebruiken...
Ik ben er zeker van dat er nog addertjes zijn..
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik123 schreef:Zo vertellen ze bv niet dat ze 2de hands materiaal van Telenet gebruiken...
So? :roll:
Denk je dat telenet en proximus hun decoders van vertrekkende klanten wegsmijten? Die gaan echt niet enkel naar orange en scarlet hoor.

Andere zaken?
Het belangrijkste is dat als er problemen zijn ze zo goed als zeker naar telenet zullen wijzen en telenet zal zeggen dat het orange is.
Kijk maar hoe het er aan toe gaat bij proximus.
Ze zijn allen in hetzelfde bedje ziek.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Er zijn geen addertjes maar wel enkele zaken waarmee je rekening moet houden zodat je achteraf niet komt klagen:
- Het is nieuw, dus kinderziektes en het loopt nog niet altijd even vlot (dan bedoel ik niet de kwaliteit en snelheid van het internet)
- Je kan niet via de app tv kijken
- Je kan niet programma's herbekijken
- Voor sommige zaken zijn ze nu eenmaal afhankelijk van Telenet die het netwerk beheert, en van wat ik lees en hoor is de communicatie van Telenet naar Orange ook niet altijd zoals het hoort

Daar kan ik nu zo direct op komen. Ik heb zelf al Orange van januari vorig jaar en ben tevreden.
Ik123
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hmm wel jammer dat ik dan van het kastje naar de muur kan gestuurd worden door de slechte communicatie tussen hen 2...
en ja die apps, kan ik wel zonder.

Welke snelheid haal je met Orange?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

cadsite schreef:
Ik123 schreef:Zo vertellen ze bv niet dat ze 2de hands materiaal van Telenet gebruiken...
So? :roll:
Denk je dat telenet en proximus hun decoders van vertrekkende klanten wegsmijten? Die gaan echt niet enkel naar orange en scarlet hoor.

Andere zaken?
Het belangrijkste is dat als er problemen zijn ze zo goed als zeker naar telenet zullen wijzen en telenet zal zeggen dat het orange is.
Kijk maar hoe het er aan toe gaat bij proximus.
Ze zijn allen in hetzelfde bedje ziek.
Ik kan in ieder geval bevestigen dat ik een nieuwe decorder heb gekregen,wel een ouder model,(3)maar wel een nieuwe,als Scarlet klant.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Ik123 schreef:De inhoud ken ik maar ik heb het gevoel dat er heel wat addertjes onder het gras zijn.
Zo vertellen ze bv niet dat ze 2de hands materiaal van Telenet gebruiken...
Ik ben er zeker van dat er nog addertjes zijn..
Waar haal je dat van 2de hands materiaal? Mijn modem was gewoon nieuw. Het is idd wel het vorige model dat Telenet gebruikte. Mijn identieke Telenetmodem heb ik nog liggen. Moesten ze niet terug hebben.
Voor de rest werkt Orange zeer goed. Ik haal de geadverteerde snelheden 100/10 en heb nog nooit snelheidsdrops gehad zoals sommige andere gebruikers.
TV werkt goed, maar minder uitgebreid dan Telenet. Dus geen tv theek, terugkijk tv etc. Maar de belangrijkste zenders zijn aanwezig. De decoder werkt goed, wel iets trager dan het laatste model van Telenet. De app werkt goed. Kijken via de app gaat nog niet, opnames beheren wel.

Ik ben nog maar 1 probleem tegengekomen: 2 weken geleden viel de kabel constant weg tijdens de dag. Bleek dat Telenet aan het werken was. Telenet klanten hebben hier op voorhand een melding van gekregen. Orange klanten niet. Ik heb dit gemeld aan hen.
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

Orange fup
Indien je tijdens piekuren meer dan 750GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt.

Wat ik graag zou willen weten
Is dit ook van toepassing op Orange 100/10Mbps. Telenet whop 100/10Mbps heeft 200GB vast volume.
Orange heeft geen telemeter,hoe kun je dit controleren,zelf 'n volume meter installeren
Heeft iemand als eens meer dan 200GB verbruikt,en bleef de snelheid hetzelfde.
Daar is Orange niet duidelijk in.
https://www.orange.be/nl/hulp/internet- ... use-policy
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Verbruik je zelf veel , hoeveel gebruik bvb gemiddeld bij je huidige provider, als je nooit de 500GB zou aantikken zie ik geen probleem bvb.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Goh, dat van dat 2e hands materiaal, daar zou ik toch niet echt veel geloof aan hechten.
Qua nadelen zie ik eerder dat als je later bepaalde extra kanalen zou willen, dat niet zou kunnen, omdat Telenet daar exclusiviteit op heeft, maar dat zit dan weer meer in het TV gedeelte.
En ook dat ze bepaalde onversleutelde zenders niet willen doorgeven, omdat ze er geen rechten willen voor betalen.
En ook de verplichting om meerdere producten te nemen bevalt mij niet.
Wie een pack of shake wil, moet dat van mij kunnen, maar daartoe verplicht zijn, wil ik niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

Zie maar dat Telenet zuster bedrijf Ziggo NL de grootste coax provider van Nederland gaat volgen.
Daar is internet only Onbestaand.
http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-tec ... bonnement/
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

boulder schreef:Wie een pack of shake wil, moet dat van mij kunnen, maar daartoe verplicht zijn, wil ik niet.
Pack of shake is toch maar een etiket om het kind een naam te geven. Het enige wat telt, is de prijs per maand.
Voor 100 Mbps internet + tv betaal je bij Telenet 68,82 euro/maand en bij Orange slechts 57 euro/maand.

Het is blijkbaar voor velen te moeilijk om te begrijpen dat je die Orange-simkaart ook gewoon in de verpakking kunt laten zitten en bewaren in een kast.
100 Mbps internet + tv voor 57 euro/maand is voor velen nog steeds een interessante deal.
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

raf1 schreef:
boulder schreef:Wie een pack of shake wil, moet dat van mij kunnen, maar daartoe verplicht zijn, wil ik niet.
Het enige wat telt, is de prijs per maand.
Voor 100 Mbps internet + tv betaal je bij Telenet 68,82 euro/maand en bij Orange slechts 57 euro/maand.
.
Je vergeet wel free phone europ en vast lijn erbij te vermelden.Wat bij Orange niet mogenlijk is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

daarvoor gebruik je dan OVH voor ca 1,20 €/maand :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

bolo28 schreef:Je vergeet wel free phone europ en vast lijn erbij te vermelden.Wat bij Orange niet mogenlijk is.
Ik vergeet niets. Ik zeg dat alleen de prijs per maand telt. Behalve internet en tv zijn alle andere toepassingen die operatoren in een bundel of pack steken elders een stuk goedkoper te verkrijgen als internettoepassing. Telefonie is dus mogelijk via elke internetverbinding. Dat heet VoIP.
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

Nadelen van VoIP volgens Test Aankoop
•Duur geografisch nummer: voor zo'n nummer betaalt u een abonnement en doorgaans ook inschrijvingskosten. Hoewel er verschillen zijn naargelang van de operator, blijft het doorgaans vrij prijzig (€ 3 à € 10 per maand). Al bij al bent u dan even duur uit als met een klassieke telefoonlijn. Anders dan bij de klassieke telefoonoperatoren kunt u uw nummer bovendien niet overdragen wanneer u van operator verandert.
•Beperkte bereikbaarheid zonder geografisch nummer: zonder zo'n nummer kunnen anderen u alleen maar bereiken als ze van de diensten van dezelfde VoIP-operator gebruik maken. Dit soort nummer is echter niet bij bij alle VoIP-operatoren verkrijgbaar.
•Niet-traceerbaar adres: als u een nooddienst belt via de klassieke telefoonlijn, kan die aan de hand van uw telefoonnummer uw adres achterhalen. Belt u via VoIP, dan is dat niet mogelijk. Omgekeerd kunt u er ook de nooddiensten niet mee bereiken.
•Alle contact via Engelstalige websites: dat kan een probleem zijn als u die taal niet beheerst.
•Instabiele markt: VoIP-operatoren verdwijnen over het algemeen sneller van de markt dan klassieke telefoonoperatoren.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Ik123 schreef:Hmm wel jammer dat ik dan van het kastje naar de muur kan gestuurd worden door de slechte communicatie tussen hen 2...
en ja die apps, kan ik wel zonder.

Welke snelheid haal je met Orange?
Ik haal gewoon rond de 95 als ik een speedtest doe, dus snelheid is ook gewoon in orde.
Orange heeft inderdaad geen vaste telefonie maar je kan wel een optie nemen van 3 euro om 's avonds en in het weekend onbeperkt te bellen naar Belgische nummers. Ik vraag mij ook af of er nog echt veel mensen zijn die vaste telefonie gebruiken, als ik mijn vriendenkring en familie zie is dat bijna niemand.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

springfield schreef:Ik vraag mij ook af of er nog echt veel mensen zijn die vaste telefonie gebruiken, als ik mijn vriendenkring en familie zie is dat bijna niemand.
Bij ons wordt die nog vaak gebruikt. Onze GSM's zijn van onszelf, dus die rekening moeten we ook zelf betalen.
Als je telenet hebt ben je goedkoper af met whop dan internet + televisie, dus dat ding is toch betaald.
We hebben de 24europe bij genomen, nu kan moeder de vrouw bellen al wat ze wil zonder extra kosten. NL, FR allemaal geen probleem.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nadelen van VoIP volgens Test Aankoop...
Ik vrees dat Test Aankoop gesponserd is door Telenet/Proximus.

OVH heeft geen enkel van die nadelen die je opsomt en kost 1,19€/maand
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

cadsite schreef:
springfield schreef:Ik vraag mij ook af of er nog echt veel mensen zijn die vaste telefonie gebruiken, als ik mijn vriendenkring en familie zie is dat bijna niemand.
Bij ons wordt die nog vaak gebruikt. Onze GSM's zijn van onszelf, dus die rekening moeten we ook zelf betalen.
En zo moet iedereen de rekening voor zichzelf maken... Ik heb een Whoppa (deels betaald door het werk), maar er heeft nog nooit een vaste telefoon aan gehangen. Alles via gsm.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Inderdaad.
Ik ga nooit iemand een product aanraden, 'gewoon omdat ik het heb'. Voor de ene is een whop overkill en voor de andere is een whoppa te krap.
Ik vind het wel eigenaardig hoe veel mensen er klagen en zagen over de prijzen van telecom & energie maar eigenlijk niet goed weten wat ze hebben en wat er op de markt is.
Laatst nog een collega die aan het klagen was van haar hoge telenet factuur maar die een whoppa heeft en amper surft. :roll:
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

johan.devos schreef:
Nadelen van VoIP volgens Test Aankoop...


OVH heeft geen enkel van die nadelen die je opsomt en kost 1,19€/maand
Noem mij eens enkele voordelen die bij free phone europ ontbreken,en is in die 1,19 euro ook gratis bellen na 16 uur incl weekends en naar GSM inbegrepen.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

IVM OVH voordelen, enkele die ik nu al bedenk.
  • Caller ID
  • Blokkeren van nummers configureerbaar (alle anonieme nummers, specifieke nummers, etc)
  • Redirecten van calls naar ander nummer
  • Voice mails ontvangen per mail
Voor uitgaande GSM pak je dan gewoon wat minuten bij een andere VOIP provider en bel je ut via die dmv je dialing rules. voor mij kost me dat ongeveer 15 euro per jaar aan belwaarde.
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

Zodoende voor 1,20euro per maand kan mijn vrouw gratis bellen na 16 uur + weekends en feestdagen, ook naar gsm, uren aan 'n stuk.
Skype op onze pc is soms ook makkelijk,voor vrienden bereik,en kost ook niets,met beeld er bij.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:
boulder schreef:Wie een pack of shake wil, moet dat van mij kunnen, maar daartoe verplicht zijn, wil ik niet.
Pack of shake is toch maar een etiket om het kind een naam te geven. Het enige wat telt, is de prijs per maand.
Pardon?
Mag ik nog zelf beslissen wat voor mij telt?
Ik wil niet alles bij één provider hebben.
En er zijn mensen die geen GSM willen ook.
Waarom zouden die 57€/maand willen uitgeven als ze bijv. alleen TV nodig hebben?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

omdat 57€/maand waarschijnlijk minder is dan de prijs die zij nu betalen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

Ik123 schreef:Hmm wel jammer dat ik dan van het kastje naar de muur kan gestuurd worden door de slechte communicatie tussen hen 2...
en ja die apps, kan ik wel zonder.

Welke snelheid haal je met Orange?
hetzelfde als je whoppa200/20
Je houd beter wat je hebt,als Orange klant ben je nog altijd afhankelijk van Telenet's goodwill indien er zich problemen op de lijn voor doen.
Telenet is iet duurder,maar je krijgt ook meer.Hou ze maar eens naast elkaar.Zeker wat tv en vaste telefonie betreft.En gsm wil je zelf niet.
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Heb Orange sinds april 2015. 1 keer een probleem gehad maar dat was mijn eigen fout en 1 keer een drop gehad in snelheid (modem reset heeft dat toen opgelost). Voor de rest zeer tevreden. Ok er zijn een aantal zenders die we nu niet meer ontvangen maar daar keken we toch nooit naar.

Afhankelijk van Telenets goodwill... tjah dat heb je ook als je bij scarlett ofzo klant bent, dan ben je ook afhankelijk van Proximus. Maar hoe vaak komt dat voor? Als er een probleem is dan is het ofwel bij u thuis binnen, ofwel ergens in een of ander kaske in de straat. Als er een probleem thuis binnen is met de modem of versterker, dan kan er een orange technieker komen. Is het in de straat dan is het meestal (lees goed, meestal) een probleem voor iedereen (en dus ook telenet klanten). Dan moet er inderdaad een technieker van telenet komen om dit op te lossen. Aangezien hun klanten ook geimpacteerd zijn, zullen ze wel snel komen :wink:

En ja je "moet" een gsm abo nemen bij orange of de volle pot betalen. Wil je dat niet en wil je een vaste lijn maar geen voip, ja simpel, dan kies je niet voor Orange.

Wil je een 100/10 of 200/20, "ongelimiteerd" internet verbruik, een standaard tv aanbod met een iets trager werkende box, geen vaste lijn en een gsm abo, kies dan voor Orange, wil je dit niet, kies dan iets anders...
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

bolo28 schreef:
Ik123 schreef:Hmm wel jammer dat ik dan van het kastje naar de muur kan gestuurd worden door de slechte communicatie tussen hen 2...
en ja die apps, kan ik wel zonder.

Welke snelheid haal je met Orange?
hetzelfde als je whoppa200/20
Je houd beter wat je hebt,als Orange klant ben je nog altijd afhankelijk van Telenet's goodwill indien er zich problemen op de lijn voor doen.
Telenet is iet duurder,maar je krijgt ook meer.Hou ze maar eens naast elkaar.Zeker wat tv en vaste telefonie betreft.En gsm wil je zelf niet.
Goodwill van Telenet :roll: Voor bepaalde zaken zijn ze inderdaad afhankelijk van de netwerk beheerder, maar er zijn nog altijd contracten tussen beide dus dat is zeker niet zomaar afhankelijk van de goodwill.

Ik vraag mij echt af waarom je zo Telenet probeert te pushen terwijl de TS duidelijk opzoek is naar een goedkopere oplossing. Heb je zelf enige ervaring met andere providers? Voor Orange was ik een tevreden Proximus klant, ben overgestapt vanwege het gratis testen en de lagere prijs die ik daarna kreeg heeft ervoor gezorgd dat er ook geen enkele reden is om over te stappen. Toen ik nog thuis woonde hebben wij ook Telenet en Proximus gehad. Wij zijn toen overgestapt van Telenet naar Proximus omdat Proximus goedkoper was.
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

De TS wil geen 100Mbps en geen gsm,dan schiet er alleen Orange over aan 200/20Mbps..
Ik heb verleden week prijs gevraagd voor orange 200/20.Niet verkrijgbaar zonder gsm abo.Doe je gsm weg na 14 dagen dan gaat de prijs naar 65euro voor een 100/10Mbps 2 pack
Neem je xtra boost naar 200/20 dan komt er 10 euro bij en kom je uit op 75 euro voor een 2 pack.
Voor 4 euro meer heb ik 200/20 in 3 pck incl vaste lijn en gratis telefonie free Europe.
Ik zou gek zijn over te stappen.Uiteindelijk hangt Orange van Telenet af indien er zich problemen voor doen op de lijn.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

bolo28 schreef:Zodoende voor 1,20euro per maand kan mijn vrouw gratis bellen na 16 uur + weekends en feestdagen, ook naar gsm, uren aan 'n stuk.
Skype op onze pc is soms ook makkelijk,voor vrienden bereik,en kost ook niets,met beeld er bij.
Zodoende voor 1,20 met OVH kun je 24/24 7/7 gratis bellen naar elke vaste lijn in Europa (besparing van +- 20 euro tov Px/Tn), krijg je te zien wie er je belt (besparing van 5 euro tov Px/Tn), en heb je gratis dialing rules (ook 5 euro per maand).
Voor 10 euro per maand kun je dit uitbreiden met ongelimiteerd bellen naar elk GSM nummer in Europa.

Maar alleen al het feit dat je 1) niet gebonden bent aan een internet provider en 2) oproepweergave hebt, maakt OVH stukken interessanter dan de klassieke providers hier.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

bolo28 schreef:De TS wil geen 100Mbps en geen gsm,dan schiet er alleen Orange over aan 200/20Mbps..
Ik heb verleden week prijs gevraagd voor orange 200/20.Niet verkrijgbaar zonder gsm abo.Doe je gsm weg na 14 dagen dan gaat de prijs naar 65euro voor een 100/10Mbps 2 pack
Neem je xtra boost naar 200/20 dan komt er 10 euro bij en kom je uit op 75 euro voor een 2 pack.
Voor 4 euro meer heb ik 200/20 in 3 pck incl vaste lijn en gratis telefonie free Europe.
Ik zou gek zijn over te stappen.Uiteindelijk hangt Orange van Telenet af indien er zich problemen voor doen op de lijn.
Dat zegt hij nergens dat hij meer als 100 mbps nodig heeft, hij heeft het over grote bestanden en gamen en aan zijn uitleg te horen is hij hier dus geen specialist in. Als hij dus meer informatie geeft kunnen de mensen met kennis wel advies geven of een lagere snelheid een probleem zou vormen.
bolo28
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 maa 2017, 11:00
Bedankt: 1 keer

Hij zegt duidelijk op de andere topic whop wil ik niet want dan boet ik aan snelheid in.Whop is 100Mbps
Wat schiet er dan nog over :roll:
Bericht 7
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ead#unread
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

springfield schreef:Ik vraag mij echt af waarom je zo Telenet probeert te pushen terwijl de TS duidelijk opzoek is naar een goedkopere oplossing.
Geen aandacht aan schenken, het is de trol. Zal binnenkort wel weeer op zijn plaats gezet worden ;)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Mimir
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2018, 20:27

Dag allemaal,
Al een paar dagen verbindt 1 van de 2 gsm's zich niet meer op internet (wifi).
Tablet wel maar laptop ook niet.
Op de toestellen komt ook geen orange net op om te kunnen verbinden.
Heeft iemand hier raad mee?
Alvast bedankt.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Mimir schreef:Op de toestellen komt ook geen orange net op om te kunnen verbinden.
Wat bedoel je hier precies mee?
Vindt hij geen WiFi signaal?
Als dat zo is kan het zijn dat je apparaten geen 5ghz aankunnen en dat je router op 5ghz staat, probeer het eens op 2.4ghz te zetten.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

bolo28 schreef:De TS wil geen 100Mbps en geen gsm,dan schiet er alleen Orange over aan 200/20Mbps..
Ik heb verleden week prijs gevraagd voor orange 200/20.Niet verkrijgbaar zonder gsm abo.Doe je gsm weg na 14 dagen dan gaat de prijs naar 65euro voor een 100/10Mbps 2 pack
Neem je xtra boost naar 200/20 dan komt er 10 euro bij en kom je uit op 75 euro voor een 2 pack.
Voor 4 euro meer heb ik 200/20 in 3 pck incl vaste lijn en gratis telefonie free Europe.
Ik zou gek zijn over te stappen.Uiteindelijk hangt Orange van Telenet af indien er zich problemen voor doen op de lijn.
Je zou dom zijn om het zonder gsm te nemen. Al neem je een abo van 8 euro die je niet gebruikt in combinatie met 49 van internet en tv zit je nog maar aan 57.
Ik vraag me ook af hoe iemand meer dan 100 Mb/s nodig heeft en toch met in dat geval "slechts" 750 GB limiet toekomt.
Ik vraag me sowieso af waarom iemand meer dan 100 Mb/s nodig heeft. Om op meer dan 5 schermen tegelijk ultra HD filmpjes te zien?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”