Instellingen orange modem router

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

er iets niet just staat aan de instellingen v mn router.
Mijn unraid kan precies niet op internet
Bv mijn sabnzb houdt mn dropbox folder in de gaten, maar wil die files niet grabben
Al mn containers in unraid wil hij ook niet updaten. Check for updates duurt heel lang
In settings van mn router staat er bij mn unraid.. Status lease tijd permanent, en de naam is leeg, daar zou normaal unraid moeten staan, gelijk bij de rest wel allemaal mooi de namen staan
Ip adres staat er wel static ipv dynamisch dus das goed. Maar er scheelt gelijk wel iets
Ideetjes?


Edit:


Onder lan gebruikers zie ik al mn toestellen met naam, enkel mn unraid staat er bij maar zonder naam maar wel met ipadres

Onder dhcp clients! Zie ik al mn apParaten en nergens spoor v mn unraid

Ik ken er de ballen van. Ik zou eigenlijk dringend studie moeten doen van hoe dhcp, vpn enalles omtrent netwerk en poorten enz moeten leren
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Niemand die kan helpen met de instellingen? Ik ben praktisch zeker dat het daar ergens ligt waarom mn server niet op internet kan
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik denk dat uw bericht niet echt duidelijk is. Op een forum hangt het af van de duidelijkheid van de vraag hoeveel antwoorden je krijgt.
In principe heeft internet niets te maken met het feit dat uw NAS (ja toch?) de dropfolder niet vindt voor uw download programma. Dat lijkt me eerder een instelling in de NAS.
Verder moet je eens kijken naar al je IP adressen, hoe dat allemaal is ingesteld enz...
En wat gebeurt er als je een PC of laptop via een UTP kabel rechtstreeks op de modem hangt. Is de access naar internet dan ook langzaam?
Welk ip adres heeft dan uw PC of laptop?
Graag (veel ) meer informatie.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Indien het over je NAS gaat, welke merk en type NAS heb je?
Staan je IP setting, gateway, dns wel goed?
Juiste instellingen van nas -> dropbox?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Sylvester schreef:Ik denk dat uw bericht niet echt duidelijk is. Op een forum hangt het af van de duidelijkheid van de vraag hoeveel antwoorden je krijgt.
In principe heeft internet niets te maken met het feit dat uw NAS (ja toch?) de dropfolder niet vindt voor uw download programma. Dat lijkt me eerder een instelling in de NAS.
Verder moet je eens kijken naar al je IP adressen, hoe dat allemaal is ingesteld enz...
En wat gebeurt er als je een PC of laptop via een UTP kabel rechtstreeks op de modem hangt. Is de access naar internet dan ook langzaam?
Welk ip adres heeft dan uw PC of laptop?
Graag (veel ) meer informatie.
Er is niets mis met mijn instellingen van dropbox of de nas... Alles werkte voor de overschakeling van telenet naar orang, al 10j erfect, nu een andere router en plots hebik problemen, moet ergens een setting zijn.
Wat mortjeweten van mijn ip adressen?
Het is niet datmijn internet traag gaat.. Het is gewoon dat mijn nas, die een fixedip heeft, gewoon blijkbaar nietop internet kan
buthead schreef:Indien het over je NAS gaat, welke merk en type NAS heb je?
Staan je IP setting, gateway, dns wel goed?
Juiste instellingen van nas -> dropbox?
Nas is een unraid server, nogmaals daar staan alle settings 200% juist, ook dropbox
Ip, gateway en dns goed? Op de router bedoel je? Geen idee, dat vraag ik net, hoe moet het staan?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Watikmotweten van jouw IP adres? Weet ik niet, kijk zelf eens.
Heeft uw NAS een fixed ip dat toevallig in het DHCP range zit, met toevallig ergens anders eenzelfde IP adres?

Heb je gedaan wat ik vroeg? Als je een laptop of PC aan de modem hangt, krijgt die dan verbinding?
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb net mijn network.cfg file van unraid (nas) verwijdert, waardoor ik terug een dynamisch ip heb, en alles werkt terug.
Ideaal zou Blijkbaar een statich ip biNnen de router zijn ipv via de pc.
Hoe doe ik dat?


Edit: opgelost
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Allé, ik was dus 'very close' ...

Zeg nu ook nog eens hoe je het hebt opgelost.
johanfmp
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2017, 12:48

het probleem ligt aan de gewijzigde dns instellingen.
Toestellen die op dhcp staan krijgen de nieuwe binnen (van orange), toestellen die met een fixed ip staan hebben geen weet van gewijzigde dns'en.
Je moet deze dus manueel aanpassen.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

johanfmp schreef:het probleem ligt aan de gewijzigde dns instellingen.
Toestellen die op dhcp staan krijgen de nieuwe binnen (van orange), toestellen die met een fixed ip staan hebben geen weet van gewijzigde dns'en.
Je moet deze dus manueel aanpassen.
Klopt
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”