Problematische support

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Axonet
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2011, 21:47

Beste,

Ik heb donderdag 12/01/2017 via de website een dolfijn abonnement besteld als zelfstandige. Alles correct verlopen, bevestigingsmail ontvangen van mijn aankoop. De simkaart zou 2 dagen later toekomen.
Dinsdag nog steeds geen simkaart ontvangen. Ik bel naar de support dienst en ze kunnen niets terugvinden, zelfs het ordernummer niet. Na 4 keer doorgeschakeld te worden raden ze mij aan om eens langs te gaan in de shop.

Woensdag ga ik langs in de shop maar daar konden ze ook niets vinden. Hij wou het abonnement voor ons aanmaken maar wou niet de korting geven die er momenteel op het internet loopt dus hebben we het abonnement niet afgesloten. Terug thuis heb ik opnieuw de bestelling online gedaan en opnieuw alles vlot verlopen. Na het ontvangen van de aankoopbevestiging heb ik onmiddellijk naar de klantendienst gebeld om te kijken of ze nu wel iets konden terugvinden. Zonder resultaat. Ze gingen mij terugbellen.

Deze morgen nog steeds niemand aan de lijn gehad, orange reageert niet via social media ( FB en Twitter ). Na nogmaals de klantendienst te contacteren hebben ze het incident ge-escaleeerd en gaan ze mij binnen de 24h terug contacteren.

Hebben sommige mensen hier ook zo een slechte ervaring met Orange? Wanneer je op de sociale media gaat kijken zijn er sinds 2017 enkel maar slecht reacties.

Op hun website staat dat ze de beste support hebben van België, maar ik heb nog nooit zo een slecht support gekregen!!
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Dat zou voldoende moeten zijn om geen klant te worden bij Mobistar...

Ik was een 3-tal jaar ook klant bij Mobistar en ik was zeer ontevreden over alles bij hen.
Daarna naar Proximus gegaan en sindsdien geen enkel probleem meer...maar dat is natuurlijk een vrije keuze.
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Vroeger ook nogal wat moeite mee gehad maar nu veel beter maar je moet wat geduld hebben, het kan soms een week duren vooraleer je teruggebeld wordt.....

Dat online kortingen niet geldig zijn in een shop is maar normaal... dat is overal zo, je strijkt online zelf een deel commissie op, zo moet je het bekijken..
Waarschijnlijk werkt het systeem van online aanvragen op een ander platform vandaar dat men dat niet onmiddellijk kan zien, zo is het ook dat de orangeapp pas 2 dagen na activatie actief is net als de inbegrepen icoyote bij sommige abonnementen.

Mijn zoon bestelde ook begin januari online, was ook heel ongeduldig maar heeft toch ongeveer 1 week op zijn simkaart moeten wachten...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

De businessupport die ik voor het werk kan contacteren is altijd behulpzaam en vriendelijk, dus op dat vlak geen klagen. Eens je klant bent kan het dus wel :) (Kan natuurlijk ook aan het aantal simkaarten en sla's liggen).
Vroeger wel dikke miserie gehad met hun helpdesk dat zelfs ombudsdienst er bij betrokken werd. Heeft 6 maanden gekost maar ik neem aan dat ze tegenwoordig zo erg niet meer zijn.
Ik zou zeggen, gezien je de bevestigingsmails hebt, bellen en dan moeten ze het maar telefonisch inboeken/rechtzetten.

@hierboven
Bij Proximus wel, tenzij er expliciet web exclusive bij staat. Bij Base ook dacht ik.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Axonet schreef: Na het ontvangen van de aankoopbevestiging heb ik onmiddellijk naar de klantendienst gebeld om te kijken of ze nu wel iets konden terugvinden. Zonder resultaat.
Dit is vrij herkenbaar bij Orange (Mobistar). Ik wou ooit eens internet on mobile simkaart aanvragen met nummeroverdracht. De simkaart leveren was geen probleem maar eens je die gekregen had kon je pas online aanvragen om je nummer over te dragen naar die IOM simkaart (vreemd maar bon). Ik vulde online dus alles in, bevestiging gekregen enzo en 48 uur later zou alles overgedragen zijn. Na een week nog steeds niets veranderd en ook verschillende keren gebeld maar er was nergens iets te vinden over mijn aanvraag. Hoeveel keer ik die ook online invulde, niemand bij Orange vond er iets van terug. Uiteindelijk via Facebook verder geholpen en toen zij eraan begonnen was een kwartier later mijn nummer overgedragen... Mijn ervaring is dus dat je via Facebook & Twitter een veel betere en bekwame support krijgt dan via de telefoon (want dat vind ik toch nog altijd een klucht hoor) en neen dat ze niks terugvinden over wat je online bij Orange doet/aanvraagt is geen uitzondering dat is meer de regel denk ik.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Orange kampt sinds iets voor nieuwjaar met serieuze problemen, zou me niet verwonderen mocht het daar aan liggen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Axonet
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2011, 21:47

Uiteindelijk alles sneller dan verwacht in orde gekomen. Ze hebben simkaart met prior post opgestuurd en vandaag de kaart ontvangen en is reeds geactiveerd. Wel niet te verstaan hoe dit is kunnen gebeuren. Ik las inderdaad ook op het net dat ze kampen met problemen door overschakeling op nieuw systeem.

In die situatie is het denk ik beter even de online bestellingen uit te schakelen tot alles is opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”