Mobistar/Orange simkaart werkt niet buiten de EU

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zit al een paar jaar met het probleem dat telkens ik op verlof buiten de EU ga, mijn gsm met geen enkel netwerk meer wilt verbinden.
Het ligt niet aan het toestel, dat met een lokale kaart perfect werkt.

Mobistar shops en helpdesk weten van toeten noch blazen.
Eentje heeft ns een setting teruggevonden die zogezegd "1.5 jaar geleden geactiveerd zou zijn", en de kaart buiten de EU blokkeert, maar 2 jaar geleden was het ook vanda dus "I smell BS"; die setting hadden ze overigens afgezet en nog altijd nougabollen.

Weet iemand hier wat de oorzaak zou kunnen zijn?
En bij wie ik moet zijn om dit opgelost te krijgen?

Ik heb mijn account al jaaaaren, dus ik heb zo'n licht vermoeden dat er mogelijk nog ergens een setting van een oude abonnementsformule in de database is blijven plakken, maar die allang niet meer getoond wordt op de forms van het personeek.

Het laatste advies dat ik kreeg was "veranderen naar Base en dan terugkeren" (geen slecht advies an sich, maar nogal drastisch, en op de vraag "waarom Base" kreeg ik als antwoord "omdat enkel zij een postpaid gsm nummer overnemen" ofzo, een antwoord dat me niet gerust stelt inzake de kennis van zaken van de persoon die het me zei).
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Ik heb geen problemen met landen buiten de EU met mijn Internet on mobile Mobistar/Orange sim. Wel enkel nog maar 'getest' in Zwitserland, Rusland an Vietnam.

Al eens geprobeerd gewoon een nieuwe sim kaart te vragen? Wie weet lost dat het wel op.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En als met een nieuwe SIM kaart ook niet helpt stap dan over naar een andere provider met behoud van uw GSM nummer welteverstaan, je moet daar niet langer uw tijd aan verliezen.
Vdvde
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2018, 10:58

Ik heb ook al jaren een volledig identiek probleem bij Proximus. Ander toestel, andere SIM kaart, niets helpt. Telkens bij thuiskomst wordt door de klantendienst "iets herzet" en verzekerd dat het nu in orde is, wat op dat ogenblik natuurlijk niet te controleren valt. Volgende niet EU-reis : bellen of gebeld worden niet mogelijk (sms en internet ook niet, gewoon niets). Zou graag advies krijgen van iemand met identiek probleem waarbij dit opgelost werd.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2399
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Heb je wel al eens een andere orange simkaart meegenomen? Als die werkt weet je waar het probleem zit.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”