Ik zit al een paar jaar met het probleem dat telkens ik op verlof buiten de EU ga, mijn gsm met geen enkel netwerk meer wilt verbinden.
Het ligt niet aan het toestel, dat met een lokale kaart perfect werkt.
Mobistar shops en helpdesk weten van toeten noch blazen.
Eentje heeft ns een setting teruggevonden die zogezegd "1.5 jaar geleden geactiveerd zou zijn", en de kaart buiten de EU blokkeert, maar 2 jaar geleden was het ook vanda dus "I smell BS"; die setting hadden ze overigens afgezet en nog altijd nougabollen.
Weet iemand hier wat de oorzaak zou kunnen zijn?
En bij wie ik moet zijn om dit opgelost te krijgen?
Ik heb mijn account al jaaaaren, dus ik heb zo'n licht vermoeden dat er mogelijk nog ergens een setting van een oude abonnementsformule in de database is blijven plakken, maar die allang niet meer getoond wordt op de forms van het personeek.
Het laatste advies dat ik kreeg was "veranderen naar Base en dan terugkeren" (geen slecht advies an sich, maar nogal drastisch, en op de vraag "waarom Base" kreeg ik als antwoord "omdat enkel zij een postpaid gsm nummer overnemen" ofzo, een antwoord dat me niet gerust stelt inzake de kennis van zaken van de persoon die het me zei).
Mobistar/Orange simkaart werkt niet buiten de EU
-
- Elite Poster
- Berichten: 3032
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 265 keer
Ik heb geen problemen met landen buiten de EU met mijn Internet on mobile Mobistar/Orange sim. Wel enkel nog maar 'getest' in Zwitserland, Rusland an Vietnam.
Al eens geprobeerd gewoon een nieuwe sim kaart te vragen? Wie weet lost dat het wel op.
Al eens geprobeerd gewoon een nieuwe sim kaart te vragen? Wie weet lost dat het wel op.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
En als met een nieuwe SIM kaart ook niet helpt stap dan over naar een andere provider met behoud van uw GSM nummer welteverstaan, je moet daar niet langer uw tijd aan verliezen.
Ik heb ook al jaren een volledig identiek probleem bij Proximus. Ander toestel, andere SIM kaart, niets helpt. Telkens bij thuiskomst wordt door de klantendienst "iets herzet" en verzekerd dat het nu in orde is, wat op dat ogenblik natuurlijk niet te controleren valt. Volgende niet EU-reis : bellen of gebeld worden niet mogelijk (sms en internet ook niet, gewoon niets). Zou graag advies krijgen van iemand met identiek probleem waarbij dit opgelost werd.