Orange internet+TV only aan 39 euro bestaat niet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik las in de krant in het groot Orange TV + internet aan 39 euro
Ik kwam deze voormiddag in 'n Orange shop en wat bleek,niet te krijgen zonder Orange mobiel abonement.
Kan dit zo maar.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Dat is juist het enige aanbod dat er is https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv

Alleen heb je wel een mobiel abonnement nodig. Vanaf een abo van 39 euro/maand kost het €39. Andere abo combinaties kosten €49. Het goedkoopste is een abo van 8 euro/maand (kolibrie) +49 euro/maand dus €57/maand.

Momenteel loopt er een promotie. Vanaf Dolfijn (€15/maand) krijg je nu 6 maanden internet+tv aan €39/maand.

Zie ook de bijlage voor een overzicht.
Bijlagen
internettvprijsnl_0.pdf
Overzicht prijs mobiele abonnementen en prijs tv+Internet - Orange - Bron (https://www.orange.be/sites/b2c/files/internettvprijsnl_0.pdf)
(522.92 KiB) 68 keer gedownload
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

OK bedankt! dan wordt het niet Orange.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Hoezo? 57 €/maand voor een pack met (mobiele) telefonie is toch geen slechte prijs!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik wil Internet (incl boost)200/20 +TV only voor 49 euro waar ze reclame over maken.
Blijkbaar kan dit dus niet bij Orange in 2 pack.
Mobiel moet ik niet
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je niet akkoord bent met de manier van reclame voeren, dan moet je klacht indienen... Wat jij vraagt, zal je idd nooit voor 49€ kunnen krijgen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

of misschien handtekeningen verzamelen voor een petitie...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

http://www.jep.be/nl ==> Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

BertG3 schreef:Alleen heb je wel een mobiel abonnement nodig. Vanaf een abo van 39 euro/maand kost het €39. Andere abo combinaties kosten €49. Het goedkoopste is een abo van 8 euro/maand (kolibrie) +49 euro/maand dus €57/maand..
Als ik goed reken kost me Orange internet100/10 +tv en mobiel 57 euro neem ik optie boost dan wordt dat 200/20 euro aan +10 euro =67 euro.
Voor 2 euro meer heb ik fiber internet 200/20 in 3 pack en meer tv zenders.Mijn gekochte digicorder heb ik al terug verdiend.
Dus zo goedkoop zijn ze niet.Al spreken sommigen van 20 euro in de maand.Zie ergens op tweakers.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Elke keer als ik die reclame zie vraag ik me ook af hoe dit wettelijk toegelaten is.
In het groot 39 euro adverteren, en dan in de kleine lettertjes zetten dat je een ander abonnement nodig hebt om van die prijs te genieten. :bang:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

wied schreef:Hoezo? 57 €/maand voor een pack met (mobiele) telefonie is toch geen slechte prijs!
Ik ben het eigenlijk met de topic starter eens.
Of dit nu een goede of slechte prijs is, maakt niet uit, maar grote reclame maken dat je Internet + TV kan krijgen voor 39€ is bedrieglijk, als je hiervoor bijkomend een mobiel abbo van min. 39€ nodig hebt als voorwaarde...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
orlandosa
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2016, 23:28

Bedrieglijk is het niet, want het staat er duidelijk bij. Iedereen die het een beetje volgt wéét dat je dat mobiel abonnement nodig hebt. Het is ook zo bij de opstart in quasi alle media die erover berichtten verschenen. Net dat is wellicht ook de reden dat relatief weinig mensen de overstap maken, want het verschil met telenet is té miniem...

Zélf heb ik het ook overwogen, maar met twee kings en één whop is het verschil (zonder) niet in die mate dat ik de overstap zou doen, vooral omdat we yelo ook gebruiken op twee tablets in de keuken en een kinderkamer. Met een maandtotaal van rond 95 euro zie ik ons nog eerder overstappen op wigo, al twijfel ik nog omdat de dochter nu een apart mobiel abbo nodig heeft en dat niet kan included worden in wigo.
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

orlandosa schreef:Bedrieglijk is het niet, want het staat er duidelijk bij. .
Het staat er in de krant niet duidelijk bij.
Ik had er 'n vergrootglas voor nodig wat er onder in het klein stond te lezen,terwijl ze nog ' zee van overschot hadden op die volle pagina.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ik heb ook nog nooit een reclame gezien waar de spreekwoordelijke addertjes in het groot opstaan
dus na al die promos met addertjes nog nooit iemand een boete gehad, zal het wel mogen é.
Op het ogenblik dat ze het ergens vermelden in het klein is het in orde.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

inderdaad, over-bescherming kweekt "luie" consumenten :wink:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

wied schreef:Hoezo? 57 €/maand voor een pack met (mobiele) telefonie is toch geen slechte prijs!
wat ziekjes vandaag? :-D
orlandosa schreef:Het is ook zo bij de opstart in quasi alle media die erover berichtten verschenen. Net dat is wellicht ook de reden dat relatief weinig mensen de overstap maken, want het verschil met telenet is té miniem...
idd. zdnet had eerst wel foutief geïnformeerd dat je geen abbo nodig had (heb hen dit laten rechtzetten).....

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nternet-tv
staat er DUIDELIJK bij....soort van koppelverkoop.
"Om te profiteren van ons Internet + TV-aanbod, heb je een Orange gsm-abonnement nodig."

Als deze promo niet goed aanslaat, is de volgende stap de abboverplichting afschaffen of 5-10 € extra vragen als je geen abbo afsluit. :-D Laat hopen het eerste. :-D
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

website orange schreef:Interesse in een simpel aanbod én de beste prijs?
... neem dan scarlet ?

1 tarief, int/tel/tv, simpel aanbod en als je nog gsm erbij wil ook daar weer simpel aanbod.
en dan nog eens de beste prijs... tgoh, ik denk dat orange toch ietsje specifieker moet zijn :p
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

De meesten willen goede kwaliteit maar willen er niet voor betalen :banana:
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

proximusboyke schreef:De meesten willen goede kwaliteit maar willen er niet voor betalen :banana:
ik zou het al geweldig vinden moest je een basisproduct "connectiviteit" goedkoop kunnen krijgen met deftige specs...
en dan wat de prijs op zou drijven als opties (telefonische support, mail account, ....)

telecom is een beetje zoals de zonnepanelen: iedereen mag meebetalen voor de weinige die het hebben
(ie: bij zonnepanelen betalen zij die het niet hebben taksen voor zij die het wel hebben, bij internet betalen zij die geen support nodig hebben toch voor degene die het wel nodig hebben)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

die support kost zoveel niet.
Wel dat ge in de kleinste gemeente even snel internet hebt zoals in de grote steden. ( dan heb ik het over telenet en nu ook orange)
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

proximusboyke schreef:die support kost zoveel niet.
euh, investeren in het net is 1 kost, en die komt (als je dat goed plant en uitwerkt) niet zo vaak terug.
support is recurrent...
ik denk toch écht wel dat techniekers de baan opsturen om een modem in te pluggen en mensen aan de telefoon zetten om te zeggen "druk op de aan knop" globaal gezien een pak meer kost.
vergeet ook niet de kost voor locatie voor de support medewerkers en het elektraverbruik, het wagenpark voor de techniekers en de enorme logistieke en administratieve backend die daaraan vasthangen.

én, ten slotte onthou dat je door investeringen ook meer klanten kan bereiken en meer diensten kan aanbieden (en dus inkomsten genereren),
terwijl elk soort support een verloren kost is (de beste techniekers zijn nog altijd degene die niet moeten uitrijden... dat is een teken dat alles functioneert zoals verwacht)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

splitter sorry, met support bedoelde ik mensen aan de klantendienst.
Mensen op de baan (herstellingen en onderhoud) is de grootste kost bedoelde ik.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

philippe_d schreef:
wied schreef:Hoezo? 57 €/maand voor een pack met (mobiele) telefonie is toch geen slechte prijs!
Ik ben het eigenlijk met de topic starter eens.
Of dit nu een goede of slechte prijs is, maakt niet uit, maar grote reclame maken dat je Internet + TV kan krijgen voor 39€ is bedrieglijk, als je hiervoor bijkomend een mobiel abbo van min. 39€ nodig hebt als voorwaarde...
Ik ben het ook eens hiermee.
In grote letters met 39€ adverteren, en dan zeggen dat je nog een ander abonnement nodig hebt, is consumenten misleiding.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Als Orange echt 20% goedkoper is dan Telenet zoals hun CEO meld in De Tijd,mag hij me internet200/20 + HDtv + vaste lijn incl telefonie in '3 pack' leveren aan 55,20 euro.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

louisa schreef:Als Orange echt 20% goedkoper is dan Telenet zoals hun CEO meld in De Tijd,mag hij me internet200/20 + HDtv + vaste lijn incl telefonie in '3 pack' leveren aan 55,20 euro.
Als ik het goed heb, heeft u die 3 voor 67 euro per maand? Welke formule is dat?
Whoppa kost 78 euro per maand. Tenzij je zelf een digibox/digicorder/CI+ module koopt. Maar dan kom ik nog op 70 euro per maand uit.

Die 20% zal wel kloppen als je bepaalde voorwaarden stelt zoals:
- 'onbeperkt' internet
- 100/10 mbps
- decoder inbegrepen waarmee je kunt opnemen
- geen vaste lijn
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

fiber200/20 in 3 pack met een digicorder die al 1 jaar is terugverdiend.
Onbeperkt internet volume zit ook in mijn formule.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

louisa schreef:fibernet200/20 in 3 pack met een digicorder die al 1 jaar is terugverdiend.
Onbeperkt internet volume zit ook in mijn formule.
Dat is dan gewoon Whoppa zonder decoder inbegrepen, 20% goedkoper is dan 57,57 euro per maand.
En 'terugverdiend' klopt ook niet echt als je het vergelijkt met Orange. Want daar zit je niet met een eenmalige kost van 249 euro. Stel dat die digicorder 5 jaar meegaat dan betaal je eigenlijk 4,15 euro per maand.

Dus bij Orange: 49 + 8 + 3 = 60 euro all in ( ook met gratis bellen 's avonds en in het weekend )

Bij Telenet: 69,08 + 4,15 = 73.23 euro all in

dat is meer dan 20%, Telenet is in principe 'beter' maar mocht je niet veel bellen overdag en geen 200/20 mbps nodig hebben dan is Orange inderdaad meer dan 20% goedkoper.
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

60 euro all in wil ik ook nog geven met plezier.
Wel(100%) indentiek hetzelfde wat ik nu heb.Nergens aan sleutelen.
Laat Orange maar komen'lanadekat'
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Ik vind deze reclame ook pure misleiding en blijf me erover verbazen dat dit nog niet is aangepakt. Is zoals Ryanair reclame zou maken "vliegen naar New York voor 1 euro", en dan in de kleine lettertjes dat je verplicht 1 koffer moet betalen voor 1000 euro.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”