Download limiet kabelinternet Orange

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Patje schreef:Bij mij helpt dat ook niet naar e-services gaan, kan verbruik van vast internet niet zien (niet via chrome en FF ook niet)

Door een technisch probleem konden we je aanvraag niet verzenden. Gelieve het later opnieuw te proberen.
Idem hier.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ook wat te melden; ik had de 100 mbps genomen maar ben toch terug overgeschakeld naar 200 mbps.

Men zegt bv ach een gewone site enzo opladen is evensnel maar ik kan u zeggen dat dat toch niet klopt: ik heb en vooral int begin merk je dit zeer goed, int begin zag je duidelijk dat een pagina als google sneller vooruitging. Alles gaat echt wel vlotter/sneller.

Ook gebruik ik 2 laptops, bij de ene download ik bv een (legale) film en op de andere zit ik online te gamen; bij de 100 mbps merkte ik toch op als ik met beide bezig was dat mijn game opeens wat minder vlot ging, op een knop duwen had wat vertraging en in wow is dat klote als je dat voorhebt. Met die 200 mbps nu heb ik dit tot nu toe nog niet voorgehad.

Het is dan wel 10€ extra maar het kan mij niet schelen want het maakt voor mij toch wel wat verschil uit.
Tttsss
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zou je het niet eerder merken aan de upload dat het vlotter gaat, unicorn? Die verdubbelt namelijk ook van 10 naar 20 Mbps...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
elmariachi2920
Plus Member
Plus Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 08 aug 2011, 17:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

net nieuwe factuur gekregen van orange
verbruik van vorige maand kan je er nu ook op zien
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Unicorn1 schreef:Ook gebruik ik 2 laptops, bij de ene download ik bv een (legale) film en op de andere zit ik online te gamen; bij de 100 mbps merkte ik toch op als ik met beide bezig was dat mijn game opeens wat minder vlot ging
Dat lijkt mij eerder een probleem van QoS dan puur bandbreedte.

Teveens satureerd je download ook je upload... en die heb jij dan ook weer nodig voor je game.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie forum regels
r2504 schreef:
Unicorn1 schreef:Ook gebruik ik 2 laptops, bij de ene download ik bv een (legale) film en op de andere zit ik online te gamen; bij de 100 mbps merkte ik toch op als ik met beide bezig was dat mijn game opeens wat minder vlot ging
Dat lijkt mij eerder een probleem van QoS dan puur bandbreedte.

Teveens satureerd je download ook je upload... en die heb jij dan ook weer nodig voor je game.
Ok.
Ben niet zo'n kenner.
Nu heb ik dus dat probleem niet meer, tis nu niet dat het zo'n ramp was maar ik speel WOW en dan moede u aanvals/verdediginsknoppen retesnel kunnen aanklikken en dat ging dus zo vlot niet meer en nu sinds ik de boost heb genomen heb ik dat probleempje nimmer voor gehad.

Iets downloaden of uploaden en gamen terzelfdertijd op een laptop dat is al volledig een ramp, daarmee dat ik 2 laptops apart gebruik. Het moet vooruitgaan bij mij ;).
Tttsss
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Unicorn1 schreef:Nu heb ik dus dat probleem niet meer
Omdat de server waarvan je download te traag is... moest die snel genoeg zijn dan zou je upload wederom satureren.
Unicorn1 schreef:Iets downloaden of uploaden en gamen terzelfdertijd op een laptop dat is al volledig een ramp, daarmee dat ik 2 laptops apart gebruik. Het moet vooruitgaan bij mij ;).
Je hebt maar één internetverbinding... twee laptops lost het probleem dus maar gedeeltelijk op... je verschuift de bottleneck een klein beetje.

Enkel via QoS (maar dan moet je router dit ondersteunen) kan je bekomen dat je "egoistische" download niet je volledig bandbreedte gebruikt.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sinds vandaag werkt mijn verbruiksmeter... Gisteren geraakte ik enkel aan de facturen in mijn klantenzone... Er is dus duidelijk aan gewerkt, want tot gisteren heb ik nooit mijn verbruik van het vaste internet kunnen checken...

Nog mensen bij wie het nu wel werkt, waar het tot nu nooit gewerkt heeft?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

geduld met orange/telenet begint bij mij een beetje te verliezen.
Surfvolume piekuren
Onbeperkt
Verbruikt 73.48 GB
Update 10/12/2018 11:29

Surfvolume daluren
Onbeperkt
Verbruikt 172.82 GB

maar zit blijkbaar toch weer op "smallband", 8mb down, 0.9 up...
Helpdesk weet weer van niets , kent het woord smallband niet aangezien het "onbeperkt" is. Zullen het komen oplossen met een technieker die wifi boosters wilt installeren ... :roll:, laat dus maar (ja want als ik via utp werk zal een booster echt verschil geven hoor)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tip : babbel eens met Orange helpdesk via Facebook of Twitter. Die mensen hebben me in het verleden al dikwijls beter kunnen helpen dan de telefonische helpdesk.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Jammer genoeg krijg ik geen responce via twitter of facebook...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is wel zeer vreemd, want doorgaans reageren die erg snel. Ik regel eigenlijk bij voorkeur alles via dat kanaal gewoon omdat het snel gaat.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Zelf nog nooit dergelijke smallband problemen gehad bij Orange. Mijn metertje werkt ook wel niet in de klantenzone. Ik heb geen idee hoeveel ik verbruik, maar ik heb toch al eens een halve gamecollectie van Playstation Network gedownload zonder problemen. Dit loopt toch al in de 100'en gb's.

Misschien een vraag: mensen die dergelijke problemen hebben, hadden jullie vroeger bij Telenet een limiet? Bvb van BasicNet naar Orange? Misschien draait in Mechelen nog ergens een metertje op je aansluiting .... (misschien ver gezocht) :???:
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
jules.brees
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2018, 15:27

ToMiKoN schreef:Zelf nog nooit dergelijke smallband problemen gehad bij Orange.
Misschien een vraag: mensen die dergelijke problemen hebben, hadden jullie vroeger bij Telenet een limiet? Bvb van BasicNet naar Orange? Misschien draait in Mechelen nog ergens een metertje op je aansluiting .... (misschien ver gezocht) :???:
Bij Telenet heb je een limiet van 150GB voor basicnet 200GB voor whop + nachtsurfen en onbeperkt voor whoppa met een fup van 750GB in de piek uren onbeperkt in de dal uren.Ik zie op de originele Telenet topic Netweters waar ik dagelijks aanwezig ben nooit klachten over smalband.
Indien je als Telenet klant klachten hebt over het volume smalband kan je hier terecht.
https://www.netweters.be/t5/Nederlands/ct-p/TaalNL
https://www.speedtest.net/result/7863101957.png
Ik heb al eens 16TB verzet met whoppa fup aan grote testbestanden.Tussen smorgens 7h30 en 12 uur.Binnen de 2 weken.Niet 1 dag op smalband gestaan.
Van 24 uur Tot smiddags 12 uur is het echt onbeperkt
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”