Download limiet kabelinternet Orange

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Ik ben sinds deze voormiddag aangesloten ophet kabelinternet en -tv van Orange. Werkt super goed trouwens. Nu vroeg ik me af welke download limiet er is? De installateur zei onbeperkt maar volgens hetgeen ik lees is het 750GB. En het zit dat in de dal uren?

Groeten en bedankt! Peter
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Normaal hetzelfde als het duurste particulierenabonnement bij Telenet: 750GB tijdens piekuren, vrij van limiet tijdens daluren.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Is idd een FUP. Meer info op: https://www.orange.be/nl/hulp/internet- ... use-policy

Indien je tijdens piekuren meer dan 750GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Bedankt voor de antwoorden! En wanneer zijn het piekuren? Groeten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

DALUREN

Middernacht tot 12 uur ’s middags
Je surft altijd onbeperkt tegen volledige snelheid

PIEKUREN

12 uur ‘s middags tot middernacht
Je surft onbeperkt tegen volledige snelheid. Pas bij verbruik van meer dan 750 GB tijdens piekuren, verlaagt je snelheid tijdelijk naar 10 Mbps in piekuren tot je volgende factuurperiode.

:)

Vorige maand zo'n 950gb erdoor gejaagd onder meer dankzij steam en streaming :D Ps: hoe bevalt je orange? Even wat 'off-topic' misschien :P
ben aan het wachten om ook over te stappen. ga juist nog effe wachten op enkele dingen voor ik verander.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

ddd schreef:Is idd een FUP.
Maar nee. Ik snap niet dat mensen dat blijven zeggen. Een FUP is een vage overeenkomst dat de gebruiker mag doen wat hij wil, zolang hij binnen de (bewust vage) grenzen van het redelijke blijft.

Wat Telenet (en Orange) heeft, is een harde limiet van 750GB per maand tijdens de piekuren met een 'smallband' van 10/1 (dacht ik), en geen limiet erbuiten.

Dit is net zoals vroeger, alleen is 750GB meer dan de 10GB van tien jaar terug en is 10/1 sneller dan de 0,128/0,64 van tien jaar terug en de daluren tellen voor 0% mee ipv voor 50% zoals tien jaar terug, maar het concept van 'Een harde limiet met daluren' is totaal niet gewijzigd.
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Het probleem is wel dat je als gebruiker totaal geen id hebt van uw verbruik. Op hun klantenzone staat nergens een "telemeter" zoals bij telenet het geval was.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Gewoon volop downloaden en je van niks aantrekken. Als ze je contacteren met de melding dat je te veel download moet je gewoon hun er op wijzen dat je niet kan zien hoeveel je download/upload en er dus ook geen rekening mee kan houden. Vertragen ze je internetverbinding of sluiten ze je af, dan stap je op je gemak naar de ombudsdienst. Dit is een zaak die ze gewoon verliezen tegen jou.

Als een garage je morgen een auto verkoopt waarmee je onbeperkt overal mag tanken, maar met een FUP van 75 liter per maand (zonder je je verbruik kent, noch de inhoud van die tank), hoe kan je daar dan rekening mee houden? Niet ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Je moet de vraag anders stellen.

Zijn er al mensen die aangemaand werden om minder te verbruiken?

Volgens mij niet dus is de volgende vraag...

Hanteren ze wel hun harde limieten?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb tijdens mijn testperiode hiermee te maken gehad ja. Staat hier ook ergens op Userbase. Ik kreeg telefoon omdat ik een verbruik had van meer dan 1TB (weet de exacte hoeveelheid niet meer). Hun uitgelegd dat er in mijn contract duidelijk stond dat het gaat over "onbeperkt" internet en dat ik dus mijn NAS (Synology, 4 schijven van 3TB in raid 5) aan het syncroniseren was met Hubic. Volkomen legale traffiek dus. Ze probeerden wel wat moeilijk te doen met te zeggen dat als ik zo verder deed ze mijn snelheid moesten cappen op 10Mbps down/1Mbps up. Uiteindelijk heb ik ze na wat heen-en-weer gemail duidelijk gemaakt dat ze dan maar een telemeter achtig iets moeten voorzien waar ik mijn eigen verbruik op zie van al mijn toestellen samen.

Snap hun wel hoor, zij volgen ook alleen maar orders van bovenhand op. Niks mis mee als je je job wilt behouden. Maar dan mogen ze mij van hogerhand ook eens contacteren en kunnen we nog altijd zien hoe we dit gaan uitklaren. Uiteindelijk niks meer van gehoord achteraf, en heel mijn NAS is mooi in sync geweest met Hubic...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Even een oude Post bovenhalen.

Sinds gisteren avond zeer traag internet met orange. 7-9 Mbps (normaal 200) en 0.9 up. (ofc met utp op modem)
Modem herstart, geen verschil.
Mijn vriendin gebeld naar orange maar daar vonden ze niets van problemen en konden ze haar alleen een wifi booster geven ....
Ikzelf dan later op avond gebeld en ze gingen het doorgeven aan de hogere technische dienst. wachten nog op antwoord.

Dit lijk me dus eerder smallband ? (eerste keer sinds wij Juni op orange zitten, en toevallig na de eerste 3 maand?)
Nergens een bericht gekregen over smallband, nergens kan ik mijn verbruik bekijken, en op de helpdesk weet men van niets.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ik kan krisken enkel gelijk geven, als je in de klantenzone uw verbruik niet kunt zien, kunnen ze u nie op smallband zetten, als ze u bellen vraag h-je gewoon waar je kan controleren, ze vragen u enkel een beetje rustig te houden en laten u verder met rust. Je zou moeten op smallband staan zouden ze dat zeker zien en het U zeggen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Loeki
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2018, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Het zal misschien aan mij liggen maar ik kan in de klantenzone wel mijn verbruik nakijken.
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Loeki schreef:Het zal misschien aan mij liggen maar ik kan in de klantenzone wel mijn verbruik nakijken.
https://imgur.com/a/mkxr4RS
Nope, Hier niet
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ook nog nooit mijn verbruik kunnen nakijken in de klantenzone. Ik vind ook als je dat niet kan zien, er geen limiet kan opgelegd worden. Je kan het namelijk zelf totaal niet volgen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Loeki
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2018, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Ook ff screenshot gemaakt:
https://imgur.com/wwFIEQw
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Loeki schreef:Ook ff screenshot gemaakt:
https://imgur.com/wwFIEQw
Dit "onbeperkt" zou toch echt moeten stoppen. Dat dit legaal is snap ik niet. (Zelfde voor Telenet Ofc)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik heb er ook 1 keer over gezeten door een crash van een NAS en alles te moeten overzetten van dropbox ea clouddiensten en ik werd toch ook direct gecontacteerd, zgz had Orange een opmerking ontvangen van Telenet, en wetende dat ik van dag 1 klant was bij Orange, en jaren klant daarvoor bij Telenet( altijd max 100 Gb/maand), en op dat moment ook nog een Telenet basic had waarmee ik max 10Gb per maand verbruik had, gezien dit een backup was... gene parle, ik zou direct op smalband vliegen, vind dat heel klantonvriendelijk... als het constant van dat is, akkoord, maar eenmalig zouden ze toch moeten zwijgen...

De laatste tijd haal ik met mn Orange zonder boost ook maar DL van 75 Mb en UL van amper 1 Mb, vanavond eens testen met laptop direct op hun modem, en eens een chinese reboot doen, maar onlangs ook al geprobeerd, maar geen betering achter mn CRS125..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Net een speedtest gedaan en deze is inderdaad bedroevend laag : http://www.speedtest.net/result/7724179491
Op de klantenzone kan ik nu overigens wel mijn verbruik zien. Tamelijk laag (rond de 10GB) daar ik dit enkel gebruik als backup.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Door een technisch probleem konden we je aanvraag niet verzenden. Gelieve het later opnieuw te proberen.

Ik heb telefonisch contact gehad meermaals zelfs klacht via ombudsdienst en Orange blijft zeggen dat onbeperkt onbeperkt is...

Tja dan vind ik het raar dat andere mensen wel dat verbruik kunnen zien :roll:
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik kan perfect mijn verbruik zien met een half uurtje vertraging.

Verbruik van 25/9/2018 tot 24/10/2018
Update 18/10/2018 00:34
Surfvolume piekuren
Onbeperkt
Verbruikt 45.43 GB
Update 18/10/2018 00:34
Surfvolume daluren
Onbeperkt
Verbruikt 9.32 GB

Er staat wel twee keer: onbeperkt bij de surfvolumes, nu, smallband is ook onbeperkt in de ogen van de providers he. Wel een laag verbruik deze maand moet ik zeggen. :)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Zelfs de 500GB van scarlet was volgens de reclamecommissie "bijzonder veel dus ongelimiteerd te noemen" toen we daarover gingen klagen.
Het is bijzonder jammer dat zulke praktijken inderdaad toegelaten zijn.

Als ze adverteren met "Ongelimiteerd!" zou het effectief ongelimiteerd moeten zijn. Telenet zelf doet dat vrij sneaky door over "grootverbruik" te spreken en dan moet je in nog andere kleine lettertjes op andere pagina's gaan zoeken wat ze daarmee bedoelen.
Hierdoor moeten providers die weldegelijk ongelimiteerd aanbieden het extra duidelijk maken, waaronder dus beide Dommel en EDPnet vallen.

Al zegt Orange inderdaad op hun site dat het "Ongelimiteerd" is zonder kleine lettertjes, wat het ook weer verschrikkelijk vals maakt.
Als je inderdaad na zo lang nog altijd je verbruik niet kan nakijken via hun zou het inderdaad gewoon ongelimiteerd moeten zijn. Al helemaal als ze weigeren dit op te lossen.
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Even update,
Gisteren geen telefoontje, heb dan maar zelf gebeld.
Ze zijn er mee bezig te onderzoeken wat het "probleem" kan zijn (niet dat ik hun ga vertellen dat het mogelijk smallband is ...) en gingen nog eens melden dat het "dringend " is ...

Moet zeggen dat hun klantenservice nu niet de beste is. Bij telenet was dit ook al niet btw. (mijn ervaring ofc)
AlbertStevenson
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2018, 12:47

Ik ben recent tegen hetzelfde probleem gelopen, eigenlijk al sinds 29 september zelfs.
Het lijkt me nuttig dat ik de informatie die ik na 3 weken en 11 telefoongesprekken met Orange heb verkregen met jullie deel.
Ze hebben op een bepaald moment zelfs een Infrax technieker gestuurd om "het probleem op te lossen"
Dit is informatie zoals ik hem van de technische dienst van Orange heb gekregen, dus hoe betrouwbaar deze is...

Telenet limiteert de internetlijnen van alle Orange klanten die meer dan 750 GB aan data verbruiken in de maand.
Volgens Orange zijn ze daar sinds deze maand mee begonnen.
Snelheid wordt gelimiteerd naar 10mbps download en 1mbps upload tussen 12u en 0u.
Dit geldt zowel voor klanten met 100mbps internet als 200mbps.
In eerste instantie lijkt dit op de Telenet "FUP" maar er is niemand bij Orange die mij kan vertellen of dit enkel tijdens de piekuren telt.
Er is ook niemand bij Orange die kan vertellen of ze dezelfde piekuren hanteren als bij Telenet.
Het zou in ieder geval aan de kant bij Orange niet mogelijk zijn om te zien welke data specifiek op welk moment verbruikt werd.

De snelheid zou terug gereset worden op het einde van de facturatieperiode, maar daar was hij ook niet 100% zeker van.
Gezien ik nu eigenlijk net geen 4 weken op gelimiteerde snelheid zit (en mijn facturatieperiode ergens rond de 10e start) lijkt mij dit niet helemaal correct.

Net zoals vele anderen kan ik mijn eigen verbruik niet opvolgen.
Dat, gecombineerd met het gebrek aan transparantie ivm piekuren en dergelijke, zorgen ervoor dat de huidige situatie niet haalbaar is voor mij.
Dit heb ik ook uitgelegd aan Orange, en bijgevolg verteld dat er voor mij niets anders meer op zit dan terug te gaan naar Telenet (al is het ondanks de korting voor "nieuwe klanten" met de figuurlijke staart tussen de benen).

Als dit allemaal klopt is het op zich wel een agressieve manier om klanten terug van Orange naar Telenet te krijgen.
Ik vraag me zelfs af of Telenet het recht heeft de lijnen te limiteren ikv netneutraliteit en dergelijke.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zou bovenstaand verhaal zeker eens delen met de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

De chinese reset helpt al eens bij Orange om terug full speed te hebben, dus stekker van je poweradapter uittrekken , 1 min wachten, en terug in steken en volledig laten booten...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Telenet kloten heel wat orange gebruikers dat is geweten. Gelukkig heb ik geen problemen ondervonden behalve int begin dat mijn app niet kon connecteren mee de decoder, heeft orange weliswaar na ong een maand gefixt, zal aan wat instellingen hebben gelegen.
Ik ben altijd al goed geholpen geweest ook zowel via fb/twitter als aan den telefoon. Ik kan me wel voorstellen dat het niet bij iedereen zo vlot verloopt maar meestal kunnen de mensen vd klantendienst er maar weinig aandoen.

En noem me eens 1 provider op die wel de absolute top is? Ik heb alle 3 gehad op 1 jaar tijd : telenet, proximus en orange en ik ga op fb de reacties gaan bekijken en ik zie geen verschil.

Ik blijf bij orange om verschillende redenen maar 1 ervan is om duidelijk te maken aan telenet dat ik hen te duur vind en arrogant. Ja, ik weet het, doordatk naar orange ben gegaan verdient telenet er ook wel aan ja maar tzal toch minder zijn dat ik aan hen geef. Proximus was ik het minst tevreden van dus dat komt er nimmer in.
Tttsss
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Is er iemand die me kan helpen?

Ik merk sinds een paar weken dat mijn connectie van orange soms een flits uit gaat.

Hoe ik dat merk?
Omdat ik op facebook zit bv en om de zoveel tijd wordt gevraagd om terug in te loggen of aanmelden. Soms moet ik een stream op twitch dat ik kijk herstarten om die reden.


Mijn pc is met kabel verbonden direct aan de modem(wel met een 10m kabel)
sdke
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:43
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

boonpwnz schreef:Is er iemand die me kan helpen?

Ik merk sinds een paar weken dat mijn connectie van orange soms een flits uit gaat.

Hoe ik dat merk?
Omdat ik op facebook zit bv en om de zoveel tijd wordt gevraagd om terug in te loggen of aanmelden. Soms moet ik een stream op twitch dat ik kijk herstarten om die reden.


Mijn pc is met kabel verbonden direct aan de modem(wel met een 10m kabel)

Heb hier de laatste tijd ook last van. Heb alvast een 'dossier' laten aanmaken bij Orange. Ze zien inderdaad dat mijn lijn op bepaalde momenten van de dag enorm zwak is en wegvalt.. Ze blijven het op volgen en sturen eventueel een technieker langs.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

boonpwnz schreef:Is er iemand die me kan helpen?

Ik merk sinds een paar weken dat mijn connectie van orange soms een flits uit gaat.

Hoe ik dat merk?
Omdat ik op facebook zit bv en om de zoveel tijd wordt gevraagd om terug in te loggen of aanmelden. Soms moet ik een stream op twitch dat ik kijk herstarten om die reden.


Mijn pc is met kabel verbonden direct aan de modem(wel met een 10m kabel)
Ik heb dit ook enige tijd geleden een poos gehad. Soms tot wel enkele malen per avond. Tot ik telefoon kreeg van Telenet klantendienst met de vraag waarom ik bij hen vertrokken ben, etc. Heb alles héél duidelijk verteld, en dat ik niet te klagen had over Orange en hun klantendienst en producten. En indien ik wel een andere provider nodig zou hebben, ik nog liever naar Proximus zou gaan dan terug naar Telenet.

Enkele dagen later géén problemen meer met de connectie, ondanks ik geen contact met de Orange klantendienst hierover gehad heb. Natuurlijk kan ik niet bewijzen dat Telenet dat opzettelijk doet, maar het was wel opvallend, wekenlang voor de telefoon, en kort daarna gedaan.

Als ik het goed begrijp "verkoopt" Orange de internetverbindingen van Telenet, dus niet enkel het gebruik van de kabel. Aangezien het Telenet is die de FUP limieten van Orange klanten in het oog houd en hen eventueel op smallband zet. Dan kan het ook niet moeilijk zijn om enkel bij Orange klanten gedurende enkele seconden de verbinding te laten verbreken. Of ben ik hier fout in?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Ik heb de eerste 7 weken ook wat last gehad dat de modem om de 2 a 3 dagen herstarte , na een paar techniekers heeft deze 3de technieker de modem vervangen , na een paar tests via zijn laptop zei hij dat er blijkbaar een hardware probleem was met de modem, na de installatie van andere modem was zijn resultaat normaal van zijn test. maar ik ervaar nu en dan ook eens een heel korte disconnect dat ik uit een online game vlieg.
Anders merk ik niet veel problemen als ik surf en is de snelheid altijd goed rond de 95 (100/10)

Moeilijk om te zeggen of telenet daar voor iets tussen zit natuurlijk, maar owee als dit ooit zou uitkomen dat telenet daar achter zit kunnen ze ook weer een boete krijgen ? voor het saboteren van orange verbindingen.....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Patje 28 okt 2018, 19:39, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Hier hebben we zeker geen klagen over de snelheid en het volume. Nu 9 maand ver en nooit op smallband. Bij telenet gewoon abo dus voor business abo was het maandelijkse kost.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Unicorn1 schreef:Telenet kloten heel wat orange gebruikers dat is geweten.
Of Orange verkoopt dingen die het contractueel niet heeft bij TN ? (en eraan ontsnapte omdat TN geen controle deed).

Ik denk dat het meer dan duidelijk is dat het hier over hetzelfde product gaat... TN gaat heus niet toelaten dat een concurrent z'n netwerk om zeep helpt (de nodes hebben nu eenmaal die bandbreedte niet) door onbeperkt downloaden toe te laten.

Trouwens dat je je volume niet kan weten is geen excuus... (of ga je dat ook aan een rechter zeggen als je snelheidsmeter in de auto defect was).
elmariachi2920
Plus Member
Plus Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 08 aug 2011, 17:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

ik krijg het overzicht vlot te zien op de site.
je moet wel een eerste keer via e-services.orange.be gaan ipv orange.be want er is nog een "CORS" probleem heb ik gezien in de console van chrome
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

tot verleden week donderdag ging het niet bij mij.

Na het lezen kijk ik een en ;

Verbruik van 18/10/2018 tot 17/11/2018
Update 29/10/2018 12:20
Surfvolume piekuren
Onbeperkt
Verbruikt 398.86 GB
Update 29/10/2018 12:20
Surfvolume daluren
Onbeperkt
Verbruikt 850.35 GB
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

elmariachi2920 schreef: je moet wel een eerste keer via e-services.orange.be gaan ipv orange.be want er is nog een "CORS" probleem heb ik gezien in de console van chrome
Dat Orange dat zelf niet vermeld :nono:

Nu ik via E-services.orange.be naar men klantenzone ga zie ik wel mijn verbruik. Via orange.be niet...

Zeer vreemd :bang:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Bij mij helpt dat ook niet naar e-services gaan, kan verbruik van vast internet niet zien (niet via chrome en FF ook niet)

Door een technisch probleem konden we je aanvraag niet verzenden. Gelieve het later opnieuw te proberen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

elmariachi2920 schreef:ik krijg het overzicht vlot te zien op de site.
je moet wel een eerste keer via e-services.orange.be gaan ipv orange.be want er is nog een "CORS" probleem heb ik gezien in de console van chrome
Duizend maal dank. 8)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”