Vraagjes over Orange aanbod

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
nickdd
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 5 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo,

Momenteel zit ik met volgende producten thuis:
- Scarlet internet (VDSL2: reële snelheid: 50 mbit down / 6.7 mbit up / 500 GB per maand limiet): €35 / maand
- Telenet tv (digitale tv met 1 digicorder. Echter geen yelotv toegang omdat ik enkel tv afneem): €25.15 / maand

Omdat we ook enkel kijken naar de basis tv zenders zou ik overwegen om gewoon een upgrade naar Scarlet Trio te doen.
Dan zit ik op € 39 / maand ipv nu € 60.15.

Ik heb nu echter het Orange aanbod eens bekeken en heb mogelijk ook interesse.
Echter nog een paar vragen:

- Kan Orange Internet + TV ook besteld worden zonder afname van GSM abonnement (dit wil ik namelijk niet)
- Zijn de limieten werkelijk onbeperkt ? Ik heb interesse om namelijk meer online backup te doen en daardoor mijn upload maximaal te benutten.
Zeker voor de initiële sync zou dit een maand of 2 "vol gas" betekenen aan 6 mbit/s.
- Hoe degelijk is de ingebouwde router in de modem en kan die eventueel enkel als puur modem gebruikt worden zodat ik met een eigen router werk ? (zonder dubbele natting te moeten gebruiken etc)

- kunnen ook 2 opnames tegelijkertijd + 3e kanaal bekeken worden met de decoder ? Bij scarlet Trio zou dit "maar" 2 zijn, in 99% van de gevallen voldoende maar heel af en toe hebben we het hier voor dat we 2 dingen opnemen en naar een 3e kijken. Dat zou dan niet meer gaan.

- ik schat de beeldkwaliteit van dtv nog iets hoger in bij Telenet dan bij Scarlet (Proximus TV). Hoe is de kwaliteit bij Orange ?

Benieuwd naar jullie ervaringen/feedback.

Gr,
Nick
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Zie antwoorden tussen je vragen

nickdd schreef:
- Kan Orange Internet + TV ook besteld worden zonder afname van GSM abonnement (dit wil ik namelijk niet)

Normaal kan dit nog niet, je kunt wel opteren voor een abonnement met een heel laag tarief. 8 euro. https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... n/kolibrie

- Zijn de limieten werkelijk onbeperkt ? Ik heb interesse om namelijk meer online backup te doen en daardoor mijn upload maximaal te benutten.
Zeker voor de initiële sync zou dit een maand of 2 "vol gas" betekenen aan 6 mbit/s.

Momenteel is er een zogezegd FUP (Fair Use Policy) van 500 Gigabyte, maar aangezien er geen meter is om dit bij te houden zou ik mij hier niets van aantrekken.

- Hoe degelijk is de ingebouwde router in de modem en kan die eventueel enkel als puur modem gebruikt worden zodat ik met een eigen router werk ? (zonder dubbele natting te moeten gebruiken etc)

Het is dezelfde modem als van Telenet met het verschil dat alle instellingen van de modem toegankelijk zijn vanuit de modem zelf.

- kunnen ook 2 opnames tegelijkertijd + 3e kanaal bekeken worden met de decoder ? Bij scarlet Trio zou dit "maar" 2 zijn, in 99% van de gevallen voldoende maar heel af en toe hebben we het hier voor dat we 2 dingen opnemen en naar een 3e kijken. Dat zou dan niet meer gaan.

Bij de Orange decoder kun 2 opnames plannen én tussentijd naar een derde opname kijken.

- ik schat de beeldkwaliteit van dtv nog iets hoger in bij Telenet dan bij Scarlet (Proximus TV). Hoe is de kwaliteit bij Orange ?

De beeldkwaliteit zou zelfs beter zijn dan die van Telenet. De kleuren zijn levendiger en er zouden meer 1080p kanalen zijn, in tegenstellingen tot Telenet die sommige kanalen upscaled (1080i).

Benieuwd naar jullie ervaringen/feedback.

Gr,
Nick
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door giolovin 13 okt 2016, 21:09, in totaal 1 gewijzigd.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

[vimeo][/vimeo]Als je de modem niet als router wilt gebruiken kun je instellen dat een andere router een extern IP krijgt. Maar dan zit je wel met 2 aparte netwerken wat niet echt een probleem is maar ik deel het maar mee zodat je op de hoogte bent. Je kan eigenlijk alles in je eigen router pluggen en het netwerk van de Orange modem ongebruikt laten.

De TV werkt wel niet bij iedereen even goed. Sommigen klagen over bugs en defecte decoders al is dat ook bij alle andere providers en Orange lost de bugs op dus het komt wel goed.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

nickdd schreef:- Kan Orange Internet + TV ook besteld worden zonder afname van GSM abonnement (dit wil ik namelijk niet)
Nee, kan nog niet. Je moet minimum een abonnement van 8 euro erbij nemen.
Wel kun je nadien je abonnement opzeggen, maar dan rekenen ze een forfait van 16 euro extra aan.
- Zijn de limieten werkelijk onbeperkt ? Ik heb interesse om namelijk meer online backup te doen en daardoor mijn upload maximaal te benutten.Zeker voor de initiële sync zou dit een maand of 2 "vol gas" betekenen aan 6 mbit/s.
Van 0 tot 12u is het inderdaad onbeperkt.
Van 12u tot 24u hebben ze een FUP die momenteel op 750GB staat, dacht ik.
Je kan deze 'limiet' echter niet opvragen, en ik heb al veel mensen gehoord die erover gegaan zijn, dus voorlopig is het volledig onbeperkt.
- Hoe degelijk is de ingebouwde router in de modem en kan die eventueel enkel als puur modem gebruikt worden zodat ik met een eigen router werk ? (zonder dubbele natting te moeten gebruiken etc)
Zelfde kwaliteit als de vorige van telenet.
Puur modem is geen optie bij Orange
- kunnen ook 2 opnames tegelijkertijd + 3e kanaal bekeken worden met de decoder ? Bij scarlet Trio zou dit "maar" 2 zijn, in 99% van de gevallen voldoende maar heel af en toe hebben we het hier voor dat we 2 dingen opnemen en naar een 3e kijken. Dat zou dan niet meer gaan.
Ja, dit kan.
Kan trouwens ook bij Scarlet.
- ik schat de beeldkwaliteit van dtv nog iets hoger in bij Telenet dan bij Scarlet (Proximus TV). Hoe is de kwaliteit bij Orange ?
Kijkend merk ik geen verschillen.
Als ik echter van beide bronnen het beeld stil zette, merkte ik betere kwaliteit bij PX TV.
Maar om dit verschil te zien, moet je echt al het beeld pauzeren, beide decoders zelfde moment, en goed kijken. Verwaarloosbaar dus.

Waar ik je wel voor wil waarschuwen, is dat er veel decoders zijn met problemen.
Ik ben tester geweest, en zit nog op de facebook groep van de testers.
Quasi dagelijks posten er nog mensen dat zij vanaf nu ook tot de groep mensen behoren waarbij de decoder kuren vertoond.

Laat ik het even samenvatten:
Als je meer dan 500GB aan data nodig hebt, en/of je hebt een snelheid van 100Mbps tov 50Mbps nodig, zou ik voor Orange gaan.
In het andere geval zou ik 10 euro + 8 euro (GSM abonnement) besparen, en voor Scarlet Trio gaan.
Bij dat laatste kun je ook 5 euro extra betalen, en je limiet verhogen, wat nog steeds voordeliger zal uitkomen.
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Idem hier, ik zit in Wallonië, had ook interesse in het aanbod van Orange voor Vast Internet + TV, maar dat je een GSM abonnement verplicht erbij moet nemen heeft me doen afzien van hun aanbod.
nickdd
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 5 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb zondag (16/10) een vraag gesteld om klant te worden via het website contactformulier.
"binnen de 5 dagen antwoord" stond er. Op zich vond ik dit al heel erg lang anno 2016 en tot op heden nog steeds geen antwoord gekregen.

Als ze ooit degelijke concurrentie voor Proximus en Telenet willen worden zullen ze hier toch nog een tandje mogen bijsteken lijkt me.
Ook vind ik de website qua informatie maar beperkt.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zelf ben ik ook aan het twijfelen een overstap te doen van Whoppa naar Orange (heb al GSM-abo bij hun).
De andere optie is EDPnet + Telenet Digicorder voor ongeveer dezelfde prijs, maar met hoge instapkosten (50€ aansluiting + 200€ modem) en minder zekerheden m.b.t. lijnkwaliteit (kwaliteit telefoonkabel huis -> straat onbekend voor mij).
Het enige wat me wat tegen houdt zijn de bug-verhalen van de Orange digicorder en blijkbaar (hierboven+andere) ook klantenservice...

Is er al meer geweten m.b.t. die digicorder bugs?
@blaatpraat : nog veel over te lezen in de tester Facebook groep? De reactie van Orange?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zit in de Facebook groep en verschillende problemen van test periode zitten er nog in
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

ljd schreef:Ik zit in de Facebook groep en verschillende problemen van test periode zitten er nog in
Zoals? Ik vind dat alles zeer goed draait. Of bedoel je die seconde lipsync bij zenderwissel?
Internet via Mobile Vikings
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Dat vind ik nog niet echt een probleem. Vooral mislukte opnames + niet de mogelijkheid om opnames te delen tussen boxen + bij e box defect kan enkel een technieker hem omwisselen. Dat zou je toch moeten kunnen doen in orange shop
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

idd. zoals blaatpraat schreef klopt wel.

Veel serieopnames worden gewoon niet gedaan. Een tijd terug lukte dit nog, nu niet meer. :-(
Je moet mag hem blijkbaar nooit in standby modus zetten. Anno 2016 met zuinig met energie omspringen? :-o

Heb eens schakelaar achter het toestel aan/uit gezet....alle opnames verwijderd. En terug ingevoerd. Eens kijken of hij het nu terug wil doen.
reset naar factory settings wil ik niet doen, daar ik dan weer gans mijn zenderlijst moest sorteren (ben ik weer 2 uur mee zoet)

De firmware update is voorzien tegen 11/11/2016, de app is nog steeds in betatest en releasedatum is nog niet bekend :-(

Vorige firmwareupdate gaf bij mij weinig of geen verschil. Integendeel. In het begin van het jaar deed hij wel serieopnames.

Ik blijf bij Orange voor de -voorlopig nog- 'ex-tester' prijs, de goede, stabiele internetverbinding, goed zenderaanbod, de mogelijkheid om CI+ modules te gebruiken (via omwegje :-D ) en de hoop dat de app uitkomt en een meerwaarde biedt.
We kunnen maar hopen/dromen dat de abboverplichting wegvalt. Desnoods een kleine meerprijs.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

satsurfer schreef:de app is nog steeds in betatest en releasedatum is nog niet bekend :-(
Voor de mensen die het nog niet zouden weten, de app is al een tijdje beschikbaar. Opnames plannen (via data of wifi) + afstandsbediening + tv-gids. Nog geen live streaming jammer genoeg :|
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”