Sinds zaterdag trotse klant van Orange vast internet.
Meteen speedtest en pingtest gedaan, all good:
95 Mbps down
9 Mbps up
Ping tussen de 10 en 20 ms
Maar nu:
Verschrikkelijk slechte upload en blijkbaar ook packet loss.
Nog meer mensen in de regio Limburg die problemen ervaren, of zou het toch aan mijn verbinding liggen?
Laptop (MacbookPro) rechtstreeks met een nieuwe UTP kabel uit de doos, aangesloten op de Orange modem.
Uiteraard modem reboot gedaan, Computer herstart.. geen verschil.
Orange gebeld.
Extreem vriendelijke klantenservice, heel gewillig om te helpen.
Maar helaas nog niet echt ervaren / opgeleid voor dit nieuwe product dus geen oplossing.
Er is een dossier aangemaakt, ze kon zien dat de waarden in de modem OK zijn, ook op de TV lijkt de diagnose OK.
Geen packet loss / blocking-freezing.
Redelijk bizar.
Info uit de modem, ben niet meer bekend met die waarden, of ze OK zijn of niet.
En packet loss? Misschien iemand van jullie dit dit kan interpreteren.
Problemen doen zich nu voor in de avond, piekuren, slecht weer, iedereen online.
Tsja.. 6 maanden scarlet gehad, zonder issues.
Stel ik moet terug, en dan opnieuw de install betalen, dat zou toch bizar zijn
Trage upload (Limburg)
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 92 keer
Vergeet niet ze gebruiken de kabel van tn kan mss probleem tussen hun beiden geweest zijn
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+