Orange internet verbruik nakijken

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Heeft er iemand een id hoe je het internet verbruik kan nakijken?
Ik heb reeds enige tijd gezocht naar een soort Orangemeter (Telemeter), maar kan deze nergens vinden in de klantenzone.
Tips/tricks iemand?

Bedankt!
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Volgens mij bestaat deze niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

FabriFibra schreef:Heeft er iemand een id hoe je het internet verbruik kan nakijken?
Ik heb reeds enige tijd gezocht naar een soort Orangemeter (Telemeter), maar kan deze nergens vinden in de klantenzone.
Tips/tricks iemand?

Bedankt!
Gewoon inloggen op bij je klanten zone.
En daar staat wat ge zoekt.

Dit bij overzicht.

Of anders inloggen op uwe modem staat bij mij ook een telemeter.
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

fendtje schreef:
Gewoon inloggen op bij je klanten zone.
En daar staat wat ge zoekt.

Dit bij overzicht.

Of anders inloggen op uwe modem staat bij mij ook een telemeter.
Nergens te vinden op beide. Kan je een screenshot sturen?

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

De installateur die bij ons langskwam, zei tegen ons dat het niet zo nauw stak met FUP (Fair Use Policy) zolang je maar niet té zot doet en excessief veel download.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

giolovin schreef:De installateur die bij ons langskwam, zei tegen ons dat het niet zo nauw stak met FUP (Fair Use Policy) zolang je maar niet té zot doet en excessief veel download.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Wat voor een persoon niet te zot is, is abnormaal voor een ander... Kzou toch graag mn verbruik zien.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Ik vraag me sterk af of er al abonnees bij Orange opgemerkt zijn als grootverbruiker.

Als zij geen meter geven, kun je als klant hier moeilijk rekening mee houden...

Dus eigenlijk vind ik het nog niet zo slecht om geen internetmeter te hebben...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

Er is ooit eens iemand opgebeld geweest met de vriendelijke vraag of hij zijn verbruik wat wilde minderen.
Het ging wel over meer dan 1TB.
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Logic3S schreef:Er is ooit eens iemand opgebeld geweest met de vriendelijke vraag of hij zijn verbruik wat wilde minderen.
Het ging wel over meer dan 1TB.
Dan is het aan Orange om daar de mensen de juiste tools voor te geven hè. Dat is toch de reactie die ze van mij zouden krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Deze zullen wss wel komen belangrijkste is dat eerst alles goed werkt
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

giolovin schreef:
Logic3S schreef:Er is ooit eens iemand opgebeld geweest met de vriendelijke vraag of hij zijn verbruik wat wilde minderen.
Het ging wel over meer dan 1TB.
Dan is het aan Orange om daar de mensen de juiste tools voor te geven hè. Dat is toch de reactie die ze van mij zouden krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Tis wel ex mobistar he. De mannen die er ni in slagen om nen verbruiks app fatsoenlijk te doen werken (de data is altijd uuuuren oud).
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

ITnetadmin schreef: Tis wel ex mobistar he. De mannen die er ni in slagen om nen verbruiks app fatsoenlijk te doen werken (de data is altijd uuuuren oud).
Idd, heel vervelend ook. Ik begin er stilaan meer en meer aan te denken om gewoon toch alles op te zeggen...
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Toch niet enkel door die meter zeker...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door giolovin 07 jul 2016, 18:12, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik ben inderdaad al eens gebeld door Mobistar/Orange. Niet zozeer omdat ik teveel downloadde, maar teveel aan het uploaden was (NAS was aan het syncroniseren met Hubic :)).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Die krijgen gewoon goed onder hun voeten door telenet waarschijnlijk ;)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is ook wat ik vermoed. Nu, ik moet zeggen dat ik wel zeer positief sta tegenover Orange. Ik ben reeds een 4/5 keer naar daar gegaan om het uit te leggen dat FUP niet hetzelfde is als onbeperkt downloaden/uploaden. Uiteraard moet je onderaan de ladder starten met klagen maar ondertussen reeds met de mensen die verantwoordelijk zijn voor het internetproduct rond de tafel gezeten en daar zijn toch een aantal oplossingen ter sprake gekomen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

krisken schreef:Dat is ook wat ik vermoed. Nu, ik moet zeggen dat ik wel zeer positief sta tegenover Orange. Ik ben reeds een 4/5 keer naar daar gegaan om het uit te leggen dat FUP niet hetzelfde is als onbeperkt downloaden/uploaden. Uiteraard moet je onderaan de ladder starten met klagen maar ondertussen reeds met de mensen die verantwoordelijk zijn voor het internetproduct rond de tafel gezeten en daar zijn toch een aantal oplossingen ter sprake gekomen.
Zoals?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Deze zullen ten gepaste tijden zeker vermeld worden door Orange zelf. Ik kan hier helaas niet veel meer over zeggen wegens NDA.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

RickyRocker : blijkbaar stuur je nog steeds volop e-mails naar iedereen van Userbase en ben je er nog steeds van overtuigd dat je mails nog steeds in de "inbox" terecht komt van iedereen en niet in de spambox (die overigens niemand leest). Je bent een volhoudertje. Maar toch ook : BEDANKT! Na afscheid te nemen van de oude spamoplossing was ik vergeten om jouw e-mailadressen opnieuw te implementeren in mijn nieuwe spamoplossing. Dus jij hebt, zonder dat je het allicht zelf beseft, me geholpen om mijn spamoplossing te verfijnen/finetunen (zie mijn ander topic hier). Bedankt hiervoor, nu gaan je mails terug netjes toekomen in de spambox en heb ik opnieuw geen last meer van jou :-)

Tnx buddy!
rickyrocker.png

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Logic3S schreef:
ITnetadmin schreef: Tis wel ex mobistar he. De mannen die er ni in slagen om nen verbruiks app fatsoenlijk te doen werken (de data is altijd uuuuren oud).
Idd, heel vervelend ook. Ik begin er stilaan meer en meer aan te denken om gewoon toch alles op te zeggen...
Dat weet ik nog zo niet.
Laat het nu net de datameter via de app die het meest up to date is.
Sms'en en belminuten kunnen enige vertraging oplopen.
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, erg tevreden over wat die app betreft. Beter dan Base waar het soms 24u later kwam!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

En toch snap ik er geen zak van dat dat niet live lukt; voor zover ik me kan herinneren kan het bij Mobile Vikings wel, daar geeft de app een redelijk up-to-date overzicht van je verbruik en overgebleven volume.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het kan zeker live : hoe zouden de talloze prepaid gebruikers het anders doen?

Maar met Base heb ik onlangs (maart 2016) vrij slechte ervaringen gehad. Ik ging voor een dagje naar Kopenhagen, en bij mijn abonnement betaalde ik elke maand €5 voor 100MB in het buitenland (ik zit elke maand wel ergens in de EU dus dat verbruik ik wel). Toen ik een uur in Kopenhagen was kreeg ik een SMS van Base : je hebt je 100MB opgebruikt. Vreemd maar goed, dat kan uiteraard. Alleen was die SMS al 3 kwartier ervoor verstuurd! De app zei dat ik inmiddels nog eens 50MB extra had verbruikt als data roaming. Goed, dan maar het pakket van 1GB extra afnemen in de EU. Zo gezegd, zo gedaan. Een paar uur later (3/4 uur later) de melding dat ik deze ook had verbruikt en dat ik nu surfte aan normaal tarief. De SMS was meer dan een uur ervoor verstuurd, en jawel op dat uur had ik nog eens 200MB erdoor gejaagd. Het korte tripje begon mij al serieus te kosten aan dataroaming alleen al!

Uiteindelijk heb ik bij een Deense operator een prepaid kaart gekocht van een euro of 10/15 waarbij een aantal GB internet inbegrepen zat, en deze in mijn MiFi gestoken. Resultaat : op 6u tijd had ik zo een 100MB verbruikt wat een veel realistischer getal is.

Tientallen mails met Base later blijven zij bij het standpunt dat ik die roamingkosten maar moet betalen want ik moet die data verbruikt hebben als hun tellertje dat zegt. Ik moet daar naar YouTube of Netflix gekeken hebben, ik moet daar mijn apps op de GSM een update gegeven hebben of zelfs heel de GSM een update gegeven hebben. Dat was de enige uitleg dat ik kreeg. Van Netflix en Youtube ben ik zeker dat ik dit niet gebruikt heb, net als updates van de GSM zelf (deze staan uit, ik doe deze handmatig met de WiFi thuis). Het enige waar ik de GSM voor gebruikte was voor wat mails binnen te halen en wat te surfen voor info op te halen. Maar goed, laat ons nu zeggen dat de GSM zijn apps zelf een update heeft gegeven : so be it. Maar men bleef in alle stilte zwijgen waarom die smsjes zo laat toekwamen en waarom ik pas 12u later zag dat ik zoveel had verbruikt via de app van Base zelf. Die vraag negeerden ze zelfs volledig in hun mails. Zelfs via de ombudsdienst voor telecommunicatie heb ik tot op heden geen correct antwoord gehad. Dus heb ik Base vaarwel gezegd (samen met het vrij slechte ontvangst op 3G en 4G in Wetteren) en gekozen voor een andere operator.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

krisken schreef:Het kan zeker live : hoe zouden de talloze prepaid gebruikers het anders doen?

Maar met Base heb ik onlangs (maart 2016) vrij slechte ervaringen gehad. Ik ging voor een dagje naar Kopenhagen, en bij mijn abonnement betaalde ik elke maand €5 voor 100MB in het buitenland (ik zit elke maand wel ergens in de EU dus dat verbruik ik wel). Toen ik een uur in Kopenhagen was kreeg ik een SMS van Base : je hebt je 100MB opgebruikt. Vreemd maar goed, dat kan uiteraard. Alleen was die SMS al 3 kwartier ervoor verstuurd! De app zei dat ik inmiddels nog eens 50MB extra had verbruikt als data roaming. Goed, dan maar het pakket van 1GB extra afnemen in de EU. Zo gezegd, zo gedaan. Een paar uur later (3/4 uur later) de melding dat ik deze ook had verbruikt en dat ik nu surfte aan normaal tarief. De SMS was meer dan een uur ervoor verstuurd, en jawel op dat uur had ik nog eens 200MB erdoor gejaagd. Het korte tripje begon mij al serieus te kosten aan dataroaming alleen al!

Uiteindelijk heb ik bij een Deense operator een prepaid kaart gekocht van een euro of 10/15 waarbij een aantal GB internet inbegrepen zat, en deze in mijn MiFi gestoken. Resultaat : op 6u tijd had ik zo een 100MB verbruikt wat een veel realistischer getal is.

Tientallen mails met Base later blijven zij bij het standpunt dat ik die roamingkosten maar moet betalen want ik moet die data verbruikt hebben als hun tellertje dat zegt. Ik moet daar naar YouTube of Netflix gekeken hebben, ik moet daar mijn apps op de GSM een update gegeven hebben of zelfs heel de GSM een update gegeven hebben. Dat was de enige uitleg dat ik kreeg. Van Netflix en Youtube ben ik zeker dat ik dit niet gebruikt heb, net als updates van de GSM zelf (deze staan uit, ik doe deze handmatig met de WiFi thuis). Het enige waar ik de GSM voor gebruikte was voor wat mails binnen te halen en wat te surfen voor info op te halen. Maar goed, laat ons nu zeggen dat de GSM zijn apps zelf een update heeft gegeven : so be it. Maar men bleef in alle stilte zwijgen waarom die smsjes zo laat toekwamen en waarom ik pas 12u later zag dat ik zoveel had verbruikt via de app van Base zelf. Die vraag negeerden ze zelfs volledig in hun mails. Zelfs via de ombudsdienst voor telecommunicatie heb ik tot op heden geen correct antwoord gehad. Dus heb ik Base vaarwel gezegd (samen met het vrij slechte ontvangst op 3G en 4G in Wetteren) en gekozen voor een andere operator.
En ook achtergrondgegevens uitgezet terwijl je op roamingnetwerk zat?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik wordt daar ook moedeloos van...
Dat de telemer niet live is kan me niet veel schelen, maar dat proximus mobile geen live meter geeft kan ik echt niet bij.
Mocht dit nu een kleine doorverkoper zijn, ik zou er nog begrip voor hebben, maar een mastodont als proximus, daarvan mag je toch wel wat verwachten.
Je moet minstens enkele uren wachten elke keer.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Kristen,

Ik heb dezelfde ervaring gehad bij Mobistar (Orange) tijdens een reis naar Frankrijk.
Ik had een extra data pakket gekocht omdat dit goedkoper was.
Plots kregen we het bericht dat de gewone data zijn limiet van 50 euro had bereikt, terwijl we nog een aantal megabytes op de teller van het extra pakket hadden.
Een minuut later kregen we een bericht dat we aan 122 euro zaten. Teller van het extra pakket stond nog steeds op een aantal megabytes.
Een dag later zagen we pas de teller van de gewone data oplopen, terwijl er nog steeds een aantal megabytes op het pakket stonden.
Het zou dus zo moeten zijn dat je eerste de data van het extra pakket opgebruikt.
Dit is dus een verkorte versie van het verhaal want in feite was het nog veel belachelijker.
Ik heb van alles screenshots gemaakt en dit gecommuniceerd naar Mobistar.
Het was heel duidelijk dat Mobistar in de fout was gegaan.

Na veel heen en weer communicatie heb ik nagenoeg alle kosten voor de data terug gekregen.
Als hun teller en berichtenserver niet naar behoren werken, kan ik er niets aan doen. Ik kan het verbruik niet inschatten.
Lijkt me dan ook normaal dat men dit terugbetaalt.
Uiteindelijk was ik zeer tevreden van de afhandeling en ben dan ook nog (net op het nippertje) klant gebleven.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik ben heel tevreden over de teller van Mobile Vikings update snel en nauwkeurig de hele app is eigenlijk super. En over mijn budget gaan is ook moeilijk aangezien het prepaid is :)
krikke777
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2012, 20:13

Afgelopen dinsdag 16-08-2016 mijn automatische IOM herlading van 15 euro gehad. Op 15-08-2016 had ik nog 16.1 GB en +-19950 SMS op mijn saldo, na de herlading was het ineens 12 GB, 12000 SMS.
Vandaag gebeld met de klantendienst (ik had deze week al een bericht gestuurd), en ze hebben alles nagekeken. Hij zei dat het maximum aan GB was bereikt en daardoor niet meer GB (dus 12GB) op de herlaadkaart kon worden gezet. Ik vertelde hem, dat ik meer dan 1 jaar schommelde tussen 16 en 20 GB. Misschien lag het aan de overschakeling van IOM naar Tempo Giga... maar de vriendelijke meneer zei dat hij terug 4GB ging herladen, en ik moest mijn toestel op -en afzetten. Een kwartier later, sms ontvangen dat de herlading was gebeurd. Even gekeken naar het saldo: 12GB en 12000 SMS'en. Dan maar even het toestel herstart (en daarna eens op en afgezet), en jawel, het saldo van 11.89 GB en 12000 SMS'en.
Maar zei de man van de klantendienst nog, ik moest eens wat GB verbruiken en binnen enkele dagen eens kijken wat er dan gebeurde. Indien niet in orde dan moest ik terugbellen.
Maar ik zal straks al eens terugbellen...

edit: op de middag eens teruggebeld. Na 35 minuten zei de juffrouw van de klantendienst dat het waarschijnlijk lag aan de overschakeling van IOM naar Tempo Giga. 12 GB is de maximumdata op de herlaadkaart... Ik maakte een opmerking dat ze dan eenzijdig hun voorwaarden aanpassen...en toen ging het snel en werd afgewimpeld. De juffrouw vroeg niet meer of ik nog vragen had of dergelijke. Maar ik heb nog wel gevraagd of er een dossier van werd aangemaakt. Dat gaan we doen, zei ze. Ik wacht af. :-D
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Kunnen we on topic blijven, het gaat hier over het verbruik van Orange voor VAST internet en niet MOBIEL internet...
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Goede opmerking ps maak topic aan voor die nieuwe tempo herlaadkaard
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Vraag me ook af als het mogelijk is ergens het verbruik na te kijken van het vast internet :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”