Router achter modem Orange installeren

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ecoracer
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2011, 15:40
Bedankt: 2 keer

Kan je nog een router achter de modem/router van Orange installeren?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat kan altijd.
De vraag is hoe je hem wil gebruiken?

- Je eigen router als AP achter de Orange router, zonder zijn dhcp en op de lan aangesloten
- je eigen router als volwaardige router achter de Orange router, met dubbele NAT en twee netwerken als gevolg
- je eigen router als volwaardige router achter de Orange router die enkel nog als modem functioneert, waarbij je direct een extern IP op je eigen router krijgt
ecoracer
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2011, 15:40
Bedankt: 2 keer

Dank voor de snelle reactie!
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

ecoracer schreef:Kan je nog een router achter de modem/router van Orange installeren?
Kan ook met de city mesh.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Omdat je niet aangeeft welke van de drie je wilt:

Puntje 1 is altijd mogelijk, maar dan is je router gedowngrade naar een AP, dus een extra wifi unit, zonder dat ie gaat routen of eender welke andere feature uitvoeren.

Puntje 2 is mogelijk maar af te raden. Dubbele nat alleen al is eigenlijk niet zo'n geniaal idee, en je apparaten gaan mekaar ook niet zien als de ene op de orange router zit en de andere op je eigen router.

Puntje 3 is de beste oplossing als je je router volwaardig wil gebruiken om je eigen netwerk te maken, maar vereist de medewerking van Orange om hun router om te schakelen naar een modem pur sang, of dat nu is door hem via de software als modem te herconfigureren, er een bridging mode inzit, etc ...
Gelukkig laat de software momenteel toe dat je dat idd kan doen, volgens de medetesters.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 4 keer

We hebben ook Orange en de modem heeft blijkbaar veel mogelijkheden.

Nu is het Wifi bereik niet zo goed maar hebben we nog een BBOX3 liggen (eigenlijk een OBOX3) en die zou ik willen inzetten voor de Wifi.

Ik heb al gelezen dat ik de BBOX best een andere IP range geef en DHCP uit zet..
Zijn er nog tips van hoe ik dit het best kan aansluiten?

Het lijkt nog niet te werken.. alle info is welkom!

Merci!
twostroke
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2016, 15:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hoi,

Ik heb zelf een router geplaatst achter de orange router. Wel een TP-Link maar het principe lijkt me hetzelfde?

Ik heb m'n nieuwe router geconfigureerd met een vast IP onder de DHCP range van de orange router (stond in de handleiding van de TP-Link) (heb die range gewoon even opgetrokken om te starten bij 3, .1 is de orange router, .2 is nu de nieuwe router.
DHCP op de nieuwe router staat uit.
Wifi op de orange router staat nu uit, alle wifi trafiek gebeurt via de TP-Link (beter bereik, stabieler, etc...)
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Bestaat er nog steeds een Bridge-modus in de modem/router die Orange levert?
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

ja
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Eigenlijk neen (of "ja en neen") ...
  • de bridge modus (waardoor de router uitgeschakeld wordt, en alleen als modem fungeert), zit er niet meer in.
  • maar is wel een "MAC passtrough" optie, die vanuit de webinterface bereikbaar is. Als je hier het WAN MAC adres van je eigen router invult, krijgt deze een extern IP adres.
Zo heb ik het begrepen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Het is een "ja en neen" afhankelijk van hoe je het bekijkt.

Ja: MAC passthrough is forwarding op layer2. De router functie (layer3) is dus niet van toepassing voor deze MAC addressen. Dit is een (selectieve) bridge.
Neen: de volledige router functionaliteit disablen is inderdaad niet mogelijk.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

mijn Orange modem is via een "MAC passtrough" geconfigureerd om via het WAN MAC adres de fritzbox 7490 een extern IP adres te laten krijgen.

Ik trek de stekker uit (beiden) om met een propere lei te beginnen. Speedtest haalt maximale speed via fritzbox.

Na +/- 24 u. als ik speedtest doe bij de fritzbox +/- 30 DL/10 UL

Doe ik speedtest via de Orange modem: 70/10

Doe ik speedtest terug via fritzbox dan, dan krijg ik terug maximale speed (90/10) :bang:

Begrijpt iemand hoe dit komt?
DragonZeal
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20

Hi Satsurfer

Ik heb sinds vandaag Orange en heb getracht mijn fritzbox 7490 in mac passthrough te configureren maar krijg op de fritzbox nooit geen publiek adres.

Ik heb wel de laatste firmware op mijn fritzbox maar mag toch niet uitmaken.

Als je bepaalde stappen weet die ik mss over het hoofd zie mag je deze altijd mededelen.

Grtz

DragonZeal
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

DragonZeal schreef:Ik heb sinds vandaag Orange en heb getracht mijn fritzbox 7490 in mac passthrough te configureren maar krijg op de fritzbox nooit geen publiek adres.
Dat lijkt er sterk op dat je het (WAN) MAC adres van je FritzBox niet correct hebt ingevuld in de web interface van je Orange router.
  • - Welk IP adres krijg je dan wel? Waar heb je het gevonden ?
    - Als dit een lokaal IP adres van je Orange router: kan je in de LAN lijst op je Orange router het juiste MAC adres van de Fritz zien?
    - Staat de Fritz correct ingesteld (Connection to a Cable modem > No account information required)?
    - Heb je al eens zowel de Orange modem als de FritzBox opnieuw gestart?
    - je kan ook een proberen om de verbinding te verbreken, dan zal de FritzBox opnieuw een IP aanvragen aan de Orange modem (en dus een extern IP krijgen indien MAC passtrough corrcet): Internet > Online monitor > reconnect
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DragonZeal
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20

Il vraag me af of ik het juiste Mac adres meegeef.
Diegene die ik heb gevonden staat op de onderkant van de Fritz. Welk Mac address heb jij gebruikt? Maca, macb of een ander?

Nu krijg ik een adres van de dhcp van de Orange box. Zodra ik Mac passtrough gebruik krijg ik niets.

Heb je manier om de wan mac te achterhalen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

DragonZeal schreef:Heb je manier om de wan mac te achterhalen?
Ja
Zoals ik hierboven schreef:
Kijk in de web interface van de Orange modem.
Hier zou je een lijst moeten zien van jouw LAN toestellen, daarbij zal de FritzBox staan met zijn intern IP adres.
Hierbij staat waarschijnlijk ook het MAC adres
DragonZeal schreef:Welk Mac address heb jij gebruikt? Maca, macb of een ander?
Ik heb geen Orange modem :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DragonZeal
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20

Komt overeen met het mac adres dat onderaan staat.

We spreken toch over de wan mac van de fritz die ik in mac passthrough moet zetten?

Ik ga eerst eens testen met een portable in mac passthrough

UPDATE:
Test gedaan met portable en werkt als een fluit.
Ik begin eerder te vermoeden dat het mac address van mijn fritz mss geblokkeerd word bij Orange.
Ik ga hiervoor een ticketje maken bij Orange en hou jullie op de hoogte.
DragonZeal
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20

Heb nog niet verder getest met de 7490.

Maar heb er nu een pfsense achter gezet en het neemt blijkbaar wat tijd in beslag nadat je de mac passthrough configureerd voor dit deftig werkt.
Ik heb ook gemerkt dat er geen andere apparaat aan de Orange modem mag hangen om een publiek adres te kunnen krijgen.

Dus na lang wachten heb ik een publiek adres op mijn pfsense router.
Deze heb ik geïnstalleerd op een Zotac Zbox ID41.
Hiervan gebruik ik de onboard Ethernet als WAN poort en een USB3 Gigabit Ethernet als LAN.
pfsense draait vanop een microSD Card.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wreed onhandig, zo te horen.
Kan je meer dan 1 mac passthrough definieren?
DragonZeal
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20

Als ik mij niet vergis 32.
Maar moet nog testen met 2de router.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

DragonZeal schreef:Als ik mij niet vergis 32.
Het aantal publieke IPv4 adressen die je kan krijgen zal wel minder zijn :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Als je hier het WAN MAC adres van je eigen router invult, krijgt deze een extern IP adres.[/list]
Even terug gecheckt, ooit ingevuld in de Orange modem, nu staat het er niet meer.

Nu MAC adres die op de fritzbox zelf afgedrukt staat ingevuld. Dan crasht mijn Orange router telkens.
doe ik 'cmd', dan 'arp -a', en vul ik eerste MAC adres in (waarvan enkel laatste cijfer verschilt met die op de fritzbox), dan voegt hij wel toe.
staat IP-adres, dan Physical Address, dan Type: Dynamic.

Default Gateway (via ipconfig) is identiek met het MAC adres (via arp). Dus veronderstel juist?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je moet wel het mac adres van de wan poort ingeven, niet dat van de lan poort(en).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

satsurfer schreef:doe ik 'cmd', dan 'arp -a', en vul ik eerste MAC adres in (waarvan enkel laatste cijfer verschilt met die op de fritzbox), dan voegt hij wel toe.
staat IP-adres, dan Physical Address, dan Type: Dynamic.
Heb je die "arp -a"uitgevoerd met een PC die op de FritzBox is aangesloten?
Dan heb je inderdaad het LAN MAC adres van je FritzBox, niet het WAN MAC adres, gebruikt.
Zoals ITnetadmin zegt, moet je natuurlijk het mac adres van de wan poort ingeven :-(

Volg deze stappen
  • - sluit een PC aan op de FritzBox en open de Web interface
    - zorg ervoor dat deze juist ingesteld staat (internet via LAN1), en verbindt de LAN1 poort van de FritzBox met de Orange router
    - Nu kan je in de web interface zien welk IP adres jouw FritzBox van de Orange modem heeft gekregen: 192.168.0.xxx
  • - Verbind nu je PC met de Orange modem (eventueel moet je een IP renew doen)
    - Als je nu een "arp -a" uitvoert zal je de FritzBox zien (192.168.0.xxx) en zijn WAN MAC adres.
    - Dat adres invullen in de Passtrough lijst van de Orange modem
satsurfer schreef:Nu MAC adres die op de fritzbox zelf afgedrukt staat ingevuld. Dan crasht mijn Orange router telkens.
Als het inderdaad zo is dat de Orange modem het MAC adres van de FritzBox niet leuk vindt, bestaat er een optie om het WAN IP van de FritzBox te "spoofen"

Je zou dus kunnen proberen om een PC in de bridge te steken. Als dat lukt, dan kan je in de FritzBox het WAN IP wijzigen. Zet hier het mac adres van deze PC (= cloonen), dan moet het wel lukken.

Als je de FritzBox instelt op "Connecting to a cable modem (cable connection)" dan krijg je deze optie:
screenshot_269.png
screenshot_269.png (8.02 KiB) 7472 keer bekeken
DragonZeal schreef:Test gedaan met portable en werkt als een fluit.
Ik begin eerder te vermoeden dat het mac address van mijn fritz mss geblokkeerd word bij Orange.
Zie oplossing hierboven: mac van de portable cloonen naar de FritzBox :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Is dat iets dat in de volgende modem ook nog steeds kan?

Model Vendor Askey
Model Name TCG300
Firmware version D22F.EG00.15.01.OBE.01.05.11

Ik kan het alvast niet vinden.
Enkele maanden geleden zijn ze mijn modem komen vervangen door een nieuw type omdat ik veel disconnects had (wat nu opgelost is), maar sindsdien heeft mijn router dus een 192.168.x.x adres.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nee. De Askey laat dit vooralsnog niet toe, en Orange heeft blijkbaar geen zin of haast om dit te veranderen.
Een van de redenen waarom ze voor mij een onaanvaardbare optie blijven.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

ITnetadmin schreef:Een van de redenen waarom ze voor mij een onaanvaardbare optie blijven.
Hier is dit ook 1 van de redenen mijn andere 2 redenen zijn geen IPv6 en een FuP (al weet ik niet of ze die serieus nemen).
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Het niet toepassen van de FUP is voor mij een reden om net wel bij Orange te blijven. Niet dat ik meer verbruik dan toegestaan, maar gewoon het gevoel hebben dat ik er niet moet naar omkijken is voor mij belangrijk.

Nog een reden: ik hoef geen snelheid, 100mbit is voor mij meer dan voldoende. En TV kijken we amper. De app voor op mijn telefoon om de decoder te verzetten van zender is dan ook handig (slechts 1 decoder voor het hele huis). En dat heb je ook weer nergens anders.

Maar wel jammer van die domme nieuwe modem.

Zo is het altijd wel wat. Je bent nooit ergens helemaal tevreden. Maar om hier nu 10-tallen euro's meer voor te betalen (bij Telenet). Neen, dank u.

Dus voorlopig sukkel ik wel verder. Zucht :-)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Begrijpelijk uiteraard :-)

Iedereen heeft dan ook zijn eigen use cases.
Ikzelf gebruik regelmatig genoeg mijn thuisopstelling om testnetwerken op te bouwen met routers, en dan is het leuk als je publieke IPs kunt assignen op die dingen. Vorig jaar nog effe 6 public IPs tegelijk in gebruik gehad.
Je moet uiteraard kunnen werken, en het is jammer want ik was de overgang naar Orange aan het overwegen toen ze met hun nieuwe router uitkwamen. Aangezien hun oude het wel kan, is het dus duidelijk een teken van onwil aan hun kant, en daar kan ik moeilijk mee leven.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

ITnetadmin schreef:Begrijpelijk uiteraard :-)

Iedereen heeft dan ook zijn eigen use cases.
Ikzelf gebruik regelmatig genoeg mijn thuisopstelling om testnetwerken op te bouwen met routers, en dan is het leuk als je publieke IPs kunt assignen op die dingen. Vorig jaar nog effe 6 public IPs tegelijk in gebruik gehad.
Je moet uiteraard kunnen werken, en het is jammer want ik was de overgang naar Orange aan het overwegen toen ze met hun nieuwe router uitkwamen. Aangezien hun oude het wel kan, is het dus duidelijk een teken van onwil aan hun kant, en daar kan ik moeilijk mee leven.
Idd nu ik dat weet ... was ook orange aan het overwegen. Wel kut.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

eisen dat je oude modem krijgt? :-D Naar het schijnt hebben ze geen meer. Toch veel klanten hebben afgehaakt, toch niet zo erg een used modem te gebruiken van paar maand?
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1543
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

De reden waarom die modem vervangen is, is het regelmatig uitvallen van het netwerk voor enkele minuten of zo, soms moest ik de modem van de stroom halen, soms niet.

Dat is nu wel verleden tijd, dus die frustratie is weg, maar ik heb er een andere bij :-)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
nbrys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is er nu ondertussen zo iets mogelijks?

Ik ben aan het twijfelen om mijn wifi installatie te vervangen door 2 unifi ap-ac-lite toestellen ofwel een netgear orbi systeem met build-in router.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Die twee Unifi's zou moeten lukken, de router daar vrees ik voor.
Hier draait er een AC PRO zonder problemen achter de Orange modem / router.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb recent een Orange installatie laten doen op een professionele locatie, en op eenvoudige vraag had de technicus nog een aantal oude routers mee, die wel nog een bridging aankunnen.

Een router kan je zoiezo altijd achter een andere router steken.
Leuke routers als Draytek hebben bv ook ddns opties steken die optioneel het IP adres extern opvragen ipv het wan adres te gebruiken.
Je hebt dus altijd wel wat opties, hoewel achter een niet-zelf-beheerde router met NAT zitten ten allen tijde ongewenst is.
nbrys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ga hier waarschijnlijk nog een unifi gateway achter mijn orange router steken. Ik ga ervan uit dat de 3 poorten die ik van buitenaf nodig heb eenvoudig is op te lossen met port forwarding van orange -> gateway -> device.

Gaan dan gewoon door 2 nat's. Iemand met een vergelijkbare setup?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als je geen mac passthrough kan gebruiken, is het aan te raden om gewoon het wan IP van je eigen router als DMZ in te geven in de Orange router.
Zo forward die gewoonweg alle onbekende packets naar jouw router.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”