TV Overal / Yelo alternatief van Mobistar en andere vraagjes

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Samenvattingske voor anderen die dezelfde info zoeken:
1/ "Ongelimiteerd" = FUP 500GB in piekuren 12-24u (daluren zijn echt ongelimiteerd).
2/ Het boostpakket (200mbs) heeft dezelfde 500GB FUP/piek/dal regeling en limiet.
3/ Yelo/TVoveral alternatief komt er nog, maar ze weten nog niet wanneer.
4/ Geen (nog geen?) Video on Demand of interactieve TV.


Hey,

ik ben al een tijdje aan't overwegen om Scarlet One te laten voor wat het is. Maandelijkse kost is inmiddels 54 euro en de vaste lijn gebruiken we maar sporadisch. Bovendien heeft Scarlet zijn unlimited download geschrapt (hoewel ze nog geen actie hebben ondernomen). Proximus oogt interessant, maar het steeds "bestellen" van extra pakketten staat me niet aan. Telenet heeft geen "echt" unlimited, zelfs Fluo niet, en dat is dan weer behoorlijk duur.

Vandaar dat ik interesse heb in TV+internet(+GSM) van Mobistar, (Leuven is al bij de happy few waar het kan) maar ik heb wel enkele vraagjes:

1/ Heeft Mobistar een soortgelijke app als Yelo/TV Overal, zodat je tv kan kijken op de laptop/tablet/smartphone? Bij Scarlet konden wij hier werken met de kabel voor digitale tv via een powerlan naar 3 verdiepen hoger te sturen waar de decoder stond. Dat gaat niet bij Mobistar (tenzij ik me vergis). Ik heb geen zin om nog eens 3 verdiepen kabel te gaan leggen, dus zo'n Yelo-alternatief zou wat dat betreft handig zijn. Ik zie er ook niet meteen iets van op hun site maar via google zie ik wel dat ze vroeger iets soortgelijks hadden?

2/ Is hun aanbod echt onbeperkt downloaden, of zit er toch een limiet op? Wij zitten bij Scarlet rond de 1.5 TB per maand. Soms meer, soms minder. Ik zie er niet meteen iets van staan op hun website. Doorgaans staat er (bij andere providers) dan een asterisk* bij met verwijzing naar kleine lettertjes dat het niet echt ongelimiteerd is, maar hier zie ik niets staan.

3/ Is het netwerk stabiel? Is het gewoon identiek aan telenet? Geen problemen met TV kijken? (Wij hadden zowel boven als beneden tv, dus dat is nog steeds relevant voor op het gelijkvloers).

Iets anders dat ik moet weten? Indien het antwoord op bovenstaande vragen positief is, zie ik geen reden om te twijfelen. Indien niet, weet ik het nog niet, zeker omdat ik ook verplicht wordt om het gsm abonnement mee over te zetten. Enkel abonnees daarvan komen in aanmerking voor internet/TV.

Merci in elk geval.
Laatst gewijzigd door ozfunghi 04 apr 2016, 16:03, in totaal 3 gewijzigd.
Shenron
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

1) Mobistar heeft geen (of nog geen) app om overal TV te kijken. Ook geen interactiviteit of VOD. Enkel digitaal TV kijken en opnemen
2) Er is een FUP van 500 GB, al staat dit nergens op de productpagina. Er is wel een post op Facebook (Mobistar België) van 02/04 waarin men hetzelfde vraagt en antwoord krijgt
Mobistar, jullie starten met internet onbeperkt zie ik op jullie website. Is het onbeperkt surfen met een maar... graag antwoord.
Mobistar België: Het is onbeperkt met een fair use policy van 500GB. Na 500GB is je surfsnelheid beperkt. Céline
3) Geen idee over stabiliteit. Ik heb zelf geen Mobistar TV / Internet. Ik kijk ook wel uit indien het interessant wordt. Maar momenteel ben ik nog niet overtuigd
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 813
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is eigenlijk 500GB tijdens de piekuren. Tijdens de daluren is het onbeperkt.
Indien je tijdens piekuren meer dan 500GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt.
Bron: https://www.mobistar.be/nl/hulp-onderst ... ruiksregel

Stabiliteit is hier dik in orde. Latency nu constant goed, downloadsnelheid altijd volledig (100Mbps).
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Eigenlijk wel lachwekkend dat men spreekt over onbeperkt, en denkt dat 500GB die lading dekt.

Dat is hier dus geen optie, zelfs niet met dat piek/dal systeem. Bedankt voor de uitleg.
clvictor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bestaat die FUP van 500GB ook als je Internet Boost (met downloadsnelheid van 200 Mbit) neemt?
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Goeie vraag.

Wat zijn hun daluren trouwens? 19u-7u?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Edpnet dan? Als je echt onbeperkt wil.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

ozfunghi schreef:Goeie vraag.

Wat zijn hun daluren trouwens? 19u-7u?
Ik vermoed dat deze gelijk lopen met Telenet, omdat Telenet deze waarschijnlijk ook zo doorrekent naar Mobistar.

In dat geval zijn de daluren vanaf middagnacht tot 12u 's middags.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Aan een Yelo alternatief zijn ze blijkbaar nog aan't werken, maar dat zou er in de toekomst wel van komen, enkel weten ze nog niet wanneer.
blaatpraat schreef:Ik vermoed dat deze gelijk lopen met Telenet, omdat Telenet deze waarschijnlijk ook zo doorrekent naar Mobistar.

In dat geval zijn de daluren vanaf middagnacht tot 12u 's middags.
Ja, ik heb het gevraagd aan Mobistar. Inderdaad 12-24u.
Goztow schreef:Edpnet dan? Als je echt onbeperkt wil.
Ja, alleen gaat mijn snelheid daar maximum 95mbs zijn en geen 200. Wat al beter is dat wat ik nu bij Scarlet heb (omdat ik nog die Sagem modem heb) maar dan moet ik ook een nieuwe modem kopen. En EDP heeft geen interessant "pack", eigenlijk vind ik enkel hun internet interessant. Maar om dan weer elders telefoon, tv... te nemen... Ik heb gewoon weinig zin om elk jaar van provider te wisselen. Dus ik zou nu een zo groot mogelijke stap willen zetten. Anderzijds gaat het dan tussen EDP en Fluo, wat dan weer duur is. Daarom dat ik geïnteresseerd was in Mobistar, maar die limiet is gewoon achterlijk. Ik kijk behoorlijk veel Netflix, kinderen zitten vaak op youtube... met die 500 kom je dan niet ver, en dan heb je nog niks "gedownload" of laat staan geback-up'd.
clvictor schreef:Bestaat die FUP van 500GB ook als je Internet Boost (met downloadsnelheid van 200 Mbit) neemt?
Ja, dat heb ik hen dus ook gevraagd, maar dezelfde limiet blijft ook bij die Boost optie. Vooral handig dus voor wanneer je dubbel zo snel aan je limiet wil zitten ;)
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

ozfunghi schreef: 3/ Is het netwerk stabiel? Is het gewoon identiek aan telenet? Geen problemen met TV kijken? (Wij hadden zowel boven als beneden tv, dus dat is nog steeds relevant voor op het gelijkvloers).
Hun netwerk is stabiel, met een router die heel gelijkaardig is aan die van Telenet (maar in tegenstelling tot Telenet lokaal te beheren is). Maar de hardware/software in de tv-box staat nog niet echt op punt (toch niet bij de testers). Het beeld en audio lopen bij mij niet altijd synchroon. Bij het zappen duurt het enkele seconden voor het synchroniseerd, en als we van een andere TV zender komen (b.v. van een andere HDMI ingang), dan moeten we eerst een commando geven aan de box (zappen, terugspoelen, ...) voor die het beeld en geluid opnieuw wil synchroniseren.

Het gebrek aan VoD e.d. is natuurlijk ook voor een deel de software die nog niet volledig is.
Iets anders dat ik moet weten? Indien het antwoord op bovenstaande vragen positief is, zie ik geen reden om te twijfelen. Indien niet, weet ik het nog niet, zeker omdat ik ook verplicht wordt om het gsm abonnement mee over te zetten. Enkel abonnees daarvan komen in aanmerking voor internet/TV.

Merci in elk geval.
Je kan altijd het goedkoopste GSM abonnement nemen, en dat nummer niet gebruiken. Dan kom je met €57 nog goedkoper uit dan een abonnement met een dergelijke limiet bij Telenet.

Voor mij (met een slechte koperdraad verbinding, en geen nood aan de extra diensten van Telenet) is Mobistar wel een goede optie.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 813
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kwam toevallig de netwerkbeheerpagina van Telenet tegen, en daar geldt exact dezelfde regel als bij Mobistar:
Toch is er ook één gebruiksregel om al onze klanten snel te laten surfen. Bij heel hoog verbruik tijdens piekuren (> 500 GB) word je tijdelijk opgemerkt als intensieve gebruiker. Je blijft onbeperkt surfen, maar wel trager (10 Mbps downstream en 1 Mbps upstream) tot je Telemeter weer op 0 staat
Tijdens daluren blijf je onbeperkt surfen én met volledige snelheid
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... erkbeheer/

En dat noemen ze dan "gigantisch veel", belachelijk. Voor bijna 78,- per maand :bang:
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Vandaag opgemerkt dat er een functie bijgekomen is of althans voorzien gaat worden op de digibox.

'Apparaten koppelen' (iphone, ipad,...)
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

kristofmertens schreef:Vandaag opgemerkt dat er een functie bijgekomen is of althans voorzien gaat worden op de digibox.

'Apparaten koppelen' (iphone, ipad,...)
Ja inderdaad ook opgemerkt maar van een medewerker van de klantendienst te horen gekregen dat het uitbrengen van die app nog een tijd op zich kan laten wachten.

Is het nu september, oktober, soit het wordt voordurend vooruit geschoven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

als het even lang duurt zoals ze indertijd aangekondigt hebben om op de kabel te komen dan zullen we nog een paar jaar moeten wachten
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Ook even opmerken dat ze op dit moment u niet de mogelijkheid geven om uw internet verbruik na te kijken. Ik ben zelf klant bij Orange en heb totaal geen id wat ik per maand verbruik. Wij streamen redelijk veel in HD dus denk ik wel dat we redelijk dicht aan die 500 GB komen. Tot op vandaag ben ik niet gecontacteerd geweest door Orange hiervoor.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Volgens mij kunnen/mogen ze u dan niet verlagen in snelheid. Toch niet zolang je het niet kan controleren.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

proximusboyke schreef:Volgens mij kunnen/mogen ze u dan niet verlagen in snelheid. Toch niet zolang je het niet kan controleren.
Denk ook niet dat ze dat doen hoor.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
twostroke
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2016, 15:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hier dagelijks 4K en 1080 streaming, nog geen telefoon gehad. Geen idee wat ik verbruik :)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb Mobistar en het klopt dat je met de basisversie 500GB hebt tijdens de piekuren. Echter met het boostpakket blijkt dit anders te zijn tot hiertoe : ik heb ik augustus in totaal 792GB gedownload en 911GB geupload, zonder dat ik ze heb horen morren...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Ik heb Mobistar en het klopt dat je met de basisversie 500GB hebt tijdens de piekuren. Echter met het boostpakket blijkt dit anders te zijn tot hiertoe : ik heb ik augustus in totaal 792GB gedownload en 911GB geupload, zonder dat ik ze heb horen morren...
Dat is nochtans wat ze me op hun facebook zelf gezegd hebben. FUP blijft dezelfde limiet met boost pack. Heb je die volledige 800 GB in piekuren verbruikt?
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

@Krisken, hoe hou jij je meter / teller bij ?
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

krisken schreef:Ik heb Mobistar en het klopt dat je met de basisversie 500GB hebt tijdens de piekuren. Echter met het boostpakket blijkt dit anders te zijn tot hiertoe : ik heb ik augustus in totaal 792GB gedownload en 911GB geupload, zonder dat ik ze heb horen morren...
Hoe hou je dit bij als ik mag vragen?
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”