Orange (Mobistar) vast internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Dus dan is er toch niet veel promotie aan ten opzichte van hoe het anders is?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

6X10 €= 60 €

Ze gaan toch snel moeten een nieuw businessplan bedenken hoor :-(
https://www2.telenet.be/nl/all-in/wigo/

120 € voor 10 GB en 5 simkaarten en onbeperkt bellen + wat ze allemaal niet hebben: wifi ac router, modem only, opnames delen, ci+ module, telefonie, homespots, sneller internet, de lipsync problemen die orange heeft ...
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Waarom 5 simkaarten als iemand er maar eentje nodig heeft en blij is met alles wat Orange te bieden heeft :-D

- Lipsync issue is de eerste 2 sec bij het zappen, daar zal ik zeker niet van sterven :-D
- modem only niet nodig daar ge uw eigen router gemakkelijk kunt gebruiken (ben ik zeer tevreden mee)
- opnames delen heb ik niet nodig aangezien ik maar 1 digicorder heb
- ci+ module lijkt me niet van toepassing aangezien dit niet in de 120 euro per maand zit maar een eenmalige kost is.
- telefonie heb ik helemaal niet nodig (heb 2 simkaarten waarvan 1tje van het werk is waar ik onbeperkt mee kan bellen)
- homespots (ik kom toe met mijn 4+8 gb, zie hierboven mijn 2 simkaarten)
- sneller internet kan ik voor 10 euro per maand meer ook hebben

Ik wil hier telenet absoluut niet slecht mee praten, maar iedereen neemt waar hij/zij tevreden mee is. Waarom meer betalen als je enkel wil betalen voor wat je nodig hebt....
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

satsurfer schreef:6X10 €= 60 €

Ze gaan toch snel moeten een nieuw businessplan bedenken hoor :-(
https://www2.telenet.be/nl/all-in/wigo/

120 € voor 10 GB en 5 simkaarten en onbeperkt bellen + wat ze allemaal niet hebben: wifi ac router, modem only, opnames delen, ci+ module, telefonie, homespots, sneller internet, de lipsync problemen die orange heeft ...
5 simkaarten en maar 10GB :eek: :eek: :eek: Dat is smeken om meerkosten, ik moet er niet aan denken :lol:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

modaal gezin= 4 personen? deel dit dan door 4? of neem 40 GB versie aan 195€?
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Moet je bij LOVE naast de vaste bijdrage ook nog kosten voor de kabeldistributie betalen of zitten die in het bedrag inbegrepen ?
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

zoals bij Telenet is dat inbegrepen. Da"s al +10 jaar zo trouwens. Staat toch ook zo op hun website (anders zou dat erbij staan)

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Mooi zo. Vond het niet zo heel duidelijk op de website staan.
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
amaducias
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31

ben vandaag opgebeld door orange, dat mijn internet verbruik wat aan de "hoge" kant is, was op het werk dus kon niet verifiëren hoeveel ze dan zien als hoog, maar volgens mijn beperkte geschiedenis zou het onder de 1TB zijn. Iemand hier ook al last van gehad?
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Hoe lang duurt het vooraleer Orange u opbeld om een afspraak vast te leggen voor de installatie?
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer

De saga continues!

We hebben een tweede poging gedaan om internet af te nemen van Orange, zonder resultaat.
- 12 juni besteld via de website (mobiel abonnement met nummeroverdracht, internet en televisie in de vorm van Love).
- 28 juni opgebeld. Alles overlopen, korting van 10 euro per maand bevestigd en nog een korting voor het mobiele abonnement. Wegens een technische storing kan er geen klantennummer aangemaakt worden. We worden teruggebeld want er kan geen afspraak worden vastgelegd op deze manier.
- 11 juli zelf gebeld, niets terug te vinden in het systeem. We moeten maar opnieuw bestellen door de mails af te drukken en naar de orangeshop te gaan. Ik heb vriendelijk bedankt.

Hopelijk snel een derde speler via het Telenet-netwerk die wel zijn zaakjes op orde heeft.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

FabriFibra schreef:Lipsync issue is de eerste 2 sec bij het zappen, daar zal ik zeker niet van sterven :-D
Wel ik reken toch op 4-5'. :eek: Als dat je niet stoort. Zo kan je alles kapot relativeren. Mss. Scarlet nemen 'waarom moet ik 95 DL hebben als de websites zelf pak minder doorgeven"
FabriFibra schreef:modem only niet nodig daar ge uw eigen router gemakkelijk kunt gebruiken (ben ik zeer tevreden mee)
doe ik ook, maar je moet toch al technisch meer onderlegd zijn + ik verkies de modem only modem (verbruikt ook minder) en nog liefst het gebruik van EIGEN cable modem/router https://avm.de/produkte/fritzbox/fritzbox-6590-cable/
Ik moet regelmatig de stekker uittrekken omdat mijn speed zakt tot 30 Mbps ipv 95 Mpbs. :-(
Heeft dit te maken met de " MACpasstrough" optie?
FabriFibra schreef:ci+ module lijkt me niet van toepassing aangezien dit niet in de 120 euro per maand zit maar een eenmalige kost is.
toch een gemis dat Orange geen ci+ heeft. Soit, op te lossen via CI van mijn ouders. :-D
FabriFibra schreef:- telefonie heb ik helemaal niet nodig (heb 2 simkaarten waarvan 1tje van het werk is waar ik onbeperkt mee kan bellen)
Ik ook niet, daar voip. Maar er zijn wél veel mensen die dit nog wensen (voor hetgeen het maar extra kost). Zo kan je een duur gsmabbo vermijden. Om nog niet te spreken over de straling die bijna 14X hoger is via gsm (vb. Iphone 7: 1,37W/kg), dan via een DEC-T toestel (vb. Fritz Fon: 0,1W/kg). Dat vertellen die telecomoperatoren U niet hé. Better be safe than sorry. :-o

En wat mij meest ergert (ik val in herhaling) is hun gsmabbo verplichting. Ik werk altijd met prepaid nl. (Orange) Ze willen dit niet laten vallen, maar ze zouden een mega boost krijgen van klanten hoor. Dit houdt vele tegen.
Laatst gewijzigd door satsurfer 12 jul 2017, 13:42, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Wat ik bedoel is gewoon dat Orange goed genoeg is voor mij, wetende dat er nog wat mankementen zijn. Maar als je dat allemaal niet wil hebben moet je Telenet nemen en een pak meer betalen. Als jij dat wil doen ok, maar ik heb dat er zeker niet voor over.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tja, Proximus Internet+TV kost 55 € met alle extra's.
Telenet whop (met limiet) en als je eigen digicorder hebt (die ooit voor 100 € gekocht en al lang afbetaald) 59 €, en daar heb je toch wel pak extra's voor. Wifree hotspots, Yelotv, CI+, opnames delen, telefonie incl. gratis bellen na 16 u. en week-end.

Voor mij mogen ze gerust paar € extra vragen, zonder die gsmverplichting. Niet zoals nu dat ze 15 € (weet juiste bedrag niet juist meer) extra vragen
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Ja maar allemaal goed maar ik heb dat niet nodig :-D Enige wat ik nodig heb is ongelimiteerd internet met een degelijke snelheid (ik heb die daling naar 30 Mbps niet) zodat ik zelf mijn tv kan bepalen en een digicorder met wat basis zenders.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

20 juli komen ze langs bij mij. Ben benieuwd!
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Op de website van Orange staat Download 100 Mbps en upload 5 Mbps...

Is de upload bij Orange niet 10 Mbps ?

2) Om de decoder met de modem te verbinden, kan dit ook via een switch die op de modem/router aangesloten is ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

BertG3 keer es terug naar een post van 11 juni op pagina 8, daar uw antwoord.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Miljaar ben daarjuist is gaan kijken naar onze kelder beneden.
We hebben een inkomende TV kabel (elk appartement heeft en één) en één vertrekkende TV-kabel (naar elk respectievelijk appartement). Deze twee kabels zijn helaas niet verbonden. Ik ben dan maar eens gaan kijken naar mijn buur die Telenet heeft en bij hem zit er een koppelstukje tussen de twee kabels (ik vermoed door de Telenet-installateur gedaan).
Nu moet je bij Orange €149 betalen als je je wilt laten aansluiten op de TV-kabel, omdat er dan iemand van Telenet moet langskomen. Ik vraag me af of ik niet zelf zo'n koppelstukje kan kopen en tussen de twee coax-kabels plaatsen. Een NIU hebben we ook niet helaas.
Dus kort samengevat: kan ik zelf een koppelstukje tussen de twee COAX-kabels plaatsen ? En wat met de NIU: installeert Orange die ? Telenet ? Of kan ik die ook makkelijk zelf installeren ?
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Vandaag probleemloos overgeschakeld. Duurde +- 20 minuten. Mijn snelheid is 96/9.8 mbits dus geen klagen hier. De decoder is iets trager als die van telenet. Bij het zappen is er idd een vertragen van 2 seconde op het geluid. Maar dan ken ik nog van proximus.... Voorlopig dus alles ok. Nu nog telenet opzeggen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

kloon schreef:Vandaag probleemloos overgeschakeld. Duurde +- 20 minuten. Mijn snelheid is 96/9.8 mbits dus geen klagen hier. De decoder is iets trager als die van telenet. Bij het zappen is er idd een vertragen van 2 seconde op het geluid. Maar dan ken ik nog van proximus.... Voorlopig dus alles ok. Nu nog telenet opzeggen.

Het rare is dat telenet tv sneller is dan orange. Maar scarlet is qua tv niet trager dan proximus...

Beide een andere decoder v4 vs v5 maar qua snelheid is de tv zelfde. Ook zelfde problemen.
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Scarlet is v proximus. Hebben dezelfde software (wel andere skin) idem decoder ( of een iets ouder model) dus dat is vrij logisch dat gelijkaardig zijn.
barttech
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 aug 2013, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

wouter5 schreef:Miljaar ben daarjuist is gaan kijken naar onze kelder beneden.
We hebben een inkomende TV kabel (elk appartement heeft en één) en één vertrekkende TV-kabel (naar elk respectievelijk appartement). Deze twee kabels zijn helaas niet verbonden. Ik ben dan maar eens gaan kijken naar mijn buur die Telenet heeft en bij hem zit er een koppelstukje tussen de twee kabels (ik vermoed door de Telenet-installateur gedaan).
Nu moet je bij Orange €149 betalen als je je wilt laten aansluiten op de TV-kabel, omdat er dan iemand van Telenet moet langskomen. Ik vraag me af of ik niet zelf zo'n koppelstukje kan kopen en tussen de twee coax-kabels plaatsen. Een NIU hebben we ook niet helaas.
Dus kort samengevat: kan ik zelf een koppelstukje tussen de twee COAX-kabels plaatsen ? En wat met de NIU: installeert Orange die ? Telenet ? Of kan ik die ook makkelijk zelf installeren ?
Met dat koppelstukje gaat je er niet komen . Die moet buiten ook nog aan de tap aangesloten worden. Dus den technieker moet zowiezo langs komen
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

boonpwnz schreef:
kloon schreef:Vandaag probleemloos overgeschakeld. Duurde +- 20 minuten. Mijn snelheid is 96/9.8 mbits dus geen klagen hier. De decoder is iets trager als die van telenet. Bij het zappen is er idd een vertragen van 2 seconde op het geluid. Maar dan ken ik nog van proximus.... Voorlopig dus alles ok. Nu nog telenet opzeggen.

Het rare is dat telenet tv sneller is dan orange. Maar scarlet is qua tv niet trager dan proximus...

Beide een andere decoder v4 vs v5 maar qua snelheid is de tv zelfde. Ook zelfde problemen.
Dat zal liggen aan de software van orange ik dacht te menen hier eerder gelezen te hebben dat telenet die sofware maker die orange heeft nu deze had buitengegooid.

Vraag me daarnaast af kunnen ze van va' andere Orange groepen bvn orange fr niet alles overnemen en aanpassen voor be?...
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
DirkTas67
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2017, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ben nu 2 maanden overgeschakeld van TN naar Orange. Alles is vlot verlopen en heb vandaag voor het eerst vastgesteld dat mijn snelheid wat aan de lage kant was, ik heb de optie internet boost gekozen dus normaal 200/20, vandaag was ze 2/20, ik heb een 3 tal keren getest en vervolgens de modem gereset, snelheid was terug normaal. Nu wil ik dit melden iemand enig idee hoe ik dat best doe. Logt de modem z'n connecties? Anders had ik beter niet gereset en de log bewaard.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

DirkTas67 schreef:Ben nu 2 maanden overgeschakeld van TN naar Orange. Alles is vlot verlopen en heb vandaag voor het eerst vastgesteld dat mijn snelheid wat aan de lage kant was, ik heb de optie internet boost gekozen dus normaal 200/20, vandaag was ze 2/20, ik heb een 3 tal keren getest en vervolgens de modem gereset, snelheid was terug normaal. Nu wil ik dit melden iemand enig idee hoe ik dat best doe. Logt de modem z'n connecties? Anders had ik beter niet gereset en de log bewaard.
Normaal zal dit ergens wel worden gedaan denk, ¨S hoe ziet de interface van de modem eruit, zelfde als in het begin nog?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

DirkTas67 schreef:Ben nu 2 maanden overgeschakeld van TN naar Orange. Alles is vlot verlopen en heb vandaag voor het eerst vastgesteld dat mijn snelheid wat aan de lage kant was, ik heb de optie internet boost gekozen dus normaal 200/20, vandaag was ze 2/20, ik heb een 3 tal keren getest en vervolgens de modem gereset, snelheid was terug normaal. Nu wil ik dit melden iemand enig idee hoe ik dat best doe. Logt de modem z'n connecties? Anders had ik beter niet gereset en de log bewaard.
Ik wil ook zolang ik werk de optie van boost overwegen.

Laat je me weten of het in orde komt?
adrion
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 jul 2017, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Is de liefde voor televisie van Orange al aan het afnemen? De telecomoperator wist in het voorbije kwartaal 14.500 extra klanten te lokken voor zijn bundel Orange Love, met digitale televisie en vast internet. Dat zijn er bijna 2.000 minder dan in het voorgaande kwartaal. Analisten hadden gerekend op 18.000 bijkomende klanten.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/gro ... 81609.html
Fibernet200/20 zwarte HGW docsis3.0 Oude digibox200 in prma conditie 4,5jaar oud
http://speedof.me/show.php?img=170804181949-7374.png
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tja, dringend tijd om hun gsmabbo's aan te passen zoals de concurrentie onlangs gedaan heeft en evt. een formule à la Hifive te lanceren. Een wegvallen verplichting gsmabbo (koppelverkoop) zou ook een boost geven. Helaas zullen ze dit zeker NIET doen.

Wiggo heeft ook een sterk product als je met gezin en 4 gsmabbo's voor 120 € kan onbeperkt bellen. Whoppa speed, Hotspots, YeloTv,...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Analisten hadden gerekend op 18.000 bijkomende klanten.

waarschijnlijk hadden die de verkeerde glazen bol te pakken :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

als je als ceo moor en brand schreeuwt dat telenet te duur is dan schept dat grote verwachtingen bij klanten.
Maar als je dan zelf nauwelijks goedkoper of duurder zijt, ja dan ga je natuurlijk een probleem hebben.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

satsurfer schreef:
Wiggo heeft ook een sterk product als je met gezin en 4 gsmabbo's voor 120 € kan onbeperkt bellen. Whoppa speed, Hotspots, YeloTv,...
Ik ga naar Orange omdat ik ook alleenstaande ben en dan is telenet minder interessant voor me.

Maar als ge met meerdere zijt hebt ge wel een voordeel. + ik verstook veel mobiele data en dan is het abbo van Orange goed.

Maar terwijl ik eigenlijk bij telenet(icm voo mobile 20 euro 9 GB) maar 12 euro duurder uit zou zijn...

12 euro is nog steeds 144 per jaar.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

boonpwnz schreef:
satsurfer schreef:
Wiggo heeft ook een sterk product als je met gezin en 4 gsmabbo's voor 120 € kan onbeperkt bellen. Whoppa speed, Hotspots, YeloTv,...
Ik ga naar Orange omdat ik ook alleenstaande ben en dan is telenet minder interessant voor me.

Maar als ge met meerdere zijt hebt ge wel een voordeel. + ik verstook veel mobiele data en dan is het abbo van Orange goed.

Maar terwijl ik eigenlijk bij telenet(icm voo mobile 20 euro 9 GB) maar 12 euro duurder uit zou zijn...

12 euro is nog steeds 144 per jaar.

je kan altijd eens raad vragen bij de klantendienst om op te zeggen, misschien geven ze ze u 1 jaar gratis digicorder gratis icm vii zou je dan 3 euro duurder zijn maar blijf je de voordelen hebben van telenet.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

proximusboyke schreef:
boonpwnz schreef:
satsurfer schreef:
Wiggo heeft ook een sterk product als je met gezin en 4 gsmabbo's voor 120 € kan onbeperkt bellen. Whoppa speed, Hotspots, YeloTv,...
Ik ga naar Orange omdat ik ook alleenstaande ben en dan is telenet minder interessant voor me.

Maar als ge met meerdere zijt hebt ge wel een voordeel. + ik verstook veel mobiele data en dan is het abbo van Orange goed.

Maar terwijl ik eigenlijk bij telenet(icm voo mobile 20 euro 9 GB) maar 12 euro duurder uit zou zijn...

12 euro is nog steeds 144 per jaar.

misschien geven ze ze u 1 jaar gratis digicorder gratis icm vii zou je dan 3 euro duurder zijn maar blijf je de voordelen hebben van telenet.
Ofwel test ik nu Orange uit. Als ik zie dat ik iets mis dat ik dan overstap. Want ik dacht dat bij orange er geen minimum contractduur is?

Als alles goed gaat bij Orange kan ik gewoon blijven daar, niet?

Ik kom uiteindelijk van Scarlet icm mobile vikings.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Dat kan je natuurlijk ook.
Aleen ga je dan nie moeten proberen om 1 jaar gratis uw digicorder te hebben.
alvast succes
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gaat dat echt veel schelen?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

als er 9 euro afgaat dan ben je maar 3 euro duurder meer. Maar zit ge niet met de rompslomp en de eventuele rompslomp bij niet tevreden te zijn.
Kan natuurlijk zijn dat het niet lukt of bvb dat je erg tevreden bent van orange.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Daar heb je ook wel gelijk in. Maar ik zeg ik probeer het :)

Ik ben nu scarlet gewend en dat is ook niet optimaal.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

zonet terug modem gereset met knop achteraan (vorige week een paar keer zonder probleem). Ergens verkeerde MAC passthrough ingesteld, dus reset.
Nu kon ik langs geen kanten meer resetten en nadien inloggen.

5000 gebeld. Mijnheer liet paar keer blijken dat dit niet goed is voor de router en ook het netwerk in de war brengt. Na paar keer met zijn back-office te bellen (zelf wist hij oplossing niet), zou een ingenieur (alsof een ingenieur mijn modem op afstand gaat resetten :-o ) mijn modem resetten binnen 20'. Moest alle kabels eruittrekken.

En nu lukt het terug. Dus nu spaarzaam zijn met resetten? :-(
carharttguy
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2017, 15:22

Hi iedereen

Even mijn ervaring met Orange vermelden:

Ik had eerst Telenet WIGO, geen problemen mee, alleen beetje aan de prijzige kant.
2 weken geleden naar een Orange winkel gegaan, 2 nummers overgezet, kreeg onmiddellijk de SIM kaarten mee, na een uur of 2-3 verloren de Telenet SIM kaarten hun netwerk. Orange werkte gewoon goed.
Een tweetal uur geleden de Orange technieker aan de deur om de modem en digicorder te plaatsen. Vriendelijke mens, na een half uurtje was alles up and running, nog wat uitleg gegeven over de digicorder, de nieuwe lay-out zal wat wennen worden, vind ik persoonlijk iets minder leesbaar dan die van Telenet, ik heb het gevoel dat er bij de TV gids misschien net een zender teveel getoond wordt, waardoor de tekst misschien iets te veel gepropt staat.
Ik heb een speedtest via WIFI gedaan, kreeg toch dit mooie resultaat:
Afbeelding

De technieker wist me te vertellen dat ik geluk had, sinds deze week (gisteren dus) wordt er een nieuw type modem geplaatst. Ik heb het even bekeken op de info pagina van de modem en zie dit:
Afbeelding

Welk merk/type hebben mensen die voor deze week al een modem van Orange hadden?

Alles meegenomen ben ik heel tevreden, snel internet, geen problemen bij overstap, TV is ook OK. En ik bespaar de eerste 6 maanden 30 e/pm, daarna 20 e/pm. Toch mooi meegenomen. Bij Telenet kreeg ik ook wel meer (snelheid & dataverkeer), maar die heb ik toch niet echt nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”