Orange (Mobistar) vast internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
NielsDB
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2017, 16:27

NielsDB schreef:Zonet telefonisch een afspraak gemaakt om donderdag Orange TV + internet te komen installeren.

Aan de telefoon duidelijk in de voormiddag afgesproken. In de mail staat nu:

"Wanneer zal je installatie plaatsvinden?
Je Orange-installateur zal bij je langskomen op
donderdag 16 februari 2017
tussen 12 uur en 18 uur.

Voor de installatie ‘s avonds (tussen 17.00 en 20.00 uur) en op zaterdag zal een bijkomend bedrag van 30 euro worden gefactureerd."

Ik zie het al gebeuren, hier om 17:30 staan en dan me extra 30 euro aanrekenen.

Nu, ik dacht hier al ergens eens gelezen te hebben dat in die mail een fout uur staat, kan iemand dit bevestigen of moet dit kloppen normaal?
Was dus effectief in de namiddag gepland. Om 18:10 nog altijd geen sms of niets ontvangen. Aan de klantendienst een amper Nederlands sprekende dame aan de lijn gehad, die bevestigde dat niemand meer ging komen. Kwaad doch vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik niet nog eens speciaal een dag verlof ging nemen om een installatiekost van 30 euro te vermijden, maar dat ik die installatie wel in diezelfde tijdsbuffer verwacht. Dit kon niet beloofd worden omdat de personen die dit wel kunnen niet meer aanwezig zijn. Dan de afspraak laten vastleggen volgende week dinsdag maar ik ging nog telefonisch contact opnemen vandaag om dit bevestigd te krijgen.

Enfin, een klein uurtje later word ik opgebeld door de technieker zelf die belooft tien minuten later daar te staan. Na 20 minuten nog niets maar word ik plots gebeld door Orange zelf, deze keer iemand van de back-office waarbij ik wel het gevoel had dat zij iets kon betekenen. De technieker kwam toch niet meer langs omdat ze dachten dat ik tussen het laatste telefoontje van de technieker zelf en dat moment die nieuwe afspraak van volgende week dinsdag had gemaakt. Enfin, daarna nog een paar telefoontjes tussen Orange en de technieker zelf, en hij zal komen deze namiddag rond half vijf. Hopelijk nu wél deze keer.

Zeer moeizaam begin, ik had al bijna zin om het contract dat nog maar amper loopt al stop te zetten.
Laatst gewijzigd door NielsDB 17 feb 2017, 09:26, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

En gelijk heb je, ik zou ook al geen zin/vertrouwen meer hebben als je zo behandeld wordt.
Daar kunnen ze dus nog verbeteren, al was het maar op communicatief vlak.
Laat toch gewoon even weten als technieker dat je niet meer bij de klant geraakt, dat is het minste fatsoen.
En als de technieker het niet doet, kan de dispatch iets laten weten.

Hopelijk houden ze zich volgende week aan de afspraak.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

2 x maken ze hier een afspraak en 2 x komen ze niet eens af omdat Telenet de afspraak, jawel 'Telenet', afzegt, wegens technische redenen. Omdat ze denken dat er hier geen coax ligt in m'n appartement. Ik zal het zelf wel weten zeker?
En 2 x vertikt Orange het van mij te contacteren om te melden dat de afspraak geannuleerd werd.

Blijkbaar lanceren ze een commercieel aanbod zonder dat de technische & organisatorische backend correct kan 'draaien'...

In navolging van m'n vorige berichten hier werd m'n dossier dus helemaal niet opgevolgd, en belde ik gisteren dus zelf nog eens.
Blijkbaar moet m'n gsmnr dus wel degelijk 'eerst' overgedragen worden, anders kan je geen Internet+TV aanvragen/activeren.
De vorige keren was dat net omgekeerd, 3 medewerkers hadden me bevestigd dat Internet+TV best eerst actief zou zijn, en dan het gsmnr overdragen.

Intussen had ik buiten dit dossier al een gsmnr overgedragen en had ik dus een 'klantennummer'.
De vriendelijke 1ste lijnhulp verzocht me om de aanvraag nog eens opnieuw te doen op een welbepaald 0800 nr en mijn klantennummer te vermelden en het vorige dossiernr.

Intussen werd ik gisteren eenmalig teruggebeld na m'n nieuwe aanvraag omdat ze nog steeds met Telenet die 'fout' krijgen, en kunnen ze geen afspraak bevestigen... M'n dossier wordt opgevolgd...

Ik ben curieus wanneer ik eindelijk via Orange zal mogen surfen...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Hier blijft de miserie. Hang weer aan de lijn met Orange... 3Mbit dowload, 10 up. 1 blauw lampje blijft branden.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Misschien slechte niu of modem, als tester nooit problemen ondervonden.

Heb je al eens de modem een nachtje uitgelaten en of reset gedaan?

Ps: nog steeds hetzelfde controle paneel voor je modem in te stellen??

Hou tevens ook je waardes eens bij dat je kan zien in het controle paneel
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Slafes schreef:Hier blijft de miserie. Hang weer aan de lijn met Orange... 3Mbit dowload, 10 up. 1 blauw lampje blijft branden.
Welk 1 lampje?
Welk nr bel jij nr orange?
Hier ook last v fluctuatirs, gisteren moest netflix midden in de film laden
Met ipad heb ik download v 1,5mbit en upload van 9,7
Tenzij ik reset
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Je leest toch veel problemen met snelheden die tijdelijk opgelost zijn door een modem reset. Toch nog veel werk aan de winkel voor Orange.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

skank schreef:
Slafes schreef:Hier blijft de miserie. Hang weer aan de lijn met Orange... 3Mbit dowload, 10 up. 1 blauw lampje blijft branden.
Welk 1 lampje?
Welk nr bel jij nr orange?
Hier ook last v fluctuatirs, gisteren moest netflix midden in de film laden
Met ipad heb ik download v 1,5mbit en upload van 9,7
Tenzij ik reset
Je zou 2 blauwe lampjes moeten zien 1 voor de downstream en 1 voor de upstream. Blauw lampje= channel bonding. Wanneer een blauw lampje groen wordt, is channel bonding dus weggevallen en gebruik je maar 1 (tv) kanaal voor download of upload. Normaal gebruik je er 8 voor download en 4 voor de upload. Kan de snelheidsdip verklaren.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

ThaDoc schreef:Waarschijnlijk niet. Telenet voelt de hete adem van de concurrentie in zijn nek en gaat eindelijk iets doen voor zijn vaste klanten. Voor mij zijn ze te laat. Bij mijn telefonische opzegging vandaag hebben ze me een half uur lang proberen te overtuigen om klant te blijven. Plots kreeg ik korting en werd er zels Fibernet 100 aangeboden voor de prijs van een basic. Wel met 250 GB limiet...
Ik hoor altijd zo'n verhalen dat ze korting beloven als je wilt opzeggen, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik dit niet kreeg aangeboden.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Het nummer 5000 bellen zoals steeds, en dan krijg ik als antwoord: test dit eens, test dat eens, en telkens de uitleg: goh ja meneer, even de modem uittrekken. We geven het door aan de technische dienst maar u moet begrijpen dat elk apparaat wel eens dient zonder stroom gezet te worden oor de goede werking.

WTF?

Daarvoor hing er een telenet modem, die heb ik 1 keer uitgetrokken op al die jaren die hij er gehangen heeft. Nooit dergelijke snelheidsdips ervaren. Zelfde doet zich voor bij mijn buur af en toe, ook die dient regelmatig de modem uit te trekken. Volgens de helpdesk is dat een ander probleem.

Het downstream lampje wordt telkens groen bij een snelheidsdip van 3Mbit en er komt echt niet meer uit dan 3Mbit. Zolang ik de modem niet reset blijft de 3Mbit er staan. Heb het al zo een ganse dag laten staan.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Hier nog nooit snelheidsproblemen gehad. Al 4 maanden een zeer tevreden klant. Lampjes op modem branden idd beide blauw.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 4 keer

Slafes schreef:Het nummer 5000 bellen zoals steeds, en dan krijg ik als antwoord: test dit eens, test dat eens, en telkens de uitleg: goh ja meneer, even de modem uittrekken. We geven het door aan de technische dienst maar u moet begrijpen dat elk apparaat wel eens dient zonder stroom gezet te worden oor de goede werking.

WTF?

Daarvoor hing er een telenet modem, die heb ik 1 keer uitgetrokken op al die jaren die hij er gehangen heeft. Nooit dergelijke snelheidsdips ervaren. Zelfde doet zich voor bij mijn buur af en toe, ook die dient regelmatig de modem uit te trekken. Volgens de helpdesk is dat een ander probleem.

Het downstream lampje wordt telkens groen bij een snelheidsdip van 3Mbit en er komt echt niet meer uit dan 3Mbit. Zolang ik de modem niet reset blijft de 3Mbit er staan. Heb het al zo een ganse dag laten staan.
Same here. Net weer dezelfde issue gehad. Stream begint te haperen, dus deed een speedtest.
3 down en wel gewoon 10 up. Rare fail.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Een drie-tal weken geleden is het hier geïnstalleerd, en tot op heden nog geen probleem ondervonden (hout vasthouden).
PS: daarnet de digicorder van telenet gaan inleveren. Piepklein winkeltje met 3 jonge gasten die zich verveelden. Niet moeilijk dat Telenet zo duur is :-)
Driesi
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2017, 12:19

Hier ook een aansluiting sinds enkele weken. Voordien had ik proximus. Nu ben ik best tevreden over de tv welke volgens mij veel vlotter werkt. Qua internet zit ik toch ook al aan mijn 2de dip in enkele weken. Ook mijn broer, teven van Lier, was overgestapt op Orange bij hem thuis en ook hij heeft al enkele dips ervaren. Het lijkt mij toch eerder een structureel probleem te zijn.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Vandaag stond de Orange technieker ook bij mij aan de deur, signaal is perfect. Bekabeling nagekeken en vernieuwd tussen niu en modem om dit alvast uit te sluiten. Als het nu niet in orde komt moet er een Telenet medewerker ingeschakeld worden.

Heb ook verteld over dit topic en de problemen bij de buur maar ze hebben geen weet van een algemeen probleem.
steve_jaspers
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

bij mij zijn de problemen eindelijk (hopelijk voorgoed) opgelost..
had ook bij momenten downloadsnelheden van 3mbps en lager bij goede upsnelheid (10mbps) en ok ping maar toch redelijk slechte pingtest.net resultaten.

bij de signalen (upstream) van de modem stonden ook vaak kanalen in timeout..

probleem heeft aangesleept van 27december (!!!!!) tot vorige week ... :s en is uiteindelijk (na vele uren aan de lijn te hangen met (incompetente werknemers van) de helpdesk, en een technieker aan huis die niets kon vinden..) op afstand (!!!) opgelost door telenet ...

Als tegemoetkoming net 20€ korting op volgende factuur "gekregen"

Hopelijk is er hier iemand iets mee.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hebben ze ook meer info gegeven over de precieze oorzaak, als zoiets vanop afstand op te lossen is lijkt me dit wel "raar"
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
steve_jaspers
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

heb ernaar gevraagd maar "ze zijn ermee bezig" ...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik ben ook erg benieuwd en mijn buren zullen je ook dankbaar zijn als je hier de mogelijke oplossing kan meedelen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Oke hou ons op de hoogte, hopelijk hiermee veel problemen die er zo zijn die opgelost kunnen worden
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Eindelijk!

Sowieso ga ik nog een nieuwe coax leggen, want de vorige was te kort (en Telenet heeft die een beetje moeten verlengen).

Afbeelding
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Zeer mooie waardes! Zo hoort het
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Een tijdje geleden na dik 2 maanden ook voor het eerst het snelheidsprobleem gehad (3mbit down/10 mbit up). Modemreset hielp toen. En nu hapert het opnieuw. Kan niet aan bekabeling liggen als het na een modemreset weer vlot werkt...

EDIT:
in de modemlogs zie ik het volgende:
R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:94:ce:6a;CMTS-MAC=00:17:10:86:bf:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Zou dat er iets mee te maken hebben?
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Binnenkort ga ik verhuizen. Momenteel is Orange de nummer 1 kandidaat voor internet en tv.
Alleen de stabiliteitsissues schrikken me een beetje af. Is dit bij de meesten ondertussen al opgelost ?
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Heb het reeds anderhalf jaar, geen issues gehad so far?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

wel dat ik regelmatig op 30 Mbps zit, fritzbox rebooten en terug full throttle. ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat lijkt me eerder een fritzbox issue dan?
Hier hangt de modem van Orange aan een Routerboard RB3011, met poort 1 uit de bridge (zodat ik t public IP direct op mn routerboard krijg). Werkt prima!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wij gingen na ons jaar gratis Proximus overstappen naar Orange. Na een negatieve ervaring vroeger met Mobistar (tussenkomst ombudsdienst met betaling van schadevergoeding langs de kant van Mobistar) toch weer de stap gezet.

- Op 8 april heb ik een nieuw mobiel abonnement afgesloten met nummeroverdracht.
- Op 12 april heb ik de simkaart ontvangen en geactiveerd. De instructie was duidelijk: wij brengen je op de hoogte zodra de overdracht in orde. Zo gezegd, zo gedaan en gewacht.
- Op 18 april kreeg ik een mail dat de activatie voltooid was en de sim-kaart gebruikt kon worden. Mijn oude sim-kaart werkt nog perfect, dat is raar. De mail bevat een nieuw nummer en spreekt niet over het oude nummer. Diezelfde dag gebeld naar de klantendienst waar ik te horen kreeg dat ze net overgestapt waren op een nieuw systeem voor nummeroverdracht en dat er daardoor iets misgelopen was. Dossier opgesteld, het wordt in orde gebracht. Nog even wachten. Ik merk op dat ik hopelijk geen factuur zal ontvangen zonder ooit van het abonnement gebruik te hebben gemaak. Dit zal niet gebeuren.

- Op 25 april nog steeds niet in orde. Orange opnieuw opgebeld. Het dossier staat nog steeds open, maar de persoon van de klantendienst kan zelf niets doen. Het wordt aangemerkt als hoge prioriteit, maar het komt zeker weldra in orde.
- Op 1 mei (feestdag :beerchug: ) opnieuw gebeld. Het is nog steeds niet in orde. Dossier staat nog steeds open, de persoon van de klantendienst kan niets doen. Ik merk opnieuw op dat ik geen factuur wil ontvangen voor een abonnement waar ik nog geen gebruik van heb gemaakt. Er wordt mij verzekerd dat dit niet zal gebeuren.
- Op 2 mei ontvang ik de eerste factuur :bang: . Opnieuw gebeld naar Orange. Het openstaand dossier is nog steeds lopend, geen update. Er wordt een nieuw dossier opgemaakt voor de factuur. Ik laat duidelijk weten dat ik geen factuur zal betalen en dat ze maar moeten zorgen dat het systeem werkt.
- Op 5 of 6 mei (ik weet het niet meer exact) opnieuw naar Orange gebeld om te vragen hoe het zit. Geen update. Ik heb dan meteen aangegeven dat ik niet langer klant wens te worden bij Orange. Het systeem werkt toch niet. "Sorry meneer, je zal per e-mail of brief moeten opzeggen". Meteen dat formulier ingevuld.
- Op 11 mei werd ik opgebeld (ik zat in het buitenland) waarom ik wil opzeggen. Er is begrip. Opzeg werd aanvaard (gelukkig maar? :lol: ). Voor de openstaande factuur werd een krediet toegekend. Meer dan een maand na de bestelling eindelijk verlost van deze onzin.

- Op 31 mei ontvang ik mijn tweede factuur van Orange :? Gelukkig voor 0,50 euro in mijn voordeel...

Het is dat mijn vriendin televisie wil behouden of ik was allang ingegaan op die promotie van Telenet: 53 euro per maand een jaar lang voor Fibernet 200. Ik weiger 75 euro of meer neer te leggen voor internet en tv. Scarlet Trio is nog een optie, maar ik zie de cap van 50Mbps niet zitten (haal nu 94Mbps via Proximus).

Moraal van het verhaal? Bezint eer ge begint, want die klantendienst/service van Orange is een hoop miserie.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vermoed dat er (stilletjes aan)iets aan het veranderen is bij Orange??
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... -tv-mobiel

Ik zie aan de aanbieding dat men niet meer het duurste gsm abo. hoeft te nemen,volgens mij is Dolfijn (15€) nu genoeg om te kunnen genieten van de 39€ per maand,maar jammer genoeg is de promo maar 6 maanden geldig.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Hoe zit dit nu met hun upload van vast internet ? ze adverteren 5 Mbps up, terwijl ze hier op het forum steeds praten over 10 Mbps (100 / 10)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Patje schreef:Hoe zit dit nu met hun upload van vast internet ? ze adverteren 5 Mbps up, terwijl ze hier op het forum steeds praten over 10 Mbps (100 / 10)
Ik begrijp ook niet waarom ze adverteren met 5mbit. Vroeger adverteerden ze trouwens met 6mbit. Maar als ik een Speedtest doe is het effectief 10mbit.
DirkTas67
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 apr 2017, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Vandaag overgeschakeld van Telenet naar Orange, het sluitpunt van een hele reeks overschakelingen waaronder m'n vast nummer naar Weepee, gsm abbo van vrouw van TN naar MV en nu dus TV + Internet van TN naar Orange.

Ik ben sinds juli 2001 klant bij Telenet en ben altijd tevreden geweest van het technisch aspect van Telenet, over hun prijzen policy ben ik niet te spreken, telkens wordt een prijsverhoging door uw strot geduwd voor zaken waar je niet zelf om gevraagd hebt. Je krijgt 70 zenders op de tv waarvan je er dan 10 bekijkt, de 60 andere betaal je er uiteraard bij.

Niet dat ik nu de keuze heb maar ik betaal in ieder geval een stuk minder, zelfs als ik straks (na 6 maand de volle 39€ ga betalen omdat ik Panter moet hebben om maar 39€ te moeten betalen voor internet en tv) bovendien redeneer ik zo, als er in die 16 jaar geen enkel technisch falen is geweest van de telenet instalatie en de coax kabel dan zal dat in de toekomst ook zo wel niet zijn, telenet en orange gebruiken dezelfde kabel.
Voor een goedkopere prijs heb ik nu meer data aan dezelfde snelheid, ik heb me bovendien met het prijsverschil tussen Panter en de Koala die ik nu heb en die ook voldoende is voor een goedkoper Internet+TV een boost aangeschaft zodat ik nu 200/20 dl/ul heb, daar ga ik nu op z'n minst 6 maand van profiteren.

tot nog toe geen probleem, ik heb het nu toch al 8 uur ;-)
Ik hoor/lees hier de verhalen van falen en de horror verhalen van de helpdesk, ik begrijp dat wel.
Enige minpuntje (als dat zo mag genoemd worden) dat ik had tijdens de installatie (die zeer kort was, ik schakel immers over van TN naar orange, dus veel meer dan de modem vervangen en de 'digicorder' door een 'decoder' vervangen moet er niet gebeuren, maar omdat ik een Telenet Modem had en geen Gateway en bij Orange enkel een gateway(of hoe dat daar ook heet) te verkrijgen is had ik de technieker gevraagd of de router niet in Bridge mode kon gezet worden zodat mijn eigenste router een extern IP kon krijgen, aan z'n gezicht te zien hoorde die het in Keulen donderen, maar niet getreurd, even snel z'n collega opgebeld en die kreeg ik aan de telefoon waarop ik weer m'n uitleg deed en hij liet verstaan het verschil tussen de TN gateway en de TN modem te kennen maar geen oplossing kon bieden, hij wenste me ook veel geluk wanneer ik naar de helpdesk belde en hij hoopte dat ik de juiste persoon aan de lijn kreeg. 2 minuten na het vertrek van de technieker had ik de optie al gevonden en had mijn router al een extern IP, niets moeilijk aan. Het typeert wel het kennis niveau van de mensen die daar werken. Bij Telenet net hetzelfde verhaal overigens toen ik probeerde uit te leggen dat ik een modem in plaats van een router wilde, ik heb zeker 3 personen aan de lijn gekregen die beweerden dat de router geen router was maar een modem. Overal hetzelfde verhaal dus.

Minder fraai aan dit verhaal is de reactie van Telenet op mijn opzeg (deze avond) De opzeg was geen probleem maar toen de opbeller mij vroeg naar wie ik overgestapt was en waarom kreeg ik een lading horrorverhalen over mijn hoofd uitgegoten, 87% van de gebruikers die overgestapt waren stond binnen de week terug bij telenet, Orange zou hebben gezegd van 150.000 abonnees te willen hebben en ze hadden er 'maar' 40.000, Orange kocht ook oude modems en oude digicorders en zelfs bandbreedte op bij Telenet (uiteraard kopen ze bandbreedte) en die wissen ze volledig en die gaven ze dan aan hun klanten, ik had het lef niet om te zeggen dat dat ook smerig was van Telenet dat ze hun verouderde apparatuur op die manier doorverkochten. Ik heb die oude apparatuur in ieder geval niet gezien vandaag, vond het ook raar dat op die verouderde telenet apparatuur Orange logo's stonden en dat de modem op gigbit verbonden was met mijn routern ipv 100Mbit

Het enige dat ik de technieker opgemerkt heb was dat de netwerk kabel van de decoder geel was, ik vond dat die wel oranje mocht zijn, hij lachte er eens goed mee.

Verder nog negativiteit over de domiciliëring bij Orange, hun technieken waren dezelfde als bij Proximus en scarlet (lager kon niet meer dacht ik), Wanneer ik uiteindelijk weer overschakelde moest ik zeker weten dat het contract volledig stopgezet was want er was een klant die 280€ moest betalen en die uiteindelijk de deurwaarder aan de deur had gekregen en als je die niet betaalde dan werd dat rechtbank natuurlijk besliste de opbeller z'n/haar gesprek.


Ik hoop uiteraard dat mijn verhaal verder positief verloopt, ik kreeg alvast positieve reacties op de 'decoder' die als 'beter' werd beoordeeld door een topgebruiker van die dingen hier in huis. Een andere gebruiker droomt al van enorm veel streaming nu de hoeveelheid data onbeperkt is, iedereen is hier blijkbaar zeer positief over de verandering.
broekskes
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 maa 2010, 10:42

Zijn er nu eigenlijk nog mensen met die oude ADSL-oplossing van Mobistar destijds?? Of allemaal Orange Internet en TV gepakt

zie artikel Astel, voorlaatste paragraaf https://www.astel.be/Orange-Love-pour-c ... -WIGO_4639
Orange arrêtera son service Mobistar ADSL le 16 mars 2017 et propose à ces clients de migrer sur le câble avec une offre Orange Love
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

De oude ADSL en voice blijft behouden tot 31/12/2017. Echter komt er vanaf einde mei wel 5 euro per maand bij.
Normaal hebben alle klanten een brief hieromtrent ontvangen.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Misschien is dit oud nieuws, maar ik zag net deze reclame in de krant. 39 + 8 is dus de laagste prijs.
Afbeelding
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Klopt voor nieuwe klanten. Als bestaande klant krijg je niets, tenzij je het vraagt. Heb nu 6 maand lang 10 euro korting per maand :banana:
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en welk gsm abbo heb je? vanaf september betaal ik ook terug volle pot, maar dan twijfel ik toch om te blijven hoor. En als er dan gn zo'n actie is....dan ga ik dat toch niet krijgen, zeker met een Kolibrie abbo.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Mijn partner heeft het gsm abo, ik dacht die van 15 euro
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Shenron
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

er staat onderaan in die reclame :

De prijs van 39 €/maand is geldig voor 6 maanden, voor klanten met een mobiel Orange-abonnement, met uitzondering van Kolibrie.

Dus niet 39€ + 8€. Het is 49€ + 8€ ofwel 39€ + 15€ (dolfijn)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat weet ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”