Easy Internet @Home: bezint eer ge begint....

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Even nog eens vraag voor jullie, maar eerst even de context:

Ik tekende onlangs (ergens uit pure noodzaak, cf. deze post: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=46966) in op 'n Easy Internet @Home contract voor 12 maanden. Uit ervaring ([hoest]dankzij MV[/hoest]) weet ik 1001% zeker dat we 50 à 60 Mbps halen via 4G op ons adres.

Wat blijkt nu? We halen na verschillende scenario's en plaatsing van de modem rond 25 Mbps maximum - zelfs bijvoorbeeld als we de 4G modem zetten op fysiek dezelfde plaats als bij de MV-tests (waar we dus hogere snelheden haalden). Dichter bij een raam/gevel plaatsen bracht hier dus geen verandering in. Technisch kan de modem (Huawei LTE B310) wel degelijk een theoretische 150Mbps aan. We zitten btw in centrum Antwerpen.

Verder (beetje offtopic) voor de tinkerers onder ons: dit valt enkel te gebruiken met voornoemde modem van Mobistar/Huawei zelf - in tegenstelling tot wat men via Mobistar telefonisch zegt via de sales lijn: daar wekken ze initieel de indruk dat het wél kan "ja dat kan natuurlijk...", en dan zeggen ze pas in laatste instantie, na uw enthousiasme nog wat aan te wakkeren, "oei, meneer, neen, ik zie hier dat het nu toch niet kan met een eigen modem...". Maar ze maken de tweakers onder ons dus wel eerst voldoende nieuwsgiering om over te gaan tot aankoop.... :x :evil: - laat u niet misleiden.

On-topic: omdat ik nergens iets lees in alle kleine letters van Mobistar dat de verbinding geplafonneerd zou zijn op 25 Mbps - integendeel, men komt zelfs met volgende plaatjes af -
Afbeelding
(en ook in het contract zelf, waar er bwz staat "uitstekende 4G dekking op jou adres").

- vind ik dit toch wel grond voor niet-nakoming van contractbeloftes zijdens Mobistar. Dit is duidelijk geplafonneerd. Wat denken jullie? Ik snap dat het netwerk van BASE/MV toch anders is dan dat van Mobistar, maar komaan, dat zijn in de praktijk toch dezelfde partijen die dit voorzien voor de ISPs.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zoiets moet je wel melden aan de ombudsman, dit is eigenlijk bedrog.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Shenron
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

Op de productpagina staat nochtans een max snelheid van 25 Mbps

https://www.mobistar.be/nl/producten-en ... ernet-home

Plug & Play :
In een gebied met 4G-dekking sluit je je modem aan op het stroomnet, zet je hem aan en na enkele ogenblikken kan je al op het internet!

Snel surfen:
Tot 25 Mbps, da’s even snel als met adsl! Ideaal om comfortabel te surfen.

De vrijheid om je modem overal te plaatsen
Je kan je modem overal in huis plaatsen: op de grond naast je computer, in je werkkamer, in je woonkamer, echt wáár je maar wil! Je kan je modem zelfs meenemen naar je buitenverblijf!
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Shenron schreef:Op de productpagina staat nochtans een max snelheid van 25 Mbps

https://www.mobistar.be/nl/producten-en ... ernet-home

Plug & Play :
In een gebied met 4G-dekking sluit je je modem aan op het stroomnet, zet je hem aan en na enkele ogenblikken kan je al op het internet!

Snel surfen:
Tot 25 Mbps, da’s even snel als met adsl! Ideaal om comfortabel te surfen.

De vrijheid om je modem overal te plaatsen
Je kan je modem overal in huis plaatsen: op de grond naast je computer, in je werkkamer, in je woonkamer, echt wáár je maar wil! Je kan je modem zelfs meenemen naar je buitenverblijf!
Die "tot 25 Mbps" staat toch wel erg sluw daar! Ik heb hier op de papieren die ik ondertekende nergens iets van teruggevonden - daar staat integendeel zwart op wit ongeveer hetzelfde plaatje als via de Easy@Home 4G-adrestest van de Easy@Home website zelf (http://apps.mobistar.be/gis/jsp/index.jsp?language=nl).

Waarom stellen ze opeens tot 25 Mbps terwijl men grafieken weergeeft van waanzinnige snelheden!?

EDIT: en de verkoper van de Mobistar concept store bevestigde die hoogste 4G-schijf ook mondeling...
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Block schreef:Zoiets moet je wel melden aan de ombudsman, dit is eigenlijk bedrog.
Waar/hoe kan ik die contacteren?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

yukata schreef:
Block schreef:Zoiets moet je wel melden aan de ombudsman, dit is eigenlijk bedrog.
Waar/hoe kan ik die contacteren?
Hierzo: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Iemand heeft niet alles duidelijk gelezen lijkt me en van bedrog is er al helemaal geen sprake.
De link van de netwerkdekking slaat op het hele netwerk, en niet een bepaald product.
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

decat schreef:Iemand heeft niet alles duidelijk gelezen lijkt me en van bedrog is er al helemaal geen sprake.
De link van de netwerkdekking slaat op het hele netwerk, en niet een bepaald product.
Ja, maar die link komt vanop de Easy@Home website zélf, en is dus op zijn minst misleidend. Bovendien is 4G het hele netwerk, en het is een 4G product, dus dat is toch raar... dan zouden ze na de adrestest moeten zetten: 25 Mbps maximum. Niet 50+....

Er staat: Om in te tekenen op deze aanbieding,
moet je nagaan of de 4G-dekking tot op jouw adres reikt.
Doe de test. Is de uitkomst ‘Uitstekend’, dan is deze aanbieding beschikbaar voor jou.

Dus: je doet de test, en dan zie je dus dat je uitstekende 4G hebt met snelheid tot wel 60 of 90 Mbps. Uiteraard denk je dan als geïnteresseerde klant: "geweldig, ik haal dat". Er zou dus bij die test wel moeten staan: "je haalt zeker de geplafonneerde snelheid van 25 Mbps." Dat staat daar nergens bij.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik begrijp niet waarom je zegt dat je via MV ( = Base netwerk ) 50 a 60 Mbit haalt en daaruit besluit dat je dat via M* ook moet halen ? Dat zijn 2 verschillende netwerken.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

yukata schreef: Ja, maar die link komt vanop de Easy@Home website zélf, en is dus op zijn minst misleidend. Bovendien is 4G het hele netwerk, en het is een 4G product, dus dat is toch raar... dan zouden ze na de adrestest moeten zetten: 25 Mbps maximum. Niet 50+....

Er staat: Om in te tekenen op deze aanbieding,
moet je nagaan of de 4G-dekking tot op jouw adres reikt.
Doe de test. Is de uitkomst ‘Uitstekend’, dan is deze aanbieding beschikbaar voor jou.

Dus: je doet de test, en dan zie je dus dat je uitstekende 4G hebt met snelheid tot wel 60 of 90 Mbps. Uiteraard denk je dan als geïnteresseerde klant: "geweldig, ik haal dat". Er zou dus bij die test wel moeten staan: "je haalt zeker de geplafonneerde snelheid van 25 Mbps." Dat staat daar nergens bij.
Tja, enkel lezen wat men wil lezen.
Ze geven je een tool waar de 4G beschikbaarheid kan worden bekeken, voor al hun klanten / abonnees.
Iemand met een gewoon abo kan daar het max uit halen, snelheden zelfs hoger dan 90 Mbps.
Ze gaan nu echter geen aparte tool maken voor de Easy@Home, het netwerk is en blijft hetzelfde maar beperkt tot 25 en staat ook zo in de advertentie.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Ernis hier inderdaad geen sprake van bedrog !!!
Er staat duidelijk aangegeven tot 25 als er 4g dekking is.
Dat plaatje toon aan dat er 4G dekking is dus dat u de max zal krijgen van de modem.
Volgens mij is dit heel duidelijk en zal er geen enkele ombudsman U gelijk geven.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

proximusboyke schreef:Ernis hier inderdaad geen sprake van bedrog !!!
Er staat duidelijk aangegeven tot 25 als er 4g dekking is.
Dat plaatje toon aan dat er 4G dekking is dus dat u de max zal krijgen van de modem.
Volgens mij is dit heel duidelijk en zal er geen enkele ombudsman U gelijk geven.
Vind toch minstens intentionele verwarring zaaien hierover. Zeker gecombineerd met mijn contacten met sales, telefonisch én in de winkel zelf...

Het zal voor de ombuds zijn om te beslissen, als dat nodig is - ik stel alvast mijn dossier samen en stap morgen terug naar Mobistar. Heb tenslotte ook 14 dagen inruilrecht meen ik.
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

decat schreef: Ze geven je een tool waar de 4G beschikbaarheid kan worden bekeken, voor al hun klanten / abonnees.
Ze gaan nu echter geen aparte tool maken voor de Easy@Home, het netwerk is en blijft hetzelfde maar beperkt tot 25 en staat ook zo in de advertentie.
Daar ben ik het niet mee eens. Deze tool werd zelfs bij intekening in de winkel gebruikt als "voorwaarde" voor het Easy Internet aanbod van Mobistar. Staat zelfs zo op het contract. Is imo dus iets gewichtiger dan gewoon een tool voor een coverage-test ter info van de potentiële klant. Als het product dus staat of valt hierdoor, vind ik dat wel degelijk belangrijk dat dan in die stap reeds melding gemaakt wordt van de snelheidscap! De snelheidscap moet net op dat moment uitgelicht worden, niet weggestopt later ... daarom voel ik mij eigenlijk belazerd. Zeker omdat ik dan zo veel tijd stak in het uitzoeken waarom ik de hogere snelheid niet haal. :oops: :roll:
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Da's toch hetzelfde als bij andere providers? Bij proximus kan je ook een lijntest doen, en zien dat je b.v. 100 Mbps kan halen op je lijn. Maar als je dan internet start neemt, dan haal je maar 50 Mbps.

25 Mbps lijkt me trouwens al mooi om te surfen, en downloads moet je niet beginnen met 15 GB volume.
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

sanderd17 schreef:Da's toch hetzelfde als bij andere providers? Bij proximus kan je ook een lijntest doen, en zien dat je b.v. 100 Mbps kan halen op je lijn. Maar als je dan internet start neemt, dan haal je maar 50 Mbps.
Een lijntest is anders dan een "haalbare snelheidstest" en diende dacht ik voor de afstand van een centrale tot jou thuis te meten. Ik heb inderdaad ooit wel een "lijntest" na adresopgave gedaan bij andere ISPs in het verleden maar ben er nagenoeg zeker dat daar nooit iets van maximaal haalbare snelheden bij stond - integendeel, daar stond eerder wel iets "waarschuwend" van "je woont verder van een centrale en zal dus ongeveer xxx halen zonder garanties". Vaak was die lijntest ook een latere stap bij het bestellen. Bij Mobistar komt dit daarentegen op de eerste plaats, men maakt m.a.w. eerst reclame voor maximumsnelheden - opbouwend met 2G, 3G en ja, zelfs 4G (wauw!) - en negens melding van snelheidscap na de opzoeking zelf - slechts in de kleinere print staat dan "surfen tot xxx Mbps". Ik blijf erbij: misleidend!
sanderd17 schreef:25 Mbps lijkt me trouwens al mooi om te surfen, en downloads moet je niet beginnen met 15 GB volume.
ALS die aanhoudend gehaald wordt, ja. Probleem is dat 4G LTE (nu nog) veel variabeler is, toch zo blijkt dit in de praktijk. Vooral bij piekmomenten in verkeer daalt de snelheid enorm hard. Dus als je al gecapped zit op 25 Mbps dan is de gemiddelde snelheid in de praktijk toch heel wat trager (dan 50 à 60 Mbps....of geen cap).
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Tomsworld schreef:Ik begrijp niet waarom je zegt dat je via MV ( = Base netwerk ) 50 a 60 Mbit haalt en daaruit besluit dat je dat via M* ook moet halen ? Dat zijn 2 verschillende netwerken.
Wat bedoel je concreet met 2 verschillende netwerken? Mobistar verklaart dus zelf dat ik "60 of 90 Mbps" kan halen op mijn adres. Dus zelfs is het "een ander netwerk" (wat op zich discutabel is) - ik haal die snelheden. 4G-techniek is wel nagenoeg dezelfde voor alle ISPs in de praktijk, de partijen die dit voorzien voor ISPs zijn vaak dezelfde.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Vind toch minstens intentionele verwarring zaaien hierover. Zeker gecombineerd met mijn contacten met sales, telefonisch én in de winkel zelf... (schrijft yukata)

alsof andere providers (TN, PX, Base) zich nooit bezondigen op dezelfde wijze 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

yukata schreef:en negens melding van snelheidscap na de opzoeking zelf - slechts in de kleinere print staat dan "surfen tot xxx Mbps". Ik blijf erbij: misleidend!
Kleinere print? :mrgreen:

mobi.PNG
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kan wie Internet @Home heeft mij zeggen of men daar tevreden van is, buiten die begrenzing van tot 25 Mbps down natuurlijk.

De specs lijken prima. Dubbel zo snel als ooit ADSL. Het quota ... vele jaren was de limiet 10gb. 15gb lijkt mij heel redelijk, voor niet-Netflix & Co gebruik.

Maar dat wil nog niet zeggen of het effectief deftig werkt. Dat toestel zou een pest kunnen zijn, de verbinding zeer instabiel.

Dus aan mensen die het hebben - binnen de verwachtingen gebonden aan de technische specificaties; werkt dat goed?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

yukata schreef:
Tomsworld schreef:Ik begrijp niet waarom je zegt dat je via MV ( = Base netwerk ) 50 a 60 Mbit haalt en daaruit besluit dat je dat via M* ook moet halen ? Dat zijn 2 verschillende netwerken.
Wat bedoel je concreet met 2 verschillende netwerken? Mobistar verklaart dus zelf dat ik "60 of 90 Mbps" kan halen op mijn adres. Dus zelfs is het "een ander netwerk" (wat op zich discutabel is) - ik haal die snelheden. 4G-techniek is wel nagenoeg dezelfde voor alle ISPs in de praktijk, de partijen die dit voorzien voor ISPs zijn vaak dezelfde.
Ja,maar het is meestal een andere zendmast , op andere locatie en afstand van bij jou thuis. Je kan die mobiele providers helemaal niet vergelijken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

CGNat: geen publiek ip vind ik een groter probleem dan de 25Mbit limiet.

Verbinding valt soms uit, enkel hard reboot helpt dan (gebruik het toestel als router).
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

MarkDM schreef:
yukata schreef:
Tomsworld schreef:Ik begrijp niet waarom je zegt dat je via MV ( = Base netwerk ) 50 a 60 Mbit haalt en daaruit besluit dat je dat via M* ook moet halen ? Dat zijn 2 verschillende netwerken.
Wat bedoel je concreet met 2 verschillende netwerken? Mobistar verklaart dus zelf dat ik "60 of 90 Mbps" kan halen op mijn adres. Dus zelfs is het "een ander netwerk" (wat op zich discutabel is) - ik haal die snelheden. 4G-techniek is wel nagenoeg dezelfde voor alle ISPs in de praktijk, de partijen die dit voorzien voor ISPs zijn vaak dezelfde.
Ja,maar het is meestal een andere zendmast , op andere locatie en afstand van bij jou thuis. Je kan die mobiele providers helemaal niet vergelijken.
Klopt. Hoe verder je van de zendmast zit, hoe lager de snelheid die je nog kan halen.
Ik veronderstel dat het slechts een kwestie van tijd is tot andere providers met een uncapped aanbod zullen komen, in dat geval kan je altijd overwegen om de modem ergens buiten (op een hoge plaats) te zetten, op die manier zal je dan van een hogere snelheid kunnen genieten.
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

WalterB1 schreef:Kan wie Internet @Home heeft mij zeggen of men daar tevreden van is, buiten die begrenzing van tot 25 Mbps down natuurlijk.

De specs lijken prima. Dubbel zo snel als ooit ADSL. Het quota ... vele jaren was de limiet 10gb. 15gb lijkt mij heel redelijk, voor niet-Netflix & Co gebruik.

Maar dat wil nog niet zeggen of het effectief deftig werkt. Dat toestel zou een pest kunnen zijn, de verbinding zeer instabiel.

Dus aan mensen die het hebben - binnen de verwachtingen gebonden aan de technische specificaties; werkt dat goed?
Buiten de (voor mij onverwachte) cap werkt alles wel goed, het is zoals ik al zei ook wat variabeler dan een gewone verbinding. Rond de piekmomenten 's avonds daalt de snelheid wel hard. Maar eigenlijk valt dat best wel mee.
Laatst gewijzigd door yukata 08 maa 2016, 14:06, in totaal 1 gewijzigd.
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

silencer schreef:CGNat: geen publiek ip vind ik een groter probleem dan de 25Mbit limiet.

Verbinding valt soms uit, enkel hard reboot helpt dan (gebruik het toestel als router).
Gebruik 'm niet als router hier. Enkel als modem. DHCP via ander toestel (Netgear).
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

silencer schreef:CGNat: geen publiek ip vind ik een groter probleem dan de 25Mbit limiet.
Vreemd daar heb ik geen probleem mee (heb dus wel een publiek IP adres).
Laatst gewijzigd door yukata 08 maa 2016, 14:14, in totaal 1 gewijzigd.
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Ontheronix schreef:
MarkDM schreef:
yukata schreef:
Tomsworld schreef:Ik begrijp niet waarom je zegt dat je via MV ( = Base netwerk ) 50 a 60 Mbit haalt en daaruit besluit dat je dat via M* ook moet halen ? Dat zijn 2 verschillende netwerken.
Wat bedoel je concreet met 2 verschillende netwerken? Mobistar verklaart dus zelf dat ik "60 of 90 Mbps" kan halen op mijn adres. Dus zelfs is het "een ander netwerk" (wat op zich discutabel is) - ik haal die snelheden. 4G-techniek is wel nagenoeg dezelfde voor alle ISPs in de praktijk, de partijen die dit voorzien voor ISPs zijn vaak dezelfde.
Ja,maar het is meestal een andere zendmast , op andere locatie en afstand van bij jou thuis. Je kan die mobiele providers helemaal niet vergelijken.
Klopt. Hoe verder je van de zendmast zit, hoe lager de snelheid die je nog kan halen.
Ik veronderstel dat het slechts een kwestie van tijd is tot andere providers met een uncapped aanbod zullen komen, in dat geval kan je altijd overwegen om de modem ergens buiten (op een hoge plaats) te zetten, op die manier zal je dan van een hogere snelheid kunnen genieten.
Genoteerd. Merci voor alle tips hier :) :kiss:
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

decat schreef:
yukata schreef:en negens melding van snelheidscap na de opzoeking zelf - slechts in de kleinere print staat dan "surfen tot xxx Mbps". Ik blijf erbij: misleidend!
Kleinere print? :mrgreen:

mobi.PNG
Relatief toch! :|
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

4 verschillende posts onder elkaar? Die kunnen ook wel allemaal in één zeker? :P
Een publiek IP lijkt mij een unicum vandaag voor mobiel internet. Ben je dat zeker? In welke range zit het?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

yukata schreef:
silencer schreef:CGNat: geen publiek ip vind ik een groter probleem dan de 25Mbit limiet.
Vreemd daar heb ik geen probleem mee (heb dus wel een publiek IP adres).
Test portforwarding eens.. Je zal zien dat dit niet werkt.
Tracert kan ook.
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

UPDATE: sinds maandag neemt de Huwaei modem de opeens de eigen simkaart niet meer aan. Er wordt een "denial" pagina weergeven. Zonder het ding ook maar aan te raken. My luck. Online viel reeds te lezen dat de modem van niet al te beste kwaliteit was, maar na iets meer dan twee weken gebruik...

Afbeelding

Maandag ook direct gemeld bij Mobistar. Telefoniste:
"Dat kan meneer - de simkaart is kapot of de modem. U zult moeten langsgaan bij een Mobistar Center"
En wie betaalt daarvoor?
"Ja meneer, wij kunnen geen commerciële compensate aanbieden. Daarvoor moet u ook langs bij een Mobistar Center".
Echt waar.... men veronderstelt dat ik geen betere dingen te doen heb zeker? :x en dit net waaneer ik internet meer als ooit nodig heb.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Wat voor service verwacht je eigenlijk van een budget product ? Dat het niet leuk is dat het stuk gaat kan ik bedt begrijpen ... Maar ga je nu moeilijk doen omdat je naar een service center moet gaan ?

Neem dan Telenet met een duurder Abbo als je meer service wil he
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

yukata schreef:Even nog eens vraag voor jullie, maar eerst even de context:

Ik tekende onlangs (ergens uit pure noodzaak, cf. deze post: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=46966) in op 'n Easy Internet @Home contract voor 12 maanden. Uit ervaring ([hoest]dankzij MV[/hoest]) weet ik 1001% zeker dat we 50 à 60 Mbps halen via 4G op ons adres.
Met alle respect, maar in die thread zijn er al verschillende ub'ers die je meldden dat de limiet 25Mbit is en dat je dat enkel met de eigen Mobistar modem kan doen.

Een gouden raad ... You get what you pay for ... Ik vind het nog altijd een mooi product voor die prijs.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Sasuke schreef:Wat voor service verwacht je eigenlijk van een budget product ? Dat het niet leuk is dat het stuk gaat kan ik bedt begrijpen ... Maar ga je nu moeilijk doen omdat je naar een service center moet gaan ?

Neem dan Telenet met een duurder Abbo als je meer service wil he
Als je met "budget" product bedoelt dat dit goedkoop is, dan is dat niet waar. Je hebt snelheids- en volumecaps. Dus, in vergelijking met andere producten of diensten eigenlijk relatief even "duur". Vergeet niet de modem met sim-lock van 130,- € die je verplicht moet nemen...

Helaas is "you get what you pay for" niet altijd waar - was het maar zo eenvoudig.

Intussen hebben ze mij een nieuwe modem gegeven, nieuwe simkaart. Daar deden ze niet moeilijk over. Dit loste het "denial" probleem eerst niet op. Ik terug naar het center. Opnieuw alle tests doorlopen. Ja, het stopcontact steekt in. Neen, de WiFi sleutel heeft er niets mee te maken. Ja, doe maar een full reset. Alles leek tevergeefs. Daarna floepten ze een nieuw datapakket van 10 GB erbij en plots was het probleem weg. Pakket werd niet aangerekend.

Ik hou alles nu in't oog. Oorzaak van het probleem schijnt dus een opgebruikt volume te zijn, maar toch is dat raar, aangezien je gewoon op een tragere snelheid zou moeten gezet worden (en niet totale stop...). We zullen zien.
yukata
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 feb 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Sasuke schreef:
Met alle respect, maar in die thread zijn er al verschillende ub'ers die je meldden dat de limiet 25Mbit is en dat je dat enkel met de eigen Mobistar modem kan doen.
Had die reacties nog niet gelezen, was modem al gaan halen bij Mobistar. Maar intussen zijn de problemen dus wat verschoven.

PS - Minstens twee verkopers in Mobistar center waren verder totaal niet op de hoogte van de de snelheidsbeperking van 25 Mbps. Echt waar, die vielen uit de lucht. Of toch deden ze heel goed alsof...
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Je zegt hier ook dat je dankzij MV weet dat er op jouw locatie 50 à 60 Mbps kan gehaald worden... Je beseft toch dat dit geen goede redenering is ?

Mobistar = eigen netwerk
Mobile Vikings = MVNO => gebruiken Base netwerk

Logisch is dus dat je op Mobile Vikings (Base) hoge snelheden over 4G kan halen tewprwijl je dit niet kan op Mobistar.

Nu, uit je posts maak ik uit dat je wel de maximale 25 Mbps kan halen. Dit staat ook duidelijk aangegeven op de website. Dat het personeel dat niet wist in het Mobistar Center is natuurlijk echt niet goed te spreken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

terzake onkundig personeel is een algemene kwaal, en niet "mobi* only"...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Ik overweeg Easy Internet @home, maar ik vroeg me af of de herlaadpromotie nog geldig is. Vroeger las ik op de website namelijk dat het aankopen van een 10 GB volume pack (tijdelijk) 5 euro kost. Is dit nog steeds zo? Ik kan de kost noch het volume van de herlading zien op de website...
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Dit staat er wel
Indien je die 15 GB hebt opgebruikt, kan je tot je volgende factuur tegen verlaagde snelheid (256 kbps) blijven surfen. Wil je tegen de initiële snelheid verder surfen? Dan kan je wel een surfherlaadbeurt kopen
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

BertG3 schreef:Dit staat er wel
Indien je die 15 GB hebt opgebruikt, kan je tot je volgende factuur tegen verlaagde snelheid (256 kbps) blijven surfen. Wil je tegen de initiële snelheid verder surfen? Dan kan je wel een surfherlaadbeurt kopen
Dit is wel leuk, geen hoge facturen en toch nog iets van internet.

Wat ik me afvraag, deze modem is verplicht zoals ik begreep? Iemand al getest op een andere modem met wat truckjes?
Kan de SIM ook 2G of 3G?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Tim.Bracquez schreef:
BertG3 schreef:Dit staat er wel
Indien je die 15 GB hebt opgebruikt, kan je tot je volgende factuur tegen verlaagde snelheid (256 kbps) blijven surfen. Wil je tegen de initiële snelheid verder surfen? Dan kan je wel een surfherlaadbeurt kopen
Dit is wel leuk, geen hoge facturen en toch nog iets van internet.

Wat ik me afvraag, deze modem is verplicht zoals ik begreep? Iemand al getest op een andere modem met wat truckjes?
Kan de SIM ook 2G of 3G?
* Neen, simkaart werkt enkel in die modem die je bij hen erbij moet nemen
* Neen, er kan énkel het 4G signaal gebruikt worden.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”