Easy Internet @Home: bezint eer ge begint....

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

jnsvr schreef: * Neen, simkaart werkt enkel in die modem die je bij hen erbij moet nemen
* Neen, er kan énkel het 4G signaal gebruikt worden.
Dank, zou eigenlijk eens moeten kunnen proberen met een device waarvan ik de IMEI spoof op de modem van orange, gok dat het dan wel zou werken. Heb 3G nodig en geen 4G maar vind niets met 15GB+ voor die prijs. Maar om nu een abonnement aan te gaan om gewoon even te proberen is me wat te duur

Waar ik het wil gebruiken is enkel 3G met een grote buitenantenne.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tim.Bracquez schreef:
BertG3 schreef:Dit staat er wel
Indien je die 15 GB hebt opgebruikt, kan je tot je volgende factuur tegen verlaagde snelheid (256 kbps) blijven surfen. Wil je tegen de initiële snelheid verder surfen? Dan kan je wel een surfherlaadbeurt kopen
Dit is wel leuk, geen hoge facturen en toch nog iets van internet.
Is dat genoeg snelheid om muziek te blijven streamen?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Van het Spotify Forum
For music in 160 kbps quality you need at least 384 kbps / 384 kbps Internet connection.

For music in 320 kbps quality you need at least 512 kbps / 512 kbps internet connection.

For music in lossless quality you need at least 2 Mbps / 0.5 Mbps Internet connection (4G or stable). 3G may not work due to high needs for Internet every second.
Speedtest zegt
Spotify (source: Spotify FAQ)

Recommended (standard quality on web and desktop, high quality on mobile): 0.15 Mbps
The bandwidth requirements for Rdio are similar, though both services offer a low-quality option for slower mobile connections
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik gebruik dit voor het streamen van internetradio, upload verbinding studio --> zender bij evenementen fm-radio als er anders geen internet voorhanden is, er hangt dan ook VOIP ea aan, geen enkel probleem..
ik kreeg wel een extern IP....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Niemand die weet hoeveel een herlading kost en hoeveel volume je ervor krijgt?

Vroeger zou was dit (tijdelijk) 5 euro (ipv 10) voor 10 GB volume.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

dat was vorige week ook nog zo, waarom zou dat nu niet meer zo zijn ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... ernet-home

Staat nog steeds zo op hun wegpagina...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Bedankt, het was inderdaad zo duidelijk zichtbaar dat ik er over keek. Ik was vooral aan het zoeken in de gewone tekst en de Algemene voorwaarden .
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

yukata schreef:
silencer schreef:CGNat: geen publiek ip vind ik een groter probleem dan de 25Mbit limiet.
Vreemd daar heb ik geen probleem mee (heb dus wel een publiek IP adres).
silencer schreef:
yukata schreef:
silencer schreef:CGNat: geen publiek ip vind ik een groter probleem dan de 25Mbit limiet.
Vreemd daar heb ik geen probleem mee (heb dus wel een publiek IP adres).
Test portforwarding eens.. Je zal zien dat dit niet werkt.
Tracert kan ook.
Kan iemand bevestigen of er effectief CGNAT is en indien niet of men de poorten in die router kan openzetten? Iemand die ook een tracert kan doen naar bv. userbase.be ?
In Frankrijk passen ze met de Flybox ook CGNAT toe maar kan men net als bij bv. Telenet op een webinterface port forwards activeren zonder publiek IP.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Niemand?
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

zie eerdere berichten.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Ik was onlangs bij vrienden in Spanje. Die hadden exact dezelfde modem staan als die van Orange bij ons, maar van Movistar. Ze hadden die gekregen omdat in hun dorp er geen ADSL kan aangesloten worden (het is nogal afgelegen). €50 voor echt onbeperkt, op 3G (het snelste dat daar te ontvangen is). In vergelijking met mijn gsm ging was de ontvangst beter. Zou het kunnen dat er een andere of betere antenne in zit?

Het was voldoende snel om Netflix te kijken en Spotify te streamen, eigenlijk een zeer doenbare wifi voor dagelijks gebruik als particulier. Alleen de upload was traag, waardoor bvb Google Photos de upload opgaf.

In die omstandigheden leek me dat een zeer zinvolle installatie voor wat zij nodig hebben. En simpel: in het stopcontact steken en klaar.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ja, het is algemeen zo dat van die modems betere ontvangst hebben dan smartphones omdat ze 100% van hun energiegebruik eraan kunnen investeren. Terwijl niemand blij zou zijn mocht bij het gebruik van mobiele data hun batterij nog sneller plat zijn en smartphones schakelen makkelijker terug op een signaal met betere ontvangst dat trager is (bv. 4G 1800mhz naar 800 MHz ) Of de antenna echt beter is weet ik niet.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

+1
Klopt 100%!

Ik heb dezelfde router als die dat Orange meegeeft, maar dan met 4 UTP-poorten.
Zelf redelijk diep binnen een gebouw gewoon LTE1800, met 60 Mbps down, waar m'n iPhone op LTE800 zit, en héél af en toe switcht naar een zwakke LTE1800-verbinding.
De verbinding met je router is ook echt stabiel. Je zou verwachten dat die 1800 MHz-verbinding dan ook niet constant 60 Mbps geeft, maar dan is 70, dan is 30, ... Werkt dus héél stabiel.

Het kan inderdaad dus ook, omdat hij aan een stekker hangt, en omdat hij ook gemaakt is om op 1 plaats te staan, en niet hoort te bewegen of de hele tijd van antenne moet veranderen.
Als je telefoon zoiets doet, is je batterij snel leeg, en je signaal zomaar wegvallen (want dat kan met 1800 MHz in een gebouw. Hier heb je 3 streepjes bereik, en 2 meter verder helemaal geen meer).

Ik vind het best een goede modem/router!
Blond doesn't mean stupid :roll:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

De ruimte om gewoon betere antennes te steken is er ook. In tegenstelling tot een telefoon waar er vanalles en nog wat in een behuizing moet naast een dozijn aan antennes.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k Zou dat sowieso laten, 15GB is het minste wat ik per dag verbruik gemiddeld ligt mij verbruik tussen de 20 en 25GB per dag.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Als enige persoon 25GB per dag verstoken ? Hoe doet ge dat ?
Dus als enige persoon verstook jij 750GB/maand ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Deze ochtend de flybox gaan halen en alles werkt perefect, al is de snelheid wel variabel naargelang de positie van de flybox binnenshuis of dichter bij een raam...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Digiboy100
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 nov 2016, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook pas een abonnement op "easy internet @ home"... als je GEEN "boost" optie erbij neemt (5 euro extra per maand) dan is je snelheid beperkt tot maximaal 25mbps. Met een "boost" optie krijg je maximaal 50 mbps maar dat hangt ook af op welke locatie je bent.

(bron: klantendienst Orange)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Tim.Bracquez schreef:
jnsvr schreef: * Neen, simkaart werkt enkel in die modem die je bij hen erbij moet nemen
* Neen, er kan énkel het 4G signaal gebruikt worden.
Dank, zou eigenlijk eens moeten kunnen proberen met een device waarvan ik de IMEI spoof op de modem van orange, gok dat het dan wel zou werken. Heb 3G nodig en geen 4G maar vind niets met 15GB+ voor die prijs. Maar om nu een abonnement aan te gaan om gewoon even te proberen is me wat te duur

Waar ik het wil gebruiken is enkel 3G met een grote buitenantenne.
Goeie test alhoewel het wel tegen de voorwaarden kan zijn, de flybox kan theoretisch 3G aan dacht ik maar dat zal misschien wel in de webinterface uit staan. Ik denk wel dat Orange als ze slim zijn zorgt dat die sims enkel op het 4G netwerk kunnen inloggen.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Ken schreef:Deze ochtend de flybox gaan halen en alles werkt perefect, al is de snelheid wel variabel naargelang de positie van de flybox binnenshuis of dichter bij een raam...
Heb je nu een publiek IP-adres? Werkt port-forwarding? Silencer zegt van niet, maar bedoelt hij hiermee dat dit in de router niet ondersteund wordt, of in het Orange-netwerk?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

je krijgt een publiekip en ik heb er ook een router tussen zitten maar had idd ook problemen met portforwarden dat ik niet werkende kreeg, vandaar dat
ik bepaalde zaken via udp moest gaan regelen zodat de poorten langs de andere kant moesten opengezet worden in het desbetreffende geval..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

De laatste keer dat ik gekeken heb was het een 10.x.x.x WAN ip adres voor de FlyBox en default een 192.168.x.x aan de LAN zijde van de FlyBox.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Sinds bijna een week ook Easy Internet @home klant.
Nu heb ik de laatste paar dagen toch problemen.

Plots heb ik namelijk geen internet meer, en als ik dan surf naar de flybox pagina krijg ik de melding 'No SIM card detected, or the SIM is unkown'.

Herstarten van de Flybox en/of uitnemen opnieuw insteken SIM kaart brengen geen oplossing.
Gisteren heel de avond problemen gehad. Vanavond opnieuw plots geen internet weer, na herstart Flybox was er opnieuw internetverbinding.

Wat zou het probleem zijn de SIM, het Orange netwerk of de Flybox?
Niet echt geruststellend, in minder dan een week meerdere dagen op en rij problemen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zou eens langsgaan in een Orange shop. Volgens mij is er iets mis met je Flybox of je sim.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
gdptfire
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2017, 14:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Dank, zou eigenlijk eens moeten kunnen proberen met een device waarvan ik de IMEI spoof op de modem van orange, gok dat het dan wel zou werken.

Ik heb een nieuwe Internet @Home SIM kunnen bemachtigen. Nu zou ik enkel nog een IMEI van een flybox moeten vinden... IK ben van plan om deze te spoofen op mijn GSM. For testing purposes natuurlijk :wink:

Zou iemand deze willen delen?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

gdptfire schreef:Dank, zou eigenlijk eens moeten kunnen proberen met een device waarvan ik de IMEI spoof op de modem van orange, gok dat het dan wel zou werken.

Ik heb een nieuwe Internet @Home SIM kunnen bemachtigen. Nu zou ik enkel nog een IMEI van een flybox moeten vinden... IK ben van plan om deze te spoofen op mijn GSM. For testing purposes natuurlijk :wink:

Zou iemand deze willen delen?
Voor zover ik weet is er geen controle op het gebruik van een ander toestel. Laat staan iemand die zich gaat bezighouden om dat te controleren.
Hier intussen 2 x Internet @Home op een Conel 4G router.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
gdptfire
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2017, 14:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ken schreef: Voor zover ik weet is er geen controle op het gebruik van een ander toestel. Laat staan iemand die zich gaat bezighouden om dat te controleren.
Hier intussen 2 x Internet @Home op een Conel 4G router.
Oh, dat is goed nieuws. Zou ik mogen weten welke APN instellingen je gebruikt?

Edit: Standaard APN blijkt (nog) niet te werken. In de winkel zeiden ze dat een activatie 2 à 3 uur kon duren.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

De standaard apns werken net als die van in de flybox zelf, vraag me niet meer welke dat was :o
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
gdptfire
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2017, 14:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ken schreef:De standaard apns werken net als die van in de flybox zelf, vraag me niet meer welke dat was :o
De originele was mworld.be, zonder username en passwoord. Heb ook web.res.be getest, allemaal zonder succes tot nu.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

de enige die werkt is web.res.be maar je moet natuurlijk zorgen dat de instellingen op je flybox juist staan, zo mag bvb de firewall NIET actief staan, want dan heb je geen internet, begrijpe wie het kan....en je krijgt GEEN public IP enkel een 10.x.x.x omdat dit een residentieel product is... ik heb ze nu via via wel zover gekregen om ook de APN web.pro.be toe te voegen op mn flybox, op die manier krijg ik wel een extern IP maar normaal doet men dit niet, men heeft een uitzondering gedaan omdat ik een vol jaar betaal en de modem maar enkel een paar keer in de zomer op een evenement gebruik om te streamen voor een live -uitzending...
Laatst gewijzigd door laroyj 07 jun 2017, 20:32, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
gdptfire
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2017, 14:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

laroyj schreef:de enige die werkt is web.res.be maar je moet natuurlijk zorgen dat de instellingen op je flybox juist staan, zo mag bvb de firewall NIET actief staan, want dan heb je geen internet, begrijpe wie het kan....
Heb momenteel nog geen flybox.. nog andere tips voor de apn?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

hoe kom je dan aan een abonnement internet@home als je geen flybox hebt... deze apn is enkel voor de flybox voor andere internetabonnementen heb je dan weer iets anders ...normaal --> everywhere

APN: everywhere

http://wiki.apnchanger.org/Belgium

APN settings
username: mobistar
password: mobistar
APN name: web.pro.be
username: NULL
password: NULL
APN name: mworld.be

Residentiële/particuliere abonnementen:
Toegangspunt/APN: mworld.be
Gebruikersnaam/username: <geen>
Paswoord/password: <geen>
*Proxy: 212.065.063.143
*Proxy poort: 8080

Zakelijke/Pro abonnementen:
Toegangspunt/APN: web.pro.be
Gebruikersnaam/username: <geen>
Paswoord/password: <geen>
*Proxy: 212.065.063.143
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
gdptfire
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2017, 14:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

laroyj schreef:hoe kom je dan aan een abonnement internet@home als je geen flybox hebt...
Bedankt! Zal het eens proberen met deze.

Ik heb het gevraagd in de winkel en het is mogelijk om enkel de Sim kaart te kopen, had gewoon gezegd dat ik al een Flybox had :)

EDIT: na een reboot had ik even een 4G teken op mijn gsm, maar geen data-connectie. Dat is al iets. Dit is met de apn web.res.be. de rest onveranderd.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

je moet hem ook instellen op ENKEL 4G, anders zal het ook niet werken....de sim is beveiligd om enkel op 4G connectie te maken, anders gooit hij U eruit... snap niet dat je er die flybox niet bijneemt voor 29 euro (ipv 129 euro), met een andere simkaart erin kan je de flybox immers wel op 3G gebruiken... ik heb mn abonnement vorige maand opgezegd na exact 12 maand en terug een nieuw abonnement genomen voor 12 maand met terug een nieuwe flybox, de nieuwe TPLink Flybox is naar mijn mening kwalitatief niet beter dan de oude Huawei maar heeft wel het voordeel 4 LAN poorten te hebben ipv 1, je hoeft er dus meestal geen apparte switch meer achter te zetten.. ik heb diverse testen gedaan met beide maar alles blijft verder hetzelfde ...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bah, een 10.x IP, weeral een provider die zijn RFCs niet gelezen heeft.
CGNAT moet op 100.64.0.0/10 zitten. Zo heb je ook geen miserie met routersoftware die standaar vaak traffic naar de WAN blokkeren voor IP adressen uit RFC1918.
gdptfire
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2017, 14:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

ITnetadmin schreef:Bah, een 10.x IP, weeral een provider die zijn RFCs niet gelezen heeft.
CGNAT moet op 100.64.0.0/10 zitten. Zo heb je ook geen miserie met routersoftware die standaar vaak traffic naar de WAN blokkeren voor IP adressen uit RFC1918.
Ik heb een 4G icoontje, maar precies geen data connectie. Heb met een applicatie de netwerk info afgelezen en heb inderdaad een intern IP 10.198.X.X, maar geen externe. Zal het lukken om op één of andere manier online te geraken of heb ik een extern IP nodig?

EDIT: wanneer ik via een ander device op de hotspot van Internet @Home probeer te geraken krijg ik deze pagina.

https://denial.orange.be/not_modem
Easy Internet @Home: Modem error

Beste klant,

Deze SIM-kaart kan niet worden gebruikt in dit apparaat.

Om een verbinding te maken met het internet, plaats de SIM-kaart in de modem van uw Easy Internet @Home aanbod.

Heeft u nog vragen? Surf naar http://www.orange.be of contacteer onze klantendienst.
Heb wel de IMEI gespooft van een Huawei Flybox. Misschien moet ik de android ID verbergen?

EDIT 2: Heb geprobeerd de device ID zoveel mogelijk als een Huawei Flybox te laten lijken, maar heb geen exacte informatie. Ik krijg nog steeds de not_modem pagina...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

snap niet waarom het zo ingewikkeld te willen doen, gebruik gewoon de flybox en gebruik je mobile via wifi.. kan je dan toch ook alles mee?
het heeft wel zn redenen waarom ze het afschermen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
gdptfire
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2017, 14:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

laroyj schreef:snap niet waarom het zo ingewikkeld te willen doen, gebruik gewoon de flybox en gebruik je mobile via wifi.. kan je dan toch ook alles mee?
het heeft wel zn redenen waarom ze het afschermen...
Bedoeling is om het uiteindelijk aan de praat te krijgen in mijn Dual-Sim gsm. Een kaartje om te bellen en één om te surfen. Ik ben nogal een grote verbruiker, en in België is de prijs per GB mobiele data ook ongelooflijk duur.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

...maar gezien je verre van overal 4G hebt en dat dan nog eens zeer snel kan veranderen op 1m verschil zelfs is dat niet altijd zo interessant....
ik heb 12 giga data op mn Arend abonnement met onbeperkt bellen en smsen, waarom zou ik dan nog een dual sim nodig hebben....
die flybox is extra voor evenementen maar ontvangstkwaliteit van die flybox is vele malen beter dan je smartphone...rn kan je wanneer je het voor elkaar krijgt nog eens poorten bij openzetten, servers achter hangen etc..zaken die je allemaal op je smartphone niet moet proberen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”