Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 Jan 2011
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor beont » 2 weken 2 dagen 11 uur geleden (25 Nov 2018, 10:51)

Ik ben een aantal maand geleden overschakeld van proximus naar Orange wegens een verandering van mijn werk waarbij mijn mobiel abonnement niet meer betaald werd, daarbij kwam Orange als beste uit de bus door een combinatie pakket Internet/DTV/Mobiel. Gezien het grote prijsverschil en de prima afhandeling van de bestelling en de installatie was ik initieel een zeer gelukkige mens.

Echter kwam ik de volgende problemen tegen:

1) Iedere week heb ik last van latency pieken naar het internet toe, dit zorgt voor een onbetrouwbaar gedrag bij het bezoeken van websites/downloaden en dergelijke. (websites laden niet altijd, dikwijls een refresh nodig), na wat zoeken bleek dit bij de modem zelf te liggen. Hieronder een ping naar de default gateway (1 hop !) : (ik heb de lan range vanaf het begin aangepast van 192.168 naar 10.x)

Code: Selecteer alles

Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1116ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=225ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=46ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=2019ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=387ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=19ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=100ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=13ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=55ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1845ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=925ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=31ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=20ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=96ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=420ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=49ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=78ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=2ms TTL=64


Het valt me ook telkens op dat het browsen in de modem config heel traag is. Alle ping's naar de rest van mijn netwerk zijn ok (< 1ms)
Wanneer ik een laptop rechtstreeks aan de modem hang, heb ik exact hetzelfde probleem, het is dus geen probleem met mijn intern netwerk. (ook nooit geen problemen gehad met proximus ervoor) De enige oplossing hiervoor is elke week de modem herstarten. Het doet mijn beetje denken aan een bug in de firmware van de modem of een memory leak.

2) Vorige weekend heb ik dus mijn modem terug moeten rebooten (gewoon via de web interface; reboot modem) , en na het rebooten kreeg ik geen publiek IP adres meer. Ik belde vervolgens naar orange, en ze zeiden mij aan te telefoon dat dit een 'known problem' is, en dat het in de loop van de dag zou gefixed zijn. Na 6 uur wachten heb ik terug contact opgenomen met de service desk, en dan kreeg ik de reactie dat dit 24h kon duren vooralleer dit opgelost werd. Dit zou ergens een probleem zijn tussen Orange en Telenet. (waren hun public IP's op?) -> Zeer leuk, in het weekend niets van internet meer. Ik hou mijn hart iedere keer vast als ik de modem moet herstarten...

3) DDNS werkt bij geen enkele provider (No-IP, DuckDNS) , 'ik krijg overal Supplier status IP address unchanged, so update is not required. The return code is the following: (notsent)' Na een reboot, en een automatische verandering van publiek IP, geeft hij ook de wijziging niet door.

4) Digitale TV, sinds een paar weken staat er een nieuwe gui op, ik laat in het midden of dit beter is of niet, maar de stabiliteit is in ieder geval niet beter. Dat ding loopt iedere week wel ergens vast. Vooral bij het veranderen van zenders terwijl dat hij aan het opnemen is. Soms met corrupte opnames als gevolg

5) Orange TV app, live TV kijken werkt de helft van de keren voor geen meter.

6) Over het mobiel gedeelte ben ik wel heel tevreden, overal waar ik kom heb ik 4G, zelfs veel plaatsen binnen waar mijn vriendin bij Proximus dikwijls problemen heeft. Het enige lastige is dat de orange app om je verbruik te raadplegen om de haverklap een nieuwe sms wil sturen, om opnieuw te registeren.

Na een jaar dat het aanbod op de markt is zouden die kinderziekten er toch wel mogen uit zijn...
Al bij al ben ik zeer ontevreden. 10€/maand besparen en een berg frustraties rijker.

Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor buthead » 2 weken 2 dagen 10 uur geleden (25 Nov 2018, 11:36)

mooi artikel dat je neerschrijft.

Wil je kwaliteit dan betaal je er natuurlijk voor en hier in BE veel te veel maar dat is geen nieuws.

Orange heeft indd werk voor de boeg maar uiteindelijk ze doen er iets mee, het grote probleem is hun klantendienst die amper of geen ervaring heeft op enkelen na die er al werken vanaf begin.

Dan heb je het 2de probleem TN die moeilijk doet en alles op lange baan schuift zodat orange slechte naam krijgt, misschien zou het BIPT de prijzen voor Orange die van TN koopt weer eens moeten verlagen als straf voor TN zo maken ze minder winst opdat Orange hun netwerk gebruikt :twisted:

PS: ben tester geweest destijds toen ze begonnen, had 1 probleem gezien toen en binnen de week opgelost ( test fase ) verder liep hun internet als een trein hier :)
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15 + Chatsim
TV = Stevie Free + Telenet TV + Netflix

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5766
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 291 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor proximusboyke » 2 weken 2 dagen 10 uur geleden (25 Nov 2018, 12:17)

punt 4 is een veel voorkomend probleem. Die deocoders draaien te warm. In het begin had telenet daar ook last van. Kan pas opgelost zijn door andere decoders met een betere fan.
Ik los het nu op met de decoder iedere dag een uur zonder stroom zetten en heb daar nu geen last meer van.
Is dit de droomoplossing ? NEE maar het helpt en ik trek mijn plan nu, heb er een tijdsschakelaar tussengestoken.
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 Aug 2003
Locatie: Vlaanderen
Bedankt: 130 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Contact:

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor Sasuke » 2 weken 2 dagen 9 uur geleden (25 Nov 2018, 12:29)

Bij mij thuis staat die decoder al maanden aan zonder issues ... maar die staat niet in een kast, dat scheelt wel natuurlijk.

Ik heb verder ook wel wat opmerkingen over hun Internet aanbod. Er zit geen lijn in hun FUP en te pas en te onpas wordt je op smallband gezet, deze maand (november) nog geen last van gehad, maar september en oktober hebben we ermee leren leven dat we in de namiddag maximaal 10Mbit kregen. Als ik naar de helpdesk belde daarvoor, wisten ze van niks en snapten ook niet wat het probleem was want 'smallband doen wij niet meneer' ....
Logic - The art of being wrong with confidence !
Afbeelding

decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1114
Lid geworden op: 31 Jan 2007
Locatie: Brabant
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor decat » 2 weken 2 dagen 9 uur geleden (25 Nov 2018, 12:49)

De beslissing om Orange klanten op smallband te zetten ligt bij Telenet.

Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 Aug 2003
Locatie: Vlaanderen
Bedankt: 130 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Contact:

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor Sasuke » 2 weken 2 dagen 9 uur geleden (25 Nov 2018, 12:53)

Wat ?! Is dat niet een beetje sabotage van Telenet dan ? Want blijkbaar zijn er meerdere 'overstappers' met hetzelfde probleem. Ik wou het eerst niet vermelden om geen samenzweringsgevoel op te wekken ... maar als het waar is wat je zegt ... ?
Logic - The art of being wrong with confidence !
Afbeelding

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5766
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 291 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor proximusboyke » 2 weken 2 dagen 9 uur geleden (25 Nov 2018, 12:59)

waarom denk de dat orange belgie zo vlug mogelijk hier 5g wilt aanleggen en volledig overstappen. zodat ze telenet niet meer nodig hebben.

stond ergens midden september op datanews
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1114
Lid geworden op: 31 Jan 2007
Locatie: Brabant
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor decat » 2 weken 2 dagen 9 uur geleden (25 Nov 2018, 13:16)

Om al onze klanten te kunnen laten profiteren van ultrasnel internet, kunnen dezelfde gebruiksvoorwaarden en het beheer van de internetdienst van toepassing zijn die bepaald worden door de kabeldistributeurs. De maximale snelheid van P2P-verkeer kan beperkt worden tijdens de piekuren. Het dataverkeer peer-to-peer (P2P) is het delen van bestanden tussen internetgebruikers. Het zijn applicaties zoals bv BitTorrent, Vuze, eMule, Gnutela,… Dit heeft niets te maken met het gebruik van Youtube, Facebook, surfen, emails, skype, web radio/TV, Spotify, iTunes, Netflix Usenet,… die geen P2P applicaties zijn.

Indien je tijdens piekuren meer dan 750GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1786
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor boonpwnz » 2 weken 2 dagen 8 uur geleden (25 Nov 2018, 13:29)

Dan geeft Orange desinformatie aan hun klanten.

Bij mij zeggen ze dat ze onbeperkt aanbieden... En echt onbeperkt volgens sommige helpdesk medewerkers...

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5766
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 291 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor proximusboyke » 2 weken 2 dagen 8 uur geleden (25 Nov 2018, 13:38)

boonpwnz schreef:Dan geeft Orange desinformatie aan hun klanten.

Bij mij zeggen ze dat ze onbeperkt aanbieden... En echt onbeperkt volgens sommige helpdesk medewerkers...



ja dit is/was zo zolang je uw verbruik niet kon zien in de klantenzone !!!!!
maar ondertussen zijn de meeste bus eruit en kan bijna iedereen dit raadplegen.
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1114
Lid geworden op: 31 Jan 2007
Locatie: Brabant
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor decat » 2 weken 2 dagen 8 uur geleden (25 Nov 2018, 13:43)

boonpwnz schreef:Dan geeft Orange desinformatie aan hun klanten.

Bij mij zeggen ze dat ze onbeperkt aanbieden... En echt onbeperkt volgens sommige helpdesk medewerkers...


10/1 lijkt me anders niet beperkt.

giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 Jun 2013
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: RE: Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor giolovin » 2 weken 2 dagen 5 uur geleden (25 Nov 2018, 17:14)

proximusboyke schreef:
boonpwnz schreef:Dan geeft Orange desinformatie aan hun klanten.

Bij mij zeggen ze dat ze onbeperkt aanbieden... En echt onbeperkt volgens sommige helpdesk medewerkers...



ja dit is/was zo zolang je uw verbruik niet kon zien in de klantenzone !!!!!
maar ondertussen zijn de meeste bus eruit en kan bijna iedereen dit raadplegen.
Die mogelijkheid om je hoeveelheid gebruikte data op vast internet te bekijken werkt al terug maanden niet meer bij mij. Geen mogelijkheid om het dus tijdens je gebruiksperiode na te kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1862
Lid geworden op: 23 Feb 2004
Bedankt: 73 keer
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor svenska » 2 weken 1 dag 12 uur geleden (26 Nov 2018, 09:56)

Vast internet verbruik nakijken werkt hier perfect:

Capture.PNG


Ik ben al gebruikers sinds de testfase (eerste jaar gratis internet gehad), en naar mijn mening zijn de kinderziektes eruit.
Het internet is de laatste maanden zeer stabiel, maar het feit dat Orange niet doorgeeft wanneer Telenet werken uitvoert in de buurt is wel lastig. (onverwachte outages).

Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor buthead » 2 weken 1 dag 6 uur geleden (26 Nov 2018, 16:24)

Ligt ook aan Tn sprak kort geleden 2 installateurs 1 TN 1 Orange en beiden zeggen ze dat TN geen of amper info doorgeeft ivm. werken.
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15 + Chatsim
TV = Stevie Free + Telenet TV + Netflix

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1856
Lid geworden op: 04 Jan 2013
Bedankt: 126 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor Vaganzza » 2 weken 1 dag 5 uur geleden (26 Nov 2018, 16:32)

Ik ben nu zo'n 7 of 8 maanden klant bij Orange, na overstap van Telenet. De overstap ging enorm vlot en goed, zelfs vaste telefonie. Op de lipsync na heb ik totaal geen ergernissen. Stabiele verbinding en alles werkt zoals het hoort zonder haperingen.

Ik ben in tussentijd verhuisd en het was op dit ogenblik duidelijk te zien dat TN serieus tegen werkt: bij een verhuis kan namelijk de hardware niet van adres A naar adres B in het systeem geactiveerd worden. Nee, Orange moet nieuwe hardware installeren en de oude meenemen (en ben je uiteraard je opnames kwijt) :roll: :roll:
Maar Orange blonk vooral uit in amateurisme doordat de vaste lijn nooit verhuisd is geraakt... Dat verstond Brussel maar niet... Na een maand (met 5 of 6 bezoeken in Orange shop, die er ook gek van werken) heb ik het opgegeven en de vaste lijn buiten gesmeten. Ik heb in ruil wel 6 maanden een korting gekregen op de mobiele abo's.
Telefonie, Internet & TV: Orange Internet & TV
GSM: Koala limited edition + Dommel Mobile Freedom (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Slafes
Moderator
Moderator
Berichten: 2393
Lid geworden op: 18 Apr 2013
Locatie: Leuven
Bedankt: 185 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 326 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor Slafes » 2 weken 1 dag 3 uur geleden (26 Nov 2018, 18:47)

Ik heb eigenlijk van de ervaringen die de op aanhaalt maar eentje wat beter kan.

Heel af en toe valt mijn verbinding terug op 3 Mbit. Even modem uittrekken, terug insteken en alles draait weer als normaal.

Als dat één keer per maand is zal het veel zijn. Vastlopers op de recorder heb ik nog maar 1 keer gehad in de zomer omdat ik het ding ook letterlijk 2 maand niet meer had gebruikt. :)

ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 Okt 2002
Locatie: Blankenberge
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor ToMiKoN » 2 weken 1 dag 2 uur geleden (26 Nov 2018, 20:25)

Ik ben nu zo'n jaar klant en behalve één defecte decoder van de 2.8 reeks, ben ik nu wel erg tevreden. Internet werkt vlot, decoder loopt bijna niet meer vast en het is nog steeds pakken goefdkoper dan Telenet.

Het product is wat minder afgewerkt als telenet misschien met wet meer scherpe hoekjes, maar hun prijs is dan ook veel scherper. Ze werken stap voor stap aan een beter product.

De verhuis ging bij mij super vlot. Je moet de HFC MAC code van de vorige eigenaars Telenet modem kunnen bemachtigen en dan gaat de verhuis zeer vlot. Bij mij is de modem en decoder wél van adres verhuisd. Dat scheel ook een boel aan instelwerk!
Mobiel: iPhone 6+ 64Gb + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 5 32 Gb
Home: Orange Internet + TV 100/10 Mbit

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 18207
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 885 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1741 keer
Contact:

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor krisken » 2 weken 11 uur 46 minuten geleden (27 Nov 2018, 10:41)

Ik ben ook klant bij Orange sinds het begin en eigenlijk heb ik niks te klagen. Ik heb nog zo een telenet-like modem, maar dan de versie waar je alles zelf op kan veranderen. Nu gewoon het IP van mijn default gateway rechtstreeks op mijn routerboard. Werkt gewoon prima!

Enig nadeel tot hiertoe, op 3 jaar tijd, al een keer of 3 van decoder mogen veranderen daar deze het plots niet meer deed. Wel altijd correct en snel geholpen geweest maar zonde van de opnames natuurlijk.

De app werkt hier zoals het hoort (zowel de TV app als die van Orange zelf), maar met het nieuwe tv menu heb ik wel zo mn twijfels of het beter is in vergelijking met de vorige...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/30Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Koala Smartphone + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5766
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 291 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor proximusboyke » 2 weken 11 uur 20 minuten geleden (27 Nov 2018, 11:08)

hier ook eigenlijk best tevreden. internet geen verschil muv dat ge geen 15 euro extra kunt betalen om de 400 te hebben, maar dat heb je eigenlijk toch nie nodig. Maar als gekken daar 15 euro willen voor betalen mij niet gelaten. Dat orange 10 euro vraagt om van 100 naar 200 te gaan is infeite normaal telenet doet dit ook maar geeft het kind een naam whop en whoppa. GSM stukken beter dan telenet/Base, ja er zullen misschien wel plaatsen zijn dat base beter is maar die zijn zo miniem. TVvind ik persoonlijk betere kwaliteit maar kan een gedacht zijn.
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 28 Nov 2018, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 Feb 2009
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor diederik » 2 weken 4 uur 49 minuten geleden (27 Nov 2018, 17:39)

Hier zonet technieker geweest van Orange omdat onze wifi heel vaak wegviel, slechte verbinding in huis [modem staat boven].
Er liep een powerlan van Telenet naar beneden voor de tv en PS4.
Dit heeft hij veranderd naar een Orange powerlan met ingebouwde wifi. Perfect bereik nu beneden

Ook deed hij nog wat testen en vroeg of onze mobiele internet soms wegviel en gesprekken afgebroken werden. Dat komt idd soms voor en daarom heeft hij een extender aangevraagd die 1 dezer dagen opgehaald zal kunnen worden [gratis]

Mooie service dus, zeker geen klagen hier.

Ivm decoder, herstarten is schering en inslag zei die technieker ook, hij had er zelf ook last van

Unicorn1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 Okt 2017
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor Unicorn1 » 1 week 6 dagen 23 uur geleden (27 Nov 2018, 22:54)

Orange heeft de kinderziektes van telenet vroeger en vergeet niet , ik was er ook 1 vd snelste bij toen; ik moest die telenet decoder 10 keer extra per week uittrekken dan bij orange hier ;). Tis niet leuk nee maar een ramp nu ook niet maar ik hoop dat er vroeg of laat eens nieuwe en betere decoders komen.

Van mobiel ben ik ook heel tevreden, daar hebben ze een ferme inhaalbeweging gedaan, vroeger was het minder goed + veel data ook.

De orange tv gebruik ik niet zoveel maar tot nu toe meende ik nog geen problemen gehad.

Ik betaal ong denk ik 30€ per maand minder nu dan toen ik bij telenet zat. Dat komt ook wel doordatk bij telenet 10€ moest betalen voor terug kijk tv en ik had play sports, dat maakte het allemaal duur. En door de meerdere prihsverhogingen van telenet bespaar ik me ong 38€.

Proximusboyke: ik had 100mbps genomen bij orange, ben naar 200 mbps gegaan en je merkt het toch wel hoor dat het vlotter gaat en sneller ;).
Maar ik zou nooit 15€ extra betalen voor 200 naar 400 te gaan , goed zot, dat is alleen goed als je films download dan zal dat wel een stuk sneller vooruit vliegen.

Overlaatst gebeurde het eens dat alles gelijk wa minder vlot ging, je merkt dat gewoon aan bepaalde zaken, ik had dit bij telenet ook voor ze: ik trek dan eens alles uit, de modem enz... en dan is het weer opgelost, tis alsof daje zou zeggen alles loopt wat vast , je laat de boel eens herstarten en je bent terug aan een frisse beurt ;).

nbrys
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 Jun 2018
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor nbrys » 1 week 6 dagen 12 uur geleden (28 Nov 2018, 10:28)

Waar vinden jullie dat het maar 1 euro voor 200/20? Op de website staat toch nog steeds dat dit 15 euro extra kost?

Luboli
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 Jan 2017
Bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor Luboli » 1 week 6 dagen 11 uur geleden (28 Nov 2018, 10:36)

Ik denk dat proximusboyke een nulletje vergeten is.

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5766
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 291 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: Ervaring Orange Internet/DTV/Mobiel eind 2018

Berichtdoor proximusboyke » 1 week 6 dagen 10 uur geleden (28 Nov 2018, 12:14)

Luboli schreef:Ik denk dat proximusboyke een nulletje vergeten is.



inderdaad verbeterd :oops:
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love


Terug naar “Orange (Mobistar)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast