Easy internet@home: bovengrens toegelaten verbruik

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo,

Heb vandaag iets speciaals voor met mijn Easy Internet@home dat ik wil delen.

Het quota is dus 150gb. Mijn persoonlijke resetdatum is de 11de van de maand. Ik stond al een dikke week op smallband, d.w.z. 256kpbs, wat irritant traag is maar toch nog iets.

Gisteren zat ik aan een verbruik van een 160gb. Dus ik heb onder smallband toch nog een 10gb verbruikt. Deze ochtend stelde ik vast dat ik terug volledige snelheid had. Ik contacteerde Orange klantendienst om te vragen als ik nu die data ging verbruiken of dat ging afgaan van mijn toekomstig quota.

Nee, dat zou niet zo zijn. Men kon niet verklaren waarom ik terug volledige snelheid had.

Ok, prima. Ik heb nog van alles te downloaden dus kranen open! - Toen ik op 184gb zat was het plots gedaan. Ik ben verbonden met het Orange-netwerk. Heb een ipadres en DNS'en ontvangen. Maar mijn downloadsnelheid is 0. Er komt totaal niets meer door.

Dus ...blijkbaar is er een tweede verbruiksquota van dit product waarna je op snelheid 0 gaat. Bij mij was dat 184gb.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Ik heb eens een testje gedaan bij mij en blijven downloaden vanaf gisteren tot nu net, zo'n 157GB gedownload.
Gisteren was de download snelheid ~35-50Mbit/s
Vandaag met smallband dus volgende:

Download: 0.40 Mbit/s
Upload: 0.63 Mbit/s

De downloader is nu terug gestart en zal morgen eens kijken welke snelheid ik dan heb...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

165GB gedownload, ongeveer hetzelfde nog:

Download: 0.38 Mb/s
Upload: 0.59 Mb/s

zelfs na reconnecten 4G of reboot modem.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

OK dus verder blijven downloaden tot aan 185GB en nu komt er ook niets meer door, zelfs na reconnecten 4G of rebooten flybox
Dus het is dan wachten tot de reset...

[edit] bijkomende info: als ik naar een http site surf, dan wordt ik geredirect naar volgende: https://denial.orange.be/not_modem
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb vorige cyclus gewacht tot de dag voor reset en dan zitten downloaden. Ik ben niet op smallband gezet na de 150gb grens. Ik heb op volle snelheid kunnen downloaden tot het gedaan was. Weet niet meer zeker hoeveel dat was maar dat was iets van een 180gb. En dan was het terug op snelheid 0. En kreeg ik ook al.orange.be/not_modem te zien.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op basis van mijn ervaringen van de laatste maanden heb ik de indruk dat Orange voor dit product gestopt is met het activeren van smallband wanneer uw quota op is.

Als het quota op is blijf je op volle snelheid. Tot een bepaalde bovengrens. 180gb-185gb, die range. En dan gooien ze u van het internet. Verbonden maar geen trafiek toegelaten.

Disclaimer; de laatste keren heb ik steeds mijn quota overschreden de dag voor de quotareset-datum. Misschien als je over uw quota gaat maar niet te veel je toch nog op smallband komt later. Vroeger was dat direct wanneer het quota op was. Dus dit lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.

Eigenlijk is dat goed. Dat wil zeggen dat je officieel met de boost-optie 150gb hebt maar in praktijk 180gb-185gb. (Al ga je nooit echt gerust zijn en zeker zijn dat je effectief die 20gb extra quota gaat hebben)

Nadeel; als je uw verbruik niet goed in de gaten hebt gehouden zit je plots zonder internet. Smallband is irritant small maar is beter dan niets.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

hm interesting
en ontvang je nog de SMSen op je flybox met "je hebt xx % van het surfvolume..." of niet?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

splinterbyte schreef:hm interesting
en ontvang je nog de SMSen op je flybox met "je hebt xx % van het surfvolume..." of niet?
De laatste sms die ik heb ontvangen was die van;
Orange-info: je hebt 100 % van het surfvolume van je Double Boost optie gebruikt. Je gebruikt nu het surfvolume van je abonnement. Je kan je verbruik volgen in je Klantenzone: www.orange.be/klantenzone.
Niets meer.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”