Nadelen Orange

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

cadsite schreef:
Ik123 schreef:Zo vertellen ze bv niet dat ze 2de hands materiaal van Telenet gebruiken...
So? :roll:
Denk je dat telenet en proximus hun decoders van vertrekkende klanten wegsmijten? Die gaan echt niet enkel naar orange en scarlet hoor.

Andere zaken?
Het belangrijkste is dat als er problemen zijn ze zo goed als zeker naar telenet zullen wijzen en telenet zal zeggen dat het orange is.
Kijk maar hoe het er aan toe gaat bij proximus.
Ze zijn allen in hetzelfde bedje ziek.
Dit klopt helemaal niet. Oude modems waren het zelfde type als de zwarte Telenet modem, maar hadden andere firmware en labeling. Hetnieuwe models is een heel eigen type (Silligence TCG300) en hebben niets meer met Telenet te maken. Ze zijn ook met een eigen interface in te stellen en hebben de recentste wifi AC, net zoals de nieuwe witte Telenet modem, met op zijn minst gelijkwaardige prestaties.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Daar ben ik nu vrij zeker van dat ze geen oud materiaal gebruiken.
Want het zijn nhelemaal andere toestellen.
Hun tv decoders staat (bij mij toch) niks op van software.
Dit doen ze terplaatse met usb stick, volgens technieker zijn ze dan zeker dat de laatste nieuwe software erop staat.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Heb het nu 4 maanden :

mobiele gedeelde veel beter
internet hetzelfde
tv 15 jaar terug in de tijd. Je kan niks opvragen, sommige programmas neemt hij niet op zoals vandaag het nieuws enzo niet opgenomen ofwel neemt hij 20x op daarmee bedoel ik ; nieuws 19u neem ik op in serie moet dit doen op VTM want doe ik het op VRT dan neemt hij gans de nacht op daat er een herhaling is snachts van het nieuws. en tegen de ochtend staat uwen decoder vol.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

De "serie opnames" staat bij Orange inderdaad niet op punt. Ook de snelheid is niet altijd optimaal, ik moet nog steeds af en toe eens de modem zonder stroom zetten om weer met volle snelheid te kunnen surfen en mijn tv bakske ook want dat durft ook nogal eens te blokkeren. Voor de rest, zijn geld wel waard.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ondertussen toch al wat maanden hier verder: soms moet ik nog wel eens de stekker uittrekken en het probleem is dan vaak dat ik meerdere opgenomen programma's niet meer kan bekijken. Gelukkig hebben mijn ouders play van telenet en ik kan via hun account dan via smartphone/laptop kijken of gewoon bij hen thuis.
Ik kan me wel voorstellen voor velen dit wel een probleem is.

Voor de rest weinig op aan te merken: facturen kloppen hier, kem coyote als ik wil, cinematickets voor nen dinsdag alst eens past en ik ben heel tevreden van hun mobiel ook, meestal H,H+,4G,4G+ en tja, 20GB is zalig om te hebben, ik zet nu zelfs mijn back up apps op mobiel, ervoor deed ik alleen via wifi. Ik voel me veel geruster nu met die 20GB per maand.

Conclusie; ondanks de paar minpuntjes blijf ik bij orange, sowieso.
Belgisch voetbal ga ik bij mijn ouders bekijken of via de play sports app casten naar de tv ;).
Tttsss
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

hun grootste nadeel is hun tv.

Je kan niks opvragen je kan niks terug spoelen dingen niet opnemen dan 20x opnemen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nee en ik ben stiekem wat jaloers op de tv van men ouders./

Bij proximus tv kan je nu meer dan 2 opnames tergelijkertijd laten lopen(is een update sinds een paar weken/maanden). Probeer dat maar eens op orange tv :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Nadeel is als alles plat ligt dagge niks kunt kijken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Alfrodo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2018, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

De vraag zal zijn hoe lang dat nog zal zijn...

Als vrt zijn fta stopzet zou het wel eens kunnen dat telenet zijn analoog signaal ook zal stoppen...
Tzal allemaal dezelfde vorte politiekers in de adviesraden, dus tzal er wel eens eentje op het idee komen
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

proximusboyke schreef:Nadeel is als alles plat ligt dagge niks kunt kijken.
Dat moet je afwegen tegen lokale opnames die je voor altijd kwijt bent als de box of schijf defect is.
Alfrodo schreef: Als vrt zijn fta stopzet zou het wel eens kunnen dat telenet zijn analoog signaal ook zal stoppen...
Tzal allemaal dezelfde vorte politiekers in de adviesraden, dus tzal er wel eens eentje op het idee komen
Geen idee wat de stopzetting van DVB-T (digitaal) te doen heeft met analoge signaal op coax, maar een feit is dat analoog vroeg of laat zal verdwijnen, adviesraden vol politici of niet.
In Nederland zijn ze er al aan begonnen: https://tweakers.net/nieuws/137773/zigg ... n-uit.html
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Alfrodo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2018, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

beide diensten worden nog frequent gebruikt door een grote groep die geen nood heeft aan duurdere oplossingen, maar doordat de politiekers overal in de ton met geld mogen grabbelen zien ze geen heil in de goedkoopste oplossing..
koach
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 aug 2011, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 10 keer

Unicorn1 schreef:Ondertussen toch al wat maanden hier verder: soms moet ik nog wel eens de stekker uittrekken en het probleem is dan vaak dat ik meerdere opgenomen programma's niet meer kan bekijken. Gelukkig hebben mijn ouders play van telenet en ik kan via hun account dan via smartphone/laptop kijken of gewoon bij hen thuis.
Ik kan me wel voorstellen voor velen dit wel een probleem is.

Voor de rest weinig op aan te merken: facturen kloppen hier, kem coyote als ik wil, cinematickets voor nen dinsdag alst eens past en ik ben heel tevreden van hun mobiel ook, meestal H,H+,4G,4G+ en tja, 20GB is zalig om te hebben, ik zet nu zelfs mijn back up apps op mobiel, ervoor deed ik alleen via wifi. Ik voel me veel geruster nu met die 20GB per maand.

Conclusie; ondanks de paar minpuntjes blijf ik bij orange, sowieso.
Belgisch voetbal ga ik bij mijn ouders bekijken of via de play sports app casten naar de tv ;).
Orange kwa mobiel is idd een droom ;) die 20GB is idd de max en ook sja onbeperkt :)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Internet valt altijd eens eventjes weg tussen 2u30 en 3u snachts. Is dat normaal?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Een goede nachtrust doet dat probleem als sneeuw voor de zon verdwijnen.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

boonpwnz schreef:Internet valt altijd eens eventjes weg tussen 2u30 en 3u snachts. Is dat normaal?

Hier ook al een paar keer opgemerkt.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

boonpwnz schreef:Internet valt altijd eens eventjes weg tussen 2u30 en 3u snachts. Is dat normaal?
Tgebeurt bij alle providers dit.
Tttsss
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

Unicorn1 schreef:
boonpwnz schreef:Internet valt altijd eens eventjes weg tussen 2u30 en 3u snachts. Is dat normaal?
Tgebeurt bij alle providers dit.
Inderdaad, had dit van tevoren ook bij telenet, dus ik vermoed dat dit eerder iets met telenet te maken heeft dan met orange.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”