Orange (Mobistar) vast internet

NielsDB
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 Feb 2017

Re: Orange (Mobistar) vast internet

Berichtdoor NielsDB » 1 week 5 uur 31 minuten geleden (17 Feb 2017, 08:09)

NielsDB schreef:Zonet telefonisch een afspraak gemaakt om donderdag Orange TV + internet te komen installeren.

Aan de telefoon duidelijk in de voormiddag afgesproken. In de mail staat nu:

"Wanneer zal je installatie plaatsvinden?
Je Orange-installateur zal bij je langskomen op
donderdag 16 februari 2017
tussen 12 uur en 18 uur.

Voor de installatie ‘s avonds (tussen 17.00 en 20.00 uur) en op zaterdag zal een bijkomend bedrag van 30 euro worden gefactureerd."

Ik zie het al gebeuren, hier om 17:30 staan en dan me extra 30 euro aanrekenen.

Nu, ik dacht hier al ergens eens gelezen te hebben dat in die mail een fout uur staat, kan iemand dit bevestigen of moet dit kloppen normaal?


Was dus effectief in de namiddag gepland. Om 18:10 nog altijd geen sms of niets ontvangen. Aan de klantendienst een amper Nederlands sprekende dame aan de lijn gehad, die bevestigde dat niemand meer ging komen. Kwaad doch vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik niet nog eens speciaal een dag verlof ging nemen om een installatiekost van 30 euro te vermijden, maar dat ik die installatie wel in diezelfde tijdsbuffer verwacht. Dit kon niet beloofd worden omdat de personen die dit wel kunnen niet meer aanwezig zijn. Dan de afspraak laten vastleggen volgende week dinsdag maar ik ging nog telefonisch contact opnemen vandaag om dit bevestigd te krijgen.

Enfin, een klein uurtje later word ik opgebeld door de technieker zelf die belooft tien minuten later daar te staan. Na 20 minuten nog niets maar word ik plots gebeld door Orange zelf, deze keer iemand van de back-office waarbij ik wel het gevoel had dat zij iets kon betekenen. De technieker kwam toch niet meer langs omdat ze dachten dat ik tussen het laatste telefoontje van de technieker zelf en dat moment die nieuwe afspraak van volgende week dinsdag had gemaakt. Enfin, daarna nog een paar telefoontjes tussen Orange en de technieker zelf, en hij zal komen deze namiddag rond half vijf. Hopelijk nu wél deze keer.

Zeer moeizaam begin, ik had al bijna zin om het contract dat nog maar amper loopt al stop te zetten.
Laatst gewijzigd door NielsDB op 17 Feb 2017, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1763
Lid geworden op: 23 Feb 2004
Locatie: Kontich
Bedankt: 64 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Re: Orange (Mobistar) vast internet

Berichtdoor svenska » 1 week 4 uur 40 minuten geleden (17 Feb 2017, 08:59)

En gelijk heb je, ik zou ook al geen zin/vertrouwen meer hebben als je zo behandeld wordt.
Daar kunnen ze dus nog verbeteren, al was het maar op communicatief vlak.
Laat toch gewoon even weten als technieker dat je niet meer bij de klant geraakt, dat is het minste fatsoen.
En als de technieker het niet doet, kan de dispatch iets laten weten.

Hopelijk houden ze zich volgende week aan de afspraak.
GSM: Proximus Mobile Enterprise - Apple iPhone 6s Plus
ISP: Orange (100 down/10 up)
TV: Orange Digital TV - Telenet CI+ - Netflix - Samsung UE48JU6000k - AppleTV 3
DESKTOP: Apple iMac 24" | LAPTOP: Macbook Air 13" | TABLET: Apple iPad 2
NAS: Synology DS-216+

Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 04 Apr 2005
Locatie: België
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer

Re: Orange (Mobistar) vast internet

Berichtdoor Ken » 1 week 4 uur 12 minuten geleden (17 Feb 2017, 09:27)

2 x maken ze hier een afspraak en 2 x komen ze niet eens af omdat Telenet de afspraak, jawel 'Telenet', afzegt, wegens technische redenen. Omdat ze denken dat er hier geen coax ligt in m'n appartement. Ik zal het zelf wel weten zeker?
En 2 x vertikt Orange het van mij te contacteren om te melden dat de afspraak geannuleerd werd.

Blijkbaar lanceren ze een commercieel aanbod zonder dat de technische & organisatorische backend correct kan 'draaien'...

In navolging van m'n vorige berichten hier werd m'n dossier dus helemaal niet opgevolgd, en belde ik gisteren dus zelf nog eens.
Blijkbaar moet m'n gsmnr dus wel degelijk 'eerst' overgedragen worden, anders kan je geen Internet+TV aanvragen/activeren.
De vorige keren was dat net omgekeerd, 3 medewerkers hadden me bevestigd dat Internet+TV best eerst actief zou zijn, en dan het gsmnr overdragen.

Intussen had ik buiten dit dossier al een gsmnr overgedragen en had ik dus een 'klantennummer'.
De vriendelijke 1ste lijnhulp verzocht me om de aanvraag nog eens opnieuw te doen op een welbepaald 0800 nr en mijn klantennummer te vermelden en het vorige dossiernr.

Intussen werd ik gisteren eenmalig teruggebeld na m'n nieuwe aanvraag omdat ze nog steeds met Telenet die 'fout' krijgen, en kunnen ze geen afspraak bevestigen... M'n dossier wordt opgevolgd...

Ik ben curieus wanneer ik eindelijk via Orange zal mogen surfen...
@Work ⌘ Internet Overal Start 50/4 via BBOX3 + Telenet Internet Fiber 100/6. @Home ⌘ Internet Office&Go Comfort 100/5 via BBOX3 + ⌘ Bizz Smart XL 20 on iPhone6. DynDNS Pro nodig? Gebruik m'n refferal code RFE1EDYWAK en krijg 1-malig 15% korting op een nieuwe account!

Slafes
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1999
Lid geworden op: 18 Apr 2013
Locatie: Leuven
Bedankt: 152 keer
Uitgedeelde bedankjes: 282 keer

Re: Orange (Mobistar) vast internet

Berichtdoor Slafes » 2 dagen 2 uur 16 minuten geleden (22 Feb 2017, 11:23)

Hier blijft de miserie. Hang weer aan de lijn met Orange... 3Mbit dowload, 10 up. 1 blauw lampje blijft branden.
Ja r2504 en boulder, jullie hebben gelijk!

Gebruikersavatar
buthead
Pro Member
Pro Member
Berichten: 420
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Re: Orange (Mobistar) vast internet

Berichtdoor buthead » 1 dag 22 uur 37 minuten geleden (22 Feb 2017, 15:03)

Misschien slechte niu of modem, als tester nooit problemen ondervonden.

Heb je al eens de modem een nachtje uitgelaten en of reset gedaan?

Ps: nog steeds hetzelfde controle paneel voor je modem in te stellen??

Hou tevens ook je waardes eens bij dat je kan zien in het controle paneel
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15
TV = Stevie Free + Telenet TV

skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 Feb 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Orange (Mobistar) vast internet

Berichtdoor skank » 1 dag 5 uur 19 minuten geleden (23 Feb 2017, 08:21)

Slafes schreef:Hier blijft de miserie. Hang weer aan de lijn met Orange... 3Mbit dowload, 10 up. 1 blauw lampje blijft branden.


Welk 1 lampje?
Welk nr bel jij nr orange?
Hier ook last v fluctuatirs, gisteren moest netflix midden in de film laden
Met ipad heb ik download v 1,5mbit en upload van 9,7
Tenzij ik reset

springfield
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 Dec 2011
Bedankt: 7 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Orange (Mobistar) vast internet

Berichtdoor springfield » 1 dag 5 uur 13 minuten geleden (23 Feb 2017, 08:27)

Je leest toch veel problemen met snelheden die tijdelijk opgelost zijn door een modem reset. Toch nog veel werk aan de winkel voor Orange.

kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 14 Dec 2011
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Orange (Mobistar) vast internet

Berichtdoor kdhoe » 1 dag 5 uur 9 minuten geleden (23 Feb 2017, 08:31)

skank schreef:
Slafes schreef:Hier blijft de miserie. Hang weer aan de lijn met Orange... 3Mbit dowload, 10 up. 1 blauw lampje blijft branden.


Welk 1 lampje?
Welk nr bel jij nr orange?
Hier ook last v fluctuatirs, gisteren moest netflix midden in de film laden
Met ipad heb ik download v 1,5mbit en upload van 9,7
Tenzij ik reset


Je zou 2 blauwe lampjes moeten zien 1 voor de downstream en 1 voor de upstream. Blauw lampje= channel bonding. Wanneer een blauw lampje groen wordt, is channel bonding dus weggevallen en gebruik je maar 1 (tv) kanaal voor download of upload. Normaal gebruik je er 8 voor download en 4 voor de upload. Kan de snelheidsdip verklaren.

Bababa
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 Jul 2014
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Orange (Mobistar) vast internet

Berichtdoor Bababa » 17 uur 30 minuten 25 seconden geleden (23 Feb 2017, 20:10)

ThaDoc schreef:Waarschijnlijk niet. Telenet voelt de hete adem van de concurrentie in zijn nek en gaat eindelijk iets doen voor zijn vaste klanten. Voor mij zijn ze te laat. Bij mijn telefonische opzegging vandaag hebben ze me een half uur lang proberen te overtuigen om klant te blijven. Plots kreeg ik korting en werd er zels Fibernet 100 aangeboden voor de prijs van een basic. Wel met 250 GB limiet...

Ik hoor altijd zo'n verhalen dat ze korting beloven als je wilt opzeggen, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik dit niet kreeg aangeboden.
Telenet Basic Internet + Telenet Digicorder + Telenet CI+-module
Mobile Vikings prepaid sinds 6 jaar
Netflix via Chromecast - Eweka nieuwsgroepen

Slafes
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1999
Lid geworden op: 18 Apr 2013
Locatie: Leuven
Bedankt: 152 keer
Uitgedeelde bedankjes: 282 keer

Re: Orange (Mobistar) vast internet

Berichtdoor Slafes » 14 uur 46 minuten 10 seconden geleden (23 Feb 2017, 22:54)

Het nummer 5000 bellen zoals steeds, en dan krijg ik als antwoord: test dit eens, test dat eens, en telkens de uitleg: goh ja meneer, even de modem uittrekken. We geven het door aan de technische dienst maar u moet begrijpen dat elk apparaat wel eens dient zonder stroom gezet te worden oor de goede werking.

WTF?

Daarvoor hing er een telenet modem, die heb ik 1 keer uitgetrokken op al die jaren die hij er gehangen heeft. Nooit dergelijke snelheidsdips ervaren. Zelfde doet zich voor bij mijn buur af en toe, ook die dient regelmatig de modem uit te trekken. Volgens de helpdesk is dat een ander probleem.

Het downstream lampje wordt telkens groen bij een snelheidsdip van 3Mbit en er komt echt niet meer uit dan 3Mbit. Zolang ik de modem niet reset blijft de 3Mbit er staan. Heb het al zo een ganse dag laten staan.
Ja r2504 en boulder, jullie hebben gelijk!

daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 271
Lid geworden op: 05 Okt 2012
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Re: Orange (Mobistar) vast internet

Berichtdoor daydreamke » 7 uur 33 minuten 47 seconden geleden (24 Feb 2017, 06:06)

Hier nog nooit snelheidsproblemen gehad. Al 4 maanden een zeer tevreden klant. Lampjes op modem branden idd beide blauw.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Terug naar “Orange (Mobistar)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast