data in Zwitserland

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Aangezien in Proximus Bizz heb, kost data mij in Zwitserland iets van een 14 EUR/MB (Hoe ze dit maar zelfs durven aanreken getuigt volgens mij van een ongekende arrogantie).

Daarmee dat ik op zoek ben naar een data only kaartje dat ik al vanuit België zou kunnen kopen om in mijn GSM in Zwitserland te steken (of eventueel via een mifi apparaatje, weet iemand een goeie? prijs/kwaliteit?).

Het zou zijn voor google maps en whatsapp, dus normaal heb ik genoeg aan 1 GB voor mijn vakantie.

Wat is de beste optie?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik dacht dat bij Mobile Vikings Zwitserland bij de EU gerekend werd, dus lokale tarieven zoals in België.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Opgepast, de MV data-only sim kan je niet al roamend gebruiken (er staat duidelijk dat ze enkel in Belgie geldig is).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Scarlet!
https://www.scarlet.be/nl/prepaid/tarieven/

Ik heb de vrouw haar abo speciaal omgezet omdat we daar dit jaar op reis gaan. (en natuurlijk ook besparing tov Proximus)
Hebben de €15 voor 5GB (geen belminuten inbegrepen). Plus, ze maken gebruiken van het Proximus netwerk.
https://www.scarlet.be/nl/postpaid/hi-five/
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ok, een prepaid kaartje van Mobile Vikings of Scarlet dan.

1 maand geldig dus.
Stel dat ik dat bestel bij MV, begint die maand dan direct te lopen? Of koop ik gewoon een kaartje zonder krediet en van de moment ik er krediet op zet, begint het te lopen?

Kan je zo'n kaartje ook in een mifi toestel steken? Want anders moet ik het in mijn gsm steken en heb ik een andere telefoonnummer enzo (en da's niet handig met whatsapp). Of in een (oude) gsm waarmee ik dan tether en mijn huidige gsm dan op wifi zet?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Ik denk dat een locale simkaart van Sunrise kopen is nog voordeliger. Sunrise is de tweede mobiele operator in Zwitserland en biedt onbeperkt bellen, sms’jes en data voor 2,50 CHF per dag. De simkaart kost 20 CHF. Met wat betreft dekking is het absoluut top kwaliteit.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Een uitbreiding met ‘top destinations’ (tijdelijk) activeren. Zwitserland is dan inbegrepen.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Nob schreef:Ok, een prepaid kaartje van Mobile Vikings of Scarlet dan.

1 maand geldig dus.
Stel dat ik dat bestel bij MV, begint die maand dan direct te lopen? Of koop ik gewoon een kaartje zonder krediet en van de moment ik er krediet op zet, begint het te lopen?

Kan je zo'n kaartje ook in een mifi toestel steken? Want anders moet ik het in mijn gsm steken en heb ik een andere telefoonnummer enzo (en da's niet handig met whatsapp). Of in een (oude) gsm waarmee ik dan tether en mijn huidige gsm dan op wifi zet?
Je vraagt een simkaart aan en de maand start pas van zodra je je simkaart zelf activeert. Kan je tot 1 jaar lang uitstellen.
Je kan deze simkaart ook in een Mifi toestel steken, op voorwaarde dat je de APN-instellingen kan wijzigen. Je kan ook een ander toestel met hotspotfunctionaliteit gebruiken.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Let wel, Scarlet verkoopt sinds 14/09/2017 geen nieuwe prepaidkaarten meer.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat kan je ook doen met een kaartje van Lycamobile!
Je kan gaan voor data only kaartjes (https://www.lycamobile.be/nl/bundle?id=DB) maar met de huidige prijzen voor de eerste herlading (50% korting) ga je beter voor de bundels (https://www.lycamobile.be/nl/bundle?id=DB).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”