SIM US en Mexico - ervaringen?

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Allemaal

ik moet voor het werk een week naar US en Mexico. Ik heb een dubbel SIM-kaartslot en wilde graag een SIM-kaart kopen om in beide landen van data te kunnen gebruik maken. Daarnaast zou ik die data ook willen delen met collega met wie ik reis.

Ik heb al van die 'kant-en-klare' oplossingen gevonden ("surf in 120 landen"), maar die lijken me beestig duur.

Iemand/ervaring/tips?

Eerste (tussen)stop is Cancun (Mexico).
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Wel, je hebt geluk. Ga gewoon in de luchthaven (of in een winkeltje) een Telcel kaartje (Amigo) gaan halen. Ik heb er zelf ook eentje liggen.

Deze is ook geldig in US en Canada, aan dezelfde Mexicaanse prijzen :) Zet er 500MXN op: je krijgt 2GB voor 45dagen, gebruik de 500MXN daarna om nog eens 4GB te kopen (geldig voor 50 dagen)

Snelheid is perfect in US en CA (en in MEX), en herladen kun je makkelijk via bv. recharge.com
Zelf gebruik ik Ding om kaart te herladen, ze hebben regelmatig promo's van -50% voor herlading :)
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Klinkt goed!

Dus voor +/-40 euro heb ik 6 gig?

Wat is Ding eigenlijk?
//Edit: heb het gevonden! Overigens, de exchange rate van recharge.com is wel zwaar in het nadeel.//
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb deze laten verzenden vorige maand (na 5 werkdagen lag ie in de bus), ben over 3 weken weg naar amerika, en al veel goede ervaringen over gelezen: https://www.arielimobile.com/#section-529
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

NielsH schreef:Klinkt goed!

Dus voor +/-40 euro heb ik 6 gig?

Wat is Ding eigenlijk?
//Edit: heb het gevonden! Overigens, de exchange rate van recharge.com is wel zwaar in het nadeel.//
Voor 20 euro zelfs, want is herlaadkaart. Wanneer je herlaad krijg je bonus, en je kan daarna een datapakket met belkrediet kopen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

goed topic hier, ben binnen 2weken op reis naar NY stond al lang op men reis lijstje :)

ben opzoek naar datasim voor whatsapp en mss wat mails en facebook, snelheid ofz maakt niks uit zolang het maar werkt :)


Vond deze
https://www.chatsim.com/personal


Deze is wss beter
https://www.ebay.co.uk/p/Three-3-UK-Nan ... 0854.m4779

Three.co.uk via ebay kan je er 12Gb kaartjes kopen, in veel landenwerkens en 12maanden geldig

Iemand enige ervaring?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
krikke777
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2012, 20:13

ik kan alleen spreken over USA (florida), maar een paar maanden geleden heb ik internettoegang gehad via Dommel. Was toen 0.02euro/mb, nu ondertussen 0.03euro/mb. Wifi is in USA meestal geen probleem, dus ik gebruik dommel voor het overige gebruik, is ook geen geloop voor simkaartje edgl.
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Voor de 3 12gb Sim kaart, deze dient wel geactiveerd te worden in de UK vooraf en in de voorwaarden staat ook dat de Sim kaart voor UK residents bestemd is
http://www.three.co.uk/feel-at-home
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

klopt zal wss oude post zijn op tweakers dat ik gelezen hiervan
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

@Teebee: laat je ervaring even weten.

Ben ook aan het kijken naar: http://www.arielimobile.com/smtxgb/

EDIT: hhhmmmm wilde mijn Huawei MiFi meenemen, maar:
Will the SIM card work in a phone as a hotspot or in MIFI device?

At this point the plans do not offer hotspot or MIFI capability.
https://www.arielimobile.com/faq/

T-Mobile heeft een toeristen plan 30$ voor 2GB want niet goedkoop is: https://prepaid.t-mobile.com/marketing- ... _plan.html die ondersteund wel tethering.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

@Teebee, heb je een update ?

Is dit iets ? https://www.glocalme.com/package
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Net terug van NY en moet zeggen genoeg wifi overal dus eigenlijk niet nodig
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Vanaf je je niet beperkt tot een stad (wagen huren oid) is Wifi niet echt een optie. Ook in een stad zelf wil je op straat toch graag aan data kunnen zonder eerst een Wifi netwerk te moeten zoeken.

Ik ga switchen van AT&T naar Verizon volgende maand (enfin, eens proberen met AT&T nog als backup).

Verizon is echt een topnetwerk - Proximus en zelfs Telia Sverige en Telenor Norge kunnen er een puntje aan zuigen - en kan je nu ook gewoon via LTE en VoLTE gebruiken in een GSM-phone. Het CDMA aspect blijft wel onbereikbaar natuurlijk.
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Ik wilde toch ook even mijn ervaringen delen (Bedankt voor de suggesties trouwens).

Uiteindelijk kwam een collega met een US-sim-card die ze nog liggen had. Was er eentje van AT&T en zij heeft er 50 (dacht ik) euro opgezet om zo een bundel te kunnen aanschaffen om te kunnen onbeperkt surfen (en tetheren) en onbeperkt bellen naar US en MEX nummers.

Ervaring:
- Cancun/mexico city: telefoneren was ok, maar surfen was echt zwak. De snelheden waren zeer laag en enkel sporadisch kwamen er mooie pieken. Gebeurde overigens iets vreemds: van zodra ik surfte naar wat zwaarders (bv YouTube) en niet gewoon een post op Userbase trachtte te lezen :-) leek het alsof het laden van andere content veel sneller ging. Geen idee hoe dit kwam!
- New York: veel betere connectie, veel betere snelheden en veel minder problemen om een beetje met snelheid te surfen. Vrij bizar echter.

Kort samengevat: SIM-kaart van AT&T was niet de beste oplossing, vraag is echter wel of dit lag aan de dekking, het soort abo (werd het gecapt) of mijn toestel (daar twijfelde ik toch sterk aan).
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Mijn ervaringen waren redelijk positief. Netwerk was HOME, en activatie fluitje van een cent.

Ik ben een paar dagen terug nu, en we hebben zo'n 4500km gereden. (Vooral California)

In de meeste steden had ik LTE, en kon zo goed als overal vlot surfen.

Enkel onderweg naar de Grand Canyon en Sequoia NP was het minder, en naar Yosemity National Park en het park zelf had ik geen enkele verbinding, enkel op het hoogste punt (Glacier Point voor degene die het kennen/geweest zijn) kreeg ik plots een hoop berichten binnen en had ik bijna perfecte LTE verbinding. Zelf moeten ze het daar ook met satelliet verbindingen doen, dus redelijk normaal.

Dus daar waar ik geen/slechte WIFI had bleef ik gewoon goed verbonden, en waren mijn beide reisgezellen redelijk jaloers dat ik bijna altijd/overal kon surfen. Je krijgt wel bijna dagelijks telefoongesprekken (welke ik gewoonweg negeer), maar al bij al zeer tevreden van.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Teebee schreef:Ik heb deze laten verzenden vorige maand (na 5 werkdagen lag ie in de bus), ben over 3 weken weg naar amerika, en al veel goede ervaringen over gelezen: https://www.arielimobile.com/#section-529
Heb je nog een update ?
Of iemand anders ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Jozs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:10
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb Arieli al meerdere keren gebruikt. Is zeker betrouwbaar, al beantwoord hij niet altijd zijn mails. Hij stuurt de simkaarten ook steeds op via briefpost zodat je geen douanekosten moet betalen.

Persoonlijk ga ik wel meestal voor een at&t simkaart. Als je veel buiten de steden reist is het at&t netwerk toch nog steeds beter als het t-mobile netwerk. Al is dat laatste al een stuk beter als 4 jaar geleden. Als je van stad naar stad gaat kan je evengoed het ( iets goedkopere) t-mobile netwerk nemen.
wotr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2016, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Heeft iemand Arieli al gebruikt in een Mifi of als hotspot?
Er staat op de site dat het niet toegelaten is, maar in de reviews zijn er wel enkelen die zeggen dat het mogelijk was.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”