2de sim in ITA voor data?

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Hallo,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om in Italië een sim kaartje te kopen van bv 20€ enkel en alleen om data te verbruiken en of ik die dan kan gebruiken icm mijn GC van Proximus? Ik heb een motorola G4 dus de mogelijkheid om 2 sim kaartjes in m'n toestel te steken. Dus het generation connect kaartje actief voor eventuele inkomende gespreken en op een 2de simkaartje dus nationale data in Italië ...
wotr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2016, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Voor data tariefplannen: check prepaid wiki: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Italy
Site is bijna altijd volledig up to date.
Ik heb zelf TIM gebruikt, werkte wel correct, maar traaaaaaaaaaaag! :) Maar dat heb je bij veel operatoren in Italië

Wat de vraag in verband met de twee SIM kaarten betreft, moet ik je het antwoord schuldig blijven. Maar er zitten hier anderen die hierop het antwoord kennen
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Kan perfect wat je beschrijft. Alle operatoren daar hebben datasimkaartjes. Ik heb zelf TIM vaak gebruikt. De dekking is meestal goed maar zo nu en dan is er eens een verlaten gat waar de ene of de andere geen goede verbinding geeft. Maar dat is op voorhand niet uit te maken (tenzij je iemand ter plaatse kant)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ken de mogelijkheden van uw gsm niet.
Bij de gsm welke ik had kon maar 1 SIM slot snel data voorzien. Dus diende ik de desbetreffende kaart voor data in dat slot te steken en de BE SIM in het andere slot. (eventueel wisselen was nodig indien de data in het buitenland op was en ik op de BE kaart kort even op t net wou).
Mijn huidige gsm kan de functionaliteit 'data' softwarematig gekozen worden op welke SIM kaart die actief moet zijn.
Wel toevoegen dat als ik dit wijzig ik normaliter ook de instelling standaard gesprekken en SMS opnieuw moet instellen.
Bij mij SMS standaard ingesteld op de BE kaart en gesprek vragen op t ogenblik zelf.

Bij omschakelen van data staan beide services standaard op de nieuwe data SIM
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”