Online gaan in Japan

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Heeft er iemand ervaring met wifi/4G in Japan?
Gewoon roamen is uiteraard veel te duur. Een 'mifi' lijkt een goed idee. Er zijn verschillende aanbieders van zowel databundeltjes als een pakket waarbij je meteen ook een mifi huurt.

Ik overweeg echter zelf een mifi te kopen of een extra gsm mee te nemen die als mifi kan dienen. Zijn de toestellen van bij ons compatibel met het Japanse mobilofoonnetwerk?
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Toen ik 2-3 jaar geleden naar japan ben geweest heb ik een simkaart van deze mensen gekocht https://www.econnectjapan.com/om in m'n iPad te steken. Werkte opzich perfect. 6880 yen voor 5GB/30dagen (geen idee wat ik toen betaald heb, ik denk rond de 4000 yen voor 1GB destijds).
Vandaag de dag zou ik (als je bij Proximus zit) gewoon hun pakket van 150 euro activeren. Zo kan je je telefoon gewoon gebruiken als thuis, incl bellen enz. Het goede aan dat pakket is dat het je niet noodzakelijk 150 euro kost. Dat is 150 euro per maand, als je bijvoorbeeld na 14 dagen deactiveert dan crediteren ze gewoon de helft, ookal heb je meer dan de helft van het pakket opgebruikt..
Misschien dat andere providers ook wel iets gelijkaardig hebben.

Je moet opletten met die mifi dingen en lokale sim kaarten. Vandaag de dag is het niet altijd de moeite meer om dat te nemen, je geeft ook vaak veel gebruiksgemak op voor maar een paar euro. Die paar euro zullen ook niet het verschil maken bij een reis naar japan denk ik..

En ja meeste toestellen met 3G/4G werken wel in Japan nu.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

powaq u bedoeld waarschijnlijk travel pass kost wel 150€+BTW ik denk wel dat het veel goedkoper kan.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Ja inderdaad die bedoel ik. Tuurlijk kan het goedkoper, maar het is niet altijd de moeite. Hangt er gewoon vanaf van wat je nodig hebt, hoe lang etc. 6,05 euro per dag valt best wel mee om niet te hoeven nadenken over je verbruik. Let wel, als je enkel data wilt en zeker nooit gaat bellen dan zijn er inderdaad betere opties. Maar vanaf dat je begint te bellen in die verre "zones", haal je dat er zo uit.
En zoals ik zei, het MOET niet 150+btw kosten. Ik ben afgelopen zomer 2 weken naar de US geweest met zo'n pakket. Ik heb daar meer dan de helft van dat pakket verbruikt en het gedeactiveerd toen ik terug thuis kwam. De resterende dagen kreeg ik gewoon gecrediteerd, er wordt enkel met aantal dagen rekening gehouden, niet met het werkelijke verbruik.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

dat betwijfel ik als je wil bellen, met mijn FVD kan ik al 416 min naar belgie bellen voor 5€
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Ja, maar niet iedereen wil knoeien met FVD. Ik gebruik FVD ook om naar het buitenland te bellen, maar handig is het niet en kwaliteit is niet altijd gegarandeerd. Het is niet voor iedereen weggelegd. En gebeld worden kan niet... vergeet niet dat dat ook duur is in landen als Japan.
Maar goed, het kan inderdaad een alternatief zijn. Ik gaf enkel maar een "set it and forget it" optie.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

en mensen die bij telenet zijn kunnen triiing gebruiken :-D

http://www.bmobile.ne.jp/english/product.html

hier heb je ze een beetje allemaal

https://tokyocheapo.com/business/intern ... ata-voice/
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Je kan de data simkaarten daar als toerist gewoon vrij kopen in de winkel en op vertoon van je paspoort betaal je ook geen BTW. Ben vorig jaar een eerste keer naar Kyoto geweest, online gaan is super simpel. Ik ben gewoon een grote elektronicazaak binnengestapt en had daar een ruime keuze aan data simkaarten, een heel rek vol met verschillende formules van verschillende providers. Véél meer dan dat we hier gewoon zijn. Let wel: bellen/sms gaat dus absoluut niet en is ook niet te krijgen in prepaid formaat, dat zijn altijd contracten van bepaalde duur.

Ik heb als ik me goed herinner toen €20 betaald voor 4GB, 1 maand geldig. Er waren ook goedkopere kaarten rond de €5 waarbij je dan per dag 50MB of zo kreeg, veel kaarten hadden ook extras in de trend van unlimited facebook/whatsapp, en sommigen hadden ook wifi hotspots inbegrepen. Keuze genoeg en zeer betaalbaar.

Tegenwoordig gebruikt Japan grotendeels dezelfde frequenties als ons voor 3G en 4G, zou dat dus geen probleem mogen zijn.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Proximus heeft wel een paar goedkopere databundels: http://123mobielinternet.be/roaming/ver ... n&show=all. Je zou er eventueel zo één kunnen nemen als zekerheid voor als je daar toekomt en nadien ter plaatse je keuze maken bij één van de lokale providers.
Ik kan me voorstellen dat je niet onmiddellijk aan een prepaid kaartje komt als je van het vliegtuig stapt.
Nick87
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2012, 18:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb ook Econnect gebruikt in Japan. Op voorhand kaartje besteld.
Ik stak dit kaartje in mijn oude nexus die ik als hotspot liet werken.

Denk iets van een 75 euro betaald voor 4 of 5gb een dik jaar geleden.
Ik liet de sim kaart gewoon opsturen met de post naar het eerste hotel een dag op voorhand. Best handig.

Had wel altijd maar 3G, denk dat je voor 4G destijds meer moest betalen. Uiteindelijk was 3G ruimschoots genoeg aangezien er overal perfect dekking was, Japanners kennende :-D

Je kan ook naar een lokale shop gaan voor een kaartje maar reken er wel op dat Japanners over het algemeen slecht of geen engels spreken en van al die tekens snap je niets. Dus als je pech hebt gaat dat een knoeiboel worden en ga je tijd verspillen.
Je had ook 1-2 shops aan de uitgang van de luchthaven van Tokyo (op -1 naar de metro toe), daar zullen ze wel redelijk engels spreken. Of je dan goedkoper/beter af bent dan Econnect, dat is de vraag.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Als je naar een grootstad gaat zou ik zeker niets op voorhand of online kopen, toch niet aan €75 voor 5GB wat verschrikkelijk duur is vergeleken met de lokale prijzen. De sim kaarten hangen daar gewoon in de rekken in elektronicazaken, je moet geen woord Japans kunnen om er eentje te kopen. Luchthavenwinkels zou ik ook niet aanraden tenzij je het direct nodig hebt, is steeds duurder dan lokaal en vaak minder keuze.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Dank voor de reacties. Ik zit bij Orange, daar zijn de pakketten nogal duur. In een land als Japan kan internet handig zijn denk ik al was het maar om te vertalen en de weg op de metro te zoeken...) Bellen hoeft niet. Ik ga op voorhand een kaartje bestellen denk ik en op de sites kijken.
Ik heb een Lumia 550 van mijn werk die ik als mifi zou kunnen gebruiken maar de hotspot functie valt uit na een bepaalde tijd. Dan is een echte mifi waarschijnlijk interessanter? Ik leid uit jullie reacties af dat de frequenties dezelfde zijn, heb ik dat goed?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Als ik niet ga bellen dan kan ik evengoed de datasimkaart in mijn gsm steken en mijn gewone simkaart in een andere gsm? Whatsapp werkt dan wel niet meer... hoe doen jullie dat?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

hendrake schreef:Als ik niet ga bellen dan kan ik evengoed de datasimkaart in mijn gsm steken en mijn gewone simkaart in een andere gsm? Whatsapp werkt dan wel niet meer... hoe doen jullie dat?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Whatsapp blijft gewoon werken ook al steekt er een andere sim kaart in.
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

Ik stak gewoon een japans sim kaart met 4G in m'n gsm, gekocht in yodabashi camera
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Had je dan goede ontvangst? Ze hebben een aantal exotische frquenties daar in Japan, ik vraag me af of je dan niet af en toe zonder verbinding zit?
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Vorig jaar naar japan geweest en een Mifi gehuurd van JR-rail. Aardig verrast over de snelheid en bereik, je hebt ook op heel veel plaatsen free-wifi ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”