Mobiel internet in Montenegro

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 6 keer

Heeft er iemand ervaring met mobiel internet in Montenegro?
Kan ik me best daar terplaatse een simkaart kopen? Weet niet echt wat ik moet doen :-(
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Roaming binnen de EU kost net iets meer dan 6 cent per MB, wat voor niet al te zwaar gebruik een oké prijs is.

---------------------------------
*alle onnodige informatie weggehaald*
---------------------------------

EDIT:
Telenor schreef: How to top-up internet prepaid account?

- By activating the add-on “1-day of internet’’ for 0.95€, you get unlimited access to Internet 24 hours as of the activation moment. After using 500 MB, the speed is reduced to 128kb/s.
- By activating the add-on “15 days of internet for 6.95€ you get unlimited access to Internet in the period of fifteen days as of the activation moment. After using 5GB the speed is reduced to 128 kb/s.
- By activating the add-on “30 days of internet for 15.95€ you get unlimited access to Internet in the period of thirty days as of the activation moment. After using 10 GB the speed is reduced to 128 kb/s.
Als je met 500 MB/dag toekomt, surf je aan volledige LTE-snelheid voor minder dan €1 / dag
Voor 15 dagen kan je aan ongelimiteerde snelheid tot 5 GB surfen voor nog geen € 7.
Voor 30 dagen kan je aan ongelimiteerde snelheid tot 10 GB verbruiken voor nog geen € 16.
Daarna wordt je snelheid verlaagd naar iets tergend traags.

Wel redelijk scherpe prijzen, in my opinion...
Of kijk ik ergens naast?
Blond doesn't mean stupid :roll:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

IYZY schreef: Of kijk ik ergens naast?
Het feit dat Montenegro geen EU is? :wink:

Buiten de EU ga je bijna altijd beter uit zijn met een sim van daar. Daarvoor gebruik ik als begin altijd: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Montenegro. Staat vaak ook info bij over beschikbaarheid en noodzakelijke items (paspoort/ID vaak). Daar op kan je je baseren om verder te zoeken op de sites van de providers om dat het aanbod wel eens wat sneller durft te veranderen dan dat op die wiki komt.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

AndRo555 schreef:Het feit dat Montenegro geen EU is? :wink:
Oei, sorry, ik was toen een beetje de multitasking mother en lette niet goed op. Ik zal het zo in mijn achterhoofd gehad hebben, zeker? :p
Ik weet alleen dat o.a. T-Mobile en Telenor mobiele providers zijn in Montenegro, dus ik ben snel even bij Telenor gaan kijken (was volgens mij het beste netwerk, maar kan verkeerd zijn).
Daarom voor de zekerheid toch een tariefplan van daar besproken.
Zelf binnen de EU is het vaak gewoon voordeliger om een simkaart van een provider uit dat land te halen, hoewel ik voor 6 cent per MB die moeite niet meer doe. Op een dagtrip of vakantie verbruik ik net minder data, en kom ik met een 80 MB / dag, in tegenstelling tot mijn 200 MB / dag in BE, wel toe. :)
Maar ik bedoelde: kijk ik ergens over qua die tarieven, want die zijn wel enorm scherp geprijsd. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Proximus Daily Travel Surf of Daily Travel Passport lijkt me ook wel iets voor Montenegro.
Bij "Passport" heb je ook nog 40 belminuten en 20 sms'jes per dag.

http://123mobielinternet.be/roaming/vergelijking/calculate.php?country=montenegro&show=all

Wel raar dat ze voor "Travel Passport" 6 €/MB rekenen buiten bundel terwijl ze bij "Travel Surf" slechts 0,06 €/MB rekenen buiten bundel (beiden voor Montenegro).
Het zijn beiden opties die je moet activeren (best vóór je vertrekt). Maak je er gebruik van, dan wordt de optie aangerekend. Sla je eens een dagje over, dan betaal je dus niets.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”