[USA] - PrePaid simkaart

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
JurgenP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2005, 12:17

Hoi,

Weet er iemand een website waar ik een USA prepaid simkaart kan kopen? Vertrek binnen een aantal weken naar de USA en zou de kaart hier al willen kopen. Vooral voor data (GPS)

Bedankt
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb de laatste keer ReadySIM gebruikt http://www.readysim.com/.
Deze verzenden hun SIM kaarten naar hier (tegen meerprijs), maar hebben vooral een redelijk interessant aanbod.
stijnkoppelmans
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 8 keer

Mijn voorkeur gaat naar T-mobile omdat deze voor $30 5GB LTE data geven (daarna sterke throttle) en 100 minuten. Je hebt goedkopere alternatieven en/of alternatieven met meer minuten, maar deze zijn vaak op een MVNO netwerk en bieden dus geen LTE aan.

Nadeel: je moet de simkaart in de VS kopen (of via een third party reseller) en online activeren. Ik koop bij vertrek uit VS altijd een nieuwe simkaarpakket voor de volgende keer. Een vast nummer heb ik daar via Google Voice waardoor de steeds andere nummer geen probleem is.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Wat je best gebruikt hangt sterk af waar je zit.
Als je in de natuurparken gaat reizen pak je best AT&T of een MVNO op hun netwerk: de beste hierin is blackwireless.
Dit gaat je wel al gauw 50$ kosten, T-Mobile is veel goedkoper maar hun dekking is buiten de steden ook miserabel.
Je mag al blij zijn dat je dekking hebt in de parken, zit je aan de Oostkust dan kan je zeker dat wel riskeren met T-Mobile.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ben in augustus 3 weken in de USA geweest, NY, Florida en Washington. Heb ook de t-mobile sim gebruikt met het abo van 30$ en 5GB LTE.

Had in noodgeval ook een ultra mobile triple-sim gekocht voor 1 dollarcent, maar heb die niet gebruikt. Betreft een t-mobile MVNO, http://ultra.me/.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Is zo'n t-mobile sim gemakkelijk te kopen? Op de luchthavens?
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

In de meeste luchthavens kan je deze gewoon kopen ja, ik heb deze regelmatig in automaten zien zitten... Als je voor langere tijd gaat is binnenspringen in een walmart geen slecht idee, ze verkopen sim kaarten met een betere deal qua GB's,...

Als ik het me goed herinner betaalde ik 30 usd voor een maand voor 4GB en 100 min talk voor T-mobile bij walmart (de sims elders zijn met unlimited minutes en dus een pak duurder), denk er wel aan dat t-mobile ok is in de steden, maar wat minder goed in de buitengebieden.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

gewoon een T-Mobile winkel binnenstappen, ze doen niet moeilijk dat je geen citizen/resident bent. In steden zijn die winkels makkelijk te vinden. Op luchthavens heb ik die nog niet gezien, daar zijn wel SIMkaart verdelers (van o.a. Lycamobile), maar ik vind hun aanbod wel niet zo goed als die van T-Mobile.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Tot 3 jaar geleden kozen wij voor de 4GB voor $60 bij AT&T, wat een tamelijk goede deal was toen.
In de U.S.A. is data redelijk duur, maar T-Mobile heeft steeds meer en meer goed geprijsde abonnementen.
T-Mobile heeft, vooral in steden, een krachtig netwerk.

Ik dacht dat de 4GB van AT&T daarna goedkoper werd en $40 kostte, maar ik kan het nergens meer terugvinden.
$30 voor 5GB is een geweldige deal! Zeker in de U.S.
En zoals hier al aangegeven, MVNO daar is helemaal niet hetzelfde als hier. Hun snelheden zijn vaak echt heel slecht.
Over het algemeen vind ik dat de snelheden sowieso al relatief traag zijn in vergelijking met ons.
Veel toepassingen die servers in de U.S. gebruiken (meer dan dat je denkt), reageren vaak ook sneller omdat je gewoon véél dichter bij die servers bent.

Bij Lycamobile BE kan je ook voor €8 1GB roaming krijgen, maar zij staan nu niet bekent als een geweldige provider.
Mijn to-go-option was Orange's 100 MB-pass voor €5. Héél jammer dat dit is afgeschaft.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

En als je heel veel wilt verbruiken kan je volgende kijken

https://www.prepaidzero.com/product-cat ... Gwod6ikPJA

dit zijn de prepaid opties voor tablets en hotspots

http://prepaid-phones.t-mobile.com/prepaid-internet
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik ben ook op zoek naar een prepaid simkaart voor de USA.
Bedoeling is enkel voor data: het sim-kaartje zou in een Mifi-toestel komen, zodat het door 4 personen gedeeld kan worden.

Heeft iemand ervaring met zo'n setup? Eventueel via tethering via een gsm?
Ik heb roammobility.com gevonden, waar expliciet vermeld staat dat ze tethering toestaan. Maar afgaande op de commentaren hierboven zijn ze niet de goodkoopste (60 Canadese dollars voor 5 GB)
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Ik zou ter plaatse een provider binnenstappen met je paspoort. Ik heb zo een At&T plan gekocht.


Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb in 2013 Red Pocket gebruikt. Geen slechte provider voor Florida + Washington DC. Tethering toegestaan.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”