Roaming DATA Cuba: Mobistar vs Prox/Base

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Mobistar is de enige provider van de Belgische 3 die geen roaming akkoord heeft voor data in Cuba. Ze hebben wel meer landen waar ze geen akkoord mee hebben voor data. Is er iemand die weet hoe dat komt?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Ik zie op Proximus site Cuba er gewoon tussen staan hoor.
Ook BASE heeft gewoon Cuba als roaming-land.

Al is data ENORM duur. 12€/MB bij Proximus, MV heeft bv. 13€/MB

Een lokale SIM kun je bv. ook niet kopen, dus ook geen optie.
Denk dat je vooral op hotel moet rekenen. Maar ook als ik het me goed herinner: Cuba had onlangs een vrij breed Wifi netwerk uitgerold (prijzen zijn zo'n 2€/u)
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

hendrake schreef:Is er iemand die weet hoe dat komt?
Akkoorden zullen waarschijnlijk te kostelijk zijn voor hetgeen het maar zou opbrengen.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Ik ben intussen al terug van Cuba, maar vond het ter plaatse nogal flauw van Mobistar om geen dataroaming te hebben. Proximus klanten konden er op sommige plaatsen zelfs op 3G en er was bijna overal Edge - voldoende om te mailen en eens een fotootje te posten.

Mobistar heeft op wel meer plaatsen geen data of met slechts één provider een akkoord. Base en Proximus hebben overal alles. Ik vroeg me maar af waarom Mobistar daar zo moeilijk over doet. Zoveel kan de rekening nu toch niet verschillen voor Mobistar ten opzichte van Proximus en Base. Zit er niet meer achter?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Om met een protectionistisch land akkoorden te sluiten is niet erg simpel. En sommige arrogante bedrijven (Mobistar) doen zelfs niet de moeite. Ze zeggen gewoon foert als het te moeilijk aan het worden is.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een groot deel van de klanten van mobistar zijn TNters.
Sinds enkele jaren hebben die triiing, die ervoor zorgt dat het telefonievolume op hun net daalt. Misschien zit dat er voor iets tussen.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Telenet gebruikt dacht ik de roaming akkoorden van Proximus, niet die van Mobistar.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Telenet zit wel degelijk nog op het Mobistar netwerk (totdat ze dat van Base in gebruik nemen).
Triing is voip, dat zal in Cuba zeker niet lukken, laat staan een goed idee zijn qua kostprijs.

Ik heb intussen nog wat zitten vergelijken. Mobistar is echt wel een slechte leerling als het gaat om de klas van 'niet evidente landen', maar Proximus is dan wel weer duurder in veel gevallen. Het komt er dus op aan op voorhand te kijken, maar om nu van operator te veranderen voor één reis...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”