Internet op appartement

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Voor een appartement in Frankrijk ben ik op zoek naar Internet. Blijkbaar kan je dat overal enkel krijgen in een triple-play-oplossing. Oké, niet erg, TV is ook gewenst.

Na Orange, Numéricable, Free en Bouygues bekeken te hebben komt dit het goedkoopste uit: https://www.bouyguestelecom.fr/offres-i ... vdsl-fibre

Het blijkt echter vreselijk onmogelijk te zijn om fatsoenlijke antwoorden ergens te krijgen, want de help-pagina's zijn mooi geïllustreerd, maar bevatten zelden de info die ik zoek. Ik probeer die mensen daar te bereiken, liefst per mail of een ander geschreven medium, maar zelfs maar om op hun fora te raken moet je klant zijn. Ook aan de telefoon snapten ze na 7x doorschakelen nog steeds niet dat IK NOG GEEN KLANT BEN. Ook op twitter lijken ze m'n vraag gewoon te negeren. Mogelijk dat iemand hier antwoorden kent op m'n vragen, of me kan wijzen in de richting waar de antwoorden te vinden zijn. Ik heb nu gsm-nummer achter gelaten, ik hoop dat ik teruggebeld word en antwoord kan krijgen op m'n vragen (en dat ik ze verwoord krijg in het Frans...).
We’re Dutch-speaking Belgians with a property in Antibes interested in subscribing to your Bbox ADSL-subscription, but have some questions your site doesn’t seem to be clear about.
The property is located at <street>, <city> and has a non-active France Telecom-phone line linked to the number <phone number>.
  • Does the “Sans engagement” mean you can end the subscription at any time after the first month?
  • Does the price of 19,99/month include the television set-top-box?
  • Are there additional costs we need to be aware of? I don’t know if we have to keep in account the €8/month for ‘zone dégrouppée’? The phone number mentioned above can be considered lost and a new telephone number is acceptable.
  • Does the included modem provide Wi-Fi? Is there a limit on the amount of devices that can be connected?
  • What are the Internet-transfer-limits per month? Or are there none?
  • The site estimates transmission speeds of 8 Mbit/sec downstream bandwith. Does watching television (which is IP-based I think) influence the net capacity usable for surfing the Internet?
  • Is the 8 Mbit downstream enough for viewing the HD-channels (the site mentions 3,6 Mbps)?
  • How does the installation work? Is it a self-installation kit? If yes, what is included (cabling, peripherals, modem, set-top-box, remote control) ?
  • Is it possible to send the invoices to Belgium (or e-mail)? Can payment be done by wire from a Belgian bank account? (So no ‘prélevement bancaire’).
  • What are the tariffs for calling to mobile numbers nationally and internationally? The site only mentions “Communications illimitées vers les mobiles : Les communications émises vers plus de 199 correspondants différents dans le mois sont facturées hors forfaits.”
  • How much time is needed between ordering the subscription and activation? Does this need an on-site intervention?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Je kan ook nog OVH proberen bvb?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

OVH = duur en geen TV. Minimum-specs zijn in deze voldoende. Het is inderdaad wel de enige die ik zo meteen vond die enkel Internet aanbood, maar doelgroep lijkt ook meer professioneel te zijn.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je eerste fout is die mensen in het engels aanschrijven. Het is Frankrijk, en ik ken de nachtmerrie van de franse helpdesks.
Ze kennen daar geen engels, ook niet de courante technische termen die wij gebruiken.

Mijn tip is de klassieker: ga naar een winkel (maak er een dagje noord frankrijk van ofzo). Nu hebben orange en sfr die wel, maar ik betwijfel dat anderen zoals free een fysieke winkel onderhouden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Het is daarom dat ik wilde mailen, zodat die éne die Engels kan op z'n gemak kon antwoorden :-). Voor mijn part antwoorden ze in het Frans eh.
Maar zelfs bellen blijkt niet mogelijk, want ze hebben enkel verkorte, nationaal bereikbare nummers. :|
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ayups. Ik ken dus mensen die hun telefoonlijn ook nog ns apart moeten betalen, want als het spul uitligt kunnen ze niet eens de helpdesk bellen. In tegenstelling tot bij ons wordt daar bij adsl de telefoonlijn, alleszins bij hun provider, ook via de router afgehandeld, ipv afgesplit voor de router.

Ze kunnen bij panne anders niet bellen 1) omdat ze dan een franse sim nodig hebben in hun gsm, en 2) omdat ze in een dal zitten waar er net geen gsm bereik is. Plezant toch :-)

Die ene die engels spreekt ga je dus niet vinden daar, die bestaat niet ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 18 maa 2015, 17:41, in totaal 2 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Oie, ik dacht hier onlangs gelezen te hebben dat het in Frankrijk zovéél beter was dan hier.
Niet dan? :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik zou proberen om een Franse versie van Userbase te vinden. Op zo'n forum ga je sneller antwoorden krijgen dan via een Franse helpdesk.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

In die zones degroupee/nondegroupee (vraag me niet wat ze er mee bedoelen, met dat frans technisch gelul) heb je vaak slechts 2mbps of 8mbps max. Er ligt nl bijna nergens coax en dsl op die lange afstanden, tja, dat is meestal wel meer dan 400m van de rop ;-)



[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Lachen, in Frankrijk spreken ze Frans... en Frans... en diegene die Engels kan is te fier om dat ook echt te doen :angel:
Bij Orange gaan ze u kunnen helpen, ik heb er hier al een paar aangesloten via hun, Internet & Telefoon.
Waar je wel moet mee rekening houden is dat in sommige dorpen niet iedereen zomaar aangesloten kan worden, ze hebben bv. 50 aansluitingen per straat, ben jij nummer 51, tant pis, kan je wachten tot er 1tje wegvalt.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Het verwonderd me toch dat de informatie die je vraagt niet beschikbaar is op die providers hun website...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Je zou kunnen proberen op https://lafibre.info dat is wel meer FTTH gericht.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Ken schreef:Het verwonderd me toch dat de informatie die je vraagt niet beschikbaar is op die providers hun website...
Vindt gij het? :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

philippe_d schreef:Oie, ik dacht hier onlangs gelezen te hebben dat het in Frankrijk zovéél beter was dan hier.
Niet dan? :wink:
Jaja, iedereen heeft fiber aan 20 euro per maand en onbeperkt 4G voor 10 euro. ;)

De beste manier om inlichtingen te winnen: ga naar een fysieke shop in Frankrijk. Wij hebben daar ook gedaan toen we een simkaartje wilden bestellen. Ze zijn vriendelijk en alle apparatuur* staat daar uitgestald (waren winkels van Orange en SFR als ik mij niet vergis).

*mijn enige ervaring. over de 3G data beschikbaarheid zwijg ik...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Zal dan maar eens antwoorden in hun plaats hé gezien ik 2-talig ben :D
Constructief antwoord :p :beerchug:
meon schreef:
We’re Dutch-speaking Belgians with a property in Antibes interested in subscribing to your Bbox ADSL-subscription, but have some questions your site doesn’t seem to be clear about.
The property is located at <street>, <city> and has a non-active France Telecom-phone line linked to the number <phone number>.
  • Does the “Sans engagement” mean you can end the subscription at any time after the first month?
    ---> JA, bij Orange mits inachtneming van 50 EUR opzegkosten. Bij Bouygues 49 EUR en 49 EUR als waarborg voor de Bbox/setopbox. "Frais de résiliation et dépôt de garantie du décodeur Bbox TV : 49€.", "Résiliation par courrier postal auprès du Service Client avec un préavis de 10 jours à compter de la réception de la demande en indiquant le numéro de la ligne fixe concernée, sans portabilité..."
  • Does the price of 19,99/month include the television set-top-box?
    ---> JA
  • Are there additional costs we need to be aware of? I don’t know if we have to keep in account the €8/month for ‘zone dégrouppée’? The phone number mentioned above can be considered lost and a new telephone number is acceptable.
    ---> Geen extra kosten tenzij gebruik van telefoon en het kopen van zaken via de 'digibox'.
  • Does the included modem provide Wi-Fi? Is there a limit on the amount of devices that can be connected?
    ---> JA, zoals bij Belgacom BBOX2 of 3 niet teveel goeds van verwachten als je met 10 of meer u gaat verbinden en allemaal simultaan downloaden...
  • What are the Internet-transfer-limits per month? Or are there none?
    ---> Er is geen limiet, maar ik denk dat als het enorm overdreven is ze er toch een cap opzetten voor onbepaalde tijd? Zie deze link, al denk ik dat die gast continu torrents aan 't uploaden is...
  • The site estimates transmission speeds of 8 Mbit/sec downstream bandwith. Does watching television (which is IP-based I think) influence the net capacity usable for surfing the Internet?
    ---> Voor zover ik weet en kon zien bij een Orange klant wel, en met QoS, maar ook TNT (DVB-T) kan worden gebruikt.
  • Is the 8 Mbit downstream enough for viewing the HD-channels (the site mentions 3,6 Mbps)?
    ---> Is inderdaad voldoende, let wel dat de TV decoder ook TNT (DVB-T) compatibel is, wat in Frankrijk een veelgebruikte technologie is, terwijl we in België zonder zitten (of toch enkel de openbare omroepen?).
  • How does the installation work? Is it a self-installation kit? If yes, what is included (cabling, peripherals, modem, set-top-box, remote control) ?
    ---> Alles incl. Dit staat duidelijk op de site, misschien wel wat weggestoken...
    1 Commandez : En quelques instants, passez votre commande en ligne.
    2 Nous envoyons votre Bbox. Vous recevez votre Bbox chez vous ou en Relais Colis 72h maximum après son expédition.
    3 Nous activons votre ligne. Votre ancienne ligne ADSL est coupée. Vous êtes alors prévenu par SMS.
    4 Branchez votre Bbox. Branchez vous-même votre Bbox en suivant le tutoriel, ou faites appel à un technicien, gratuitement. Votre Bbox est opérationnelle.
    5 Résiliez votre ancien FAI. Un générateur de courrier est à votre disposition pour faciliter vos démarches. Jusqu'à 100€ remboursés sur vos frais de résiliation.
  • Is it possible to send the invoices to Belgium (or e-mail)? Can payment be done by wire from a Belgian bank account? (So no ‘prélevement bancaire’).
    ---> Voor zover ik weet kan dit wellicht wel via een Europese domiciliëring. Daarvoor moet je toch wel even proberen door zogezegd even een bestelling te plaatsen en te zien welke gegevens je kan invoeren. Indien het niet kan, kan je wellicht wel aanvragen via een shop of via telefoon eens je klant bent...
  • What are the tariffs for calling to mobile numbers nationally and internationally? The site only mentions “Communications illimitées vers les mobiles : Les communications émises vers plus de 199 correspondants différents dans le mois sont facturées hors forfaits.”
    Appels illimités à usage privé entre 2 individus (hors n° courts et spéciaux) vers les fi xes en France métropolitaine, DOM, et vers 120 destinations(1) à l’international.
    ----> Dus gratis naar alle vaste nummers voor volgende landen en betalend zie tarieven PDF.
    (1) Açores (Les), Afrique du Sud, Albanie, Allemagne, Andorre, Angleterre, Argentine (fi xes et mobiles), Australie, Autriche, Bahamas (Les), Bahreïn, Bangladesh, Belgique, Bermudes (Les), Brésil, Bruneï, Bulgarie, Canada (fi xes et mobiles), Canaries (Les), Chili, Chine (fi xes et mobiles), Chypre, Colombie, Vatican, Costa Rica, Crète, Croatie, Danemark, Ecosse, Espagne, Estonie, Etats-Unis d’Amérique dont Hawaï et Alaska (fi xes et mobiles), Finlande, Géorgie, Gibraltar, Grèce, Guadeloupe, Guam, Guernesey, Guyane, Hong-Kong, Hongrie, Caimans (Iles), Christmas (Iles), Aland (Ile), Féroé (Iles), Pâques (Ile de), Mariannes du Nord (Iles), Vierges américaines (Iles) (fi xes et mobiles), Inde, Indonésie, Irlande, Irlande du Nord, Islande, Israël, Italie, Japon, Jersey, Jordanie, Laos, La Réunion, Baléares (Les), Lettonie, Liechtenstein, Lituanie, Luxembourg, Macao, Macédoine, Madère, Malaisie, Malte, Maroc (sauf les nos commençant par 212526, 212527, 212533, 212534, 212540, 212546, 212547, 212550, 212553 facturés au tarif de 0,3€/min), Martinique, Mayotte, Monaco, Norvège, Nouvelle-Zélande, Panama, Paraguay, Pays de Galles, Pays-Bas, Pérou, Pitcairn (île), Pologne, Portugal, Porto Rico, République de Corée (fi xes et mobiles), République Tchèque, Roumanie, Russie, Saipan, Sardaigne, St-Barthélemy, St-Marin, St-Martin, St-Pierre-et- Miquelon, Samoa Américaines (Les),
    Sicile, Singapour (fi xes et mobiles), Slovaquie, Slovénie, Suède, Suisse, Tasmanie, Taïwan, Thaïlande, Trinité-et-Tobago, Turquie, Venezuela. Les appels doivent être passés depuis la Bbox et n’incluent pas les n° courts et spéciaux.
  • How much time is needed between ordering the subscription and activation? Does this need an on-site intervention?
    ---> "Installation : Sur appel au Service Clients Bbox dans les 30 jours suivants la notification de la 1ère activation. Si nécessaire, un seul déplacement de technicien par client. Installation sur 2 ordinateurs et 1 TV max."
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Ik ben zelf Fransman (eigenlijk dubbele nationaliteit UK-FR), dus als je specifieke vragen hebt, laat je het maar weten. De antwoorden van Ken gaan echter wel in de goede richting. Je vragen tonen wel aan dat je weinig afweet van de Franse ADSL-markt, nu ja, da's normaal neem ik aan. Op een antwoord van hun helpdesk moet je echter niet wachten, Franse helpdesks zijn dusdanig afgeslankt dat ze enkel met de meest essentiële vragen omgaan, dit soort lange epistels behoort niet langer tot hun mogelijkheden. Ook in het Engels moet je op niet veel rekenen, enkel Orange onderhoudt min of meer een Engelse helpdesks voor de expats.

Mocht je willen, kan je een lijstje met elementaire vragen opstellen in het Nederlands. Daar kan ik dan op antwoorden, en dan kan je dat gebruiken als internet-in-Frankrijk-FAQ voor de site.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Ik heb tijdje in FR gewoond als expat en had daar TV/telefonie/internet van Neuf.
De antwoorden van Ken lijken me correct.
Moest wel eerst tijdelijk bij France Telecom een telefonie-abonnement nemen om zo een France Telecom nummer te krijgen om dan uiteindelijk de overstap te kunnen maken naar Neuf.
Facturen konden enkel naar het adres waar de lijn actief was, versturen naar het buitenland (al dan niet via mail) was toen niet mogelijk.
Geen idee of dat nu nog het geval is, spreek ondertussen van +/- 8 jaar geleden (toen wel al een 12mbps adsl2+ lijntje)

ter info: de zone dégroupée heeft te maken met het feit of de lijnen / infrastructuur beschikbaar zijn gemaakt voor andere operatoren (buiten France Telecom).
In de meeste stedelijke gebieden is dat het geval, in wat meer landelijke gebieden kan het wel eens een probleem zijn en betaal je extra.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

philippe_d schreef:Oie, ik dacht hier onlangs gelezen te hebben dat het in Frankrijk zovéél beter was dan hier.
Niet dan? :wink:
Door een promotie heb ik momenteel internet/tv (100'en kanalen)/vaste telefoon (gratis gesprekken) aan 2 euro per maand voor een jaar. Ik heb ook een simkaart met 2 uur gratis bellen per maand. Voor die sim betaal ik dus niks. Als ik onbeperkt wil gsm'en, betaal ik 16 euro per maand.

Buiten de promotie zou ik iets van een 20-25 euro/mnd betalen voor de triple play, maar nog altijd 16 euro/mnd voor gsm.

Laat de smiley dus maar achterwege, en beklaag u liever over de telecomwoestijn die België geworden is. Belgacom is momenteel 25-50% in buitenlandse handen, en bij Telenet gaan al jullie centen naar Liberty. Maar ondertussen wel de tarieven opslaan. Val er liever jullie volksvertegenwoordigers mee lastig, want zij zijn hiervoor verantwoordelijk.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

In frankrijk is er maar een iemand die vaste lijnen aanbied en dat is orange.
Op het moment dat je andere provider neemt krijg je apparte faktuur van orange.
alé was toch zo tot 2010 toen woonde ik in estaires en had orange en alice een echte ramp.
Nu bij orange in calonne sur la lys maar mijn internet via 4g gaat veel rapper dan gewoon internet.
Dus koop u producten bij orange of ge zit terug met het paraplu effect !!!!!
philippe, ik heb dat al honderden maal gezegd frankrijk is een ramp, als je in grote steden zit is het goedkoop en goed erbuiten vergeet het.
zoals itnetadmin zegt je heft degroupee/nondegroupee. Maar je mag zeggen dat 95% van frankrijk een soort nondegroupee is (iets tussen gewone lijn en adsl)
Als je nondegroupee bent moet he werken voor tv via antenne of satelliet.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

klopt idd, zoals ik al eerder aangaf (france telecom = orange)
Uitleg groupée, degroupée heeft niet echt iets te maken met adsl of gewone lijn, maar wel dat andere providers hun apparatuur mogen/kunnen gebruiken op de lijnen van Orange.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

axs er is duidelijk een snelheidsverschil tussen de 2 hoor !!!!!!
infeite is degroupee dat verschillende operatoren een netwerk hebben dus vele gevalen hoge snelheid
non degroupee is enkel orange met hun préhistorise lijnen waar ze geen verbeteringswerken aan doen en in 99.99 geen hoge snelheden dus ook geen tv mogelijk.
Ik heb me zelfs laten vertellen dat ze geen investeringen meer gaan doen in die landelijke gebieden en gewoon gebruik gaan maken van 4G.
Ben benieuwd of dat de oplossing zal zijn.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

infeite is degroupee dat verschillende operatoren een netwerk hebben dus vele gevalen hoge snelheid
non degroupee is enkel orange met hun préhistorise lijnen waar ze geen verbeteringswerken aan doen en in 99.99 geen hoge snelheden dus ook geen tv mogelijk.
Is eigenlijk wat ik probeer duidelijk te maken ...
In een zone degroupee kunnen andere operatoren gebruik maken van de Orange kabelinfrastructuur en hun eigen apparatuur erop voorzien.
In een zone groupee is dat niet mogelijk, alles gaat daar via Orange.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

axs het is niet zozeer van niet kunnen of mogen maar van niet willen.
Omdat het duur is voor wat het maar opbrengt.
En het is dat dat ik altijd wil zeggen van telenet, moesten zei morgen gaan beslissen zoiets toe te passen enkel investeren en druk bewoonde gebieden (lees steden) wel dan zal hun kost ook zo hoog nie liggen en gaan de prijzen ook kunnen zakken. ofwel doen zoals orange overal aanwezig zijn, maar geen inbvesteringen doen.

meon weet je trouwens in welke zone uw appartement ligt ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

proximusboyke schreef:In frankrijk is er maar een iemand die vaste lijnen aanbied en dat is orange.
Op het moment dat je andere provider neemt krijg je apparte faktuur van orange.
alé was toch zo tot 2010 toen woonde ik in estaires en had orange en alice een echte ramp.
Nu bij orange in calonne sur la lys maar mijn internet via 4g gaat veel rapper dan gewoon internet.
Dus koop u producten bij orange of ge zit terug met het paraplu effect !!!!!
philippe, ik heb dat al honderden maal gezegd frankrijk is een ramp, als je in grote steden zit is het goedkoop en goed erbuiten vergeet het.
zoals itnetadmin zegt je heft degroupee/nondegroupee. Maar je mag zeggen dat 95% van frankrijk een soort nondegroupee is (iets tussen gewone lijn en adsl)
Als je nondegroupee bent moet he werken voor tv via antenne of satelliet.
Zelden grotere onzin gelezen. Je taalgebruik verraadt dat je weinig van netwerktechnologieën weet, en van Frankrijk weet je blijkbaar ook al niet veel. Ik reageer gewoon niet meer op dit soort beterweters.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Die zone dégroupée is eigenlijk gelijk bij ons BRUO en BROBA II?

Wat me wel opvalt... Geen coax-providers? Zelfs Numéricable gaat over DSL...
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

meon schreef:Wat me wel opvalt... Geen coax-providers? Zelfs Numéricable gaat over DSL...
Hangt af van de regio. Frankrijk kan je niet vergelijken met het dichtbebouwde Vlaanderen, maar in de meeste stedelijke gebieden ligt er wel degelijk kabel. Waar dat niet kan, zal Numéricable inderdaad ADSL aanbieden.
Maar Frankrijk is eigenlijk aan het opschuiven richting glasvezel, en zelfs in de steden probeert Numéricable z'n klanten nu al richting glasvezel te duwen. Voor die glasvezel is er ook een door de overheid gesteund uitrolplan, en de meeste stedelijke gebieden zullen in de komende jaren bedekt worden.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Ben d'er ondertussen geweest en ben ook weer wat wijzer.

Eerst misschien wat backstory: appartement was aangesloten op Numéricable voor televisie en omdat we tot de conclusie kwamen dat betalen voor 7 armzalig slechte kwaliteit analoge zenders geen zin had. Bovendien was er een brief dat ze compleet zouden stoppen met analoge televisie vanaf 31/03/2015.
Numéricable dus opgezegd, want hun voorstel ging nog eens veel meer kosten (een decoder).

We zijn een Bouygues-winkel binen gestapt en die wist ons te vertellen dat hun test zei dat we aansluitbaar waren, joepie! Ze proberen hun BBox Miami te verkopen, maar ik wees hun op het bestaan van de beterkopere BBox :P. Oh ja, dat hebben we ook nog, maar daar kunt ge niet zo veel zenders mee zien meneer! Tant pis :P.
Volgende probleem: van een SEPA-domiciliering hebben ze daar nog nooit van gehoord en vereisen een Franse rekening om hun prélèvements op in te stellen.

Dus toen begon de zoektocht naar een bank. Je zou verwachten dat we niet de eerste buitenlanders aan de côte d'azur zijn die een rekening willen openen, maar vrijwel overal viel men uit de lucht of wist niemand hoe of wat... Ongelofelijk.
We zijn BNP Paribas binnen gestapt. 'U bent niet meer dan 6 maanden in Frankrijk? Oh, dan kunnen we niet helpen.'
CIC: 'Oei, misschien dat volgende week iemand hier is die u kan helpen.'
Banque Populaire: Ik kan u niet helpen, maar ik bel u morgen héél zeker als ik weet wie u kan helpen. (nooit iets van gehoord)
Crédit Agricole: We hebben nu niemand hier die u kan helpen.
Terug BNP Paribas, na aandringen en gesprek met de kantoordirecteur: Ok, ik kan u helpen, een rekening kost 15 euro per maand en we verwachten een dépot van 3000 euro dat altijd op de rekening blijft staan. Ik weet dat dat veel is, ik zou een andere bank proberen als ik u was. Misschien La Banque Postale? Da's een openbare instelling, die moeten iedereen accepteren.
Banque Postale: Maar natuurlijk kunnen we u helpen, maar ik zou naar het hoofdkantoor gaan van de regio, want de persoon die dat doet is er nu niet.
Banque Postale hoofdkantoor: <mompelfrans> <mompelfrans> we hebben enkel spaarrekeningen, geen giro-rekeningen, maar het casino in Juan-les-pins levert rekeningen uit met een RIB en bankkaart, misschien dat die u kunnen helpen. Hm, dat klinkt nogal... vergezocht. Een rekening openen in een casino.
LCL (le crédit lyonnais): groot kantoor, gewoon iemand van de medewerkers aangesproken, supervriendelijk, professioneel, een verademing met alle andere banken. Ter plekke een afspraak gemaakt voor het openen van een rekening de dag erna. Dag erna door andere medewerkster geholpen, alle vragen en bewijsstukken doorlopen die we bij hadden. Wat we niet bij hadden konden we inscannen en doormailen. Email! In een land waar de economie nog draait op faxen en bankcheques is hun manier van klantvriendelijkheid en praktisch omgaan met de situatie ongezien. Geen dépot nodig, rekening kost 2,5 euro per maand of zo. Internetbanking zonder veel gezever. Nu zijn we nog op bewijs van woonst aan het wachten van het stadsbestuur hier, want dat hadden ze nog nodig eer ze de rekening effectief konden openen. In blijde afwachting...

Maar terug naar TV/Internet... Na te spreken met de buren hoe zij naar TV kijken (let wel: gemiddelde leeftijd moet ergens rond de 80 jaar zitten, niemand weet daar iets van hoe daar iets werkt) een telefoonnummer te pakken gekregen van de lokale tv-installateur. Die gebeld, en opnieuw gebeld en die kon langs komen. Maar toen zei die: ey, als ge een beetje handig zijt kunt ge uzelf aansluiten op "la TNT". In de gemeenschappelijke ruimte gezocht naar de coax-aansluitingen en gevonden. Blijkbaar zijn wij de énigen in het hele gebouw dat aangesloten zijn op de kabel, al de rest hangt op de antenne op het dak en ontvangen zo'n 20 zenders gratis via DVB-T. De aansluiting van de antenne gevonden, na een versterker en splitter op splitter op splitter op splitter. Onze coax losgemaakt van de kabel-champignon, filter verwijderd en aan nog een vrije splitter-aansluiting gekoppeld. TV laten zoeken naar zenders, woohoo, 35 zenders gevonden!
Dat was eigenlijk het belangrijkste, we hebben terug TV, in oneindig beter beeld dan voorheen, en gratis. We zijn al jaren nutteloos Numéricable aan het betalen :-/
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

destijds hemel en aarde moeten bewegen voor het huren van een appartement / openen van een rekening.

Kon geen rekening openen zonder domicilieadres in FR en kon huurcontract (depot de garantie) niet tekenen zonder een franse rekening...
Uiteindelijk 1 bank gevonden (bnp paribas) die wel beetje wou meewerken door voor het openen vd rekening tijdelijk het adres vd firma te gebruiken en dit achteraf om te zetten... mits ook een vaste provisie in die periode van 5000 euro.

Voor overschrijvingen vanuit FR naar BE kon men ook geen permanente opdracht aanmaken.... moest telkens 'manueel' gedaan worden en kostte per transactie 7 euro!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Je moest het me op voorhand gevraagd hebben, ik had je veel tijd en moeite kunnen besparen.

SEPA. Is iets dat ze twee jaar geleden zijn beginnen invoeren, maar dat is vooral theorie. Je moet weten dat ze eerst nog de BIC/IBAN moesten invoeren, want Frankrijk had geen gestandardiseerde bankrekeningnummers (weinig landen hadden dat overigens). Maar die SEPA, er zijn nutsbedrijven die het aanvaarden, maar in de praktijk is het vaak miserie. Eén enkel advies, doe je 'iets' in Frankrijk, open daar dan ook een rekening. Vooral omdat er ook internetsites zijn waar je niks kan bestellen zonder Franse kredietkaart. Zelf al meermaals meegemaakt, da's echt geen fabel. Ze controleren de eerste cijfers, en aan de hand daarvan kan je zien van welk land de kaart komt.

Banken. De banken in Frankrijk zitten minstens een tijdperk achter bij België. Het kan ook twee zijn. In een klassieke Franse bank wil je zelfs nog niet dood gezien zijn. Bijzonder moeilijk om er iets gaande te krijgen, en bijzonder bureaucratisch. En maar geld vragen, nu ja, dat kennen ze sinds een jaar of tien ook in België. Dus daar moet je echt NOOIT naar toe gaan. Dus één tip, kijk naar een internetbank, die zijn meestal veel nieuwer en dus moderner (minder wereldvreemd) van aanpak. Ik raad zelf zeer sterk Boursorama aan. Die waren indertijd de eerste en zit er zelf al zeven jaar bij, mijn vrouw ondertussen ook. Da's een ex-courtier, die later ook meer en meer bankieren is gaan aanbieden (zoals Keytrade). Sindsdien enorm gegroeid. Voordeel: alles gratis, tot zelfs een kredietkaart toe. Zeer modern internetplatform, geen kosten voor overschrijvingen naar België. Bij mij duurt een internationale overschrijving meestal tussen de 24h en 48h. Dus een dag later staat het geld er meestal al op. Vrij goede helpdesk ook. Zeer hulpvaardig, snel, en vooral, oplossingsgericht. Heb zelden een probleem met hen gehad, en uiteindelijk kwamen we er meestal wel uit. Kan gewoon vanuit het buitenland geopend worden via hun website, deed dat zelf indertijd ook. Enkel een kopie van het paspoort opsturen. Nadeel: geen kantoor. Maar waarom je dat nodig zou hebben? Ze hebben een goede helpdesk, ik bel, en dertig seconden later ben ik al geholpen. Dus voilà.
Er zijn ondertussen ook andere internetbanken, Fortuneo bijvoorbeeld, maar die vragen une fiche de salaire. In ieder geval, ik ben er nooit een tegengekomen die beter doet dan wat ik bij Boursorama heb. Moest je geïnteresseerd zijn, kan je me pm'en. Ik heb van die vriendencodes liggen. Daarmee krijg je meteen 80-100€ cadeau als je een rekening bij hen opent. (disclaimer, ik krijg daar trouwens ook geld voor als ik een vriend aanbreng, ik zeg het er maar meteen bij, dus geen verborgen agenda)

Internet. Ik zou dat niet via hun winkels doen. Is nergens goed voor, geen enkele toegevoegde waarde. Gewoon via de website, bewijsstukken heb je daarvoor niet nodig. Gewoon het nummer van je telefoonaansluiting, en het nummer van je bankrekening (in het Frans: le RIB). En dan gaat alles automatisch. Aansluiting binnen de 7-21 dagen. Zorg echter wel dat je binnen die tijdsperiode aanwezig bent! Ze sturen immers de modem op, en die moet je in ontvangst kunnen nemen. Ben je er niet, gaat het naar het postkantoor, en er is veel kans dat ze die daar na een week terugsturen naar afzender. Ik wil maar zeggen, pas er gewoon mee op.

TV. Je hebt idd de correcte conclusie getrokken. DVB-T met zo'n dertig zenders (la TNT) is in Frankrijk volledig gratis, dus geen reden om het niet te gebruiken. Ik leg zelf m'n decoder ook nooit aan, enkel soms voor de sportzenders. Het overschakelen gaat immers veel sneller via TNT. Bouygues deed indertijd een onderzoek, bleek dat maar een derde van de triple play-klanten ook digitaal naar TV keek. Waarop hen dat deed besluiten een goedkopere internet-only aanbieding aan 15,99€ uit te brengen (ondertussen terug opgedoekt, was te scherp geprijsd tov de concurrentie). Maar nu hebben ze triple play aan 21€ dacht ik, da's nog altijd een goede deal.
TNT kan overigens vaak ook met een binnenhuisantenne ontvangen worden. Eventueel zo eentje met een versterker. Ik geef het maar mee. Ik gebruik die soms met een TNT-USB stick voor m'n computer als ik op verplaatsing ben.

Bewijs van woonst. ??? Geen idee wat je hiermee bedoelt, want Frankrijk kent dat niet. Frankrijk heeft overigens ook niet wat ze in België de domiciliëring bij de gemeente noemen (vele landen trouwens niet). Bedoel je een bewijs van de Trésorerie of zo? Normaal nergens voor nodig. Een 'nutsfactuur' (electriciteit/internet/telefoon) volstaat altijd als bewijs van adres. Als je nog niet in het net van LCL gevangen zit (da's trouwens een bank waarmee we hier veel lachen, maar da's meestal omwille van hun debiele reclames), volg gewoon m'n raad en kijk eens voor een internetrekening. Je zal het je nooit beklagen.

Moest je nog iets willen weten, moet je het maar vragen.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Ik moest echt wel een soort van bewijs van 'domicilie/verblijf' voorleggen voor ik de rekening kon openen...
Dat zou in prakijk een water/ elektriciteits of dergelijke kunnen zijn MAAR... die had ik dus nog niet want had nog geen woonst/adres en dus geen aansluitingen / facturen.
Geen franse rekening = geen mogelijkheid tot het afsluiten van een huurcontract
Geen frans adres = onmogelijk een rekening te openen
Leve de franse burocratie.

Viceuze cirkel die enkel kon doorbroken worden door tijdelijk het adres vh werk te gebruiken.
Geen idee of het tegenwoordig nog zo is, maar een 10-tal jaar geleden dus zeker wel!
(ironisch genoeg in de stad met het europees parlement....)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gautier schreef:TV. Je hebt idd de correcte conclusie getrokken. DVB-T met zo'n dertig zenders (la TNT) is in Frankrijk volledig gratis, dus geen reden om het niet te gebruiken.
Hebben ze in Frankrijk dan ook het kijk-en luistergeld afgeschaft?
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

@axs, off-topic maar niet te snel oordelen over andere landen waar het zogezegd beter/slechter is. Zo'n vicieuze cirkels bestaan in ieder land. Ik heb in Engeland ook ooit documenten moeten vervalsen om dingen gedaan te krijgen. Sommigen willen je niet kennen als je geen electriciteitsfactuur hebt, anderen willen een sociale zekerheidsnummer, een adres of een credit score. Het is overal wel iets. En het is normaal dat buitenlanders daar vaak niet aan kunnen beantwoorden, procedures zijn niet gemaakt om buitenlanders te faciliteren. Het komt er gewoon op aan een pragmatische oplossing te vinden.

@lithion. Een paar zaken uit elkaar halen. TV-distributie is in Frankrijk gratis van zolang ik mij kan herinneren. Hierbij gaat het over een dertigtal Franse kanalen, dus ook de commerciële. Die worden verdeeld via antenne, kabel of satelliet. Dus respectievelijk DVB-T, -C of -S. Let wel, iemand betaalt, dus de middelen hiervoor komen uit de algemene belastingen, maar ik kan mij voorstellen dat het een pak minder kost dan wat Telenet daarvoor aanrekent.
Alle zenders zijn ook gratis via streaming te ontvangen. Dus TV Overal of Yelo is hier ook gratis, onafhankelijk van de internetprovider.
Ook de replay-7, Net gemist, is volledig gratis voor alle zenders.

Kijk- en luistergeld wordt redevance audiovisuelle genoemd. Die wordt sinds tien jaar via de kadastrale taks verrekend, iets van een 130€ per jaar. Vergelijkbaar met wat Vlaanderen vroeger had, maar daar zit het nu gewoon in de belastingen.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Oh mij hoor je echt niet klagen over dat het in land x of y beter/slechter zou zijn.
Zelf als expat tot nog toe in 3 verschillende werelddelen gewoond.
Als het gaat over (cultural) diversity, denk ik dat ik wel in de meeste topics hier me daarover zeer positief heb uitgelaten en me niet kan betrappen op een land x/y is beter uitspraak, integendeel zelfs....

Maar documenten 'vervalsen' ... daar heb ik me gelukkig nog nooit mee moeten ophouden.
Creatief omspringen en gebruik maken van officiële documenten en vervalperiodes van paspoorten daarentegen... ;)
Met dank aan Deloitte voor de tips & tricks op oa fiscaal vlak.
Vrees dat het als particulier een enorme lijdensweg kan zijn (bij verhuis naar eender welk land)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Ondertussen zoveel maanden later is alles in orde gekomen; je moet inderdaad welwillende mensen aan de lijn te pakken krijgen en dan blijkt veel te lukken.

We hebben het Bbox-abonnement van Bouygues genomen, voor zover ik kon vinden de meeste bang for minimal buck. Ik merk wel dat de site nu een stuk duidelijker is over wat je krijgt dan toen ik het enkele maanden geleden bekeek.
€ 19,99 voor ADSL2+-internet, onbeperkt bellen vaste lijnen in Europa en digitale TV.
Betalen kan dus gewoon via een SEPA-overschrijving vanuit een Belgische rekening. Heeft wel 3 telefoontjes geduurd eer ik dat te pakken kreeg. Gelukkig heb je dingen zoals http://www.ibancalculator.com/ , want ze snappen daar internationale overschrijvingen nog niet echt.

Opmerkelijk op TV-gebied:
- Die digitale TV is een mix van TNT (DVB-T) en IPTV, afhankelijk van de zender je kijkt kiest de decoder het andere signaal.
- Decoder heeft een whopping 40 GB-harde schijf voor opnames. In de praktijk enkel nuttig voor timeshifting.
- Bijna 200 zenders in basis-abonnement, maar niks van "onze regio". Buitenlandse zenders zijn nogal zuidelijk getint.
- TV kijken kan ook via app op tablet zonder meerprijs. VOD is ook zonder meerprijs met replays van programma's tot een week.
- TV-interface is belachelijk traag/complex als je Yelo gewoon bent. Ik heb Bbox Miami (een hoger abonnement) niet gezien, maar zou beter zijn wegens op Android gebaseerd (mét Play Store!).
- Ook cool: veel internationale programma's/films worden multilanguage uitgezonden: je kan audiospoor/subtitlespoor kiezen en zelfs de defaults aanpassen. Joepie, geen gedubde ellende meer! (Dit kan in België niet, voor zover ik weet?)
- Decoder krijg je "gratis" in het abonnement; ik heb powerlan-adapters in de Carrefour gekocht om 'm te verbinden.

Telefonie: is VoIP en werkt goed, standaard opties beschikbaar zoals gesprek met drie en naamweergave (niet enkel nummerweergave!). Voicemail kan je uitluisteren via webinterface of via telefoontoestel.

Internet: geen limiet en technologie is ADSL2+ op hoogst mogelijke synchronisatiesnelheid. Ik heb niet veel testjes gedaan qua open poorten enz. Modeminterface ziet er netjes en modern uit en relatief volledig van wat ik als functionaliteit verwacht. Geen VLAN's of QoS echter, noch instelbaarheid van accounts.
Verbinding zelf vond ik in de praktijk maar zo-zo. Waarschijnlijk verwend met de stabiele DSL-lijnen hier in België, maar snelheden schommelen daar tussen de 2 en de 12 mbit, afhankelijk van het uur. Ellende is dat dat soms IPTV onmogelijk maakt. De DSL-verbinding hersynchroniseert ook heel vaak, zelfs tijdens lopende verbindingen (ik wist niet dat dat kon). Hieronder wat screenshots van lijnwaarden; mij zegt dat niet veel.
Screenshot_2015-09-27-19-45-00.png
Screenshot_2015-09-27-19-45-05.png
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Mja, wellicht de kabel die van je appartement tot aan het aansluitpunt loopt die wat 'rot' is? Ofwel de ondergrondse kabel die tot aan de centrale loopt.
Bij enkele klanten in Frankrijk is dat het geval, dan is men verwonderd dat de verbinding continu uitvalt.
In één geval bij een klant moet men de modem manueel uitzetten en dan weer aanzetten vooraleer er weer sync is. Orange wil er niets aan doen.
Het belachelijke is dat er totaal geen weet is van deze zaken en dat Orange of de meeste andere providers niet eens een commercieel voorstel doen om die kabel te vervangen (binnenshuis) of om zelfs over te schakelen naar fiber, die in sommige gevallen wel degelijk beschikbaar is.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
titus3012
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2016, 18:35

Even deze topic nieuw leven inblazen . ik moet voor internet en tv zorgen in centrum Parijs ( ille saint louise ) . er is naar buiten het appartement zowel coax als telefoonkabel voorzien . voor telefoon heb ik 2 aansluitpunten gevonden op de binnenkoer voor coax heb ik nergens iets gevonden . nu ga ik er vanuit dat men in frankrijk niets of bijna niets op coax doet dus weet er iemand hoe wie wat en waar voor een aansluiting op telefoonkabel ?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

meon dat is normaal :-D
in estaires had ik alice, adsl dezelfde problemen of jij aangeeft.
Mijn upload was dikwijls 5x hoger dan mijn down.
Als je in de winkel over limieten begint gaan ze u raar bekijken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Verleden week op zoektocht geweest voor internet: zit dus in een zone non dégroupée. Max snelheid gaven ze iets van een 3mbit aan (in het beste geval) en prijs is min 27,99EUR. Uiteindelijk vertrokken met een 4G kaartje van 14,99EUR/maand voor 10GB trafiek/maand. Fransen kijken dus idd TNT ofwel satelliet. Veel van die franse zenders zitten gratis op 5graden west.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Ik heb zo een vermoeden dat ze niet veel meer gaan investeren in koper.
Ams je ziet dat sfr al 40GB geeft 4g voor mensen dien allaes afnemen bij hen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

titus3012 schreef:Even deze topic nieuw leven inblazen . ik moet voor internet en tv zorgen in centrum Parijs ( ille saint louise )
Daar ligt glasvezel: http://fibreoptique.numericable.fr/paris-04e http://www.sfr.fr/carte-couverture-rese ... aris-75004
http://www.sfr.fr
http://www.numericable.fr/
https://www.red-by-sfr.fr/
http://www.orange.fr
http://www.free.fr
https://www.bouyguestelecom.fr
http://www.aliceadsl.fr/
titus3012 schreef:nu ga ik er vanuit dat men in frankrijk niets of bijna niets op coax doet
Vaak loopt er een coaxkabel naar een intern verdeelpunt van de schotelantenne of tv-antenne op het dak.
gewone tv-antenne: http://www.recevoirlatnt.fr
schotelantenne: http://www.tntsat.tv/ of http://www.fransat.fr of http://www.canalsat.fr/
titus3012 schreef:voor telefoon heb ik 2 aansluitpunten gevonden op de binnenkoer
Je moet niet zelf in het wilde weg beginnen zoeken maar informatie vragen aan de verkoper/verhuurder of beheerder van het gebouw, bij aankoop of huur van een appartement moeten alle technische aansluitmogelijkheden meegedeeld worden. Indien je niet goed op de hoogte bent, telefoneer of e-mail om die informatie te krijgen.

Overzicht van ontvangstmogelijkheden tv/internet: http://www.tvnt.net/
Laatst gewijzigd door raf1 06 apr 2016, 00:03, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”