LBO & ARP (was: zelf buitenlands abonnement kopen)

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Vanaf 01/07/2014 zakken de roamingkosten

- Uitgaande oproep: 0,19€/min
- Inkomende oproep: 0,05€/min
- Uitgaande sms: 0,06€/sms
- Mobiele data: 0,20€/mb

bovendien zal je een soort abo kunnen afsluiten met een buitenlandse provider
je zal kunnen kiezen tussen enkel interen en bellen smsen data
dit kan je doen door de apn instellingen te wijzigen.
kpn heeft ze alvast op het net gezet :
http://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/mobi ... i-2014.htm

[Mod Edit] titel gewijzigd
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Die LBO, eigen contract bij een buitenlandse providers is wel een heeel vage constructie voor jan met de pet op. Die gaat toch niet met APN's liggen klungelen en aparte facturen.

Voor wie is dat dan eigenlijk bedoeld? Zakelijke gebruikers?
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

Jammer dat de prijs per MB voor de LBO overeenkomst niet vermeld wordt. Dit zal voor de meesten nochtans een doorslaggevende factor zijn om dit te gebruiken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

jordie het is de bedoeling dat dit binnenlandse tarieven zijn van de provider.
Zoals bvb in frankrijk 3gb voor 14.99€

http://tweakers.net/nieuws/96200/mobiel ... in-eu.html
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

proximusboyke schreef:jordie het is de bedoeling dat dit binnenlandse tarieven zijn van de provider.
Omdat op de site van KPN sprak is van een lokaal roaming aanbod, leek het mij net wel over aparte tarieven te gaan.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Deze week bij mijn base factuur wel gezien dat roaming in turkije een stuk duurder wordt, gaat van europa naar wereld dus van 0,5 euro/Mb naar 3.5 euro/Mb... Is dit bij de andere operatoren ook zo????


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Wel even vermelden dat de tarieven uit de startpost excl. BTW zijn :wink:
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Inmiddels is er al wat meer info terug te vinden over ARP en LBO bij Proximus:

http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... ,1361,1370

Ik neem aan (hoop) dat je bij LBO de APN settings straks makkelijk kunt verwisselen m.b.v. een app ofzo van de lokale aanbieder. Voor mij als grensarbeider is ARP erg interresant...afhankelijk van de tarieven uiteraard.

Verder zijn bij Proximus de EU dagbundels vervangen door 1 dagbundel van 50MB, en is het data volume van de maandbundel verhoogd naar 300MB:

http://www.belgacom.be/nl/id_t_surf_mob ... l?tabnav=1
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Ik vermoed dat het met die LBO en bijhorende APN gegevens wel snor zal zitten. Als je een apart contract daarvoor hebt is het technisch gezien geen roaming niet meer en ziet het OS van je telefoon dat ook als zo en neemt de APN gegevens die bij die provider horen. (zo werkt het op android toch). En ik zie niet direct de MVNO's LBO's verkopen (technisch niet echt simpel vermoed ik), dus normaal gezien zitten alle nodige APN gegevens al in je telefoon.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

wat ik mij afvraag (wat ik nog moet navragen) als je kiest voor arp dus alles bij een buitenlands operator wat als er u iemand op zal bellen.
Betalen ze zoals nu of een oproep naar een buitenlandse operator.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

MichelLoyen schreef:Verder zijn bij Proximus de EU dagbundels vervangen door 1 dagbundel van 50MB, en is het data volume van de maandbundel verhoogd naar 300MB:

http://www.belgacom.be/nl/id_t_surf_mob ... l?tabnav=1
Tof dus nu mag je gewoon 4,24 euro betalen voor 50mb (of een waanzinnige 18 euro buiten Europa+). Geen mogelijkheid meer tot 20MB voor 2 euro. Tenzij die daily travel passport waarvoor je 2 euro mag neerleggen als je een sms stuurt of als mensen je een minuut opbellen. Dus dat is ook al geen serieus alternatief.

En nog altijd "in Europa+ : € 0,54/MB" bij de Daily travel Pass??? Ik hoop dan toch dat ze enkel dat tarief hanteren voor de US en dergelijke.
Proximus schreef:Wij bieden zelf geen ARP- of LBO-opties aan voor klanten van andere Europese operatoren.
Dit lijkt mij een probleem. Ik heb eigenlijk nog nergens iets gelezen of gehoord over concrete plannen van een operator om zoiets aan te bieden. Is men verplicht om dit aan te bieden? Zo nee, dan zie ik het zelfs gewoon nooit gebeuren eigenlijk. Ik zou er niet van verschieten moesten de operators onderling afspreken om het gewoon nooit aan te bieden.
Laatst gewijzigd door powaq 02 jun 2014, 10:35, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

@proximusboyke:
Ja idd. Mij lijkt alleszins logisch dat er niets veranderd voor degene die jou belt. Hij/zij belt immers hetzelfde (Belgische) nummer. Jij zelf betaalt dan volgens mij gewoon het tarief dat je met je ARP provider hebt afgesloten. Maar goed...allemaal maar aannames van mijn kant he...

@powaq:
Van die dagbundel baalde ik inderdaad ook een beetje...2eur was nog te overzien om bijv. 10 dagen op vakantie te nemen en 20MB zou normaal gezien voldoende moeten zijn. In dat geval kun je beter de maandbundel eenmalig pakken voor 24,20eur, dan ben je goedkoper uit dan 10 dagen 4,24eur per dag :S

Goede opmerking v.w.b. ARP/LBO, als het inderdaad vrijblijvend is dan vraag ik mij ook af hoe het dan daadwerkelijk gaat uitpakken. Van de andere kant kan ik mij voorstellen dat er grote providers zullen zijn die hier wel brood in zien en er wellicht een interessante bundel van maken.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Nieuw is dat je vanaf 1 juli niet alleen een lager roamingtarief betaalt maar oo kdat je je nummmer én simkaart kan houden en bij een buitenaldse operator een contractje kan aangaan voor je dataverkeer. Mobistar vermeldt dit op haar site:

http://business.mobistar.be/nl/professi ... #section03
Alternatieve operator voor mobiele data in roaming
Vanaf 1 juli 2014 kan u gratis en op elk moment een andere provider kiezen voor uw mobiele internetgebruik in de Europese Unie (roaming). Tegelijk blijft u gebruik maken van de roamingdiensten van Mobistar voor uw telefoon- en sms-verkeer. De overschakeling van provider gebeurt zo snel mogelijk, zoals door de wet voorzien, na uw aanvraag bij die provider.

Het internetgebruik wordt rechtstreeks door die andere provider gefactureerd (zonder tussenkomst van Mobistar), terwijl Mobistar voor uw oproepen en sms’jes de gebruikelijke roamingtarieven blijft aanrekenen. Let op: als u een andere provider kiest voor uw internetgebruik in roaming, vergeet dan niet om uw APN van Mobistar ergens op te schrijven voor u de APN wijzigt volgens de instructies van de provider van uw keuze. Wilt u bij uw terugkeer in België weer gebruik maken van de internetdiensten van Mobistar of reist u door naar een bestemming die buiten de dekkingszone van de gekozen provider valt? Dan moet u de APN van Mobistar herconfigureren in de instellingen van uw smartphone.
Ik ga naar Portugal op vakantie en heb dus geinformeerd bij MEO (vroeger TMN) naar de mogelijkheden. Zij zeggen via hun facebookpagina:
MEO Good evening Hendrik, you have to check with your current carrier if they have a protocol with MEO for providing data or voice service.
Then you can contact our services for contracting the service for the period you wish.
Luís _____
Bij Mobistar konden ze niet helpen bij de klantendienst (de vriendelijke mevrouw had totaal geen idee waar ik het over had - ik was waarschijnlijk de eerste die daar voor belde...). Ik heb nu info gevraagd via Twitter. Ik ben eens benieuwd. Ze zullen zich niet echt haasten denk ik.

[Mod Edit] bericht verplaatst naar bestaande topic
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

hendrake schreef:Nieuw is dat je vanaf 1 juli niet alleen een lager roamingtarief betaalt maar oo kdat je je nummmer én simkaart kan houden en bij een buitenaldse operator een contractje kan aangaan voor je dataverkeer.
Over LBO (Local Break Out) en ARP (Alternatieve Roaming Provider) loopt er al een discussie: zelf buitenlands abonnement kopen
hendrake schreef:Bij Mobistar konden ze niet helpen bij de klantendienst (de vriendelijke mevrouw had totaal geen idee waar ik het over had - ik was waarschijnlijk de eerste die daar voor belde...).
LBO (alleen data) heeft ook niets met Mobistar te maken.
Als je in Portugal bent, moet je een contract maken met een lokale provider (op voorwaarde dat die provider deze dienst aanbiedt). Het enige wat jij dan moet doen is:
  • - in Portugal handmatig het lokale netwerk van de LBO aanbieder selecteren
    - APN wijzigen naar ‘EUINTERNET’
    - van zodra je terug bent, terug het netwerk en apn van Mobistar instellen.
Je hebt hiervoor de toelating van Mobistar niet nodig :).
hendrake schreef: Ik ga naar Portugal op vakantie en heb dus geinformeerd bij MEO (vroeger TMN) naar de mogelijkheden. Zij zeggen via hun facebookpagina:
MEO Good evening Hendrik, you have to check with your current carrier if they have a protocol with MEO for providing data or voice service.
Then you can contact our services for contracting the service for the period you wish.
Luís _____
[EDIT]
Wat "Loius" bedoelt is dat je moet checken met Mobistar of dat ze een roaming akkoord hebben MEO.
Gezien je ter plaatste jouw GSM manueel zal moeten instellen op MEO, zal je voor voice + sms blijven roamen (en dat gaat alleen als er een roaming akkoord is).
Alleen je data verbruik zal lokaal afgerekend worden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Ik wil zo'n LBO gebruiken in het buitenland, meer bepaald Portugal. Daar vind ik echter niets over terug op de site van de grootste operator (MEO, vroeger TMN). Ook Vodafone en Optimus (nu NOS) hebben geen informatie ter beschikking.

Heeft iemand al ergens een operator gevonden waar je het kan kopen?

Volgens de twitter-helpdesk van Mobistar zijn de operatoren zelfs verplicht om het aan te bieden (en gaan ze het zelf ook doen)
Laatst gewijzigd door hendrake 25 jun 2014, 11:19, in totaal 1 gewijzigd.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 15 keer

Het kan heel goed zijn dat ze dit niet aanbieden
Op de site van Proximus lees ik dit:
Wij bieden zelf geen ARP- of LBO-opties aan voor klanten van andere Europese operatoren.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

hendrake schreef: Volgens de twitter-helpdesk van Mobistar zijn de operatoren zelfs verplicht om het aan te bieden (en gaan ze het zelf ook doen)
Mobistar is verplicht het aan te bieden in de zin van "verplicht om hun klanten toe te staan (= niet belemmeren)" om in het buitenland een contract aan te gaan met een LBO provider.
Niet in de zin van "verplicht om LBO aan te beiden aan buitenlanders in België"
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Inderdaad.
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Is er eigenlijk iemand al een provider tegengekomen die LBO (of ARP) aanbiedt voor buitenlandse klanten?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

http://www.belgacom.be/nl/id_t_daily_tr ... nland.html

wordt hier ook de 25 cent standaardtarief (generation connect) bovenop gefactureerd, en is het dus 20X 25 cent outgoing en 20 X25 cent incoming?
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

In de Europese Unie gelden de standaardtarieven:

als u meer verbruikt dan het volume inbegrepen in de optie
Toch duidelijk dat ze gewoon de standaard roaming tarieven bedoelen en niet het binnenlands tarief?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Voor zover ik begreep zal men dus bij een specifieke roamingoperator, manueel de roamingoperator moeten kiezen op de smartphone en manueel een APN invoeren.
In dergelijk geval is het dus het best van steeds de roamingpartner te nemen van je operator, zo schakel je niet over op een andere provider wanneer je geen bereik hebt bij de ene (maar dat is tegenwoordig in Frankrijk bv. minder van toepassing dan 3 tot 10 jaar geleden...).

Eens die APN ingevoerd en je online bent met 2G/3G/4G kan je surfen en kom je op een pagina terecht die je zal uitnodigen te betalen voor een bepaald abonnement of 1-malig pakket die geldig is gedurende een bepaalde periode. Authenticatie gaat via mac adres en waarschijnlijk IMEI en andere mogelijkheden.

Net zoals men op een publieke niet gratis WiFi zou inloggen dus, en met een kredietkaart de toegang betalen om te kunnen surfen.
Zowat hetzelfde als voor mensen die bv. op een Belgacom Fon spot moeten betalen om te kunnen surfen bv.

Edit:
Op Belgacom e-services kan je althans de optie voor LBO activeren.
"Mogelijkheid tot instellen van EU APN gratis abonnement
EU APN geeft u de mogelijkheid een Local Break Out (LBO) te nemen in het buitenland (enkel in de Europese Unie)."
gregmans schreef:Is er eigenlijk iemand al een provider tegengekomen die LBO (of ARP) aanbiedt voor buitenlandse klanten?
In Frankrijk doet Orange het, zal het eens testen als ik er ben.

Enkele links:
http://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/mobi ... i-2014.htm

http://berec.europa.eu/eng/document_reg ... m-to_0.pdf
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ken schreef:Edit:
Op Belgacom e-services kan je althans de optie voor LBO activeren.
"Mogelijkheid tot instellen van EU APN gratis abonnement
EU APN geeft u de mogelijkheid een Local Break Out (LBO) te nemen in het buitenland (enkel in de Europese Unie)."
Begrijp ik het goed dat je deze optie moet activeren via e-services?

Dat kan toch niet? het is een recht van iedere EU burger, om in een ander EU land te kiezen voor een lokale mobile internet aanbieder (voor zover ze het daar aanbieden).
Daar heeft jouw huidige provider toch niets mee te maken? Van zodra je het apn wijzigt, dan zit jouw eigen provider de data niet meer passeren via zijn netwerk.

Deze optie zou standard "aan" moeten staan, toch? (eventueel opt-out).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Is opt-out hoor. Staat bij mij in e-services aan en ik heb dat nooit zelf aangezet.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

powaq schreef:Is opt-out hoor. Staat bij mij in e-services aan en ik heb dat nooit zelf aangezet.
Klopt.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Nu toch al bij paar operatoren in het buitenland (Frankrijk SFR, Polen, Litouwen) navraag gedaan terwijl ik er was, maar telkens was het antwoord dat ze die mogelijkheden niet kenden / aanboden ...

In Frankrijk in de dedicated SFR shops in de steden, in Polen en Litouwen in de dedicated operator shops op de luchthaven ....
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Voor zover ik zag heeft enkel Orange al een of ander aanbod en technishce inrichting voor LBO & ARP.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Ken schreef:Voor zover ik zag heeft enkel Orange al een of ander aanbod en technishce inrichting voor LBO & ARP.
Heb je er ergens een link van? Of wat is het aanbod?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

mgo72 schreef:
Ken schreef:Voor zover ik zag heeft enkel Orange al een of ander aanbod en technishce inrichting voor LBO & ARP.
Heb je er ergens een link van? Of wat is het aanbod?
Had via Google gezocht, maar er stond toen nog geen commercieel aanbod online. Wel dat men bij gebruik van die apn moest inloggen/betalen op een bepaalde site voor dat men kan surfen. Maar ben niet meteen in Frankrijk om het nog eens te testen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Er bestaan toch tegenwoordig grote verschillen om te surfen in het buitenland

MOBISTAR : Roaming Internet Europe Plus 1.5 GB: 77,44 € per maand

PROXIMUS : europa plus 1.5gb : 90.75€ per maand

BASE : Europe Large: 1GB : 25€ per maand
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Nieuw op iPhone 5S na update naar iOS8.
ImageUploadedByTapatalk1411292831.738916.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ik ben benieuwd hoeveel mensen hier kunnen gebruik van maken.
Ik ken heel wat mensen maar niemand die hiervan gebruik maken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Volgens mij is dat het probleem, niemand biedt überhaupt een LBO of ARP pakket/bundel aan. Het is volgens mij ook vrijwillig, ik kan mij niet voorstellen dat een provider hier op staat te springen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

MichelLoyen schreef:Volgens mij is dat het probleem, niemand biedt überhaupt een LBO of ARP pakket/bundel aan. Het is volgens mij ook vrijwillig, ik kan mij niet voorstellen dat een provider hier op staat te springen.
proximusboyke schreef:ik ben benieuwd hoeveel mensen hier kunnen gebruik van maken.
Ik ken heel wat mensen maar niemand die hiervan gebruik maken.
In zowel Duitsland als Frankrijk eens gevraagd in enkele shops, maar nog niet beschikbaar. Een lokale SIM kopen is natuurlijk wel geen probleem...

Dat ze er maar snel werk van maken ! Die superdure hotspots in hotels en zelfs luchthavens ben ik beu! :D
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
rowan007
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 feb 2015, 09:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Iemand al een LBO of ARP pakket/bundel operator gevonden?
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

In Litouwen is er https://widerfi.com
idajeho
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 dec 2009, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Volgens wat ik lees, blijft Widerfi van Wider Communications Ltd. tot nader orde inderdaad nog steeds de enige LBO aanbieder, en enkel in Litouwen. Hopelijk zetten hun internationale rollout plannen andere providers ook aan om aanbiedingen te brengen en wordt de rollout niet "gehinderd" door incumbents? Of heeft iemand weet van andere ontwikkelingen?

https://widerfi.com > Company info:
Wider Communications Limited is the first commercial mobile data local break out (LBO) provider in the world, initially launched as Cheapdata.com in Lithuania. Just starting international roll-out in EU and beyond with new Widerfi brand.
Update:
Tusmobil is 1GB/1€/24u. Als je bundel op is om 22u en je gaat slapen dan start je nieuwe 24u maar wanneer je 's morgens opnieuw inlogt. Je 24u slot verschuift afhankelijk van je gebruikstijdstippen.
Ik lees net het bovenstaande in deze thread. Tusmobil zou ook een aanbieding (gehad) hebben in Slovenië maar ik vind geen link die dat bevestigt. En misschien bestaat Tusmobil aanbieding niet meer, want Telemach completes Tusmobil acquisition.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Ik denk niet dat er veel bedrijven noch Widerfi zullen inzetten op LBO/ARP aangezien het ooit toch gedaan zal zijn met de roamingtarieven in Europa en het dan niet meer zoveel zin heeft. En diegene die echt veel data nodig heeft is vaak gewoon beter af met een lokale provider.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”