mobiel internet in VS

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Volgende maand een weekje NY, iemand een idee wat ik kan gebruiken ? Het goedkoopste wat ik tot nu toe gevonden heb is 75 dollar ofzo;
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Wij zijn naar een T-Mobile winkel (er is er o.a. een bij Time Square, Union Square,..) gestapt voor een prepaid formule. Ik kan niet direct meer zeggen hoeveel (als je wil kijk ik wel even morgen of ik nog iets kan vinden) dat was wel voldoende voor wat basic opzoeken en eens kijken op Google Maps, maar verder een bagger netwerk. Je hebt overal wel voldoende gratis WiFi (wij hebben eens een Skype video call met het thuisfront gevoerd op straat, binnen het bereik van de Starbucks hotspot) daar er overal wel een keten is van 't een of 't ander.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

http://www.t-mobile.com/shop/plans/indi ... plans.aspx
50usd met 500MB-3G (unl. 2G data) en unl. US voice/txt.
Je kan dit gewoon voor 1m vooraf betaald nemen.

Tenzij je daar een telefoon ofzo koopt zal het wel enkel 2G zijn (1900mhz), Tmobile USA heeft 3G op 1700/2100mhz AWS - en dat hebben EU phones niet.

Andere optie is at&t ...
http://www.att.com/shop/wireless/plans/ ... plans.html
Ook geen 3G met een EU phone (zit op 850 en 1900mhz).

Verizon en Sprint zijn CDMA (toch in 2&3G) - dus werkt helemaal niet met EU phones.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Is het niet zo dat ze, zoals in BE, je overal een mcdo hebt met wifi? :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

T-mobile prepaid : 30$ 5gb, unl texts en 100min. Te koop in grotere supermarkten en tmobile shops.
Een gsm met de 1700MHz of de 1900MHz 3G band is aan te raden.
ChelloExtremer schreef:http://www.t-mobile.com/shop/plans/indi ... plans.aspx
50usd met 500MB-3G (unl. 2G data) en unl. US voice/txt.
Je kan dit gewoon voor 1m vooraf betaald nemen.

Tenzij je daar een telefoon ofzo koopt zal het wel enkel 2G zijn (1900mhz), Tmobile USA heeft 3G op 1700/2100mhz AWS - en dat hebben EU phones niet.

Andere optie is at&t ...
http://www.att.com/shop/wireless/plans/ ... plans.html
Ook geen 3G met een EU phone (zit op 850 en 1900mhz).

Verizon en Sprint zijn CDMA (toch in 2&3G) - dus werkt helemaal niet met EU phones.
Galaxy Nexus, Nexus 4 en Nexus 7 3G ondersteunen 1700MHz AWS.
In grote steden is er ook 3G aanwezig op 1900MHz bij tmobile, en dat ondersteunen de meeste gsms wel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

ik denk dat die pre-paid kaarten van Tmobile niet meer bestaan.
Hun gewone tarieven kunnen nu gewoon als "pre-paid" genomen worden.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ook als buitenlander ?

Het makkelijkste is dus gewoon de t-mobile winkel op timesquare binnen lopen ?


Ik heb trouwens een telefoon die 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz ondersteund. Dus dat zou wel snor moeten zitten ?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Zolang je binnen deze gebieden blijft is het ok: http://www.airportal.de/ (bij benadering)

Nog handig: http://prepaidwithdata.wikia.com/wiki/USA
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

ja, ook als buitenlander. Ze vragen zelfs geen ID of adres. Ze moeten gewoon uw naam hebben.
Veel EU toestellen hebben wel 2G op 1900mhz, maar weinig toestellen hebben ook 3G op 1900mhz, laat staan 1700mhz AWS.
Maar 2G/Edge zal zeker werken.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Alle telefoons met 1700MHz, 1900MHz ondersteunen de meeste (recente) wel.

http://www.gsmarena.com/results.php3?sN ... sFreeText=
Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Heb binnenkort ook een tripje gepland naar de oostkust van de VS.
Iemand enig idee hoe het daar zit met 4G LTE?

Kan je dat ook gewoon krijgen via een prepaid kaartje van T-mobile of AT&T?
En is dat (blijkbaar in tegenstelling tot 3G) wel te ontvangen met een EU-phone?
Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Zit met de Xperia ZR op 850 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 1900 MHz, 2100 MHz
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Volgens de verkoopster bij T-Mobile krijg je met een buitenlands toestel nooit toegang tot 4G.

Als wij naar de VS gaan koop ik altijd een SIM van T-Mobile, AT&T kan je zelfs niet krijgen.. Voor $50 had ik unlimited data, text en call.
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Heeft niemand hiermee ervaring ? 500mb voor $15 met 4G

http://www.readysim.com/shop.html
Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Zorba schreef:Als wij naar de VS gaan koop ik altijd een SIM van T-Mobile
Da's prepaid neem ik aan?

Moet je daarvoor iets speciaals doen/hebben/zijn?
In Duitsland kan je bijvoorbeeld geen sim krijgen als je geen adres opgeeft.
Zijn er gelijkaaridge voorwaarden in de VS?

thx!
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met de bestaande roamingtarieven doe je er inderdaad beter aan om toch maar ter plaatsje een sim te versieren.
Ter info hieronder de roamingtarieven die je via onze Belgische operatoren betaalt:
Roamingtarieven USA

Je kunt misschien je licht eens opsteken op deze site: www.mrsimcard.com

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Flippi 04 mei 2014, 19:32, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

dus met mijn belgische iphone 4S ga ik enkel 2G of edge hebben als ik t-mobile neem in NY?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Ikzelf ben nog niet zo lang terug van de US, en heb gebruik gemaakt van http://blackwireless.com/Plans.aspx (AT&T netwerk) [heb nog een referral link, mag altijd gebruikt worden :wink: ]
Met mijn S3 gewoon zo goed als overal 3G gehad (850Mhz, je kan dit nakijken door linkboven je gsmtype in te geven op http://www.gsmarena.com/).
Kameraad heeft terplekke een sim gaan halen bij AT&T, maar dat was iets duurder (en geen int. belkrediet): http://www.att.com/shop/wireless/plans/ ... plans.html

Voor mij (Samsung S3) zou 3G niet gewerkt hebben met T-Mobile (geen ondersteuning voor 1700Mhz), dus was de keuze snel gemaakt.
Adres ea hebben ze niet nodig (in Duitsland is dit blijkbaar wel het geval).

Ter info:
Iphone 4s: 3G Network HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 --> 3G met AT&T (2G met T-Mobile, dus ook met ReadySIM)
Xperia ZR --> afhankelijk van het type:
1) MET 4G[C5503]: HSDPA 850 / 900 / 2100 --> enkel 3G bij AT&T
2) GEEN 4G [C5502]: HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100 --> eender welk netwerk 3G
Afbeelding
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

kaas2 schreef:dus met mijn belgische iphone 4S ga ik enkel 2G of edge hebben als ik t-mobile neem in NY?
Er is al veel HSPA gerefarmed naar 1900MHz bij TMO, dus je zult wel 3G hebben al moet je buiten de steden niet veel 1900MHz HSPA gaan verwachten.

http://support.t-mobile.com/community/c ... ion-update

Dus 1900MHz zit wel goed in de steden, daar zou ik de keuze niet van laten afhangen. Weet wel dat T-mo het 'inferieure' netwerk is tov AT&T op vlak van dekking.

De meeste recente telefoons zijn quadband 3G zoals de 4S, dus ondersteunen 850/900/1900/2100
Terwijl T-Mobile 1700(AWS)/1900 gebruikt en AT&T 850/1900.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Dank voor de reacties.

Aangezien ik niet veel zin en tijd heb om custos APN te maken voor AT&T en ik toch nagenoeg enkel in NY zal zijn ga ik denk ik gewoon voor T-mobile.
Zeker aangezien 3G in de grote steden wel zou moeten werken volgens de laatste post.

We zullen verschillende simkaartjes kopen opdat de verschillende reisgenoten makkelijk met elkaar in contact kunnen blijven via telefoon en sms. Internet word dan wat bijkomstig als het Edge is, mocht het 3G zijn dan is dat mooi meegenomen.

Is maar voor enkele dagen dus ik denk dat ik voor de pay by the day ga. Voor 3 dollar per dag heb je dan:

Unlimited Talk
Unlimited Text
Unlimited Web - Up to 200 MB of 4G LTE Data

http://prepaid-phones.t-mobile.com/prepaid-plans

Laat iets weten al ik terug ben.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

3G werkt perfect met een proximus SIM in de US in een blackberry 9900 en iPhone 5S op t mobile
4G / LTE echter niet.
Dit in ieder geval op plaatsen in NJ en NY.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Heb dus 2 kaartjes gekocht bij T-mobile voor 10 dollar per stuk en dan gekozen voor de 3 dollar per dag optie (Unlimited Talk, Unlimited Text, Unlimited Web - Up to 200 MB of 4G LTE Data)

Voor dit plan wel wat moeten zeuren, omdat ze het zogezegd niet hadden.. en andere tariefplannen van 50 dollar en meer waren veel beter... Uiteindelijk dan toch gekregen, met lichte tegenzin van de verkoper. Zo waren we met 31 dollar klaar voor 7 dagen.

Werkt in NY perfect met 3G op een iphone 4 en 4S.

De 3 dollar word automatisch elke dag van je bel tegoed afgetrokken, als je dus exacte bedrag voor totale verblijf voorziet ( bij ons 7x3=21dollar) en je verstuurd per ongeluk één sms naar europa dan heb je de laaste dag 10ct te kort voor de laatste dag. Wij hadden dit voor bij één van de kaartjes. En aangezien je pas vanaf 10 dollar kan herladen, was het dus beetje overdreven om dit nog te doen voor de laatste dag, bijgevolg één van de kaartjes dus niet meer kunnen gebruiken met een tegoed van 2,90 dollar.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Dit topic effe een bump geven omdat we binnenkort ook naar NY gaan.
Is T-Mobile nog steeds de aangewezen oplossing, of zijn er ondertussen andere oplossingen?
stijnkoppelmans
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 8 keer

Ik ga nog steeds elke keer voor de T-mobile $30 plan. Heb wel elke keer een nieuwe simkaart want je moet minstens elke 90 dagen opwaarderen om te voorkomen dat je tariefplan automatisch wordt omgezet in pay-as-you-go plan (10ct/MB, SMS,Minuut dacht ik).
Je kan dit plan alleen online kiezen(niet in shop of per telefoon activatie. Dus ofwel online een simkaart bestellen en laten leveren naar hotel. Kost $4 bij T-Mo online, $10 bij de shop (dacht ik) of sim pack incl top-up bij Walmart. Amazon.com levert ook naar België: voor ong $10 kaartje in huis.
Je kan ook bij walmart langsgaan, maar die is niet te vinden in de city zelf.
Ik koop dus telkens een nieuwe simkaart voor de volgende reis naar VS.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik moet regelmatig naar VS voor werk en ik gebruik een AT&T prepaid simkaartje (GoPhone). Indertijd omdat AT&T het beste prepaid aanbod qua data had (veel bellen doe ik niet), geen idee of dat nu nog steeds zo is maar ik heb toch altijd vlot LTE overal in de US (even snel of iets sneller als Proximus 4G hier). Data kost daar echt een pak minder dan hier, ik tether daar bijna voortdurend mijn macbook aan mijn iphone.

Je kan op voorhand met je Belgische kredietkaart online geld erop zetten en je tariefplan kiezen/veranderen. Kaart blijft een jaar geldig na refill en daarna is het nog enkele maanden alvorens het nummer echt geschrapt wordt.

Het is dus altijd hetzelfde kaartje dat ik gebruik (en altijd zelfde nummer). Heb die enkele jaren geleden in een AT&T store gekocht.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Sorry voor oude topic te heropenen.

Heeft er iemand nog een usa-account? Krijg via mijn Amex 10 USD per maand korting tot einde jaar. Werkt helaas niet voor mijn Google FI.

Zoek dus een prepaid plan dat ik eventueel elke maand kan opladen en paar keer per jaar te gebruiken. Of eventueel iemand die in die credits geïnteresseerd kan zijn.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Ik ga elk jaar naar de VS:

- klassieke SIM kaart: https://www.arielimobile.com ($50 voor onbeperkt (écht onbeperkt) 4G) Gratis verzending naar België/VS
- e-SIM (iPhone XS): https://www.airalo.com (handig, want dan kan je huidige Belgische simkaart actief houden)
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ook al meermaals gebruik gemaakt van Airalo en dit werkte prima, behalve dat Tiktok bij m’n dochter niet werkte (geblokkeerd door tiktok zelf omdat de esim blijkbaar een bepaalde landcode heeft en / of de routing complex is).

Uiteraard is het belachelijk dat tieners tiktok zouden willen gebruiken op reis (in ons geval voor wat voor maken tijdens het wachten in Disneyland), maar dat is natuurlijk een andere discussie, ik deel de info graag voor het archief en troubleshooting voor wie via zoeken hier op uitkomt:

Ik ben hier ingedoken via Reddit en de Airalo support zelf.

Als je bij je TikTok de melding krijgt “no internet connection“ (zelfs via WiFi terwijl al de rest gewoon werkt)
Dan ligt dat aan de esim landcode van Airalo, tiktok baseert je locatie op basis van je simkaart landcode, niet op basis van GPS.
Je kunt het omzeilen door een lokale (niet geactiveerde) simkaart uit de USA ook actief te hebben in dual Sim, of gewoon je eigen Belgische simkaart, zet gewoon je roaming data af dan). Waarom tiktok dit doet is me niet duidelijk, bijvoorbeeld om gebruikers uit Hongkong te blokkeren. Of om je content vooral lokaal te pushen in het land waar je simkaart vandaan komt, maar ook dat is een andere discussie natuurlijk.

Airalo gaf via hun spoort de volgende uitleg na wat aandringen:
Thank you for your response.

Due to security settings from Eurolink eSIM, the service cannot be accessed while using data services. The reason for this is that our data services require a different method of routing. This difference in routing, along with security settings of the eSIM against VPN use (people using reroutes to pretend to be from another country), is what causes TikTok to not be accessible with the data service of this eSIM.

Alternatively, you may try to use VPN. A VPN will connect to a server in a different location. A different server may not be experiencing the same issues as the server local to you. However, this is not a guarantee.

Please let us know how we can further assist you.

Warm regards,
Airalo Support

Ik heb afgelopen weekend dan eens een test gedaan met TruPhone in Zwitserland en daar werkte alles wel, met en zonder een tweede Sim actief. Ik hoop dus komende zomer te kunnen bevestigen dat het met TruPhone ook in de VS gewoon werkt. Verschillende mensen die afgelopen paasvakantie in Amerika zijn geweest hadden problemen met tiktok wanneer hun eigen EU simkaart niet actief was en alleen Airalo actief stond.

In dat opzicht blijft de Proximus tariefstructuur dan toch de meest eenvoudige en probleemloze oplossing voor de occasionele reiziger op citytrip en anderzijds een esim met ruimere databundel voor de meesten hier die graag wat meer data willen voor minder geld.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Ik ben ook geregeld in de VS en gebruikte een GlocalMe (de U2, ondertussen al ruim 5 jaar oud). Is handig omdat hij een hele dag meegaat en zowel AT&T als T-Mobile gebruikt (voorkeur AT&T), want mijn ervaringen met het bereik daar zijn wel iets minder optimistisch. + er kan een eigen SIM in, hun tariefplannen zijn tegenwoordig niet meer supercompetitief, terwijl het in 2018 bv. wel nog gewoon het beste aanbod hadden. Dat is geen optie voor als je maar een weekje gaat, maar misschien handig voor wie dit ooit in de toekomst leest en in een gelijkaardige situatie zit.

Wat handig is voor tijdelijk en sporadisch gebruik, is de eSIM van ofwel Truphone (je kan de app eens downloaden en naar de tariefplannen kijken).
Ik gebruik het vaak als ik reis en vooral voor tariefplannen die in een grotere zone gelden, bv. als je via Zurich (niet-EU) ergens heen moet vliegen en je dus geen inbegrepen roaming van je thuisprovider hebt (zo'n bundels waren zijn bij GlocalMe niet interessant).
Niet 100% zeker, maar ik denk dat zij ook AT&T én T-Mobile gebruiken.
Afbeelding

Een andere optie is een eSIM (of gewone SIM) van T-Mobile. Je kan de app gewoon downloaden (in geval van iPhone moet je misschien wel de Amerikaanse App Store gebruiken) en alles daarop instellen. Je zal een adres nodig hebben, maar dat kan je gewoon verzinnen. Voordeel is dat je een volwaardig nummer hebt voor als je lokaal wil bellen, en het nummer ook nog een tijdje in België werkt (ik kon gewoon sms'en/mms'en in BE).
Dit heb ik de laatste keer in 2020 gebruikt en werkte prima. Je hebt dan wel maar 1 netwerk en als het netwerk verzadigd is of je op de rand van bereik hebben zit, is het zo, maar T-Mobile en Sprint zijn sindsdien samengevoegd, dus de ervaring kan helemaal anders zijn. Was toen ook wel duur, maar tariefplannen zijn daar sowieso niet echt voordelig.

... en ik lees nu pas dat dit geen echte courante vraag meer was, maar soit, bij dezen mijn ervaring voor wie ooit op dit topic duikt en opties vergelijkt wanneer ze naar de VS reizen! :-)
eve.sabbe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
Twitter: AllAboutEve
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 21 keer

Beste,
Ik sta in twijfel. Ofwel een e-sim online kopen of ter plaatse in USA een simkaart kopen. Maar in dat laatste geval is mijn (Europese) gsm dan wel geschikt? Dank voor jullie antwoord.
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben in december geweest en gewoon Airalo gebruikt. Geen gedoe en geen verlies van tijd, kan je al klaarzetten in België en dan gewoon bij aankomst activeren. iPhone 13 Belgisch model, meeste frequentiebanden van de USA worden ondersteund. Met iPhone 13 kan ik 2 esims tegelijkertijd actief hebben, dus bleef bereikbaar op Belgisch nummer. Ter plaatse belde ik met Skype op 4G/5G of whatsapp, werkte perfect.

Enige meerwaarde van USA simkaart is wanneer je een Amerikaans nummer zou willen hebben om gebeld te worden. (Maar met Skype kan je zo een nummer ook hebben).

Mocht je Airalo overwegen kan ik je mijn referral link doorsturen en heb je 3 usd korting.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Super handige tip!

Ik heb toevallig ook een iPhone13pro en de esim is niet in gebruik. Als je activeert is de kaart geldig voor een maand en stopt dat automatisch?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geldigheid hangt af van je keuze. Soms 7 dagen voor weinig Gb, soms 1 maand. Vervalt automatisch. Verbruik kan je meten via Airalo app. Indien niet genoeg kan je er altijd bijkopen. Normaal activeer ik die enkele dagen op voorhand in België om te zien of alles ok is (je hebt in België wel geen netwerk op die esim voor usa). Op vliegtuig deactiveer ik roaming van belgische sim en zet ik de Airalo kaart op primary data (zonder dat ik mobile data switching aanzet) met data roaming aan voor die esim. Op je iPhone 13 kan je 2 actieve esims tegelijkertijd hebben, en ik dacht 5 in totaal, maar je kan makkelijk verwijderen na gebruik.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik kan dit uit ervaring bevestigen. Zowel Airalo als TruPhone werken beide prima, ook qua setup.

Ook heel de uitleg gebeurt heel eenvoudig stap voor stap vanuit de app.

Wie nieuwsgierig is naar esim of dit gewoon thuis eens wilt testen kan bij TruPhone een gratis trial van 100 MB nemen en dus ervaren hoe het in z’n werk gaat.


Trouwens nog een andere tip: Het is verstandig om (net zoals bij schepen) ook in het vliegtuig op te passen met data roaming, tegenwoordig is er bij steeds meer maatschappen techniek aanwezig waarmee je aan boord dure Mobile data kunt gebruiken via roaming.
Ook heb ik het al meegemaakt dat er sporadisch toch eens verbinding gemaakte kan worden met de grond (Canada bijv.)
Des te verstandiger dus vliegtuigmodus zeker niet te vergeten. Eventueel de on board WiFi gebruiken voor gratis messaging.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”