Beste optie voor mobiel internet in Frankrijk

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
Ashren
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 maa 2018, 16:11
Bedankt: 1 keer

Hey iedereen,

Mijn verlof zit er weer aan te komen en dan vertrek ik voor een paar dagen naar Frankrijk.
Nu zat ik eigenlijk met een vraag: wat is het beste aanbod voor mobiel internet in Frankrijk? (liefst prepaid)
Ik heb iets gelezen over Free.fr maar dit is een abonnement en weet ik niet of ik hiervoor woonachtig moet zijn in Frankrijk.

Iemand ervaringen hier mee?

Ik lees het graag.

Alvast dank hiervoor.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik ben net terug van Frankrijk en heb zo een Free kaartje meegenomen naar daar. Allereerst : dit is een combinatie tussen abonnement en prepaid. Het werkt met een domiciliëring, maar je kan via de webinterface die uit zetten en dan vervalt het kaartje gewoon. Je moet een Frans adres hebben, maar als je deze registreert op het adres van een Franse Free shop (als je hem gaat afhalen) is er geen enkel probleem. Zo heb ik 3 Free SIM kaarten en alle 3 staan ze geregistreerd op de shop te Lille. Maar in héél Frankrijk staan er zogenaamde Bornes Interactives van Free. Je volgt de procedure en na het betalen van 29 euro (10 euro voor de SIM kaart + 19 euro voor eerste maand gebruik) komt de kant-en-klare SIM kaart er gewoon uit (zie http://mobile.free.fr/couverture/borne_interactive.html).

Anyway ik was er tevreden van : de SIM kaart zat in een Fritzbox, en had in drukke periodes iets van een 1 a 2Mbit op de camping. Eens dat het september was en de camping opmerkelijk minder druk was (en de omliggende campings) ging dat makkelijk tot 25Mbit.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”