Joyne België vanaf 1 augustus met groot Vlaams zenderaanbod

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

https://www.totaaltv.nl/nieuws/joyne-be ... deraanbod/


Misschien een goede zaak meer concurrentie??
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Alles wat erbij komt kan een duwtje geven, al blijft de schotel een marginaal verschijnsel en is de drukking hierdoor ook zo goed als onbestaande.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Mja satteliet, ik wacht gewoon op een Stievie in HD of beter en voor 10 euro / maand op alle devices in een huis, dus 4 streams bv. Dat zou goed zijn :-).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

En gij denkt dat een schotelbezitter ofwel een extra parabool tegen de gevel gaat hangen ofwel zijn bestaande opstelling gaat draaien zodanig dat hij Eutelsat op 9° kan ontvangen? En in het laatste geval zijn andere satellieten op 13, 19, 23 en/of 28 graden opgeven? Keep on dreaming zou ik zeggen. Ik heb ook ontvangst op 13, 19, 23 en 28 maar ik zie mij niet meteen een tweede parabool tegen de gevel te plakken. En ik denk dat zowat elke schotelbezitter dezelfde mening deelt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

IK heb een motor en kan alle satellieten ontvangen.

10 euro/m, idem als dvb-t hier.
Als er zenders bijzitten in HD, is dit aanbod beter dan dvb-t van tvv......
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...tja, we krijgen stilaan meer providers dan zenders MET lovenswaardige content :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Jack Daniels schreef:En gij denkt dat een schotelbezitter ofwel een extra parabool tegen de gevel gaat hangen ofwel zijn bestaande opstelling gaat draaien zodanig dat hij Eutelsat op 9° kan ontvangen? En in het laatste geval zijn andere satellieten op 13, 19, 23 en/of 28 graden opgeven? Keep on dreaming zou ik zeggen. Ik heb ook ontvangst op 13, 19, 23 en 28 maar ik zie mij niet meteen een tweede parabool tegen de gevel te plakken. En ik denk dat zowat elke schotelbezitter dezelfde mening deelt.
duo lnb tvvl op de 13 en probleem opgelost.
Wel nen diseq 8/1 nodig i.p.v 4/1 :beerchug:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kan mis zijn maar volgens mij zit er op een duo lnb 6 graden verschil. Als je de ene uitricht op 13 kijkt de andere op 7 graden. :eek:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 49 keer

Ik hoef maar een lnbke bij te steken en t'is in orde.
Heb er nu 7 steken en kunnen er nog wel stuk of 4 bij .
Dus ik zie het probleem niet zenne.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

90% van schotel kijkers hebben 1 of 2 lnb, 5% een triax rail met 4lnb, 3% een wavefrontier met 8 lnb en de resterende 2% een gemotoriseerde opstelling. Zoals ik schreef, de schotel kijker is niet meteen geneigd om zijn hele opstelling aan te gaan passen. Komt hier toch wel reactie van die te verwaarlozen minderheid zeker?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Heb inderdaad meer dan voldoende aan 19 en 28 graden oost middels 88cm Triax schotel. Haast nooit enig beeldverlies!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Opus schreef:Ik hoef maar een lnbke bij te steken en t'is in orde.
...
Dus ik zie het probleem niet zenne.
Jij ziet het probleem misschien niet in jouw situatie, maar je beseft toch dat je volledig in de minderheid bent met zo'n multirail-opstelling?

Als jouw satellietinstallatie gemakkelijk aan te passen is, is dat leuk en wie weet wel interessant om eens te testen, maar voor thuisgebruik vind ik Joyne, mede door zijn satellietpositie moeilijk aan te raden.

Als je tevreden bent met een zenderpakket van 20-30 zenders, zoals de meeste Vlamingen wellicht, kan je kiezen voor een single LNB op 9° Oost, maar als je zoals sommigen hier wilt pronken met de vele honderden FTA-zenders wordt het al een veel duurdere aangelegenheid.
Voor 100 euro kan je een twin 4-feed lnb hebben met 9°/13°/19,2°/23,5°. Dan heb je Astra 3B, waarvan het FTA-aanbod zeer mager is, maar mis je nog altijd Astra 2 met honderden Britse zenders, wat meestal veel interessanter is.

Een multirail-opstelling is voor het gros van de Vlamingen veel te duur en complex. Meestal koop je zoiets eerder als hobby.

En tenslotte, we zijn 2018. Er zijn zat mogelijkheden om digitale tv in de huiskamer te krijgen. Het toont veel moed van Joyne om het te proberen in Vlaanderen, maar ik denk niet dat dit een goudmijn kan worden. De digitale tv-markt is al zo goed als verzadigd en het blijft qua ontvangsttechnologie praktisch toch de grootste uitdaging. 15 jaar geleden was dit wellicht nog totaal anders, maar nu...
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Jack Daniels schreef:Ik kan mis zijn maar volgens mij zit er op een duo lnb 6 graden verschil. Als je de ene uitricht op 13 kijkt de andere op 7 graden. :eek:
Jack ,

Misschien eens lezen over welke duo lnb het gaat in mijn posting.
Diegene van u was indertijd 19,2 Oost en 13 Oost.
Waar ik over schrijf is 19,2 en 23,5 .
Ter info

Die 6 ° worden heden nog steeds verkocht in Brico en Franse aanverwante doe het zelf.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tenzij je een nieuwe of extra opstelling plaatst heb je dus alleen maar 9 en 13 graden. Voorbij de 13 ontvang je dus niks meer. Nota Bene de meest interessante sats of kanalen. BTW ik heb geen duo lnb. Ik heb vier losse lnb op een triax rail.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Echt concurrentieel zal Joyne niet zijn, ze hadden beter op de 19,2° (astra 1) gestaan, dan was voor de satellietkijker eenvoudiger over te stappen: kaartje van TVV eruit en dan dat van Joyne erin, gemakkelijker kan het niet. Maar zoals hier al geschreven: je satelliet herinrichten is niet iedereen meegegeven en dus overstappen is dan niet aan de orde. Jammer van Joyne, ze hebben een grote kans gemist. Hoewel Joyne meer gericht is op de vakantieganger in het zuiden hadden ze moeten bedenken dat een vakantieganger maar 14 dagen op vakantie gaat in de zomer of winter en ze het meer moeten hebben van de 'vaste' satellietkijker. En met een paar abonnees is het bedrijf ook niet rendabel.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Hopelijk gaan bij velen hun oogjes open.
Waarom weerom prijsverhoging Telenet.
Joyne met een schotel van 50 cm is nu voor veel meer mensen haalbaar.
Maar ja Telenet , Proximus de dieven bendes ten top.
Kan blijkbaar niemand missen , reclame reclame en maar slaafs volgen de grote meute.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat er ook mee te maken heeft (zoals bij mij) : ik heb overal in huis UTP liggen en op alle kamers + living heb ik eveneens coax liggen. Deze komen allen toe in een technische ruimte aan de voorkant van mijn huis. Ik kan prima een schotel tegen mijn gevel hangen (achterkant van huis zijn allemaal weilanden, en net daar zitten alle sats die ik nodig heb), maar wat moet ik dan doen met de coax? Op één of andere manier heel de coaxkabel van de schotel tot de tv uitbeitelen in mijn muren? Zie ik niet echt zitten...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

@krisken

Simpel in de technische ruimte zet je een DiSEqC switch of een multiswitch. Dan kan je buiten achteraan je schotel ophangen en verbinden met de switch in de tech ruimte. Nadien ga je voor elke kamer dat je schotel wil een aansluiting maken op die switch.

Dan moet je misschien niet boren kappen of dergelijke...

Hier ook zo'n opstelling 4 lnb koppen (4 sats) die verbonden zijn met een multiswitch 17/8 en zo kan ik 8 ontvangers sturen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Of de TV verzetten :)
ff serieus nu, er bestaan ook systemen om draadloos een hdmi signaal over te brengen zoals die van Marmitek bijvoorbeeld. Zelf geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

En hoe kom ik dan met de kabel van de schotel tot aan de technische ruimte? Lees : van de ene kant van het huis tot aan de andere kant?
Hmm geen voorstander eerlijk gezegd van draadloze hdmi. Voor zover dit een oplossing is, want je moet toch nog steeds de decoder bij je tv zetten zodat je de kanalen kan kiezen?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik denk dat ze ook systemen hebben om coax signalen over te brengen, maar ik ben niet zeker.
Mijn Vu+ staat in een kast. Zappen doe ik via de tablet. Voorwaarde is wel dat je decoder aan je netwerk gekoppeld moet zijn.

Maar ik begrijp heel goed dat mensen niet direct heel hun infrastructuur willen uitbreken of veranderen. Joyne ziet er aantrekkelijk uit, maar ook voor mij zal het een investering zijn. Ik heb momenteel een visosat op de drie astra's. Dat wordt dus een andere rail, als die combinatie al bestaat voor de bigsat) een bijkomende quad LNB (meerdere ontvangers). Mijn switchen zouden wel voldoen nog.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

@krisken kan je niet langs buiten om via de grond (sleuven graven dus )dus rond je huis geraken?? Als je meerdere sat's wil ontvangen zit je met meerdere kabels naar je switch.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is exact de problematiek die ik wil aanhalen : coax en utp zijn meestal reeds vrij standaard in huis. Zowel voor Telenet als voor Proximus zijn er installateurs die zorgen voor een goede oplossing om de kabel binnen te brengen in je huis (voor zover die er nog niet ligt). Als er moet gegraven worden komen ze zelf af met ploegen om dit te fixen. Boringen idem dito. Maar bij satelliet mag je alles zelf regelen. Dus dat mensen coax (Telenet/Orange) of vdsl (Proximus, Scarlet, ...) kiezen lijkt me niet zo verwonderlijk?

Ik woon in een rijhuis, dus even rond het huis graven gaat moeilijk. Wat ik wel kan doen is de schotel bevestigen aan mijn achtermuur, de kabels naar boven laten lopen (bvb achter mijn regenpijp), onder het dak door gaan, langs de zolder gaan met die kabels, aan de voorzijde uit komen, langs de regenpijp daar terug naar beneden gaan, een gat maken in de muur en zo de technische ruimte binnen gaan. Dus dat is een goeie 25m coax welke ik ga nodig hebben per satelliet.

Ook qua gebruiksgemak weet ik niet of satelliet zo een goeie optie is. Onderschat WAF niet! Vriendin hier heeft zelf bij haar ouders altijd Telenet tv gehad, maar kan inmiddels ook werken met Proximus, Scarlet, Orange en zelfs het oude Bhaalu. Maar als een zender vandaag verspringt van sat x naar sat y dan ga ik het mogen horen als ze die niet kan bekijken wanneer zij het wilt!

De prijzen van Joyne zijn momenteel nog niet gekend, maar als ik vergelijk met het goedkoopste tv abonnement van TV Vlaanderen dan komt dit uit op 15 euro per maand. Een pack met internet en bellen inbegrepen kost net geen 50 euro. Dan is Scarlet en Orange alvast goedkoper! Een whop van Telenet kost je 55 euro, ofwel 7 euro meer dan het TVV alternatief. Wil je een Whoppa ("onbeperkt" dataverkeer) dan betaal je 65 euro per maand. En bij Proximus heb je een Familus voor 75 euro per maand.

Je zou dus kunnen zeggen dat TVV bij de goedkopere aanbieders zit. Maar je moet dan ook alles zelf aankopen, monteren en installeren. En hopen dat er niks plots kapot gaat.

Als je met bovenstaande kan leven is satelliet tv een zeer goede optie. Maar als je set and forget wilt (remember ... WAF, en niet iedereen is een techneut zoals wij) dan is de concurrentie een pak betere keus...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Heel goede redenering, lijkt mij. Voor iemand die biezonder veel waarde hecht aan engelse, franse, duitse, e.a. FTA zenders is satelliet een must. Zoniet, dan is het (TVV althans) '' a pain in the..........'' :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Volledig mee akkoord, voor sommige mensen is er geen alternatief en moet je overschakelen naar satelliet. Ikzelf noch mijn vriendin zijn echte tv kijkers. In de winterse dagen (vroeg donker etc) wel wat meer dan tijdens de zomerse dagen, maar dan nog : als we iets bekijken op tv is het meestal iets dat we opgenomen hebben. En dan nog is het in 90% van de gevallen iets op NatGeo, Discovery en soortgelijke zenders. Die 10% zijn voor mij dan meer "programma's die te maken hebben met de job" :D Denk aan de noodcentrale, helden van hier, spoed 24/7, ... Ideaal tijdens de wintermaanden :-)
Laatst gewijzigd door krisken 15 jun 2018, 13:33, in totaal 1 gewijzigd.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Volledig mee akkoord, voor sommige mensen is er geen alternatief en moet je overschakelen naar satelliet.
Bwa, in een land dat voor 98% of meer bekabeld is, moet je al in het spreekwoordelijke hol van Pluto wonen om geen alternatief te hebben.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

krisken schreef:En hoe kom ik dan met de kabel van de schotel tot aan de technische ruimte? Lees : van de ene kant van het huis tot aan de andere kant?
Hmm geen voorstander eerlijk gezegd van draadloze hdmi. Voor zover dit een oplossing is, want je moet toch nog steeds de decoder bij je tv zetten zodat je de kanalen kan kiezen?
Uwe telenet kabel (coax) is bruikbaar mits de de kleinere sat koppeling.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

@Jack Daniels : 98%? Waar haal je dat cijfer uit? Anyway : ik ken wel een paar situaties waar een satelliet of dvb-t is gezet omdat er geen alternatief is. Denk aan studenten die persé een tv op hun kamer willen : Telenet kan geen 8 tv's leveren in één huishouden. Proximus al helemaal niet. Denk aan mensen die tv willen zien in een achterkamertje of in een garage/werkruimte, ... Er zijn eveneens nog veel bedrijfszones waar Telenet niet aanwezig is (oa in Lokeren) en VDSL gaat, maar niet tegen de volle snelheden zoals wij die kennen (max 16Mbps, net genoeg voor alle computers aldaar). OK, het is een zeldzaam iets, maar het bestaat absoluut.

@fendtje : dat weet ik, maar dan nog moet ik de hele toer van mijn huis doen tot aan de technische ruimte. En net dat zie ik niet zitten...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

In plaats van over de bereikbaarheid te praten, zouden we misschien over de betaalbaarheid kunnen praten. Het zou voor mij een investering vragen om op de 9B oost te gaan, maar het is het overwegen waard.
Wij staan nu op het punt om (na TVV) eindelijk ook TN buiten te zwieren. Als joyne met een pakket Vlaamse basiszenders afkomt, ga ik het overwegen. Niet voor mezelf want ik kijk nog amper lineair TV, maar voor mijn gezin. Vraag is alleen hoe ik die verrekte Ci+ module weeral in mijn linuxdoos kan laten werken...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:@Jack Daniels : 98%? Waar haal je dat cijfer uit?
Kijk maar eens naar deze kaart en lees vooral de tekst onder de kaart:
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telef ... andtoegang
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

petrol242 schreef:In plaats van over de bereikbaarheid te praten, zouden we misschien over de betaalbaarheid kunnen praten. Het zou voor mij een investering vragen om op de 9B oost te gaan, maar het is het overwegen waard.
Wij staan nu op het punt om (na TVV) eindelijk ook TN buiten te zwieren. Als joyne met een pakket Vlaamse basiszenders afkomt, ga ik het overwegen. Niet voor mezelf want ik kijk nog amper lineair TV, maar voor mijn gezin. Vraag is alleen hoe ik die verrekte Ci+ module weeral in mijn linuxdoos kan laten werken...
Als in uwe linuxbox een ci slot aanwezig is , waarom zou het dan niet werken ?
Een ci slot dient alleen maar om een cam te kunnen plaatsen.
Hier al aangehaald op forum in een sab triple werken zowel ci bvb tvvl als ci+ bvb telenet en in een linux box zou het niet werken ?????
Normaal alleen maar ci activeren in een van de menu's dus van neen op ja plaatsen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ondanks de vroegere beweringen van Joyne (ze hebben hun site ondertussen aangepast rara) en TotaalTV, werkt de Ci module van Joyne niet vlot op alle satontvanger, met name de enigma's. Het is niet omdat de doos de module herkent dat ze ook vlekkeloos werkt.

Op sat4all wordt nochtans beweerd dat ze wel vlot zou werken op verschillende dozen, maar als je dan kijkt wie de "commentaar" is/geeft :roll: , zijn dat medeoprichters van Joyne...

Ik wil er geen welles/nietes spel van maken want dat gebeurt al genoeg op de satfora, lees het er maar op na. Maar veel gebruikers met enigmadozen hebben ze op verschillende images niet of niet vlot werkend gekregen.

Ik zou dus heel voorzichtig zijn met name naar de Ci module en best eerst eens navragen of je bestaande ontvanger er mee overweg kan, of je zit met nog bijkomende kosten.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

stefke schreef:@krisken
Simpel in de technische ruimte zet je een DiSEqC switch of een multiswitch.
Ja, en nu met de FBC tuners? :eek:
met 1 kabel kan je 8 transponders opnemen.

Mijn Enigma 2 ontvanger ondersteunt Unicable 2. Is nog niet zo eenduidig hoe dit allemaal werkt. En vooral. Geen zotte kosten gaan doen.
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Als ze dan net als Joyne NL voor die prijs ook iptv gaan starten hebben ze mij als klant.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en hopelijk ALLE Vlaamse zenders in Full HD (niet zoals TVV). Orange en Telenet/Proximus geen probleem.

pfff....5 sats lukt niet met FBC, maar 4 sats..kost handenvol geld...Dus wss. eens proberen met een disecq en mijn BIG Bisat en Joyne
http://www.emp-centauri.cz/index.php?la ... view&id=82

Update:
Joyne begint binnenkort met testuitzending derde transponder
https://www.totaaltv.nl/nieuws/joyne-be ... ansponder/

Vlaams abonnement Joyne medio augustus verkrijgbaar
https://www.totaaltv.nl/nieuws/vlaams-a ... krijgbaar/
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”