(Goedkoop) starten met TV Vlaanderen

Alles over TV en Internet via satelliet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:boulder schrijft: dan wordt het wel wat saai...

daarom nemen wij Netflix erbij. Voorlopig nog keuze genoeg, en zonder reklame perikelen :-D
Ik vind dat toch vreemd, het ene (gewone TV) moet gratis, en dan ga je het toch direct weer uitgeven aan Netflix.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:boulder schrijft: dan wordt het wel wat saai...

daarom nemen wij Netflix erbij. Voorlopig nog keuze genoeg, en zonder reklame perikelen :-D
Ik vind dat toch vreemd, het ene (gewone TV) moet gratis, en dan ga je het toch direct weer uitgeven aan Netflix.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

dubbele post boulder.

Da's al jaren hetzelfde liedje van wied. Proximus start + FTA TV, beter en goedkoper dan alles ander op de markt. :lol:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satsurfer schreef:dubbele post boulder.
Ik dacht dat dat niet meer mogelijk was?
Lijkt mij een systeemfout te zijn, ik denk niet dat ik het echt 2 keer gepost heb.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@boulder

onze nationale zenders worden betaald met belastingsgeld en zijn dus niet gratis. Bovendien vind ik dat het gros van onze (betalende) vlaamse zenders waardeloze content biedt. Mijn keuze voor Netflix is heel logisch, lijkt mij...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wied dat vind ik ook maar toch kijk ik nog TV. Ja je kan Stievie premium nemen maar dat lost het probleem niet op.

ik kijk graag naar NAT GEO en discovery channel.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@boonpwnz

BE: FTA met DVB-T en VRTNU
NL: FTA met NPO ''uitzendinggemist'' en BVN op satelliet (astra 1)
DE: FTA via astra 1
UK: FTA via astra 2
FR: fransen blazen warm en koud tegelijk of, maw, zij klagen dat hun taal geen prioriteit meer krijgt maar tegelijkertijd blokkeren zij alle internet verkeer naar hun zender-sites vanuit het buitenland. Ik neem dus graag genoegen met Arte HD (franstalig), en denk er niet aan om een beweegbare schotel te plaatsen...

wij kijken hier nog wel degelijk lineair ook :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wied,

Dan ben je zoals ik alleen heb ik tv via gewone verbinding en niet satteliet.

Ik zie graag netflix als er eens niets op tv verschijnt.
Dus ik zie het meer als een aanvulling op dan een vervanging.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:@boulder

onze nationale zenders worden betaald met belastingsgeld en zijn dus niet gratis. Bovendien vind ik dat het gros van onze (betalende) vlaamse zenders waardeloze content biedt. Mijn keuze voor Netflix is heel logisch, lijkt mij...
Ja, ik weet ook wel dat het niet écht gratis is, laat ons zeggen: je hebt er al voor betaald, of je het wilt of niet, want het zit in je belastingen.
Maar Netflix vind ik toch ook zeer eenzijdig, bijna altijd series, ik vind dat geen vervanging voor gewone TV, een aanvulling misschien, maar ik ben niet zo aan al die series.

Maar nog eens in het algemeen (niet alleen op wied) : zelfs al kan je via Stievie Free dit, en via Uitzending Gemist dat, en via internet dan weer iets anders gratis hebben, het lijkt mij toch allemaal niet zo aangenaam om dat allemaal via al die verschillende gebruiksinterfaces te benutten.
En YouTube bevat zeker veel, maar om nu heel de tijd op zoek te gaan naar om het even wat, daar heb ik geen zin in.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@boulder

Integendeel, gebruiksgemak is misschien juist het grootste voordeel hier. Mijn sony bravia heeft tuners voor DVB-T2/S2, alsook embedded app's voor netflix, etc. Alles gebeurt hier dus met 1 en dezelfde afstandsbediening. Lineaire leemtes worden opgevuld met netflix, want iedereen hier thuis heeft een hekel aan vooraf/achteraf opnemen van programma's e.d. En waar ik ook maar iets wil in mekaar knutselen, ik hoef nergens rekening te houden met coderingen, verplichte hardware noch CI+ toestanden :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

nickz schreef:Vreemd, een 6° monoblock dient normaal gezien voor de ontvangst van Hotbird en Astra 19,2°O. Voor Astra 19,2°O en Astra 23,5°O zijn er 4,3° monoblocks. Je kan in ieder geval wel proberen of je er een goed signaal mee kan krijgen op beide satellieten.
Werkt dus niet. Ik ontvang er telkens slechts één satelliet mee... Maar schotel is ook maar een 60cm, terwijl deze lnb voor 80cm en 6° verschil is. Er is dus eigenlijk niets juist aan mijn opstelling :-( Pakketje materiaal zal niet helemaal juist ineen gezeten hebben. Maar we leren bij :-)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@woutervh

volgens openingpost beschik je toch over 2 schotels van 80cm! Als je deze primair perfect richt op astra 3 (23 oost) dan is de kans erg groot dat je astra 2 (28 oost) ook ontvangt. Door sterk ''gericht'' stralen van hun bundel komt het signaal van deze engelse zenders hier harder binnen nu dan ooit tevoren :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, maar mijn openingspost was verkeerd. Schotels zijn 60cm. Ik had ze niet gemeten en ging er verkeerdelijk van uit dat deze 80cm waren aangezien de lnb 80cm vermeldde.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

In elk geval ben je goed/moedig bezig! Succes verder :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”