TV Vlaanderen: wel of niet?

Alles over TV en Internet via satelliet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

9livesuni schreef:
fendtje schreef:Vraag is : wat heeft de TV Vlaanderen klant als voordeel gekregen?
De vraag kwam niet van Fentje, maar van mij.
9livesuni schreef:Kiezen voor sat is voor zover ik weet altijd al een hobby geweest waar je best wat tijd en centen tegenaan smijt.
one time install en voor de rest niet meer naar omzien is daar nooit het credo geweest.
Kijken via sat is gewoon een leuke bezigheid en dat mag je best als voordeel beschouwen.
Als je enkel mensen gaat aantrekken die satelliet als een hobby zien, ga je rap je handeltje mogen sluiten.
En als met al die kosten je uiteindelijk dezelfde beperkingen overhoudt als bij kabel (opnames die vastzitten op een decoder waar je geen toegang toe hebt), dan zullen er nog minder liefhebbers overblijven.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Ik lig persoonlijk minder wakker van het succes van een of ander bedrijf. Ik kies voor een bepaalde content en kijk dan waar het voorhanden is. Zo heeft sat voor mij persoonlijk het onderspit moeten delven tegen ott. Afscheid nemen van een techniek of aanbieder kan soms zwaar vallen maar eenmaal verwend door het nieuw lief is de oude vlug vergeten ( op naar de volgende :wink: )
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boulder schreef:
9livesuni schreef:
fendtje schreef:Vraag is : wat heeft de TV Vlaanderen klant als voordeel gekregen?
De vraag kwam niet van Fentje, maar van mij.
Iemand zal hem eens duidelijk moeten maken hoe correct te quoten :-D
9livesuni schreef:Kiezen voor sat is voor zover ik weet altijd al een hobby geweest waar je best wat tijd en centen tegenaan smijt.
one time install en voor de rest niet meer naar omzien is daar nooit het credo geweest.
Kijken via sat is gewoon een leuke bezigheid en dat mag je best als voordeel beschouwen.
Zo was en is het het bij mij nog altijd. Daar heb ik TVV niet (meer) voor nodig. Er is genoeg leuks te vinden in het FTA aanbod.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Ik heb reeds 25 jaar satelliet tv en dit waren de kosten:

50 euro voor schotelantenne en 20 euro voor ontvangstkop.
99 euro voor eenmalige Smartcard/commom interface+ voor rechtstreeks in tv
Bij Tv Vlaanderen betaal ik 174 euro abonnementsgeld per jaar voor "Basic Light"
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Meneer de satelliet spammer... dat was een bericht van juni 2017 :roll:
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Ik lees niet alles :beerchug:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Misschien toch maar ns mee beginnen ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jens
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 dec 2008, 22:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Al 2 maand tevreden met:
-Easy Internet @Home van Orange
-BE JOYNE
Samen € 30 /maand
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satellitetv schreef:Ik heb reeds 25 jaar satelliet tv en dit waren de kosten:

50 euro voor schotelantenne en 20 euro voor ontvangstkop.
99 euro voor eenmalige Smartcard/commom interface+ voor rechtstreeks in tv
Bij Tv Vlaanderen betaal ik 174 euro abonnementsgeld per jaar voor "Basic Light"
Da's wel straf, zeg.
25 jaar geleden, dat was dus 1993, toen zonden ze nog analoog uit en was het beeldformaat nog 4:3 in plaats van 16:9, van een Astra satelliet op 23.5°E (waar TV Vlaanderen zit) was nog geen sprake.
TV's met ingebouwde CI module, laat staan CI+ waren er niet in die periode.

En toch zou je al die tijd kunnen kijken hebben, zonder geld uitgegeven te hebben voor een analoge ontvanger, later een SD ontvanger, en later een HD ontvanger, zonder een nieuwe ontvangstkop te kopen, en kijk je nu zelfs HD op die beeldbuisTV van 1993, die nu al 25 jaar oud is, maar nog altijd meegaat, en die TV had toen ook al een CI slot en ingebouwde digitale satelliettuners, zeker, met DVB-S2 natuurlijk, hoewel die standaard maar in de jaren 2000 ontwikkeld werd?

Men zegt dat een goede verkoper wel eens een leugentje mag opdissen.
Zo te zien ben jij wel een heel goede verkoper...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Ik kijk al sedert 1994 satelliet tv en sedert 2006 ook via Tv Vlaanderen...geen moment spijt van: ik betaal amper 178 euro PER JAAR!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satellitetv schreef:Ik kijk al sedert 1994 satelliet tv en sedert 2006 ook via Tv Vlaanderen...geen moment spijt van: ik betaal amper 178 euro PER JAAR!
Wij onderbreken deze reclameboodschap voor een reality-check:

Satelliet TV heeft het steeds moeilijker, dat zeg ik niet alleen ook satellitemagazine.com, dat heel dicht aanleunt bij CanalDigitaal en TV Vlaanderen, schrijft dat.
In een van hun laatste artikels schrijven ze letterlijk :
satellitemagazine.com schreef:Een tv-aanbieder die alleen via satelliet diensten aanbiedt, is – zelfs op korte termijn – niet levensvatbaar meer.
.

Ze doen dit naar aanleiding van het feit dat zowel in Nederland (Canal Digitaal) als in Vlaanderen (TV Vlaanderen) steeds meer ingezet wordt op een hybride aanbod, dat dus een (groot) deel van de zenders (ook/alleen nog maar) via streaming via het internet beschikbaar is.
Dat geeft toch wel te denken over de toekomst van satellietTV.

bron: https://www.satellitemagazine.com/artik ... s-hybride/
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

boulder schreef: Ze doen dit naar aanleiding van het feit dat zowel in Nederland (Canal Digitaal) als in Vlaanderen (TV Vlaanderen) steeds meer ingezet wordt op een hybride aanbod, dat dus een (groot) deel van de zenders (ook/alleen nog maar) via streaming via het internet beschikbaar is.

Dat geeft toch wel te denken over de toekomst van satellietTV.

bron: https://www.satellitemagazine.com/artik ... s-hybride/
Je mag / moet / zou best (schrappen wat past) satelliet tv niet gelijkstellen met je abonneren op TV Vlaanderen.

Er bestaat ook satelliet tv zonder tv vlaanderen. Bovendien is Vlaanderen maar een kleine druppel op de wereldkaart en zijn er enorm veel landen waar satelliet tv wel belangrijk is. Duitsland bijvoorbeeld, waar het pakket gratis zenders dan ook enorm is.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

phil48 schreef:Je mag / moet / zou best (schrappen wat past) satelliet tv niet gelijkstellen met je abonneren op TV Vlaanderen.

Er bestaat ook satelliet tv zonder tv vlaanderen. Bovendien is Vlaanderen maar een kleine druppel op de wereldkaart en zijn er enorm veel landen waar satelliet tv wel belangrijk is. Duitsland bijvoorbeeld, waar het pakket gratis zenders dan ook enorm is.
Klopt, satelliet is veel meer dan TV Vlaanderen, maar toch denk ik dat satelliet op de terugweg is.
Ik heb zelf Telenet en satelliet (geen TVV), toch gebruik ik de satellietoptie enkel voor zenders waarvan ik weet dat heel weinig mensen daarop zitten te wachten, en de zenders die ik liefst zou willen hebben, die kan ik waarschijnlijk al via IPTV legaal krijgen.
Het klopt dat in Duitsland satelliet nog heel sterk staat, maar als het over hier gaat, dan zie ik toch weinig animo bij kijkers om over te schakelen, ik hoor wel regelmatig mensen zeggen dat ze 'overschakelen' op Netflix, maar ik hoor niemand die zegt dat hij een schotel gaat installeren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

tv vlaanderen is niet meer wat het geweest is, steeds opslaan; is nu al bijna 15 euro per maand en weinig voor in de plaats krijgen. ja het 'gratis' beperkt online live tv streamen zeker.

en ik kan het weten, ik heb:

vu+duo2 met quad tuner
Visiosat BIG-BISAT
4 koppen elks op astra 1,2,3 en hotbird
16 to 8 switch

voordeel aan mijn setup is engelse en andere free to air zenders (heb ik tvv niet voor nodig), de bediening is beter en de opnames kan ik kopieren
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Ik betaal bij Tv Vlaanderen 178 euro PER JAAR. Als ik bij Telenet zou zijn zou dit minimaal 324 euro zijn , enkel en alleen maar voor TV... als ik dan kijk dat Telenet amper zo'n 50 zenders heeft, meestal openbare staatszenders dan haak ik af! Voor mij is Tv kijken nog altijd een kijk op de wereld zonder grenzen! Dus satelliet tv met honderden zenders en later ook IPTV. Telenet wil iedereen maar "aan de kabel" houden, terwijl er veel goedkopere alternatieven zijn!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satellitetv schreef:Ik betaal bij Tv Vlaanderen 178 euro PER JAAR. Als ik bij Telenet zou zijn zou dit minimaal 324 euro zijn , enkel en alleen maar voor TV... als ik dan kijk dat Telenet amper zo'n 50 zenders heeft, meestal openbare staatszenders dan haak ik af! Voor mij is Tv kijken nog altijd een kijk op de wereld zonder grenzen! Dus satelliet tv met honderden zenders en later ook IPTV. Telenet wil iedereen maar "aan de kabel" houden, terwijl er veel goedkopere alternatieven zijn!
En welke zenders kijk je dan hele dagen?
Nippon TV (uit Japan) ?
Het is raar dat je "honderden" zenders bekijkt, maar precies niet in staat bent er een paar op te noemen.
Ook die prijs van Telenet is doelbewust verkeerd, want zou 27€/maand zijn.
Ik betaal 17.90€/maand, bijna 10€ minder dan jij uit je duim zuigt.
Voor de rest lees ik van jou alleen holle verkoopsslogans.
Lijkt wel een verkoops 'bot'.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Ik kijk vooral naar Duitse Zenders: RTL RTL2 VOX PRO SIEBEN VIVA MTVGERMANY DISNEY GERMANY SKY GERMANY (ABO) ARD ZDF WDR KABEL1 ORF1 ORF2 ……… en gratis +400 internationale zenders via satelliet.

Op de website van Telenet staat duidelijk: Digitale Tv vanaf 27.10 euro per maand. LINK: https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/telenet-tv/ en je kan de kabel onmogelijk vergelijken met satellliet: veel beter beeldkwailiteit via satelliet dan via de kabel die op honderden plaatsen overgegraven werd en terug aan mekaar gezet....
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

sky germany abonnement, hoe kan je dat legaal hier afsluiten en tegen welke prijs dan wel?

destijds was het allemaal illegaal te bekijken via cccam en oscam maar dat is voor het grootste deel verleden tijd, sommige illegale iptv aanbieders hebben ze nog, maar vallen uiteraard om de haverklap uit...

en de rest zijn allemaal de Duitse open zenders die je opnoemt, maar wie kijkt daar naar....ik heb ze ook allemaal, maar interesseert me geen moer...
ik kijk naar VTM, VIER,VRT, Vitaya en de discoverys....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

satellitetv schreef:Op de website van Telenet staat duidelijk: Digitale Tv vanaf 27.10 euro per maand.
Wel appelen met appelen vergelijken... in de prijs van 27.10 euro zit wel de huur van een decoder (en die kan je heus niet vergelijken met de set van TVV).
satellitetv schreef:je kan de kabel onmogelijk vergelijken met satellliet: veel beter beeldkwailiteit via satelliet dan via de kabel die op honderden plaatsen overgegraven werd en terug aan mekaar gezet....
Die stelling gaat enkel op voor zenders die hun eigen signaal op sat hebben en het niet coderen... de anderen (zoals gans het Vlaamse aanbod) is gewoon afhankelijk van spelers zoals TVV en Joyne welke een tekort hebben aan bandbreedte en dan ook slechtere kwaliteit leveren dan de kabel.

Trouwens met een digitaal signaal maakt het niet uit als die coax 37 keer aan elkaar is gezet.
laroyj schreef:sky germany abonnement, hoe kan je dat legaal hier afsluiten en tegen welke prijs dan wel?
Dergelijke dingen vergeet hij altijd doelbewust... trouwens de gemiddelde Vlaming heeft er totaal geen interesse in !

Het is als bondjassen verkopen in het midden van de zomer... ze zullen je allemaal dwaas bekijken.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

satellitetv schreef:Op de website van Telenet staat duidelijk: Digitale Tv vanaf 27.10 euro per maand. LINK: https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/telenet-tv/ en je kan de kabel onmogelijk vergelijken met satellliet: veel beter beeldkwailiteit via satelliet dan via de kabel die op honderden plaatsen overgegraven werd en terug aan mekaar gezet....
Dan heb ik ook een link voor jou: https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/ of https://www2.telenet.be/nl/nieuweprijzen/
Hier staat zwart op wit dat kabeltelevisie €17,90 per maand kost. De huur van een digicorder is niet verplicht.
De door jou steeds vernoemde "amper 50 zenders" zijn in de praktijk meer dan 85 tv-zenders en tientallen radiozenders.
Als je nog een linkje nodig hebt hier de actuele zenderlijst, waarbij je ook meteen kan zien dat ruim de helft van het basispakket in HD is, terwijl het aantal Vlaamse HD zenders bij TV Vlaanderen al 5 jaar blijft hangen bij 5 stuks.
Ook bevat het Basic Light-pakket van TVV een hoop minder zenders én je moet in het achterhoofd houden dat verschillende zenders waarmee geadverteerd wordt weinig relevant zijn (7 Nederlandse regionale zenders zijn er vermeld), of ze zijn IPTV-only, of ze zijn alleen te ontvangen met een bepaalde module (Insight TV), maar het belangrijkste is dat ze vaak slechts in SD beschikbaar zijn.

Dat jij satelliet-tv in jouw situatie interessanter vindt, daar kan ik perfect mee leven, maar je hoeft daarvoor niet steeds foute info te verspreiden. Check de kijkcijfers en marktaandelen maar eens van de beschikbare zenders in Vlaanderen, je zal zien dat die 'schamele 50 (of 85) zenders' zeker volstaan voor 99% van de bevolking.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Schamele 50 zenders? Voor 99% van de kijkers volstaat een handjevol zenders :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satellitetv schreef:Ik kijk vooral naar Duitse Zenders: RTL RTL2 VOX PRO SIEBEN VIVA MTVGERMANY DISNEY GERMANY SKY GERMANY (ABO) ARD ZDF WDR KABEL1 ORF1 ORF2 ………
Wow, daar ligt de Vlaming wakker van.
Lijstjes opnoemen is niet moeilijk, maar dan stel ik mij de vraag : noem zo eens een paar programma's die jij bekijkt op die zenders.
Zoals gezegd, ik heb ook een schotelantenne, als ik op 5 jaar tijd 2 keer naar Duitse zenders zap zal het veel zijn.
Niet dat het daarom slechte TV is, maar er zijn al zoveel andere zenders.
Vroeger keek ik wel eens BBC Four HD (Britse TV), maar dat is tegenwoordig niet veel soeps meer, veel herhalingen...
satellitetv schreef:Op de website van Telenet staat duidelijk: Digitale Tv vanaf 27.10 euro per maand. LINK: https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/telenet-tv/
Zoals altijd verspreid je desinformatie.
Voor 17.90€/maand kun je wel degelijk digitale TV hebben, met 85+ zenders, waarvan de meesten in superieure HD kwaliteit.
En zoals altijd word je gecorrigeerd, en de volgende keer vertel je weer dezelfde foutieve informatie.


PS : weer slecht nieuws uit Duitsland vandaag.
Sky Duitsland én Sky UK gaan een aantal transponders en zenders afstoten.
Dat zijn dan de satellietlanden bij uitstek...

https://www.totaaltv.nl/nieuws/sky-digi ... elliet-tv/
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

In alle landen verliest lineaire TV terrein. In de grote landen gaan de satelliet-providers hieronder lijden, in kleine landjes vooral de kabel-en koperdraadboeren...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:In alle landen verliest lineaire TV terrein. In de grote landen gaan de satelliet-providers hieronder lijden, in kleine landjes vooral de kabel-en koperdraadboeren...
Klopt, maar ook hier is satelliet in het nadeel.
Als een Telenet of Proximus gebruiker niet rechtstreeks kijkt, kijkt hij nog altijd via het netwerk van Telenet of Proximus.
Bij satelliet gaat dat niet, de bandbreedte op satelliet is veel te duur om elke gebruiker naar om het even wat on-demand te laten kijken.
Vandaar dat je ziet dat TV Vlaanderen gebruikers die willen streamen via het internet kijken, een internet dat dan niet via satelliet komt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Het is weliswaar een hybride vorm, maar de toekomst zal uitwijzen of dit ook nadelig zal blijken te zijn!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:Het is weliswaar een hybride vorm, maar de toekomst zal uitwijzen of dit ook nadelig zal blijken te zijn!
Maar je zit dus eigenlijk niet alleen op satelliet maar ook op een andere technologie (kabel, xDSL), en dus bij een andere leverancier...
Dan is de verleiding natuurlijk groot om daar ineens een pack of shake te nemen, en TV Vlaanderen weer op te zeggen, want TV via TV Vlaanderen, en dan weer internet via een ander is nogal duur.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

en tv vlaanderen is toch zelf ook reseller van internet, was het niet van edpnet....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Pack en shakes zijn begrippen voor oldtimers. De nieuwe meute (cordcutters) weet goed wat ze wil en betaalt ook enkel voor wat zij wil :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:Pack en shakes zijn begrippen voor oldtimers. De nieuwe meute (cordcutters) weet goed wat ze wil en betaalt ook enkel voor wat zij wil :-D
Een cordcutter neemt alleen nog internet.
Die komt dus niet meer langs bij TV Vlaanderen, maar wel bij Telenet, Proximus, EDPnet, ...
Opnieuw een nadeel voor satelliet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Natuurlijk is dat een nadeel voor TVV, in ons landje althans. In andere (grote) landen blijft er genoeg toekomst voor satelliet. Telecomland is snel aan het evolueren zodat iedereen zich wel moet aanpassen om te overleven. En dat geldt ook voor kabel en koperdraad...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:Natuurlijk is dat een nadeel voor TVV, in ons landje althans. In andere (grote) landen blijft er genoeg toekomst voor satelliet. Telecomland is snel aan het evolueren zodat iedereen zich wel moet aanpassen om te overleven. En dat geldt ook voor kabel en koperdraad...
De melding dat ook in Duitsland en in het VK bepaalde zenders worden geschrapt, en niet worden vervangen (want er worden transponders vrijgemaakt) is toch geen goed teken?
Als er nu 2 landen in Europa zijn waar sateliet nog sterk stond, waren het die 2.
En ja, andere providers moeten zich ook heruitvinden, maar een Telenet, een Proximus, die hebben hun eigen vast netwerk, een TV Vlaanderen heeft dat niet.
Iemand die aan cordcutting doet bij Telenet (TV), kan gewoon bij Telenet blijven (voor internet).
Iemand die TV Vlaanderen opzegt, die is gewoon weg, en zit bij een andere telecomprovider.
Dat lijkt mij toch wel een groot verschil.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

boulder schreef: De melding dat ook in Duitsland en in het VK bepaalde zenders worden geschrapt, en niet worden vervangen (want er worden transponders vrijgemaakt) is toch geen goed teken?
Je moet er wel bij zeggen dat het in Engeland gaat om nichezenders (zijn zenders die zich richten op één specifieke interessesfeer) en dat het in Duitsland ook en vooral gaat om SD-zenders (dus zenders waar er of nog een HD-versie van wordt uitgezonden of weinig naar wordt gekeken, net vanwege de mindere dus SD kwaliteit van het beeld).

Nu moet ik zeggen dat wat de Britse zenders betreft de beeldkwaliteit vaak veel beter is dan bij onze kabelzenders.

TV Vlaanderen hinkt uiteraard achterop, maar dat weet intussen iedereen op dit forum. :wink:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Het telecom-probleem is veeleer een content-probleem. Gebruikers willen geen lineaire dwang meer en maken hun eigen keuzes. In ons landje zijn TN en PX als goede monopolisten nog een tijd in staat om dit proces af te remmen. En TVV heeft dan ook niet meer dan enkele procenten van deze markt kunnen inpikken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:Het telecom-probleem is veeleer een content-probleem. Gebruikers willen geen lineaire dwang meer en maken hun eigen keuzes.
Maar wat die kijkers ook kiezen, als ze niet lineair kijken hebben ze toch altijd internet nodig, waar dan altijd weer TN of PX van profiteren.
Het is geen 100% recuperatie, maar het blijft toch bij dezelfde, ook al komt de content dan soms van een ander.
En ja, TVV is een kleintje gebleven.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het hele business beleid en de behandeling van hun klanten van TVV hebben er voor gezorgd dat die mensen die nog via de schotel keken, hebben afgehaakt. Veel van die mensen hadden een hoog hobby gehalte en het pesten met verschillende encrypties, tot zelfs het aanbod van de satelliet halen en in een IPTV pakket steken, dat uiteraard enkel met hun brolontvangers te zien is, heeft er die klanten toe aangezet om TVV de bons te geven.

En ik kan het weten want ik ben één van die hobbyisten van het eerste uur. Gelukkig is er nog de FTA waar nog mee 'gespeeld' kan worden. Ik moet toegeven dat de openbare Britse zenders sublieme beeldkwaliteit op de schotel zetten, beter dan de kabel, maar dat hebben we aan de Britse belastingbetaler te danken. Maar dat heeft uiteraard niks te maken met TVV, die er zelfs de moeite niet voor nemen om een vaste positie van een zender op een transponder te houden. Het gekwakkel in die verschuivingen heeft er ook niet toe bijgedragen om klanten te 'houden'.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

boulder schrijft: ...waar dan altijd weer TN of PX van profiteren...

Heel juist, daarom noemen wij hen DE monopolisten :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:boulder schrijft: ...waar dan altijd weer TN of PX van profiteren...

Heel juist, daarom noemen wij hen DE monopolisten :-D
Zelfs al waren er 100 onafhankelijke kabelaanbieders en 30 xDSL aanbieders, dan nog zou het zo zijn dat ze bij een ander zitten.
En als ze klant waren en nadien weer weggaan heeft TVV dat alleen aan zichzelf te danken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

krisken schreef:Misschien toch maar ns mee beginnen ...
Ik kijk al 30 jaar sat en heb nooit iets anders willen kijken.
Kan de duizenden zenders niet meer missen.
Met 4 koppen in 1 schotel heb je er al meer dan 4000!
Nieuwe technologieën zoals UltraHD worden reeds uitgezonden via sat.

De vrijheid van zenders en informatiegaring is enorm, je kijkt van Rusland/China tot en met de USA en Afrika.
Vooral de Afrikaanse zenders zijn lachen, de kwaliteit is zo slecht dat je blijft kijken, vaak hebben ze 2 camera's maar die verschillen van kleur en 1 of 2 micro's die ze moeten wisselen van persoon of je hoort niks.

Geen enkel aanbieder bied wat Sat heeft, het aanbod op de Kabel en Proximus/Scarlet is karig en die bepalen wat je krijgt of niet krijgt.
Op sat krijg je gewoon alles! Zo heb ik gister en vandaag lopen genieten van de "Brexit" op BBC Parliament, kan je gewoon live de boel in Londen volgen. Op de kabel of Proxiums? Denk niet dat je het krijgt.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Geert-Jan schrijft: ...en die bepalen wat je krijgt of niet krijgt...

En terecht, vlamingen hebben voldoende aan hooguit enkele zenders!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

wied schreef:
En terecht, Vlamingen hebben voldoende aan hooguit enkele zenders!
Ben jij dat weer, Sven Gatz :lol2:

No. Het is niet omdat ze naar maar een paar zenders kijken, dat ze niet af en toe ook iets anders willen zien hé.

Satelliet (= niet hetzelfde als TV Vlaanderen) is een leuk extra.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”