TV Vlaanderen: wel of niet?

Alles over TV en Internet via satelliet
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14

Beste mede-forummers,

Op dit moment ben ik klant bij Telenet (Whop) maar ik ben de prijsverhogingen beu. Ik vind dat ik te veel betaal en ben dan ook beginnen kijken voor alternatieven.

TV Vlaanderen is daarbij zeker een optie (Internet + TV).
De vraag is echter: Kunnen jullie dit aanbevelen? Op welk budget moet ik rekenen om alles in orde te brengen en welk tarief is er netto maandelijks van toepassing?

Hoe zijn de ervaringen?

Alvast bedankt!
Tricolores
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Tricolores schreef:Op welk budget moet ik rekenen om alles in orde te brengen en welk tarief is er netto maandelijks van toepassing?
  • installatie met opnamemogelijkheid: 500 euro ==> schotelantenne, multifeedhouder, LNB's, spanbandjes, muurbevestiging, coaxkabel, F-connectoren, DiSEqC-switch, TV Vlaanderen CI+module of tweedehands TV Vlaanderen Seca smartcard + Linux-ontvanger
  • netto maandelijks: 48,95 euro/maand met het kleinste zenderpakket
  • éénmalige activeringskosten: 49,95 euro voor de smartcard of CI+module, 50 euro voor de internetverbinding
Informatiefiches met de tarieven vind je op: https://www.tv-vlaanderen.be/klantenser ... orwaarden/
Tricolores schreef:Hoe zijn de ervaringen?
Ik ben bijna 5 jaar klant voor tv met een eigen schotelinstallatie die ik zelf heb geïnstalleerd en onderhoud.
Ik heb geen ervaringen met de klantendienst van TV Vlaanderen, ik krijg jaarlijks een factuur, ik betaal en het tv-signaal werkt altijd. De uptime van hun tv-signaal is alvast véél beter dan bij Telenet dat op een periode van 5 jaar toch gemiddeld een paar avonden down gaat.
Viavia hoor ik wel dat de klantendienst van TV Vlaanderen zeer slecht is.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Bij telenet huur je alles vermoed ik.

Bij TVVlaanderen zal je een deel van de hardware moeten aanschaffen en zelf installeren of laten installeren, waardoor je afschrijving op 2/3jaar in perspectief zal moeten brengen. Pas als je dat per maand deelt zal je kunnen vergelijken, maar het zou me verbazen dat je goedkoper zou uitkomen, maar ik zou zeggen: reken het zelf eens uit.

Op de store van TVVlaanderen heb je de prijzen van hun kits.
All in one light: 48,95€/maand
HDTV set: 199€ (369€ indien je wilt opnemen)
Activeringskosten: 99,95€

Met een afschrijving van 3 jaar kom je dus uit op:
57,25€/ maand (61,95€/maand als je wilt opnemen)

Uiteraard zal TVV, net zoals elke andere provider, ook prijsverhogingen toepassen. Reken een 2-3%/jaar als je wilt meegaan met de indexatie, maar 5% als er ook "upgrades" komen in jouw aanbod.

Los van de prijs hangt het ook af wat je zoal doet met jouw internet en TV. Neem je op? Kijk je op tablet of uitgesteld? Pauzeer je wel eens tijdens een programma? Heb je speciefieke voorkeuren of eisen qua zenders? Bij welke provider ben je nu voor mobiele telefoon?

Het internet van TVV is VDSL2, als VDSL2 een vlotte verbinding heeft bij jou thuis je kan dus evengoed kijken naar Scarlet trio (39€/ maand +99€ activatie, oftewel 41,75€/ maand met afschrijving op 3 jaar en een decoder die kan opnemen), of een proximus pack (familus is 74,95€/maand, oftewel 70,78€/maand als je de huidige promotie rekent en de gratis activatie, je hebt er een decoder die kan opnemen en netflix als ik mij niet vergis, wens je geen netflix, dan wordt jouw pack verlaagd naar 62,83€/maand, of zelfs 55€/maand in de goedkopere Proximus internet+TV pack).

Daarnaast kan je ook zonder moeite overstappen van Telenet naar Orange (57€/maand, met decoder die kan opnemen, gebruik makend van gratis activatie en inclusief een GSM abonnement "kolibri"). Kwaliteit orange internet en tv is equivalent met telenet.
Tot slot kan je ook splitten, ttz. EDP net ( 34,95€/maand) met modem los (99€) en activatie (50€) en telenet TV only (25,90€/maand). In totaal betaal je -met afschrijving op 3 jaar- 64,99€/maand.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik kan TV Vlaanderen, vanwege de vele verborgen kosten, niet aanbevelen.
Men spreekt altijd over "investering die moet afgeschreven worden", maar er lijken altijd weer nieuwe investeringen nodig.
Toen TV Vlaanderen startte (in juni 2016 officieel) zaten ze op één satelliet (Astra 1, 19.2°E), later begonnen ze met HD, en dan moest iedereen plots ook op Astra 3 kunnen (23.5°E).
Dat betekende dus extra hardware investeringen.
Ondertussen zitten bijna al hun zenders op 23.5°E.
Er was ook de omschakeling naar MPEG4 (H.264), iets wat weliswaar alle leveranciers hebben gedaan.
Maar goed, als je maar een heel klein beetje goedkoper af bent per maand, en je hoge instapkost moet terugverdienen, en er komen altijd voort nieuwe investeringen, dan ga je nooit winst doen.
Er is ook nog het gedoe met smartcards en coderingen.
Oorspronkelijk was het een rood/zwarte kaart met SECA2 codering.
Die bleek niet veilig genoeg, en dus moest iedereen een nieuwe kaart, waar gevraagd werd een bijdrage voor te betalen...
Daarna kwamen er zenders bij die enkel en alleen met een witte module te bekijken waren.
Ondertussen is er weeral een nieuw module, de Viacess Orca module waar ook weer bepaalde zenders mee opengaan, die op een andere manier niet opengaan.
Voor de duurdere paketten geldt dat bepaalde zenders alleen via internet te bekijken zijn, dus je moet daarvoor al internet hebben, en liefst zonder limiet.
Er werden ook Waalse zenders (RTL-TVi, La Une, La Deux) toegevoegd, maar die zijn nu onlangs verhuisd naar de Hotbird satelliet, dus als u die had, kon u meteen weer investeren in extra hardware.

En dan de prijsstijgingen zelf.
Het is een serieuze misvatting te denken dat Telenet altijd maar duurder wordt, en TV Vlaanderen niet.
In juni 2016 werd TV Vlaanderen gelanceerd.

Prijs : 8,95€/maand (bron : onder andere hier, maar er zijn vele bronnen : http://www.interactieve-digitale-tv.be/ ... cts_id=327)
De huidige prijs is : 14,90€/maand.
Dat is dus een prijsstijging van meer dan 66%.

Als we de prijs van Telenet nemen in dezelfde periode, dan was er een verhoging in augustus van 2006, waaruit we de prijs ervoor kunnen berekenen (bron : http://www.interactieve-digitale-tv.be/ ... cts_id=393).
Dan komen we uit op 11,4725€/maand
Tegenwoordig is dat 16,90€/maand
Dat is dus een prijsstijging van meer dan 47%.

Kortom, in dezelfde periode is TV Vlaanderen duidelijk veel meer in prijs gestegen dan Telenet.
Daarbij heb je bij TV Vlaanderen veel meer extra kosten gehad aan : extra LNB voor Astra3 (23.5°E), nieuwe decoder (vanwege MPEG4), nieuwe smartcard en CI module, internet (om bepaalde zenders te hebben die je anders kwijt was), extra LNB voor Hotbird (13°E) bij de duurdere pakketten.
Tegelijk is het zo dat wat begon met een basispakket bij TV Vlaanderen, een Basic Lite geworden is.
Dat betekent dat veel interessante zenders naar duurdere pakketten gegaan zijn.
Je kunt het Basic Lite pakket van TV Vlaanderen dan ook moeilijk vergelijken met het basispakket van Telenet.
Dat laatste bevat heel veel HD zenders, bevat de Franstalige zenders, bevat de meeste Vlaamse zenders in HD, terwijl die bij TV Vlaanderen vaak ontbreken, of in SD zijn.
Het zou correcter zijn, om Basic van TV Vlaanderen te vergelijken met het basisaanbod van Telenet.
Maar dan zit je bij TV Vlaanderen op 17,90€/maand, wat al een euro duurder is dan het basisaanbod van Telenet...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Tina meisje,

Nog geen 3000 Bfr voor bellen televisie en internet veel vinden en niet het minste besef hebben wat er op de markt speelt.

Enkel switchers en de deeleconomie zullen het goedkoper doen maar ook zij zullen niet gespaard blijven van prijsstijgingen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik wil er ook op wijzen dat er vanaf juli een nieuwe satellietaanbieder bijkomt : Joyne (http://mailchi.mp/e67417f838f2/joyne-la ... -juli-2017).
Of die enkel voor Nederland of ook voor Vlaanderen interessant is en of die hier ook zal aangeboden worden moet nog blijken.
Die aanbieder richt zich in de eerste plaats op de kampeerders (wat in Nederland een stuk populairder is dan in Vlaanderen).
Zij gaan een pakket aanbieden op een heel andere satelliet : op Eutelsat 9°E.
Het voordeel van die satelliet is dat je een enorme bereikbaarheid hebt over heel Europa, en zelfs tot ver daarbuiten, zeker in vergelijking met de Astra3 (23.5°E) die TV Vlaanderen gebruikt, die al problemen geeft als je in Spanje of Portugal zit.
Je zou in Nederland (dus ook in Vlaanderen) al met een 45cm schoteltje een goede ontvangst moeten hebben.
De nieuwe aanbieder richt zich in de eerste plaats op Nederland, dus de vraag is of er Vlaamse zenders in hun pakket zullen zitten.
Er zijn nog weinig details bekend, maar ik zou zeggen, als je nu nog wilt instappen zou ik toch eerst eens wachten op de lancering van die nieuwe aanbieder, om te zien of die je niet meer interesseert dan TV Vlaanderen.
Als die aanbieder een succes wordt, zou het mij ook niet verwonderen dat TV Vlaanderen en Canal Digitaal (de Nederlandse grote broer van TV Vlaanderen) toch wat meer hun best zullen moeten doen om hun klanten te behouden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Tricolores schreef:Beste mede-forummers,

Op dit moment ben ik klant bij Telenet (Whop) maar ik ben de prijsverhogingen beu. Ik vind dat ik te veel betaal en ben dan ook beginnen kijken voor alternatieven.

TV Vlaanderen is daarbij zeker een optie (Internet + TV).
De vraag is echter: Kunnen jullie dit aanbevelen? Op welk budget moet ik rekenen om alles in orde te brengen en welk tarief is er netto maandelijks van toepassing?

Hoe zijn de ervaringen?

Alvast bedankt!
Tricolores
Kan je eens verduidelijken wat je noden zijn aan telecom dan kunnen wij correct inschatten welk pakket het best bij je past.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef:Ik wil er ook op wijzen dat er vanaf juli een nieuwe satellietaanbieder bijkomt : Joyne (http://mailchi.mp/e67417f838f2/joyne-la ... -juli-2017).
Aha, dit is interessant! Enig idee van pakket/prijs?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Over prijzen en pakketten is nog niets bekend. Momenteel wordt het netwerk met dealers opgebouwd. Voorlopig weten we enkel dat ze op Eutelsat (9O) zullen te ontvangen zijn en dat ze daar twee transponders voor hebben.
Ook over codering is nog niets geweten, maar sat ontvangers met een CI-slot zouden geen probleem mogen ondervinden... Zonder softcam gaan veel hobbyisten al afhaken. Waarschijnlijk zal het conax worden.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Niet te hard van stapel lopen, het is een Nederlandse provider en er word met geen woord gerept over Vlaamse zenders, laat staan Vlaamse commerciële zenders...
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Buiten één en Canvas denk ik ook niet dat er direct een Vlaams aanbod zal komen. Dit zijn momenteel de productiehuizen waar ze een contract mee afgesloten hebben : NPO, RTL, SBS Broadcasting, Discovery Networks Benelux en FOX Sports. Waarschijnlijk is het contract met Discovery de rede waarom er alsnog een overeenkomst is afgesloten met CD...
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

boulder schreef:Toen TV Vlaanderen startte (in juni 2016 officieel) zaten ze op één satelliet (Astra 1, 19.2°E), later begonnen ze met HD, en dan moest iedereen plots ook op Astra 3 kunnen (23.5°E).
boulder schreef:In juni 2016 werd TV Vlaanderen gelanceerd.
Moet dit niet juni 2006 zijn? Verder ben ik het volledig eens met jouw uiteenzetting. De stijgende kosten en het afkalven van Basic Lite waren de hoofdoorzaken waarom wij er vertrokken zijn na 6-7 jaar. Ik kan ze moeilijk nog aan iemand aanraden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Kenw00t schreef: Moet dit niet juni 2006 zijn? Verder ben ik het volledig eens met jouw uiteenzetting. De stijgende kosten en het afkalven van Basic Lite waren de hoofdoorzaken waarom wij er vertrokken zijn na 6-7 jaar. Ik kan ze moeilijk nog aan iemand aanraden.
Inderdaad, verstrooidheidsfoutje.
En ja, TV Vlaanderen heeft gewoon enorm veel krediet verspeeld.
Velen dachten dat er een Robin Hood opgestaan was, dat het allemaal wel goed ging komen.
Maar hoe langer het duurde, hoe meer het de verkeerde kant opging.
MaT schreef:Niet te hard van stapel lopen, het is een Nederlandse provider en er word met geen woord gerept over Vlaamse zenders, laat staan Vlaamse commerciële zenders...
Da's waar, maar als die nieuwe provider al in juli start, zou ik mij niet al te haasten om nu nog TV Vlaanderen te nemen.
Als je al zo lang op een andere manier kijkt, kun je toch makkelijk nog 1 of 2 maanden wachten?
Vandaag stonden op Sat4all weer wat extra details, een foto van de CAM, blijkbaar toch geen CI+ module, maar een CI module.
En er staat DUAL op, dus iets opnemen en tegelijk iets anders bekijken moet ook kunnen.
Ik denk dat het product er nu toch echt aankomt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

In een van uw postings steeds maar investeren in hardware.
een kleine nuance een extra lnb voor hotbird kost 10 € , een diseq switch 10 € , een triax rail 15 €.
maar ja alles afbreken is makkelijk.
trouwens wie gebruikt een tvvl reciever de leken.
wat hun orca betreft ze doen maar he.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

fendtje schreef:In een van uw postings steeds maar investeren in hardware.
een kleine nuance een extra lnb voor hotbird kost 10 € , een diseq switch 10 € , een triax rail 15 €.
maar ja alles afbreken is makkelijk.
Ik denk dat ik wel wat meer informatie geef dan jij, met het simplistische "kost zoveel".
Niet iedereen kan trouwens zomaar extra LNB's installeren.
Zelf heb ik een Multytenne Twin, die heeft dus al Hotbird, maar diegene die voor de Triplesat van TV Vlaanderen gegaan zijn, kunnen geen Hotbird bij installeren, of ze mogen direct een nieuwe schotel nemen.
En waarom moet een klant altijd maar extra investeren omwille van de dwaze grillen van de provider?
Het is niet zoals bij een omschakeling naar MPEG4 (H.264) dat je ergens een beeldverbetering kunt verwachten doordat ze van de ene naar de ander satelliet verplaatsen.
Het kost hen alleen minder, maar tegelijk verhogen ze ook nog eens het abonnementsgeld.
Tof hee...
fendtje schreef:trouwens wie gebruikt een tvvl reciever de leken.
wat hun orca betreft ze doen maar he.
Gemakkelijk gezegd hee.
Als je nieuwe klant bent, zullen ze je spontaan naar die Orca leiden.
En er komen zenders bij die enkel nog maar met Orca opengaan.
En niemand die weet hoe lang de andere coderingen nog blijven.
Dus ja, je antwoord is simplistisch.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Met alle respect, maar je doet jezelf tekort als je anno 2017 geen TVV hardware afneemt bij het aftekenen van een nieuw abonnement. Hoeveel zenders sturen ze nu uit via IPTV? Het kan alleen maar stijgen in de toekomst zekers? Overigens kan je enkel aan niet CI+ kaarten geraken via niet officiële kanalen. Het is een beetje alsof je wel een abonnement bij Telenet afneemt maar vervolgens aangeraden wordt om materiaal af te nemen bij de Turkse buurtelektricien ipv. een Telenet center.

Overigens zal deze elektricien je eerder verwijzen naar een cardsharing server, atlas box of een mag-box dan naar een CI(+) module. In het "beste" geval smeren ze jou een 4k decoder aan van 400€ waarbij elke update gepaard kan gaan met het volledig op zwart gaan van jouw "investering".
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vu+ Zero voor 130 euro, tweedehands schotel voor 20 euro, LNB voor 10 euro, beetje coax en een share bij de chinezen voor 10 euro per jaar. Wie wilt er dan nog een TVV abo met dat gigantische aanbod (waar trouwens TVV bij zit)? Dergelijke opstelling werkt hier al jaren perfect.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

fendtje schreef:In een van uw postings steeds maar investeren in hardware.
een kleine nuance een extra lnb voor hotbird kost 10 € , een diseq switch 10 € , een triax rail 15 €.
maar ja alles afbreken is makkelijk.
trouwens wie gebruikt een tvvl reciever de leken.
wat hun orca betreft ze doen maar he.
Het is wel wat meer geweest dan dat fendtje. Ik ga volledig mee in Boulder zijn analyse over TVV. Ik was sinds 2006 klant en heb heel de rit tot een maand geleden mee gemaakt. Het was dus wel wat meer dan die paar tientallen euro's die jij aanhaalt, wat slecht duidt op een extra sat.
Eerst was er de kaart switch die ze door onze strot probeerden te duwen omdat de provider van codering wou veranderen. Het bracht uiteraard geen bal verbetering voor de klant en was eigenlijk een security kost die de provider op de klant wou afwenden. Door massaal protest is dat gelukkig afgewend geweest.
En dan kwam er de Mpeg4. Ok, je moet met de technologie meegaan, althans als dat enige verbetering zou brengen. Het uiteindelijke doel was om de krappe transponder ruimte beter te benutten, zeg maar niks investeren in extra ruimte. Veel uitzendingen bleven gewoon in SD, maar de klant kon toch weeral een andere receiver kopen en kreeg in ruil een héél beperkt HD aanbod.
Zoals eerder hier al gezegd was ik destijds gecharmeerd door het Robin Hood gehalte van TVV, maar ze hebben het zelf helemaal naar de filistijnen gewerkt door hun falend business plan door te rekenen naar de klant. Door hun gebrekkige, zeg maar gierige onderhandelingen met de productiehuizen met continue zender wisselingen tot gevolg. De pakketten zijn er gewoon erbarmelijk op geworden en dan hun trouw cliënteel, de hobbyisten, hebben ze hopeloos in de kou laten staan, zeker nu ze weeral de codering aan het veranderen zijn, en de E2 ontvangers naar Bidonville wensen.
En dan die klantendienst. Om van te huilen!

Toen ze weeral op mijn centen uit waren en hun tengels niet van mijn bankrekening konden houden was het voor mij genoeg. Ik heb dan ook mijn jarenlang abonnement aan de haak gehangen.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post niet toegelaten
petrol242 schreef:
fendtje schreef:In een van uw postings steeds maar investeren in hardware.
een kleine nuance een extra lnb voor hotbird kost 10 € , een diseq switch 10 € , een triax rail 15 €.
maar ja alles afbreken is makkelijk.
trouwens wie gebruikt een tvvl reciever de leken.
wat hun orca betreft ze doen maar he.
Het is wel wat meer geweest dan dat fendtje. Ik ga volledig mee in Boulder zijn analyse over TVV. Ik was sinds 2006 klant en heb heel de rit tot een maand geleden mee gemaakt. Het was dus wel wat meer dan die paar tientallen euro's die jij aanhaalt, wat slecht duidt op een extra sat.
Eerst was er de kaart switch die ze door onze strot probeerden te duwen omdat de provider van codering wou veranderen. Het bracht uiteraard geen bal verbetering voor de klant en was eigenlijk een security kost die de provider op de klant wou afwenden. Door massaal protest is dat gelukkig afgewend geweest.
En dan kwam er de Mpeg4. Ok, je moet met de technologie meegaan, althans als dat enige verbetering zou brengen. Het uiteindelijke doel was om de krappe transponder ruimte beter te benutten, zeg maar niks investeren in extra ruimte. Veel uitzendingen bleven gewoon in SD, maar de klant kon toch weeral een andere receiver kopen en kreeg in ruil een héél beperkt HD aanbod.
Zoals eerder hier al gezegd was ik destijds gecharmeerd door het Robin Hood gehalte van TVV, maar ze hebben het zelf helemaal naar de filistijnen gewerkt door hun falend business plan door te rekenen naar de klant. Door hun gebrekkige, zeg maar gierige onderhandelingen met de productiehuizen met continue zender wisselingen tot gevolg. De pakketten zijn er gewoon erbarmelijk op geworden en dan hun trouw cliënteel, de hobbyisten, hebben ze hopeloos in de kou laten staan, zeker nu ze weeral de codering aan het veranderen zijn, en de E2 ontvangers naar Bidonville wensen.
En dan die klantendienst. Om van te huilen!

Toen ze weeral op mijn centen uit waren en hun tengels niet van mijn bankrekening konden houden was het voor mij genoeg. Ik heb dan ook mijn jarenlang abonnement aan de haak gehangen.
de switch van sd naar hd reciever was een kost van 60 €. 'sab mini 4800hd
wat de bankrekening betreft ja vorige maand een probleem.
dit via mail gemeld , 2 dagen later bevestiging .
deze maand is was de fout rechtgezet.
Heb sinds het begin met de klanten dienst nooit echte problemen ervaren.
betaal al jaren via domiciel zonder problemen per maand.

En bij de ander providers zijn er nooit problemen.
Dat het als leek niet eenvoudig is kan zijn.
Maar het grote probleem is eigenlijk dat er sat verkopers zijn die er geen bal van kennen.
Die enkel maar het voorgekauwde commerciele plaatje kennen.
En zelf nog nooit een goedgekeurde reciever in huis genomen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

fendtje schreef:de switch van sd naar hd reciever was een kost van 60 €. 'sab mini 4800hd
Ach, komaan, zo is het makkelijk, hee, als je nauwelijks iets vertelt, en het allemaal goedkoop voorstelt.
60€, maar wat heb je dan ?
Een piepklein bakje zonder CI slot, met single tuner, met een USB poort, waar je zelf nog een harddisk moet aanhangen.
Die 60€, daar begint het dus nog maar mee.
En als de CI module op een bepaald moment verplicht wordt, kun je het wel vergeten, want je bakje heeft geen enkele mogelijkheid daartoe.
En er zijn al zenders die enkel opengaan met de Orca module of de witte module.
Voor de zenders die via IP (internet) doorgestuurd worden, mag je het ook al vergeten.
Verder lees ik dat het bakje erg snel warm wordt (kan moeilijk anders, gezien het kleine formaat), en ik zie mensen klagen over primitieve EPG en timer.
Een review van dat toestel vind je op : http://www.totaaltv.nl/tests/sab-sky-48 ... lijkheden/.
Maar feit is dat als iemand een echte PVR had in SD, met meerdere tuners en goede opnamemogelijkheden, die 60€ bijlange niet volstonden.
Je mist de harddisk, de 2e tuner, de uitgebreide opnamemogelijkheden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boulder schreef:...
Maar feit is dat als iemand een echte PVR had in SD, met meerdere tuners en goede opnamemogelijkheden, die 60€ bijlange niet volstonden.
Je mist de harddisk, de 2e tuner, de uitgebreide opnamemogelijkheden.
Ik heb mijn Dreambox 7025 moeten vervangen door een Vu+ Duo. Dat was destijds de enige betaalbare optie voor mij.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ja, en de prijzen die Fendje noemt zjin ook de prijzen van nu.
Het moment dat de MPEG2 ontvanger moest vervangen worden door een HD ontvanger lagen de prijzen hoger.
In principe was het ook mogelijk de omschakeling te vermijden door van in het begin apparatuur te kopen die voor HD geschikt was, en een schotel waarmee je onmiddellijk naar Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3 kon.
Zo heb ik het gedaan (Multytenne Twin en Dreambox 8000), maar dat was dan wel heel duur.
En die toestellen waren ook maar beschikbaar een paar jaar nadat TV Vlaanderen bestond.
Wie er dus van bij het begin bij was kan al bijna niet anders dan hebben moeten omschakelen naar MPEG4.

Het is ook belangrijk te zien dat er niet geklaagd wordt dat er moest overgeschakeld worden naar MPEG4.
Immers, alle providers zitten ondertussen op MPEG4, en hebben dus de omschakeling gemaakt.
Proximus deed het heel snel, en de gebruiker kreeg als voordeel : betere beeldkwaliteit.
Telenet deed het redelijk laat, maar de gebruiker kreeg als voordeel een massa zenders die in HD uitgezonden werden.

Vraag is : wat heeft de TV Vlaanderen klant als voordeel gekregen?
TV Vlaanderen heeft het gewoon gebruikt om minder transponderruimte in te zetten.
Zij hebben dus bespaard.
En de klant moest een nieuwe ontvanger kopen, de kosten waren dus voor hem.
En daarna kwam er nog een abonnementsprijs verhoging.
En dan kwamen er nog zenders bij die met een nieuwe module moesten bekeken worden (de witte), en dan later nog met een andere module (de Orca module).
En dan nog zenders die alleen via IP te zien zijn.
En dan nog zenders die naar Hotbird verzet werden.
Daarover gaat het.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Vraag is : wat heeft de TV Vlaanderen klant als voordeel gekregen?
TV Vlaanderen heeft het gewoon gebruikt om minder transponderruimte in te zetten.
Zij hebben dus bespaard.
En de klant moest een nieuwe ontvanger kopen, de kosten waren dus voor hem.
En daarna kwam er nog een abonnementsprijs verhoging.
En dan kwamen er nog zenders bij die met een nieuwe module moesten bekeken worden (de witte), en dan later nog met een andere module (de Orca module).
En dan nog zenders die alleen via IP te zien zijn.
En dan nog zenders die naar Hotbird verzet werden.
Daarover gaat het.[/quote]

Wat prijzen betreft wie zijn ogen open had kon aan de vermelde prijzen kopen via het net.
Wie is hier ooit begonnen dat men een dreambox moest kopen.
Wat zenders betreft , het afschakelen van bvb de Duitse zenders bij telenet , dus zonder pardon stoppen met kijken.
Dat heeft nooit plaatsgevonden.
Het decoder verhaal bij Telenet zwijgen we ook maar over.
Het niet kunnen gebruiken van de wanpoort bij extra router bij telenet ja zwijgen we ook over.
Dat een kabel abbo bij telenet alleen al de prijs van het basic abbo is bij Tvvl voor minder zenders , ook niet van tel.
Maar wel belangrijk dat ze het dreambox kijkers moeilijk maken.
Dat Tvvlaanderen door het illegaal kijken steeds maar nieuwe codeer technieken moet toepassen
vind men ABNORMAAL als daar kosten uit voortvloeien.
Maar ja ieder zijn mening.
Het probleem is en blijft de pseudo sat verkopers , graaien en mensen iets aansmeren.
En dan wordt sat kijken een dure zaak.
Wat tvvl betreft een groot voordeel , u bent het huis uit en men kan zijn eigen abbo gebruiken in Belgenland.
Bij al de andere providers is een 2 abbo nodig en extra hardware.
Uit het stopcontact en op een andere plaats in het stopcontact bvb buitenverblijf is extra abbo. ( maar deze kost vindt men normaal)
Precies of als men niet thuis is men toch thuis kijkt.
En maar afgeven op Tvvlaanderen.
En ja er is gelukkig het ci + plus verhaal bij telenet, maar die abbo kost voor de kabel mag men toch maar jaarlijks ophoesten. (lees basic abbo tvvl)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Boulder schreef:In principe was het ook mogelijk de omschakeling te vermijden door van in het begin apparatuur te kopen die voor HD geschikt was, en een schotel waarmee je onmiddellijk naar Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3 kon.
Bij die kost had ik nog niet stil gestaan omdat ik al op de drie astra's keek. Maar de transponder carrousel begon toen al veel mensen nerveus te maken.
fendtje schreef:Wat zenders betreft , het afschakelen van bvb de Duitse zenders bij telenet , dus zonder pardon stoppen met kijken.
Dat heeft nooit plaatsgevonden.
De Duitse zenders hebben nooit in het aanbod van TVV gezeten. Die zijn bijna allemaal FTA te ontvangen.
fendtje schreef:Maar wel belangrijk dat ze het dreambox kijkers moeilijk maken.
TVV was de enige provider die eigen hardware keuze toeliet. Daar pakten ze zelfs mee uit in 2006. Hadden ze dat niet gedaan dan had TVV momenteel niet bestaan. Ik meen mij zelfs te herinneren dat ze toen nog geen "eigen" hardware hadden. Het was net die "eigenwijze" gebruiker die er baat bij had om de klassieke providers de rug toe te keren.
fendtje schreef:Dat Tvvlaanderen door het illegaal kijken steeds maar nieuwe codeer technieken moet toepassen
vind men ABNORMAAL als daar kosten uit voortvloeien.
Wel als die kosten rechtstreeks op de gebruiker worden verhaald. Wat mij betreft is dat het probleem van de provider. Het massaal protest destijds heeft ze terecht de kak doen in trekken.
fendtje schreef:Het probleem is en blijft de pseudo sat verkopers , graaien en mensen iets aansmeren.
En dan wordt sat kijken een dure zaak.
Wat je daar mee bedoelt, moet je toch eens nader verklaren. Bedoel je daar verkopers mee die niet de hardware rommel van TVV aan de man brengt?
fendtje schreef:Uit het stopcontact en op een andere plaats in het stopcontact...
De voordelen van satelliet moet je ons niet vertellen. Dat is eigen aan het systeem. De manier waarop de provider met de klant om gaat is een heel andere zaak.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

fendje schreef:Wat prijzen betreft wie zijn ogen open had kon aan de vermelde prijzen kopen via het net.
Wie is hier ooit begonnen dat men een dreambox moest kopen.
Welke andere kwalitatieve opties waren er toendertijd?
Die ontvanger die jij hier loopt aan te prijzen kan niet veel : slechts 1 tuner, geen CI+, zit niet eens een harddisk in, krijgt nogal warm.
Je spreekt van slechte verkopers, ik weet niet of jij zelf verkoper bent, maar wat je aanprijst vind ik niet echt aanlokkelijk.
fendje schreef:Wat zenders betreft , het afschakelen van bvb de Duitse zenders bij telenet , dus zonder pardon stoppen met kijken.
Dat heeft nooit plaatsgevonden.
Ze bieden ze niet eens aan, het zijn FTA zenders die gratis aangeboden worden door de Duitse overheid of commerciële zenders.
PS : de commerciële zouden binnenkort ook wel eens kunnen weg zijn op satelliet (http://www.totaaltv.nl/nieuws/uitschake ... n-de-maak/).
Logisch, je betaalt er 0,0 abonnementsgeld voor.
We gaan het ook niet hebben over de massa's zenders die verdwijnen of vervangen worden bij TV Vlaanderen, zeker?
Dat zenderpakket lijkt meer op een duiventil dan op wat anders.
fendje schreef:Het decoder verhaal bij Telenet zwijgen we ook maar over.
Ze zijn ook overgeschakeld naar H.264, en wie een decoder jonger dan 5 jaar had, kreeg nog een tijdje een vervangtoestel.
Bij TV Vlaanderen waren ze zo gul niet...
fendje schreef:Het niet kunnen gebruiken van de wanpoort bij extra router bij telenet ja zwijgen we ook over.
Dan zijn we weeral over internet bezig.
Het gaat over televisie, Fendje.
fendje schreef:Dat een kabel abbo bij telenet alleen al de prijs van het basic abbo is bij Tvvl voor minder zenders , ook niet van tel.
Het Basic abonnement van TV Vlaanderen is al 1€/maand duurder dan het basisabonnement bij Telenet.
En vergeet ook niet dat als je in een 2e TV een CI+ kaart steekt, je nog altijd maar 1 keer abonnementsgeld betaalt bij Telenet, bij TV Vlaanderen wordt dat al x2.
Beetje eerlijk blijven...
En minder zenders, je mag gerust eens Basic met het basisabonnement van Telenet vergelijken.
Vergeet niet te vergelijken tussen de zenders die je van TV Vlaanderen krijgt, en niet met die die de Duitse overheid gratis ter beschikking stelt, of de Britse.
Die kunnen van vandaag op morgen verdwijnen, zie het artikel hierboven over de Duitse FTA zenders die zullen verdwijnen.
En vergeet ook niet goed te kijken welke zenders je bij de kabel in HD krijgt, en dat magere aantal dat je bij TV Vlaanderen in HD krijgt.
fendje schreef:Maar wel belangrijk dat ze het dreambox kijkers moeilijk maken.
Dat Tvvlaanderen door het illegaal kijken steeds maar nieuwe codeer technieken moet toepassen
Da's bullshit.
Waarom moesten ze nog snel die witte module lanceren voordat ze dan de Orca module lanceerden?
En bovendien, de ontvanger die jij aanprijst werkt ook met een softcam, dus die doet in wezen niets anders dan wat een Dreambox doet.
fendje schreef:Het probleem is en blijft de pseudo sat verkopers , graaien en mensen iets aansmeren.
En dan wordt sat kijken een dure zaak.
Sat kijken via TV Vlaanderen IS een dure zaak.
fendje schreef:Wat tvvl betreft een groot voordeel, u bent het huis uit en men kan zijn eigen abbo gebruiken in Belgenland.
Bij al de andere providers is een 2 abbo nodig en extra hardware.
Ja, als u natuurlijk uw schotel overal gaat meenemen, en uw ontvanger dan heeft u geen extra hardware nodig.
Op voorwaarde dat u natuurlijk geen gebruikt maakt van de zenders die via IPTV doorgestuurd worden.
Dat mag dus ook al niet, want anders heeft u nog extra internet nodig...

fendje schreef:En maar afgeven op Tvvlaanderen.
Met feiten en argumenten.
Omgekeerd halve waarheden...
fendje schreef:En ja er is gelukkig het ci + plus verhaal bij telenet, maar die abbo kost voor de kabel mag men toch maar jaarlijks ophoesten. (lees basic abbo tvvl)
Het Basic abonnement kost 17,90€/maand bij TV Vlaanderen.
Het basisabonnement bij de kabel kost 16,90€/maand bij Telenet.
Bij Telenet koop je desnoods een 2e, een 3e en een 4e CI+ module, en je blijft per maand 16,90€ betalen.
Bij TV Vlaanderen is dat 17,90 x2, x3, x4...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd
boulder schreef:
fendje schreef:Wat prijzen betreft wie zijn ogen open had kon aan de vermelde prijzen kopen via het net.
Wie is hier ooit begonnen dat men een dreambox moest kopen.
Welke andere kwalitatieve opties waren er toendertijd? vele andere voor jan modaal.
Die ontvanger die jij hier loopt aan te prijzen kan niet veel : slechts 1 tuner, geen CI+, zit niet eens een harddisk in, krijgt nogal warm.
Je spreekt van slechte verkopers, ik weet niet of jij zelf verkoper bent, maar wat je aanprijst vind ik niet echt aanlokkelijk.
Niet aanlokkelijk voor jan met de pet ?
fendje schreef:Wat zenders betreft , het afschakelen van bvb de Duitse zenders bij telenet , dus zonder pardon stoppen met kijken.
Dat heeft nooit plaatsgevonden.
analoog al vergeten
Ze bieden ze niet eens aan, het zijn FTA zenders die gratis aangeboden worden door de Duitse overheid of commerciële zenders.
PS : de commerciële zouden binnenkort ook wel eens kunnen weg zijn op satelliet (http://www.totaaltv.nl/nieuws/uitschake ... n-de-maak/). ( kijk zelf naar de duitse ci plus zonder abbo)
Logisch, je betaalt er 0,0 abonnementsgeld voor.
We gaan het ook niet hebben over de massa's zenders die verdwijnen of vervangen worden bij TV Vlaanderen, zeker?
Dat zenderpakket lijkt meer op een duiventil dan op wat anders. ( het merendeel kijkt alleen naar de vlaamse )
fendje schreef:Het decoder verhaal bij Telenet zwijgen we ook maar over.
Ze zijn ook overgeschakeld naar H.264, en wie een decoder jonger dan 5 jaar had, kreeg nog een tijdje een vervangtoestel.
Bij TV Vlaanderen waren ze zo gul niet... ( al gratis reciever , gratis duo lnb 's mogen ontvangen , gratis omruil nieuwe ci )
Wie niks vraagt betaald een ja kan men met een vraag krijgen
fendje schreef:Het niet kunnen gebruiken van de wanpoort bij extra router bij telenet ja zwijgen we ook over.
Dan zijn we weeral over internet bezig.
Het gaat over televisie, Fendje. ,oei toch een minpuntje die wan , orca wie is daar over begonnen ?
fendje schreef:Dat een kabel abbo bij telenet alleen al de prijs van het basic abbo is bij Tvvl voor minder zenders , ook niet van tel.
Het Basic abonnement van TV Vlaanderen is al 1€/maand duurder dan het basisabonnement bij Telenet.
En vergeet ook niet dat als je in een 2e TV een CI+ kaart steekt, je nog altijd maar 1 keer abonnementsgeld betaalt bij Telenet, bij TV Vlaanderen wordt dat al x2. ( voor het volledige pakket ja , vlaamse zenders alleen , ander verhaal)
Beetje eerlijk blijven... zeggen dat een 2 kaart evenveel kost ?
En minder zenders, je mag gerust eens Basic met het basisabonnement van Telenet vergelijken.
Vergeet niet te vergelijken tussen de zenders die je van TV Vlaanderen krijgt, en niet met die die de Duitse overheid gratis ter beschikking stelt, of de Britse.
Die kunnen van vandaag op morgen verdwijnen, zie het artikel hierboven over de Duitse FTA zenders die zullen verdwijnen.
En vergeet ook niet goed te kijken welke zenders je bij de kabel in HD krijgt, en dat magere aantal dat je bij TV Vlaanderen in HD krijgt.
fendje schreef:Maar wel belangrijk dat ze het dreambox kijkers moeilijk maken.
Dat Tvvlaanderen door het illegaal kijken steeds maar nieuwe codeer technieken moet toepassen
Da's bullshit. ( oie teer punt )
Waarom moesten ze nog snel die witte module lanceren voordat ze dan de Orca module lanceerden?
En bovendien, de ontvanger die jij aanprijst werkt ook met een softcam, dus die doet in wezen niets anders dan wat een Dreambox doet.
fendje schreef:Het probleem is en blijft de pseudo sat verkopers , graaien en mensen iets aansmeren.
En dan wordt sat kijken een dure zaak.
Sat kijken via TV Vlaanderen IS een dure zaak.( schotel 30 € , 4 lnb's 40 € ,rail voor 4 lnb's 20 €, reciever 50 € , diseq 4-1 10 € wat kabel en fiches ) en dan het kaartje nog. huur digibox of decoder 8 € * .....................
fendje schreef:Wat tvvl betreft een groot voordeel, u bent het huis uit en men kan zijn eigen abbo gebruiken in Belgenland.
Bij al de andere providers is een 2 abbo nodig en extra hardware.
Ja, als u natuurlijk uw schotel overal gaat meenemen, en uw ontvanger dan heeft u geen extra hardware nodig.
( goedkoper dan een 2 abbo me dunkt bij telenet , proximus , scarlet + een eenmalige extra investering )
Op voorwaarde dat u natuurlijk geen gebruikt maakt van de zenders die via IPTV doorgestuurd worden.
Dat mag dus ook al niet, want anders heeft u nog extra internet nodig...( vonets lost dat op + wifi (data))

fendje schreef:En maar afgeven op Tvvlaanderen.
Met feiten en argumenten.
Omgekeerd halve waarheden...
fendje schreef:En ja er is gelukkig het ci + plus verhaal bij telenet, maar die abbo kost voor de kabel mag men toch maar jaarlijks ophoesten. (lees basic abbo tvvl)
Het Basic abonnement kost 17,90€/maand bij TV Vlaanderen.
Het basisabonnement bij de kabel kost 16,90€/maand bij Telenet.
Bij Telenet koop je desnoods een 2e, een 3e en een 4e CI+ module, en je blijft per maand 16,90€ betalen.
( zolang men thuis is , wat als 2 verblijf)
Bij TV Vlaanderen is dat 17,90 x2, x3, x4...
(ja der is smart wi als geen tvvl recievers.)
Halve waarheden ?
Een sat installatie kost van 120 € , 1 - 2 installatie zonder reciever (pris van 50 tot 500 €) + abbo kaartje. 17,9 € per maand.
EEn digibox huur 9 € per maand * x , kabel abbo 180 € per jaar.
betaal dan graag 1 € meer voor vrije hardware keuze.
En kom niet af Orca enz , want dan wordt het telenet, proximus, scarlet , orange verhaal met extra pakketten een ander kostprijs.
Gaat gewoon over basis tv kijken , zoals de meesten doen.
Hoeveel zouden er naar plattelands tv , en andere zenders kijken bij Telenet och ja die zender nr 50 een andere 200 , radio wordt dan nr 800.
Is echt wel overzichtelijk voor dagdagelijks gebruik met een ci +.
En Bij die goedkope sat reciever is alles te ordenen naar eigen voorkeur.
Bij ci+ in en uit tv in een ander toestel ......
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

fendtje schreef:vele andere voor jan modaal.
Om te beginnen, heel je quotes lopen totaal verkeerd.
Je zet soms mijn naam bij iets dat je zelf gezegd hebt.

Maar ten gronde :
Jan modaal, die gaat niet eens voor satelliet.
90 of 95% gaat voor kabel of IPTV, slechts wat overschiet verdeelt zich dan nog eens over DVB-T en satelliet.
Het is ook onnozel, waarom zou je al die moeite doen om een schotel te zetten en af te richten, om dan voor de rest u tevreden te stellen met ocharme één tuner en geen harddisk, zoals in de apparatuur die je hier loopt aan te prijzen.
fendje schreef:analoog al vergeten
Analoog was er ook op satelliet, zij waren de eersten om dat uit te schakelen.
Maar dat is natuurlijk geen probleem voor u, hee...
fendje schreef:( het merendeel kijkt alleen naar de vlaamse )
En precies daar loopt TV Vlaanderen hopeloos achter.
Hebben ze nu al CAZ in HD?
En Vijf?
En Zes?
Waar zijn de regionale zenders?
Hoeveel uur per dag heb je daar kans om KanaalZ te bekijken?
En hebben ze nu al een akkoord met de Discovery zenders?
Dat is al van 1 mei dat die op zwart zouden gaan, dat is uiteindelijk niet gebeurd, maar ik heb nog nergens gelezen dat ze een akkoord hebben.
fendje schreef:( al gratis reciever , gratis duo lnb 's mogen ontvangen , gratis omruil nieuwe ci )[/b]
Wie niks vraagt betaald een ja kan men met een vraag krijgen
Really.
Je loopt enerzijds vrije hardwarekeuze aan te prijzen, en te zeggen dat enkel onwetenden de apparatuur van TV Vlaanderen kopen.
En anderzijds gaan ze die apparatuur van derden gratis komen vervangen, zeker?
Zoals altijd halve waarheden, en voortdurende tegenspraak.
fendje schreef:orca wie is daar over begonnen ?
TV Vlaanderen zeker?
Die zijn met Orca begonnen, hee.
Of mag het niet vermeld worden omdat het niet in je kraam past?
Er zijn al zenders die enkel en alleen via de Orca module te bekijken zijn.
Je kunt je kop in het zand steken en doen alsof het niet bestaat, maar het is wel de werkelijkheid.
fendtje schreef:Beetje eerlijk blijven... zeggen dat een 2 kaart evenveel kost ?
Ja, die kost evenveel, ten minste als je dezelfde zenders wilt als op je hoofdkaart.
Anders krijg je zo'n super light menu aan zenders.
Bij de kabel krijg je, als je 4 CI+ modules koopt, 4 keer het volledige basispakket, zonder enige beperking, en toch betaal je maar één keer je kabelabonnement van 16,90€/maand.
fendtje schreef:huur digibox of decoder 8 € * .....................
Digibox kost geen 8€/maand.
Digicorder heeft 3 tuners, vergelijk dat nu eens met uw toestelletje dat je daar promootte : met ocharme 1 tuner, en niet eens een harddisk, je kunt dus niet eens iets opnemen.
Als je appelen met appelen wilt vergelijken, dan moet je dat vergelijken met de CI+ module van Telenet.
Die koop je één keer, en daarna betaal je 0€/maand daarvoor.
Maar het is altijd hetzelfde liedje bij sat verkopers : ze breken de concurrentie af door het duurste te nemen dat zij aanbieden, te zwijgen over al de mogelijkheden daarvan, en dan komen ze zelf af met het goedkoopste dat ze kunnen vinden in hun aanbod, waar je nog alles moet bijkopen.
Maar als je echt iets zou willen dat een béétje lijkt op wat de concurrentie heeft, kunnen ze niet concurreren.
fendje schreef:( goedkoper dan een 2 abbo me dunkt bij telenet , proximus , scarlet + een eenmalige extra investering )
Haha, "eenmalige" investeringen bij TV Vlaanderen?
Zoals de LNB die naar 19.2°E kon gaan die dan mocht door een duoblock vervangen worden om ook naar 23.5°E te gaan, waarna de smartcard mocht vervangen worden, waarna er nog een LNB bijmocht om naar Hotbird te gaan voor de Waalse zenders, waarna er een module moest gekocht worden, die dan moest vervangen worden door een witte module, waarna er een oranje Orca module moest gekocht worden, en daarna een internet abonnement zonder datalimiet, omdat sommige zenders niet meer via satelliet maar internet verspreid worden?
Zijn het dat soort "éénmalige" investeringen dat je bedoelt?
Ik denk trouwens dat er maar weinig mensen zijn die telkens als ze eens zich verplaatsen hun schotel gaan meenemen en hun ontvanger, en hun bekabeling, enz.
Als ze hun abonnement al gebruiken op vakantie, betekent het dat ze daar dan nog eens een tweede ontvanger en schotel voor kopen.
Ze nemen dan de smartcard of de smartcard+module mee.
Dat is dan al de instapkost x2.
fendje schreef:EEn digibox huur 9 € per maand * x , kabel abbo 180 € per jaar.
"Per ongeluk" verwar je nu digibox met digicorder.
Een digibox huur je immers voor 4,25€ per maand.
Je hebt het dus over een ontvanger met harde schijf en 3 tuners.
Je hoeft die ook niet te huren, een digicorder kun je ineens kopen voor 250€.
Goedkoper dan je zult vinden bij satelliet.
Bij TV Vlaanderen kun je ook wel iets huren om op te nemen, maar zoveel mogelijkheden heb je daar niet...
fendje schreef:betaal dan graag 1 € meer voor vrije hardware keuze.
En kom niet af Orca enz , want dan wordt het telenet, proximus, scarlet , orange verhaal met extra pakketten een ander kostprijs.
Die vrije hardwarekeuze is nu precies wat ze steeds meer de nek omwringen bij TV Vlaanderen.
Als jij nieuw instapt, ga je al moeite hebben om nog die smartcard te kunnen hebben.
Ze gaan u die Orca module (die geen smartcard heeft) aansmeren, en hun eigen apparatuur.
Die kun je dan kopen of huren.
Waarom ik bij Orca direct met duurdere pakketten zou moeten vergelijken is mij onduidelijk.
Jij wilt gewoon Orca negeren omdat het niet in uw kraam past, maar het is wel de werkelijkheid.
fendje schreef:Gaat gewoon over basis tv kijken , zoals de meesten doen.
Je loopt achter.
Als de commerciële zenders aan de alarmbel trekken omdat 50% van de kijkers reclame doorspoelt, dan betekent dat dat minstens 50% van de kijkers een systeem heeft waarbij hij reclame kan doorspoelen, dus een systeem met meerdere tuners en een harddisk.
Dus uw verhaaltje van dat de doorsnee kijker met één tuner en zonder harddisk werkt is zever.
fendje schreef:Hoeveel zouden er naar plattelands tv , en andere zenders kijken bij Telenet
Je zou er nog van verschieten.
Maar ik veronderstel dat de doorsnee kijker wakker ligt van TV Oranje of TV Brabant..., zenders die je bij TV Vlaanderen hebt, maar waar ik nog nooit iemand over bezig gehoord heb van "goh, spijtig dat we die niet op de kabel hebben."
fendje schreef:och ja die zender nr 50 een andere 200 , radio wordt dan nr 800.
Het is gewoon een logische nummering, onderverdeeld per thema.
fendje schreef:( zolang men thuis is , wat als 2 verblijf)
Dan neem je ook je CI+ module mee, hee.
Dan heb je natuurlijk nog uw kabelabonnement op uw 2e verblijf.
Dat alles in de veronderstelling dat het in Vlaanderen is.
Als het daarbuiten is, dan zou ik gewoon de plaatelijke TV bekijken, en niet per se de Vlaamse TV daar willen gaan bekijken.
Het nieuws kun je altijd online bekijken.
Maar dan nog, TV Vlaanderen is ook weer geen goede oplossing, omdat ze nu ook zenders via IPTV beginnen aanbieden, die dan anders niet te bekijken zijn.
Dat wil zeggen dat je dan op je locatie van je 2e verblijf ook alweer internet moet gaan nemen.
Dat zal je meer kosten dan een 2e kabelabonnement.
fendje schreef:(ja der is smart wi als geen tvvl recievers.)
Werkt dat nog?
TV Vlaanderen ging er toch voor zorgen dat smartwi en Clone+ niet meer zouden werken?
Zie bijv. : http://www.totaaltv.nl/nieuws/m7-group- ... veiliging/
In elk geval met Orca mag je dat compleet vergeten, daar is er geen smartcard meer om te delen.
fendje schreef:En Bij die goedkope sat reciever is alles te ordenen naar eigen voorkeur.
Ja, dat maakt direct alles goed. :roll:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jeffrey
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2014, 16:46

Wat een achterhaalde discussie...

Statistieken wijzen uit dat 95 procent van de mensen naar de vier a vijf belangrijkste Vlaamse zenders kijken. Wie dat niet doet is NICHE. Dus wat maakt het uit of de ene provider nu meer zenders heeft (Telenet) en of dat die er nu 50 in HD heeft of slechts acht (TVV).

Voor veel mensen is TV Vlaanderen een interessante optie, bijvoorbeeld als ze ook een caravan, chalet of vakantieverblijf hebben, waardoor ze slechts één keer moeten betalen. Ikzelf bijvoorbeeld. Had vroeger een vakantieappartement aan zee en moest daar dus nogmaals kabel betalen als ik wou tv kijken, bovenop mijn kabelabonnement thuis. Géén vrije keuze dus. Heb nu een vakantiehuis in de Ardennen en kan daar géén kabel hebben, wel satelliet. Ben dus blij met TVV en mijn TVV-smartcard én mijn vrije satontvanger. Veel zenders en vaak in prima beeldkwaliteit (Engelsen bijvoorbeeld, véél beter signaal dan de meeste Telenet zenders). Thuis kijk ik én kabel én TV Vlaanderen.

Als ik ooit Telenet buitengooi thuis, is het voor Orange (even goed, maar pakken goedkoper). De extra paketten die ik dan mis, hoef ik niet. Geen play of play more (die series/films) kan je ook op andere legale wijze binnenhalen. TV Vlaanderen hou ik sowieso, zolang ik een buitenverblijf heb.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

jeffrey schreef:... Veel zenders en vaak in prima beeldkwaliteit (Engelsen bijvoorbeeld, véél beter signaal dan de meeste Telenet zenders)....
De Britse zenders zitten niet in het pakket van TVV. Dat zijn FTA te ontvangen kanalen en hebben dan ook niks te maken met TVV.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jeffrey schreef:Wat een achterhaalde discussie...

Statistieken wijzen uit dat 95 procent van de mensen naar de vier a vijf belangrijkste Vlaamse zenders kijken. Wie dat niet doet is NICHE. Dus wat maakt het uit of de ene provider nu meer zenders heeft (Telenet) en of dat die er nu 50 in HD heeft of slechts acht (TVV).
Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zouden die andere zenders al lang verdwenen zijn.
De mensen kijken misschien VOORAL naar die 5 belangrijkste zenders, maar die anderen worden ook bekeken.
Het is ook grappig dat 3 lijntjes verder je zegt dat je zoveel beter signaal hebt op de Engelse zenders.
Engelse zenders?
Dat kan toch niets uitmaken, want als het niet die 5 zenders zijn is het NICHE volgens jou...
Het valt mij dan ook op hoe TV Vlaanderen fanboys altijd zichzelf binnen de kortste keren tegenspreken.
Enerzijds wijzen ze op het enorme aanbod van zenders die op satelliet zitten, tot in de minst gesproken talen, maar als het dan gaat over het ontbreken van zenders bij TV Vlaanderen, is dat plots NICHE.
jeffrey schreef:Voor veel mensen is TV Vlaanderen een interessante optie, bijvoorbeeld als ze ook een caravan, chalet of vakantieverblijf hebben, waardoor ze slechts één keer moeten betalen.
Zolang je dus geen zenders nodig hebt die enkel via IPTV doorgestuurd worden, of je kunt er weer niets mee doen.
jeffrey schreef:Heb nu een vakantiehuis in de Ardennen en kan daar géén kabel hebben, wel satelliet.
Dus niet direct vrije keuze, maar op dit moment de enige legale mogelijkheid...
jeffrey schreef:Veel zenders en vaak in prima beeldkwaliteit (Engelsen bijvoorbeeld, véél beter signaal dan de meeste Telenet zenders).
Dat komt omdat die Engelse niet in het TV Vlaanderen pakket zitten, maar betaald worden door de Britse overheid.
Maar je ziet dat dergelijke zaken ook kunnen veranderen, zie het bericht over de Duitse FTA zenders die zouden verdwijnen in 2019.
En tot slot : ik dacht dat het maar de 5 belangrijkste Vlaamse zenders waren die telden?
Dat heb je hierboven toch net geschreven?
jeffrey schreef:Thuis kijk ik én kabel én TV Vlaanderen.
Dan moet ik al serieus nadenken welke TV Vlaanderen zender er is die niet in het Telenet pakket zit, en die de moeite waard is.
De Engelse en Duitse zijn gewoon vrij te ontvangen, dus daar heb je TV Vlaanderen niet voor nodig.
Waarvoor gebruik jij TV Vlaanderen nog als je kabel hebt?
Ik heb zelf een Multytenne Twin, en kan dus kanalen van Astra 1, 2, 3 en Hotbird ontvangen.
Verder heb ik kabel.
Mocht morgen alles van TV Vlaanderen onversleuteld op satelliet uitgezonden worden, ik zou niet weten welke zender ik dan zou moeten bekijken die ik niet op kabel heb (en in betere kwaliteit nog ook).
jeffrey schreef:TV Vlaanderen hou ik sowieso, zolang ik een buitenverblijf heb.
Dat lijkt mij dan meer uit noodzaak, dan echt een vrijwillige keuze.
En hopelijk voor jou gaan ze niet helemaal naar Orca, of er schiet niet veel meer over van je vrije keuze.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

fendje schreef:( al gratis reciever , gratis duo lnb 's mogen ontvangen , gratis omruil nieuwe ci )[/b]
Wie niks vraagt betaald een ja kan men met een vraag krijgen
Really.
Je loopt enerzijds vrije hardwarekeuze aan te prijzen, en te zeggen dat enkel onwetenden de apparatuur van TV Vlaanderen kopen.
En anderzijds gaan ze die apparatuur van derden gratis komen vervangen, zeker?
Zoals altijd halve waarheden, en voortdurende tegenspraak.
( iets wat men mij gratis aanbied , daar ga ik op in. dwz dat ik het allemaal zelf gebruik)
Kan er altijd iemand anders gratis een plezier mee doen.


fendje schreef:( goedkoper dan een 2 abbo me dunkt bij telenet , proximus , scarlet + een eenmalige extra investering )
Haha, "eenmalige" investeringen bij TV Vlaanderen?
Heb die duo gratis in ontvangst genomen , was gewoon een promotie voor alle toenmalige klanten.

Je hoeft die ook niet te huren, een digicorder kun je ineens kopen voor 250€.
En als probleem moogt ge nieuwe kopen geen ondersteuning bij huur wel gratis vervanging ( klein verschil)
fendje schreef:Gaat gewoon over basis tv kijken , zoals de meesten doen.
Je loopt achter.
Als de commerciële zenders aan de alarmbel trekken omdat 50% van de kijkers reclame doorspoelt,
Reclame spoelt men door wanneer men uitgesteld kijkt.

Het is gewoon een logische nummering, onderverdeeld per thema.
Logisch eerst een paar vrije tv zenders dan een paar van extra pakket , dan weer vrije idem dito voor radio . lijkt me heel logisch.
fendje schreef:( zolang men thuis is , wat als 2 verblijf)
Dan neem je ook je CI+ module mee, hee.
Dan heb je natuurlijk nog uw kabelabonnement op uw 2e verblijf.
Dat alles in de veronderstelling dat het in Vlaanderen is.
Als het daarbuiten is, dan zou ik gewoon de plaatelijke TV bekijken, en niet per se de Vlaamse TV daar willen gaan bekijken.
Het nieuws kun je altijd online bekijken.
Maar dan nog, TV Vlaanderen is ook weer geen goede oplossing, omdat ze nu ook zenders via IPTV beginnen aanbieden, die dan anders niet te bekijken zijn.
Ei ook nog tvvlaanderen live tv mogelijk in het buitenland.
Bij telenet stopt het aan de grens voor jan modaal.
fendje schreef:(ja der is smart wi als geen tvvl recievers.)
Werkt dat nog? ja dat werkt nog bij niet goedgekeurde , u zou dat als specialist toch zeker moeten weten.
Waar het wel niet meer werkt is bij hun recievers. ( zie verhaal op totaal tv)

TV Vlaanderen ging er toch voor zorgen dat smartwi en Clone+ niet meer zouden werken?
Zie bijv. : http://www.totaaltv.nl/nieuws/m7-group- ... veiliging/
Wat minder reclame en verhaaltjes lezen kan geen kwaad.

Ja reclame verpakt als nieuws op die site wordt betaald door ..........
En hopelijk wordt Joyne een alternatief in de toekomst. ( dit op 9 oost) oei nog een lnb bij. ( wordt dan de 9 lnb thuis)
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

boulder schreef:Dan moet ik al serieus nadenken welke TV Vlaanderen zender er is die niet in het Telenet pakket zit, en die de moeite waard is.
De Engelse en Duitse zijn gewoon vrij te ontvangen, dus daar heb je TV Vlaanderen niet voor nodig.
Waarvoor gebruik jij TV Vlaanderen nog als je kabel hebt?
...
Mocht morgen alles van TV Vlaanderen onversleuteld op satelliet uitgezonden worden, ik zou niet weten welke zender ik dan zou moeten bekijken die ik niet op kabel heb (en in betere kwaliteit nog ook).
Jouw opmerking was niet voor mij bedoeld, maar toch een reactie omdat ik (voorlopig) ook zowel TV Vlaanderen als Telenet heb, zelfs 365/365 op dezelfde plaats in gebruik.
Ik ben 10 jaar TVV-klant, toen uit interesse voor de techniek, het product zoals het toen was en ook technisch was het (ook toen) het simpelst voor mij.
In't algemeen zou ik TV Vlaanderen al jaren niet meer aanraden, zolang er alternatieven voor handen zijn. Het Basic Light-pakket is pover wat aanbod betreft voor 95% van de kijkers, maar toch is TVV met Basic+ een meerwaarde voor mij bovenop Telenet.

Het staat niet tot discussie dat Telenet een zeer uitgebreid Vlaams pakket heeft, waar zowat alles in HD is, maar wat themazenders betreft zit Telenet al jaren te snoeien. YouTube heeft misschien de nood deels vervangen, maar ik heb het altijd jammer gevonden dat de MTV-themazenders (vb. VH1 Classic) al jaren geschrapt zijn. TV speelt bij mij vaak als behang en zo staat het Nederlandse 192TV vaak op. Deze zender heeft ook al jaren ambitie om bij Telenet op de kabel te geraken, maar voorlopig zonder succes. Zelfs het Tsjechische Retro Music TV staat hier vaak op. Tsjechische popmuziek is er slechts bij uitzondering op te horen, 90% van het aanbod is gewoon ook hier bekend. VH1 Classic is ondertussen niet meer wat het geweest is, maar de 6 extra MTV-zenders hebben elk hun genre en zijn reclamevrij.
Zenders als Food Network, Travel Channel, History, Mezzo en Stingray Brava zijn al jaren in HD bij TV Vlaanderen, bij Telenet in SD, waarvan sommigen te sterk gecomprimeerd worden en er eigenlijk echt niet goed uitzien.
Ook de opvolger van Motors TV, motorsport.tv zit in HD met Dolby-geluid, bij TVV, maar werd bij Telenet verwijderd. Ik heb deze week ook al een filmpje meegepikt op het recent toegevoegde kanaal Film Europe HD. Primair voor de Tsjechische markt alweer, maar er zijn Europese films op te zien, met NL-ondertiteling, zonder reclame.

Als er één van beiden moet verdwijnen, is het zonder twijfel TV Vlaanderen, omwille van het schaarse Vlaamse aanbod en de kwaliteit ervan, maar qua themazenders heeft TVV toch nog waarde genoeg voor mij om het product momenteel te houden, al weet ik dat ik bij de minderheid behoor qua interesse voor zo'n zenders.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Amazor schreef:maar toch is TVV met Basic+ een meerwaarde voor mij bovenop Telenet.
De zenders die je opnoemt zijn inderdaad in HD bij TV Vlaanderen en in SD bij Telenet (of niet meer aanwezig, zoals die MTV zenders).
Maar zoals je zegt, die zitten dus enkel in het allerduurste pakket (25€/maand).
Het past in elk geval totaal niet in het verhaal van Fendje, die het van de goedkope prijs moet hebben.
Voor die HD Motors zender, heb je dan de witte module toch nodig?
Kijk jij dan met zo'n officiële TVV ontvanger of hoe gaat dat bij jou?
Qua kostprijs lijkt een combinatie van basispakket Telenet (16,90€/maand) en TV Vlaanderen Basic+ (24,90 €/maand) al erg duur.

Persoonlijk vind ik het pakket van TV Vlaanderen zeer onevenwichtig.
Belangrijke Vlaamse zenders zijn vaak niet in HD, terwijl daar dan wel niche zenders bijzitten, als een Nautical channel, die dan wel in HD zijn.
Of je krijgt 8 muziekkanalen, maar er is geen filmkanaal.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

boulder schreef:
Amazor schreef:maar toch is TVV met Basic+ een meerwaarde voor mij bovenop Telenet.
Maar zoals je zegt, die zitten dus enkel in het allerduurste pakket (25€/maand).
...
Kijk jij dan met zo'n officiële TVV ontvanger of hoe gaat dat bij jou?
...
Belangrijke Vlaamse zenders zijn vaak niet in HD, terwijl daar dan wel niche zenders bijzitten, als een Nautical channel, die dan wel in HD zijn.
Of je krijgt 8 muziekkanalen, maar er is geen filmkanaal.
De meeste vernoemde zenders (MTV-zenders, motorsport.tv, Travel Channel) gaan met het Basic-pakket (€17.90/mnd) open, 192TV, Retro Music en blijkbaar ook het nieuwe HD-filmkanaal gaan open met Basic Light. Oké, je zal er geen blockbusters op moeten verwachten, het is eerder Europese arthouse.
Ik denk dat ze beginnen beseffen dat het Light pakket wel zeer light geworden was voor zijn prijs. Voor alle duidelijkheid, qua prijszetting zal ik TV Vlaanderen niemand aanraden wat content betreft dat op de Vlaamse markt gericht is, zolang er kabel voorhanden is.

Technisch is satelliet veel te duur voor zo'n beperkte Vlaamse markt, wat al 30 jaar zo goed als perfect bekabeld is. Ik heb het al soms gezegd, maar TVV is 10 jaar te laat begonnen om enige betekenis te hebben op de Vlaamse markt. Toen konden ze jaren alleenheerser zijn qua beeldkwaliteit (toen SD de norm was). Nu is het financieel onmogelijk de andere tv operatoren bij te benen, maar dat weet je zelf ook. Vandaar ook het bizarre aanbod. Ze doen alles wat ze kunnen om pan-Europese zenders, of zenders die legaal in België mogen te ontvangen zijn door te geven, zolang het geen satellietcapaciteit kost exclusief voor de Vlaamse markt.

Ik weet het, hetgeen waar ik het voor gebruik is eigenlijk die 25 euro niet verantwoord bovenop Telenet, maar zolang ik het toch meerder keren per week gebruik, vliegt het momenteel nog niet de deur uit, maar ik zie mij geen verdere investeringen meer doen in het product.
Tot voor kort gebruikte ik een (momenteel 9 jaar oude) HD-ontvanger met dubbele tuner. Jarenlang enkel de smartcard gebruikt. Ooit eens een zwarte module gekocht (en eigenlijk nooit gebruikt), die heb ik na een telefoontje kunnen omwisselen door een witte CI+-module. Ze maken er zeker geen reclame mee, je moet weten waarom je wilt wisselen, maar als ze weten dat het voor Motors TV, France 2 en Mezzo was, was het meteen in orde. Ook met de CI+-module kon ik met dit toestel kijken en opnemen tegelijk. Opgenomen uitzendingen werden dan blijkbaar achteraf gedecodeerd, ipv meteen met de ingebouwde cardreader, dus dit was geen ramp.

Nu is het idd zover gekomen dat ik (niemand eigenlijk) niet hun volledige aanbod kan ontvangen.
TVV wordt momenteel gebruikt met de CI+ in de tv zelf, die een dubbele satelliettuner aan boord heeft. 2x decoderen lukt niet meer op dit toestel.
FOX is niet te bekijken, voor Insight HD/UHD heb je de orca-module nodig en ik zie net dat de 3 regionale zenders die vroeger samen in een lus zaten ook terug komen, maar ook enkel weer via IPTV.
Een officiële ontvanger komt hier niet binnen, zeker niet nu ik al over Telenet beschik. Ooit eens een DSR8141 afgetroggeld met korting bij een contractverlenging. Ik vond het triest dat je zoiets op de markt kan brengen en enerverende bugs nooit geplet raakten. Wou het inzetten als tweede toestel, maar werd uiteindelijk nooit gebruikt.

En waarom heb ik nood aan Telenet? Als je woont in een dorp waar Proximus je met tegenzin op het randje 3 Mbps kan leveren, gsm-ontvangst nihil is in een hedendaags geïsoleerd huis, ben je blij dat je een product als Telenet kan afnemen. Het zou dom zijn om internet en telefoon af te nemen zonder tv, wat ook nog eens uitblinkt t.o.v. andere operatoren, ook al is het met gesloten hardware.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het kan voor jou dan wel interessant zijn om naar Joyne uit te kijken. Misschien dat hun zenderaanbod groter zal worden dan wat ze nu al aangekondigd hebben. Het Vlaamse aanbod heb je toch al via de kabel.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Amazor schreef:blijkbaar ook het nieuwe HD-filmkanaal gaan open met Basic Light. Oké, je zal er geen blockbusters op moeten verwachten, het is eerder Europese arthouse.
Hoe heet dat kanaal dan?
Als je op hun site gaat zie je geen uitleg, enkel logootjes, dus uitmaken hoe dat filmkanaal dan heet, is niet zo simpel.
Amazor schreef:Technisch is satelliet veel te duur voor zo'n beperkte Vlaamse markt, wat al 30 jaar zo goed als perfect bekabeld is. Ik heb het al soms gezegd, maar TVV is 10 jaar te laat begonnen om enige betekenis te hebben op de Vlaamse markt.
Ik heb dat van in het begin gedacht.
Satelliet kan interessant zijn als je met bergachtige streken zit, of landelijke gebieden waar noch IPTV noch kabel een optie is.
In elk geval moet je de transponderhuur over veel mensen kunnen delen, dan wordt het direct veel rendabeler.
Maar het feit dat ze meer en meer via IPTV beginnen uitzenden bevestigt wat wij als gewone gebruikers al jarenlang wisten.
Vreemd dat ze dat zelf niet doorhadden.
Amazor schreef:Vandaar ook het bizarre aanbod. Ze doen alles wat ze kunnen om pan-Europese zenders, of zenders die legaal in België mogen te ontvangen zijn door te geven, zolang het geen satellietcapaciteit kost exclusief voor de Vlaamse markt.
Inderdaad, ze gaan liever een porno zender in 4K uitzenden dan Zes in HD, want de kosten van die pornozender kunnen ze dan delen over alle landen waarin ze actief zijn, desnoods nog een paar extra taalsporen, zodat er in de juiste taal gekreund wordt :lol:

Maar als kijker of (potentiële) klant maakt dat je rekening niet, natuurlijk.
Om een vergelijking te maken : als ik naar een supermarkt ga, en die kan groenten fantastisch goedkoop inkopen, maar vlees niet, dan ga ik na een paar keer waarschijnlijk een andere supermarkt zoeken, omdat ik nu eenmaal niet heel de dag groenten eet.
En dan mogen ze mij hele grafieken tonen over hoeveel het hen wel kost om vlees aan te kopen, en hoeveel interessanter groenten voor hen wel zijn, dat boeit maar eventjes.

De vraag van dit forumtopic was immers : TV Vlaanderen: wel of niet?
Met andere woorden, voor wie het product nog niet heeft, is het dan nog interessant om in te stappen?
Zij die al de investering gedaan hebben, de hardware staan hebben, en het abonnement loopt, is het natuurlijk een heel andere vraag of ze eruit stappen of niet.
Maar als je nu nog moet instappen zou ik toch eens goed kijken, ook naar Joyne.
Ik denk niet dat Joyne iets voor u zou zijn, want ik denk dat ze in de eerste plaats op prijs gaan spelen, maar ook op goede ontvangst.
Joyne lijkt mij vooral ontstaan vanuit de Nederlandse satellietverkopers zelf, en dan nog vooral zij die zich op de kampeermarkt richten.
Dat is een van de redenen dat zij op die nieuwe satelliet gaan (Eutelsat 9°E), precies omdat ze dan in heel Europa, en nog een stuk van Afrika een uitstekende ontvangst kunnen garanderen, ook met een kleine schotel.
Maar ik denk niet dat het hun ambitie is om een zeer uitgebreid pakket aan te bieden.
Amazor schreef:Ik weet het, hetgeen waar ik het voor gebruik is eigenlijk die 25 euro niet verantwoord bovenop Telenet, maar zolang ik het toch meerder keren per week gebruik, vliegt het momenteel nog niet de deur uit, maar ik zie mij geen verdere investeringen meer doen in het product.
Daar moet iedereen zelf over beslissen natuurlijk.
Als het jou dat bedrag waard is, waarom niet?
Amazor schreef:Nu is het idd zover gekomen dat ik (niemand eigenlijk) niet hun volledige aanbod kan ontvangen.
En dat vind ik erg, ze maken een pakket, maar eigenlijk is er niemand die dat hele pakket kan ontvangen.
Laat staan dat je het hele pakket kunt ontvangen en dan nog eens van vrije hardwarekeuze kan genieten (en legaal bezig zijn!)
En de IPTV zenders zorgen ervoor dat het argument van het op verplaatsing kijken ook weer op losse schroeven komt te staan, want als je al een internet abonnement moet hebben op uw verblijfplaats om TV te zien, tja, daar sta je dan met je slogan van "digitale TV via satelliet!".
Bij de kabel is het nochtans eenvoudig, het is niet zo dat je bepaalde zenders niet met de CI+ module kunt zien, of bepaalde alleen met de digibox of digicorder.
Amazor schreef:Ooit eens een DSR8141 afgetroggeld met korting bij een contractverlenging. Ik vond het triest dat je zoiets op de markt kan brengen en enerverende bugs nooit geplet raakten. Wou het inzetten als tweede toestel, maar werd uiteindelijk nooit gebruikt.
Inderdaad, over de TVV apparatuur zelf heb ik al veel negatiefs gelezen op bijv. sat4all.
Dus ja, enerzijds proberen ze je naar hun eigen aanbod te duwen, maar daarop bieden ze geen goede ondersteuning.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

boulder schreef:Hoe heet dat kanaal dan?
Als je op hun site gaat zie je geen uitleg, enkel logootjes, dus uitmaken hoe dat filmkanaal dan heet, is niet zo simpel.
Film Europe HD. Staat nog niet op de site, staat in de fastscan-lijst voorlopig verstopt als test-zender, er is pas sinds donderdag NL-ondertiteling aanwezig, de zender reeds lanceren met enkel Tjechische ondertiteling zou not done zijn. :-)
http://www.filmeuropechannel.eu/eng/

Wat Joyne betreft, ik volg het ook wat op en wil het product niet op voorhand afbreken, maar ik hoop dat het niet zal uitlopen als een uit de hand gelopen jongensdroom, want in 2017 nog starten met een satellietaanbod lijkt me financieel niet evident.

Of het er komt, dat geloof ik wel, maar met de uitgestelde lancering zullen ze alvast al klanten mislopen. Tegenwoordig zijn er ook al meer mogelijkheden dan 10 jaar geleden om video te bekijken op smartphone, laptop, streamingapparaten... Campings zullen vaker Wi-Fi hebben, je hebt ondertussen ook al 3G/4G. Je bent niet meer van je thuisland afgesloten als je eens enkele weken niet over tv beschikt.

Voor Nederlandstaligen die vaak tot permanent in het buitenland wonen zal Joyne wel enige betekenis hebben, al denk ik dat ze met 2 transponders niet te zot gaan kunnen doen, ofwel zal de bitrate beperkt zijn. Het is natuurlijk vooral hun bedoeling om de publieke en commerciële Nederlandse zenders aan te bieden. Ik verwacht niet meteen hopen themazenders en zie het niet meteen als aanvulling voor mij.

Ook zal je opnieuw met een opstartkost zitten. Nieuwe CI-module/smartcard, eventuele activatiekosten, en het zal ook weer een investering worden op gebied van LNB's, zeker als je ontvangst van één of meer andere satellietposities wenst te behouden. Zelf gebruik ik momenteel een triple LNB op een Triax 64. Mijn Multytenne Twin is niet meer in gebruik na al die gewijzigde uitzendparameters en voor Joyne is die al helemaal niet geschikt of je moet er een aparte schotel+LNB voor gebruiken, wat het nog ingewikkelder maakt.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Amazor schreef: Voor Nederlandstaligen die vaak tot permanent in het buitenland wonen zal Joyne wel enige betekenis hebben, al denk ik dat ze met 2 transponders niet te zot gaan kunnen doen, ofwel zal de bitrate beperkt zijn. Het is natuurlijk vooral hun bedoeling om de publieke en commerciële Nederlandse zenders aan te bieden. Ik verwacht niet meteen hopen themazenders en zie het niet meteen als aanvulling voor mij.
Ik vraag mij zelfs af of ze niet een gedeeelte in SD gaan uitzenden, zo sparen ze transponderruimte uit.
Met 2 transponders spring je inderdaad niet ver.
Amazor schreef:Ook zal je opnieuw met een opstartkost zitten. Nieuwe CI-module/smartcard, eventuele activatiekosten, en het zal ook weer een investering worden op gebied van LNB's, zeker als je ontvangst van één of meer andere satellietposities wenst te behouden. Zelf gebruik ik momenteel een triple LNB op een Triax 64. Mijn Multytenne Twin is niet meer in gebruik na al die gewijzigde uitzendparameters en voor Joyne is die al helemaal niet geschikt of je moet er een aparte schotel+LNB voor gebruiken, wat het nog ingewikkelder maakt.
Zeker, ik zie het vooral voor mensen die nog moeten starten, die dus sowieso nog moeten investeren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

fendtje schreef:Vraag is : wat heeft de TV Vlaanderen klant als voordeel gekregen?
Kiezen voor sat is voor zover ik weet altijd al een hobby geweest waar je best wat tijd en centen tegenaan smijt.
one time install en voor de rest niet meer naar omzien is daar nooit het credo geweest.
Kijken via sat is gewoon een leuke bezigheid en dat mag je best als voordeel beschouwen.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Amazor schreef:
Het zou dom zijn om internet en telefoon af te nemen zonder tv, wat ook nog eens uitblinkt t.o.v. andere operatoren, ook al is het met gesloten hardware.
Waarom zou dit dom zijn ??, Ik betaal 28 euro denk ik voor internet alleen bij Telenet. Telefoneren doe ik al jaren praktisch gratis alover het net en TV reclamezenders kijk ik niet,
enkel vrt via dvb-t en vrije zenders via sat, meer dan genoeg voor de schamele keren dat ik tijd vind om tv te zien.. Ik vind het juist dom om meer te betalen... Trouwens dvb-t wordt veel meer gebruikt dan je denkt, op het werk in onze kleine groep zijn er meerdere mensen die dvb-t zien zonder
kabelabo.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”