Onlangs kreeg ik weer die mooie factuur in de bus om mijn abonnement voor een jaar te verlengen bij TV Vlaanderen.
Gezien ik waarschijnlijk nog binnen het jaar ga opzeggen wou ik dus maandelijks betalen. Dit kan enkel echter met een domiciliëring. Dus ik vul braaf dat formulier in, duidelijk aangekruist om maandelijks te betalen, en ja, je raadt het al.
Netjes een bedrag voor een jaar dus van mijn rekening afgehouden. Ik ben sowieso al geen voorstander van een domiciliëring, en dan laat ik die gangsters nog toe ook. Hoe dom kon ik zijn...
Opgepast met domiciliëring TV Vlaanderen
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 78 keer
Bij mijn bank (Argenta) is het mogelijk om een maandelijkse/jaarlijkse limiet op een domiciliëring te zetten. Bij jou nergens in te stellen?
TV:
ISP:
Tel.:
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Niets is toch eenvoudiger dan een terugstorting van een domiciliëringsbetaling aan te vragen.petrol242 schreef:Netjes een bedrag voor een jaar dus van mijn rekening afgehouden. Ik ben sowieso al geen voorstander van een domiciliëring, en dan laat ik die gangsters nog toe ook. Hoe dom kon ik zijn...
Gewoon (binnen de 8 weken) via jouw internetbankieren het bedrag contesteren, en het staat morgen al terug op jouw rekening!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Ik hoor het al, ze hebben u goed beetgenomen.petrol242 schreef:Onlangs kreeg ik weer die mooie factuur in de bus om mijn abonnement voor een jaar te verlengen bij TV Vlaanderen.
Gezien ik waarschijnlijk nog binnen het jaar ga opzeggen wou ik dus maandelijks betalen. Dit kan enkel echter met een domiciliëring. Dus ik vul braaf dat formulier in, duidelijk aangekruist om maandelijks te betalen, en ja, je raadt het al.
Netjes een bedrag voor een jaar dus van mijn rekening afgehouden. Ik ben sowieso al geen voorstander van een domiciliëring, en dan laat ik die gangsters nog toe ook. Hoe dom kon ik zijn...
Volg de raad van phillipe_d op en vraag een terugbetaling aan van uw domiciliëring, natuurlijk zal je abonnement wel niet verlengd worden.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Bedankt Philippe_d voor de tip. Daar had ik eigenlijk zelf op kunnen komen, maar ik was eerst boos in de mail geschoten. Ik wacht nog even welk antwoord ik van TV Vlaanderen mag verwachten. Als het me niet zint, of snel opgelost geraakt, vraag ik die terugstorting bij mijn bank aan en krijgen ze tegelijk de opzegbrief opgestuurd. Ik ben het meer dan beu bij die stelende kwakkels.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
weet nu niet of dat zo eenvoudig gaat, bij Recordbank en Bpost had ik dit een jaar geleden of zo geprobeerd en stond die mogelijkheid niet bij het internetbankieren, mocht naar het bankkantoor om documenten te komen tekenen...
Blijkbaar zou het maar al te makelijk zijneenzijdig een domiciliering stop te zetten, de bank kan immers niet weten of een product of dienst al dan niet geleverd is, op voorhand of pas achteraf word aangerekend, dat was hun verhaal waarom ik de domicileringsopdracht niet kon schrappen en geld terugeisen, na de attesten ingevuld en afgeteken te hebben kon ik ze thuis invullen en naar de leverancier doormailen(faxen) om mn geld terug te krijgen.... heb het maar enkele maanden bijgehouden, dus geen copys meer van die documenten....
Blijkbaar zou het maar al te makelijk zijneenzijdig een domiciliering stop te zetten, de bank kan immers niet weten of een product of dienst al dan niet geleverd is, op voorhand of pas achteraf word aangerekend, dat was hun verhaal waarom ik de domicileringsopdracht niet kon schrappen en geld terugeisen, na de attesten ingevuld en afgeteken te hebben kon ik ze thuis invullen en naar de leverancier doormailen(faxen) om mn geld terug te krijgen.... heb het maar enkele maanden bijgehouden, dus geen copys meer van die documenten....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Het gaat hier niet over een domiciliëring stopzetten! Dat kan inderdaad alleen via de leverancier, gezien een Europese domiciliëring rechtstreeks tussen u en een schuldeiser/leverancier wordt geregeld. De bank is daarbij niet betrokken.laroyj schreef:Blijkbaar zou het maar al te makelijk zijneenzijdig een domiciliering stop te zetten, de bank kan immers niet weten of een product of dienst al dan niet geleverd is, op voorhand of pas achteraf word aangerekend, dat was hun verhaal waarom ik de domicileringsopdracht niet kon schrappen en geld terugeisen
Maar als bescherming van de klant (en om het systeem aanvaardbaar te maken) zijn er beschermingsmaatregelen ingevoerd:
- Tot 8 weken na de debitering kunt u de terugstorting van een domiciliëringsbetaling vragen. Hiervoor is er geen enkele reden nodig: zonder toelating van de bank, noch van de leverancier wordt op eenvoudig verzoek het geld teruggestort.
- Deze periode wordt zelfs verlengd tot 13 maand, indien de leverancier ten onrechte een bedrag gedebiteerd heeft (met andere woorden: indien de schuldeiser geen geldig mandaat kan voorleggen).
- Een bijkomende bescherming is dat u aan uw bank kan meedelen door welke schuldeisers u nooit wenst te worden gedebiteerd of welke schuldeisers wel toelating hebben om uw rekening te debiteren.
- En verder heb je ook de mogelijkheid om een maximumbedrag en/of de periodiciteit van de invorderingen te bepalen.
Indien jouw bank (Recordbank, Bpost) daar moeilijk over doet, dan volgen ze de SEPA regels niet.
Voor jouw bank is er zelfs geen enkel risico, het geld komt van de bank van de schuldeiser!
Terug naar het probleem van de TS
- Hij kan dus probleemloos zijn geld terugvorderen (gezien hij niet de intentie had om één jaar te betalen).
- Hij kan probleemloos de limiet instellen (vb 20€ per maand), zodat TVV niet opnieuw een betaling voor 1 jaar aanbiedt.
Daar heeft de bank toch niets mee te maken.laroyj schreef:de bank kan immers niet weten of een product of dienst al dan niet geleverd is
Een aanvraag tot terugbetaling betekent natuurlijk net dat jouw schulden vervallen, of dat je hiermee je contract opzegt. Het betekent hooguit dat je de rekening niet betaald hebt. De schuld die de TS heeft bij TVV blijft bestaan, zolang hij abonnee is .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik heb geen antwoord via mail tot hiertoe mogen ontvangen. Dus heb ik maar gebeld, en kreeg na een ellenlang melodietje iemand aan de lijn. Die kon me niet verder helpen, dus gaat er "iemand" vandaag terug bellen. Wat een klantendienst pfff. Ik heb ondertussen dan maar de opzeg gegeven. Dat ze me dan maar een afrekening sturen voor die paar maanden.
Nu moet ik op zoek gaan naar een alternatief en mijn bank het jaarbedrag laten terug vorderen.
Edit : Die "iemand" heeft me terug gebeld. De opzeg kon zelfs onmiddellijk, maar ik heb me zelf nog tot eind april de tijd gegeven. Het resterende bedrag gaan ze terug storten. Ik ben benieuwd.
Nu moet ik op zoek gaan naar een alternatief en mijn bank het jaarbedrag laten terug vorderen.
Edit : Die "iemand" heeft me terug gebeld. De opzeg kon zelfs onmiddellijk, maar ik heb me zelf nog tot eind april de tijd gegeven. Het resterende bedrag gaan ze terug storten. Ik ben benieuwd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6595
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 273 keer
best wat geduld oefenen dan. Heb hier najaar 2014 TVV vervangen door Netflix, en moeten wachten tot voorjaar 2015 voor de afrekening/terugbetaling
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Als het te lang duurt, heb ik nog bijna 8 weken om mijn bank opdracht te geven de centen terug te vorderen. Dat heb ik ook duidelijk gemaakt aan de telefoon met TVV. Dat ze me daarna dan maar de afrekening sturen. Dat is één van die voordelen van de Europese domiciliëring.
-
- userbase crew
- Berichten: 8974
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
- Bedankt: 690 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Het spijtige is dus dat je niet met een whitelist kan werken, en dus moet weten dat je je rekening in het oog moet houden.philippe_d schreef:[*]Een bijkomende bescherming is dat u aan uw bank kan meedelen door welke schuldeisers u nooit wenst te worden gedebiteerd of welke schuldeisers wel toelating hebben om uw rekening te debiteren.
En veel mensen gaan dat niet weten (omdat het vroeger bv onnodig was, want zonder bevestigingspapiertje naar de bank te doen kon men geen domiciliering starten).
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 14885
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
- Bedankt: 1054 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Natuurlijk kan dat wel.ITnetadmin schreef:Het spijtige is dus dat je niet met een whitelist kan werkenphilippe_d schreef:[*]Een bijkomende bescherming is dat u aan uw bank kan meedelen door welke schuldeisers u nooit wenst te worden gedebiteerd of welke schuldeisers wel toelating hebben om uw rekening te debiteren.
Technisch gezien is het opgenomen in het SEPA schema (reject bij debtor bank, B2C scheme), uw bank moet de dienst wel aanbieden.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Zoals verwacht heb ik ondertussen dus nog steeds geen bericht van opzegging of kredietnota mogen ontvangen van TV Vlaanderen. Ondertussen staat in "Mijn TVVlaanderen" al wel dat de smartcard inactief is (abonnement loopt tot eind deze maand), dus terug maar eens die telefoon opgepakt.
De klantendienst vertelt mij dat ze een brief hebben verzonden, maar kunnen niet terug zien wanneer, ja zeg... Met de vraag naar de kredietnota, komen ze op een ander getal uit dan in "Mijn TVVlaanderen" en weten ze ook niet wanneer het zal terug betaald worden.
Dus heb ik vandaag mijn bank de opdracht gegeven om het gedomicilieerd bedrag terug te vorderen. Dat heb ik ook aan TVV laten weten en uitdrukkelijk gevraagd om dat in het dossier te zetten en dat mij dan maar een afrekening mogen sturen voor de resterende maand. Ik durf mijn hand niet in het vuur te steken of dat laatste is doorgekomen.
De klantendienst vertelt mij dat ze een brief hebben verzonden, maar kunnen niet terug zien wanneer, ja zeg... Met de vraag naar de kredietnota, komen ze op een ander getal uit dan in "Mijn TVVlaanderen" en weten ze ook niet wanneer het zal terug betaald worden.
Dus heb ik vandaag mijn bank de opdracht gegeven om het gedomicilieerd bedrag terug te vorderen. Dat heb ik ook aan TVV laten weten en uitdrukkelijk gevraagd om dat in het dossier te zetten en dat mij dan maar een afrekening mogen sturen voor de resterende maand. Ik durf mijn hand niet in het vuur te steken of dat laatste is doorgekomen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 42 keer
Ik heb op 27 feb. ook mijn abonnement bij tvv opgezegd. Had in november nog voor een jaar betaald. Vandaag is het verschil netjes terug gestort op m'n rekening.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Goed voor jou kamiel.
Mijn geval is net iets anders. Ik had speciaal een domiciliëring opgestart om maandelijks te kunnen betalen, want met dat jaarbedrag wordt ook geknoeid, en dan halen ze doodleuk terug een jaarbedrag van mijn rekening, ondanks uitdrukkelijke mededeling om maandelijks te betalen. Dan begin je toch wel argwanend te worden hé.
Het bedrag dat ik moet terug krijgen klopt trouwens niet met wat ze me aan de telefoon probeerden wijs te maken. Er is namelijk een overlapping in de termijnen van de jaarbetaling. Verleden jaar is er voor 13 maanden betaald geweest. Ik heb ze er toen op gewezen en nu zijn ze dat blijkbaar "vergeten". Ook de brief met de bevestiging van opzeg die ze me zouden sturen vinden ze niet terug. Rede genoeg voor mij om het heft in eigen handen te nemen. Ik vind dat ik al héél veel geduld aan de dag gelegd heb.
Ze wisten ook niet wanneer het bedrag terug betaald zou worden. Vandaar dat ik mijn domiciliëring heb terug gevorderd. Ik durf er bijna prat op gaan dat ik bij de afrekening nog een administratieve kost mag verwachten, maar die mogen ze steken waar het zonlicht niet schijnt.
Mijn geval is net iets anders. Ik had speciaal een domiciliëring opgestart om maandelijks te kunnen betalen, want met dat jaarbedrag wordt ook geknoeid, en dan halen ze doodleuk terug een jaarbedrag van mijn rekening, ondanks uitdrukkelijke mededeling om maandelijks te betalen. Dan begin je toch wel argwanend te worden hé.
Het bedrag dat ik moet terug krijgen klopt trouwens niet met wat ze me aan de telefoon probeerden wijs te maken. Er is namelijk een overlapping in de termijnen van de jaarbetaling. Verleden jaar is er voor 13 maanden betaald geweest. Ik heb ze er toen op gewezen en nu zijn ze dat blijkbaar "vergeten". Ook de brief met de bevestiging van opzeg die ze me zouden sturen vinden ze niet terug. Rede genoeg voor mij om het heft in eigen handen te nemen. Ik vind dat ik al héél veel geduld aan de dag gelegd heb.
Ze wisten ook niet wanneer het bedrag terug betaald zou worden. Vandaar dat ik mijn domiciliëring heb terug gevorderd. Ik durf er bijna prat op gaan dat ik bij de afrekening nog een administratieve kost mag verwachten, maar die mogen ze steken waar het zonlicht niet schijnt.