TVV Basic Light : 2€/maand duurder (15,5% in één keer) ...

Alles over TV en Internet via satelliet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:
boulder schreef:Dus die merktoestellen hadden geen legale software omdat ze de juiste licentie niet hadden, maar die op een Linuxontvanger draaien dan met een legale licentie, zeker?
Ja, open source komt met totaal andere licenties dan closed source. Die software op een Linux-ontvanger is 100% open source en daarop is een GPL 3.0-licentie van toepassing: http://www.streamboard.tv/oscam/wiki/GettingOscam
Een commerciële fabrikant die uitsluitend gecompileerde firmware ter beschikking stelt en daarbij claimt dat die geschikt is voor TV Vlaanderen die zal verondersteld worden de nodige licenties te hebben afgesloten met Nagra/Kudelski Group.
Ach ja, die softcam zal legaal zijn omdat ze GPL gebruiken als licentie.
Dan moeten ze plots geen rekening houden met intellectueel eigendom van Kudelski :bang:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

boulder schreef:Dan moeten ze plots geen rekening houden met intellectueel eigendom van Kudelski
OSCam kan onmogelijk inbreuk doen op de intellectuele eigendom van Kudelski, het is geen kopie van hun software, het is zelfgeschreven software ontstaan door grondige studie van legaal verkregen smartcards en tv-signalen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:
boulder schreef:Dan moeten ze plots geen rekening houden met intellectueel eigendom van Kudelski
OSCam kan onmogelijk inbreuk doen op de intellectuele eigendom van Kudelski, het is geen kopie van hun software, het is zelfgeschreven software ontstaan door grondige studie van legaal verkregen smartcards en tv-signalen.
Je kunt daar een hele discussie over opzetten, of zoiets legaal is of niet, maar mocht Kudelski hen ooit een proces aandoen, denk ik niet dat zij aan het langste eind zouden trekken.
Op sat4all hebben ze daar al bladzijden vol over samengepend.
Feit is dat als je zo'n Linux ontvanger koopt, ze daar over het algemeen geen softcam opzetten.
Die moet je er zelf opzetten.
Mocht het allemaal zo zwart/wit zijn dan zouden ze dat toch gewoon met die cam erop zetten?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

raf1 schreef:Bij mijn weten hebben ze nooit gezegd dat Linux-ontvangers of softcams illegaal zijn.
Dat hebben ze mij letterlijk aan de telefoon gezegd x aantal jaren geleden toen ze die nieuwe kaart door onze strot wouden rammen en ik vermelde dat ik met een linux ontvanger werkte.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Kijk, en hetgeen ik altijd gezegd heb, wordt vandaag nog maar eens duidelijk.
Het gaat over het feit dat het meerekenen van 'gratis' FTA zenders op satelliet in de vergelijking van TV Vlaanderen tov. Telenet zeer bedrieglijk is.
TV Vlaanderen levert die zenders niet, die worden door anderen geleverd, en je betaalt er ook niets voor via je abonnement, dus dat kan rap veranderen.
Vandaag blijkt dat de Duitse commerciële zenders (Sat1, RTL, ...) die tot hiertoe gratis in SD beschikbaar waren (maar versleuteld in HD), in de toekomst gaan verdwijnen.
Dan blijven dus enkel de HD zenders over, die achter een HD+ kaartje zitten (soort variant op CI+).
Gelukkig blijven dan nog wel de HD zenders van de publieke omroepen over (ARD, ZDF, WDR), maar het is dus ineens weer een pak zenders minder.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/einde-ong ... -in-zicht/
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”