Eindelijk doorbreken monopolie?

Alles over TV en Internet via satelliet
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Het is 1 miljoen en niet 2 (correctie); en ik heb nooit gezegd dat er 1 (of 2) miljoen abonnés zijn, wel dat er naar schatting 1 miljoen Vlamingen in Wallonië wonen. Als die VTM willen zien was TVV tot enkele jaren geleden hun ENIGE optie.
Als je met jouw auto even de taalgrens overgaat dan zul je aan praktisch elke nieuwbouwgevel een schotelantenne van TVV terugvinden.

Overigens vallen die mensen hoogstwaarschijnlijk onder de Waalse statistieken aangezien die in Wallonië wonen en niet in Vlaanderen. Tenzij SES ASTRA een TVV Abonné de facto als Vlaming registreert, maar dan zou ik überhaupt weinig waarde hechten aan hun statistieken/ ramingen.
Laatst gewijzigd door road rebel 26 jan 2017, 15:24, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

road rebel schreef:Het is 1 miljoen en niet 2 (correctie); en ik heb nooit gezegd dat er 1 (of 2) miljoen abonnés zijn, wel dat er naar schatting 1 miljoen Vlamingen Wallonië wonen. Als die VTM willen zien was TVV tot enkele jaren geleden hun ENIGE optie.
Als je met jouw auto even de taalgrens overgaat dan zul je aan praktisch elke nieuwbouwgevel een schotelantenne van TVV terugvinden.

Overigens vallen die mensen hoogstwaarschijnlijk onder de Waalse statistieken aangezien die in Wallonië wonen en niet in Vlaanderen. Tenzij SES ASTRA een TVV Abonné de facto als Vlaming registreert, maar dan zou ik überhaupt weinig waarde hechten aan hun statistieken/ ramingen.
Ses Astra kijkt helemaal niet welk abonnement iemand heeft, het gaat gewoon over schotelantenne gebruikers.
Het zou mij niet verwonderen dat als je ooit eens een schotelantenne gekocht hebt, je voor de rest van je leven in die statistieken zit, ook al heb je die schotel nooit gemonteerd, of kijk je er nooit naar.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb vorig jaar m'n abonnement bij TV Vlaanderen stopgezet nadat m'n kaart kapot gegaan is/gedeactiveerd is en de helpdesk van TV Vlaanderen mij enkel nog wilde helpen door een ontvanger van hunzelf aan te bieden... Gezien ik een T90 heb met 9 LNB's en ik satellietontvangst als hobby zie (kanaallijsten updaten, nieuwe transponders scannen,...) heb ik het dan maar stopgezet en kijk ik enkel nog FTA kanalen via de satelliet. En Telenet voor de Vlaamse zenders.

TV Vlaanderen schiet zichzelf in de voet door vrije hardware in te gaan perken waar ze nu volop mee bezig zijn.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

OUSooner schreef:En Telenet voor de Vlaamse zenders.
TV Vlaanderen schiet zichzelf in de voet door vrije hardware in te gaan perken waar ze nu volop mee bezig zijn.
en ze zijn dan nog duurder dan TVV (correctie Telenet!!!!) met minder HD-zenders. :bang:

En extra tv's met telenet kan je met een CI+ bedienen, zonder maandelijks meerkost en volledig zenderboeket, en alleen de kaart+ci+ incl. activatie kost 69 €

een een CI+kaart bij TVV met embedded smartcard: 99 € activatiekost? (vroeger wel 50 €, vind het nu niet meer terug)
Laatst gewijzigd door satsurfer 14 feb 2017, 20:56, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satsurfer schreef:en ze zijn dan nog duurder dan TVV met minder HD-zenders. :bang:
Telenet minder HD zenders dan TV Vlaanderen?
Je mag ze gerust eens oplijsten, die TV Vlaanderen HD zenders.
Dat zijn dus de zenders die in hun betaalpakket zitten, niet alle gratis zenders die ik ook heb (zonder abonnement bij om het even welke satellietprovider).
En dan wil ik die wel naast het Telenet lijstje zetten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

TV Vlaanderen was toch zo'n beetje de outlaw onder de aanbieders maar nu ze stilaan volledig naar hun eigen gesloten hardware gaan overstappen inclusief IPTV zenders is het leuke er toch helemaal af. Al die mensen die in het buitenland op een camping staan en daar TV Vlaanderen willen kijken zullen binnenkort een hoop zenders moeten missen door de geolock die ze erop zetten of gewoon door het feit dat ze geen internet kunnen aansluiten op de ontvanger...
Ik ben nu tevreden met mijn FTA zenders en de Vlaamse (in betere kwaliteit dan nog) via Telenet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

@boulder: foutje van mijnentweege
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Slafes schreef:Electrabel dacht ook zo... :)

Telenet zal wel nooit met dat cijfermateriaal naar buiten komen, maar als er stelselmatig meer klanten vertrekken dan ervoor zal dat wel degelijk beginnen kriebelen. Het zal wachten worden op Orange wanneer ze met nieuwe cijfers naar buiten komen van het aantal nieuwe klanten voor internet + tv.

Feit is dat voor kort er geen alternatief was op de kabel en nu wel.
Orange kan ik bezwaarlijk een alternatief noemen. Ook hier moet je de hele rampetamp van de provider slikken. Mochten ze morgen met "TV met een kaartje" op de proppen komen, zou ik misschien al eens nadenken. En nee, dat van Telenet moet ik niet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

wat bedoel je met 'de rampetamp'? De verplichting van gsmabbo?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Het is jammer dat ze al die verplichtingen opleggen, en niet gewoon toelaten dat ze TV alleen verkopen.
Als Telenet dat kan aanbieden voor 16.90€/maand, dan zou Orange dat toch voor zeker 1€ goedkoper moeten kunnen aanbieden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

dat ligt niet aan hen, maar aan bipt. Daar moet je gaan klagen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Als mensen vrijwillig triple p(l)ay en zelfs quadruple p(l)ay bij Proximus of Telenet nemen kraait geen haan er naar. Dat Orange een GSM abo verplicht er bij voegt is een ramp. Ik wou ook bij Telenet niet betalen voor de vaste lijn en toch vond iedereen hier dat ik me daar niet druk over hoefde te maken.

Ik weet ook best dat er mensen zijn die een reden hebben om niet over te schakelen, vooral omdat ze niet kunnen, maar goed... Ik ben ook geen voorstander van een verplicht abo voor de GSM maar het blijkt toch dat ze het nu ook verkocht krijgen. Wanneer ze geen nieuwe klanten meer aantrekken zal men waarschijnlijk wel de verplichting laten vallen, maar nu is het zaak om mensen zo veel als mogelijk aan zich te binden met zoveel mogelijk verschillende dingen.

Nog een straf verhaal van in de week. Iemand die bij Proximus zit voor internet en tv en voor zijn gsm abo bij Telenet... Deze wou niet overstappen omdat het signaal bij Orange slechter zou zijn dan bij Telenet. Niet wetende natuurlijk dat die nog steeds van het Orange netwerk gebruik maken.

Of zou men hier wel tevreden geweest zijn als men ipv 49 euro men 59 euro zou aanrekenen en je krijgt er gratis en voor niks een simkaart bij?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Slafes schreef:Als mensen vrijwillig triple p(l)ay en zelfs quadruple p(l)ay bij Proximus of Telenet nemen kraait geen haan er naar.
Je zegt het toch zelf?
Vrijwillig.
Dat maakt heel het verschil.
En ik weet dat het BIPT dat oplegt, het is dat dat ik spijtig vind.
Of ze echt zoveel klanten overtuigen, weet ik niet.
Als je klein bent is het makkelijk om te verdubbelen.
Als ze groter worden, zullen ze wel zien dat het niet meer zo snel gaat.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Bon, je leest er los over... :)
Ik wou ook bij Telenet niet betalen voor de vaste lijn en toch vond iedereen hier dat ik me daar niet druk over hoefde te maken.
en...
Of zou men hier wel tevreden geweest zijn als men ipv 49 euro men 59 euro zou aanrekenen en je krijgt er gratis en voor niks een simkaart bij?
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Wat betreft die verplichting tot mobiel.
Die is er namelijk niet. Zie ook de algemene voorwaardes van Orange:
Zodra er geen residentieel mobiel abonnement meer met de Internet + TV-diensten verbonden is, zal de prijs van de Internet + TV-diensten automatisch aangepast worden naar 65 euro.
Bron: Orange.be

Verder is het een publiek geheim dat providers er alles aan doen om hun klanten naar triple/quadruple play te pushen. Verschillende limieten, voordelen en extra's, hogere prijzen voor individuele producten. Het draait allemaal om de "omzet per klant". Dat is nu eenmaal hoe de vrije markt werkt, en dat geldt voor ALLE sectoren zo!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

satsurfer schreef:wat bedoel je met 'de rampetamp'? De verplichting van gsmabbo?
Inderdaad. Om initieel al in te tekenen. Hun Internet moet ik ook niet.

@road rebel, misschien de eerste alinea in de voorwaarden eens lezen?
Aanbieding onderworpen aan voorwaarden voorbehouden aan bestaande particuliere klanten met een mobiel abonnement bij Orange. Klanten met een herlaadkaart, professionele klanten of nieuwe klanten zonder mobiel abonnement bij Orange, kunnen er geen gebruik van maken.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Slafes schreef:Bon, je leest er los over... :)
Ik wou ook bij Telenet niet betalen voor de vaste lijn en toch vond iedereen hier dat ik me daar niet druk over hoefde te maken.
en...
Dat is toch niet hetzelfde, wat mensen op een forum vinden, of wat in je contract staat.
Of zou men hier wel tevreden geweest zijn als men ipv 49 euro men 59 euro zou aanrekenen en je krijgt er gratis en voor niks een simkaart bij?
Natuurlijk niet.
Dat is zoals zeggen : een pizza kost 250€.
Wat? 250€?
Jamaar, je krijgt er de oven bij?
Jamaar, als ik nu geen oven wil?
Geen probleem dan rekenen we gewoon 250€ en je krijgt geen oven.
Tiens, volgens jou heb je nu helemaal geen verplichting meer om de oven te betalen, en het probleem is opgelost :roll:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Voila, je zegt het zelf: ik hoef geen vaste telefonie bij mijn abo. Jammer, het zit er in, wens je het toch niet te gebruiken, dan is dat uw eigen keuze.

Is krak hetzelfde in mijn ogen als uw voorbeeld met de oven.

Nu verwijt men Orange wat Telenet eigenlijk al jaren doet en niemand, op mijn eigen uitzondering na dan, stelt zich daar vragen bij.

Het goedkoopste abo bij Orange is 8 euro. Als je dan ook nog een personeels/samenaankoop korting hebt gaat er nog 80 cent af. Wens je dat niet te gebruiken, dan is dat zo.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Slafes schreef:Nu verwijt men Orange wat Telenet eigenlijk al jaren doet en niemand, op mijn eigen uitzondering na dan, stelt zich daar vragen bij.
Ik denk dat er hier op het forum al genoeg discussie is gevoerd over de gecombineerde packs, bij zowel PX als TN. Het is trouwens één van de redenen waarom ik bij TN vertrokken ben. In een nog niet zo ver verleden was koppelverkoop bij wet verboden om de consument te beschermen, want die komt er altijd in het nadeel uit.

En Orange doet krak hetzelfde zoals je zelf zegt en daar stel je je dan geen vragen bij?

Een bedrijf biedt nu uiteindelijk aan wat het wil. Als consument moet je je er dan maar bij neerleggen en betalen voor dingen die je niet wil en niet nodig hebt? Is dat de vrije markt economie dan waar iedereen zo vol lof over is?

Ik zal nooit, maar dan ook nooit, betalen voor een dienst die ik niet wil en niet nodig heb. Puur omdat het in een business plan van een bedrijf past om zoveel mogelijk omzet uit zijn klant te kloppen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Telenet heeft jaren geleden besloten om de pack kortingen op te heffen op de "duo-packs". Je kon enkel nog een pack korting versieren vanaf drie producten. Waar voor velen dus de nutteloze telefonie inzit.

Het is ondertussen belachelijk aan het worden wat men voor die vaste telefonie durft aan te rekenen. Dit komt ondertussen op 20 Euro (of zelfs meer) per maand uit. Even meester Google raadplegen en je zal zien dat je een lijn en veel extra's kan krijgen voor 1,2 per maand en naar gsm kan bellen voor O,OO2 (+ een kleine kost per gedane oproep).

Goedkoper kan en de vrijheid om eigen keuze's te maken tegen de wil in van politici, gangsters, graaiers, ... die peperdure adviezen geven aan Proximus en Telenet. Natuurlijk worden deze graai technieken scrupuleus en zwaar doorgerekend aan de consument.

Zolang de zogenaamde "challengers" met handen en voeten gebonden worden door het BIPT (de graaiende politiekers dus). Zal er nooit echt concurrentie zijn en blijft het monopolie (duopolie) door onze politiekers en graaiers in stand gehouden en blijvend versterkt. We zullen hier enkel maar kunnen dromen van "Vrije Handel" waar die graaiende politiekers de mond van vol hebben, veel peperdure bla bla bla verkopen ze.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

petrol242 schreef:En Orange doet krak hetzelfde zoals je zelf zegt en daar stel je je dan geen vragen bij?
Net WEL! (lees mijn bericht wat lager) Ik ben het alleen grondig beu dat mensen hier constant zitten mekkeren op Orange maar het normaal vinden dat anderen dergelijke zaken wel in je strot mogen rammen. Helaas is het vaak kiezen tussen de pest en de cholera.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

petrol242 schreef: @road rebel, misschien de eerste alinea in de voorwaarden eens lezen?
Aanbieding onderworpen aan voorwaarden voorbehouden aan bestaande particuliere klanten met een mobiel abonnement bij Orange. Klanten met een herlaadkaart, professionele klanten of nieuwe klanten zonder mobiel abonnement bij Orange, kunnen er geen gebruik van maken.
14dagen herroepingsrecht. :beerchug:

Dus concreet: bij Orange kost Internet + TV (alleen) 65€/maand (btw incl)
Met een "goedkoop" GSM abonnement kost internet + TV 49€/maand
Met een "duur" GSM abonnement kost internet + TV 39€/maand

Bij afsluiten moet er GSM-abonnement reeds afgesloten worden (koppelverkoop).
Deze kan echter na het aflsuiten van internet + TV onmiddelijk afgesloten worden;
mits gebruik van consumentenwetgeving voor aankoop op afstand.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Slafes schreef:Voila, je zegt het zelf: ik hoef geen vaste telefonie bij mijn abo. Jammer, het zit er in, wens je het toch niet te gebruiken, dan is dat uw eigen keuze.

Is krak hetzelfde in mijn ogen als uw voorbeeld met de oven.
Neen, want uw "product" is al een pack.
Zo heb ik enkel TV van Telenet, ik heb géén internet, geen telefonie, geen GSM.
Dus het kan wel bij Telenet, maar bij Orange niet.
En dat verwijt ik niet aan hen, volgens mij legt het BIPT hen dat op.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

road rebel schreef:Bij afsluiten moet er GSM-abonnement reeds afgesloten worden (koppelverkoop).
Deze kan echter na het aflsuiten van internet + TV onmiddelijk afgesloten worden;
mits gebruik van consumentenwetgeving voor aankoop op afstand.
En dat moet mij als consument overtuigen om over te stappen? :bang: Met foortrukjes? Trouwens ik denk dat je bot gaat vangen. Als je opzegt, gaat het volledig contract teniet gedaan worden. Ik raad in ieder geval niemand aan om dat te doen.

En dan dat internet nog eens dat ik ook niet moet hebben? Want ging het topic origineel niet over TV?

Zoals ik dus hogerop in het topic al zei, nee Orange is voor TV geen alternatief.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Dat klopt, Orange is in huidige vorm geen TV-only provider.
Echter antwoorde ik op de stelling dat Internet+TV zonder GSM niet bestaat bij Orange, hetgeen foutief is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Orange zou niettemin middels ''easy internet@home'' een IPTV-only provider kunnen zijn voor iemand met bescheiden data verbruik (ca 30 GB + 100 GB 's nachts)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

De concurrent voor Canal Digitaal (en TV Vlaanderen???) komt er dus blijkbaar.
Op 1 juli gaat Joyne van start.
Hij zal echter wel op een andere satelliet zitten : 9°E.
Dit schijnt als voordeel te hebben dat hij een zeer goede dekking zal hebben in heel Europa.
Welke zenders precies in het pakket zullen zitten is nog niet gekend.
In elk geval wel de mainstream Nederlandse commerciële en openbare zenders, Fox Sport en Discovery zenders.
Qua codering zou je ontvanger wel over een CI slot moeten beschikken.

Meer info op : http://www.totaaltv.nl/nieuws/knoop-doo ... ldigitaal/
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Binnen de 24 uur zijn er testuitzendingen van Joyne.
Het wordt dus zo stilletjesaan concreet.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/joyne-beg ... zendingen/
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

draai het of keer het hoe je wil.

Zo'n wok, van wie dan ook, is nooit een echt alternatief voor de massa.
Ik moet het alvast niet, en ik ben verre van alleen.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Zonder de Vlaamse commerciële zenders is het ook geen alternatief voor de massa.
Dus geen concurrentie voor TV-Vlaanderen of doorbreken van hun monopolie.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

als ze de Vlaamse zenders er nt instoppen, tja, dan gn concurrent vr tvv.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dat klopt, voor de meesten zal dit geen concurrentie zijn voor TV Vlaanderen.
Het is dan ook in de eerste plaats een concurrent voor Canal Digitaal.
Maar toch zijn er hier mensen die dolblij waren dat ze een Canal Digitaal abonnement hier konden gebruiken, en zo de Nederlandse zenders ontvangen.
Die krijgen er dus - misschien, hangt van hun installatie af - een alternatief bij.
En als die lancering succesvol is, kunnen die nog altijd kijken om de VLaamse commerciële zenders erbij te zetten en zo een TV Vlaanderen concurrent te maken.
Meer concurrentie, daar kan toch niemand tegen zijn?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Slafes schreef: Of zou men hier wel tevreden geweest zijn als men ipv 49 euro men 59 euro zou aanrekenen en je krijgt er gratis en voor niks een simkaart bij?
Kunnen we dit regelen via een PB :-D

Ik stap over voor 49 euro met gratis SIM ( de huidige 54/64 euro is teveel voor mij ) dan blijf ik liever waar ik ben.
En we gaan niet contrair zijn, met plezier betaal ik 99 installatie en 50 activatie kost en krijgen ze er nog 10 bij voor die profiel upgrade :banana:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

boulder schreef:Meer concurrentie, daar kan toch niemand tegen zijn?
Echte concurrentie zou inderdaad goed zijn, maar dit is amper wat rommelen in de marge.
Over welke gebruikers percentages spreken we hier? :roll:
Lada zorgt ook niet echt voor een shock effect in de auto industrie.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Dacia spreekt daarentegen wel een specifiek publiek aan...
Computer(k)nul
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heeft iemand dat artikel over Joyne wel (goed) gelezen?
De testuitzendingen van Joyne vinden plaats op de Eutelsat 9B-satelliet op 9 graden oost. Dit is ook de uitzendpositie waarop Joyne binnen enkele weken met officiële uitzendingen gaat beginnen.
Concreet: voor bestaande sat kijkers betekent dat een extra schotel. Het merendeel zit te kijken naar 19, 23 of 28 graden. Of een gemotoriseerde opstelling. Zit je met een Triax met multifeedhouder (plaats voor 4 LNB) ben je er aan voor de moeite, tenzij je 1 LNB opoffert om naar 9 graden uit te richten. Of een Visiosat (duur) aanschaffen. Ik heb in elk geval mijn bedenkingen bij deze manier van uitzenden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:Heeft iemand dat artikel over Joyne wel (goed) gelezen?
De testuitzendingen van Joyne vinden plaats op de Eutelsat 9B-satelliet op 9 graden oost. Dit is ook de uitzendpositie waarop Joyne binnen enkele weken met officiële uitzendingen gaat beginnen.
Concreet: voor bestaande sat kijkers betekent dat een extra schotel. Het merendeel zit te kijken naar 19, 23 of 28 graden. Of een gemotoriseerde opstelling. Zit je met een Triax met multifeedhouder (plaats voor 4 LNB) ben je er aan voor de moeite, tenzij je 1 LNB opoffert om naar 9 graden uit te richten. Of een Visiosat (duur) aanschaffen. Ik heb in elk geval mijn bedenkingen bij deze manier van uitzenden.
Extra schotel of extra LNB!
Op sat4all werd overigens voortdurend beweerd dat dit nodig was omdat M7 een exclusiviteitsovereenkomst met Astra had, waardoor Joyne niet op Astra kon beginnen.
Of dat waar is weet ik niet.
Feit is dat zij beweren in veel grotere delen van de wereld te bekijken te zijn, wat toch wel nuttig is, gezien de niche van het satellietkijken.

Bovendien, als hiermee de concurrentie aangewakkerd wordt, kan dit voor leven in de brouwerij zorgen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hooguit een niche-product voor noorderburen met sleurhutten e.d. :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Footprint van de Eutelsat 9B en nog wat leesvoer hierbij:
http://www.satellitemagazine.com/satell ... elde-zaak/
Als ik tussen de regels lees in dit artikel, dan krijg ik de indruk dat Joyne geen lang leven beschoren gaat zijn.
Bijlagen
Footprint.png
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Joyne is toch een hoax ???? :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”