Ter info Tvvlaanderen

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Wat een ruime overgangsperiode! Afbeelding
Om TeleSAT-klanten voldoende de tijd te geven om de ontvangstapparatuur juist in te stellen, blijven de bovengenoemde tv- en radiozenders tot 1 januari 2017 op de Astra1-satelliet beschikbaar
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Voor TéléSAT klanten maakt dit niet zo veel uit, een deel van dat aanbod zat reeds eerder op Hotbird.

Transponder 12722 H op ASTRA 19,2°O wordt echter niet enkel gebruikt door TéléSAT, maar ook door TV Vlaanderen. Basic abonnees ontvangen de radiozenders La Première, VivaCité, Musiq3, Classic21, PureFM, Bel RTL, Mint en Radio Contact. Basic+ abonnees ontvangen daarnaast ook de tv-zenders La Une, La Deux, La Trois, RTL-TVI, Club RTL en Plug RTL.

Ik ben benieuwd hoe M7 Group dit gaat oplossen? Deze zenders simultaan uitzenden via Hotbird en ASTRA 23,5°O? Of TV Vlaanderen abonnees die deze zenders wensen te behouden, verplichten om hun installatie aan te passen / te vervangen zodat ze ook Hotbird kunnen ontvangen? Tot nu toe zijn ASTRA 19,2°O en ASTRA 23,5°O immers de enige posities die je moet kunnen ontvangen voor het aanbod van TV Vlaanderen. ASTRA 28,2°O en Hotbird zijn optioneel en enkel voor een deel van de free-to-air zenders in de lijst.

Ik zie hieromtrent ook nog geen melding op de website van TV Vlaanderen. Benieuwd wanneer ze van plan zijn om dit aan te kondigen. Mijn vader is TV Vlaanderen abonnee en bij hem heb ik recent nog de volledige installatie vervangen door een Wavefrontier T90 antenne met vier Inverto Black Ultra Quad LNB's (voor ASTRA 19,2°O, ASTRA 23,5°O, ASTRA 28,2°O en Hotbird), vier Axing SPU 41-02 DiSEqC-switches, één VU+ Solo2 en twee VU+ Solo SE V2 ontvangers. Deze zijn ingesteld om automatisch nieuwe Fastscan-zenderlijsten van TV Vlaanderen in te laden, dus hij zou van deze wijziging in principe niets merken, maar veel abonnees beschikken slechts over een DUO LNB voor ASTRA 19,2°O en ASTRA 23,5°O zoals TV Vlaanderen in hun 'complete sets' levert...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ja, de leverancier zal wel wat geld uitsparen omdat transponders op Hotbird goedkoper te huren zijn dan die op Astra1.
De factuur?
Die is weer voor de klant, en wanneer gaat die dat weten?
Op het allerlaatste moment zeker?
Zo gaat het altijd bij TV Vlaanderen.
Ik zie dat ze daar nu op hun site tegenwoordig een multyfeed van 250€ verkopen (https://www.tv-vlaanderen.be/accessoire ... feedtenne/), maar hij werkt enkel vanaf een zekere grootte van schotels, en als je een triplesat hebt, mag je het ook vergeten.
De klant zal dan voor de zoveelste keer in zijn geldbuidel mogen tasten, zeker?
De kostenuitsparingen daarvan ziet hij niets aan een goedkoper abonnement, maar de duurdere installatie, daar mag hij voor de zoveelste keer voor opdraaien.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Die 'Multifeedtenne' hebben ze al lang. Nu kunnen ze die gaan promoten voor Basic+ abonnees die de Waalse zenders willen behouden, want ik geloof nooit dat ze die simultaan zullen gaan uitzenden via Hotbird én ASTRA 23,5°O.

Eigenlijk zijn dit gewoon vier quad LNB's en vier DiSEqC-switches die aan elkaar vast hangen, waarbij de LNB's op de juiste afstand staan om ASTRA 19,2°O, ASTRA 23,5°O, ASTRA 28,2°O en Hotbird te kunnen ontvangen met het 'standaard' Triax schoteltje van 64 cm. Als je echter een azimutbereik van 15,2° (13°O tot 28,2°O) gaat ontvangen via zo'n klein schoteltje, dan mag je je volgens mij verwachten aan beelduitval bij de minste regenbui.

Bovendien is € 249 zeer veel geld voor zoiets. Als je vier losse quad LNB's, vier DiSEqC-switches en een multifeed-houder koopt, dan kan je topkwaliteit hebben voor een veel lagere prijs. Zo moeilijk is het echt niet om die LNB's zelf op de juiste afstand te monteren. Bv. voor de Wavefrontier T90 schotel kan je online calculators vinden die de juiste positie van de LNB's op de rail en de azimut, elevatie en skew van de schotel berekenen voor jouw locatie en de satellieten die je wenst te ontvangen.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Fratsen tvvlaanderen.

kijk daarom al jaren met apparatuur niet van tvvl.
ze wijzigen , is voor mij geen probleem , hotbird al vele jaren in gebruik.
en de 12722 op astra 1 gaat uit dienst op 1/1/2017.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Klopt, maar dat werken ze dan ook weer tegen via firmware updates.
Soms lijkt het alsof ze alle klanten voor het hoofd willen stoten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ze werken enkel zichzelf tegen met hun firmware updates en extra beveiligingen. Bij mijn vader werkten we eerst met 'officiële' TV Vlaanderen ontvangers: een DSR8121 recorder en twee DSR7141 ontvangers. De smartcard werd gedeeld met behulp van een Clone+ draadloze card splitter. Veel miserie gehad met die ontvangers (in het bijzonder met die recorder) en eind augustus van dit jaar werd er dan een firmware update uitgebracht waardoor die Clone+ set amper nog werkte. Op de website van zustermaatschappij CanalDigitaal stond dat zelfs expliciet vermeld: "Houdt u er wel rekening mee dat nadat de software-update verwerkt is, ondersteunende hardware-oplossingen die niet door CanalDigitaal ondersteund worden, zoals SmartWi en Clone+, niet meer werken."

Resultaat: TV Vlaanderen ontvangers buiten en vervangen door VU+ ontvangers met OSCam server voor interne card sharing. Een hele verademing, wat een wereld van verschil met die rommel bakjes van TV Vlaanderen! Indien men ons binnen x aantal maanden/jaren opnieuw zou pesten met een verplichte overgang van Mediaguard naar Viaccess-Orca (wat enkel nog werkt via de officiële ontvangers of een CI+ module, geen losse smartcards meer), dan vliegt TV Vlaanderen volledig buiten! Jammer, maar helaas...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

nickz schreef:Resultaat: TV Vlaanderen ontvangers buiten en vervangen door VU+ ontvangers met OSCam server voor interne card sharing. Een hele verademing, wat een wereld van verschil met die rommel bakjes van TV Vlaanderen! Indien men ons binnen x aantal maanden/jaren opnieuw zou pesten met een verplichte overgang van Mediaguard naar Viaccess-Orca (wat enkel nog werkt via de officiële ontvangers of een CI+ module, geen losse smartcards meer), dan vliegt TV Vlaanderen volledig buiten! Jammer, maar helaas...
Maar als dat maar voor een paar maanden geweest is, zal dat wel een heel dure investering geweest zijn.
Ik ben het wel met je eens dat hun politiek totaal klantonvriendelijk is, en zeer wispelturig.
Je zou denken dat ze het erom doen om iedere keer van satelliet, van module, enz. te veranderen, om je iedere keer weer nieuwe hardware te kunnen aansmeren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Maar als dat maar voor een paar maanden geweest is, zal dat wel een heel dure investering geweest zijn.

Ja een abbo van 13 € tegen een ander abbo wie zou op een jaar het meest kwijt zijn ? Tutumus , Wigo .
Een schotel kost 100 € all in
een reciever is er al voor 60 €
nog het kaartje en men kan kijken.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

fendtje schreef:Maar als dat maar voor een paar maanden geweest is, zal dat wel een heel dure investering geweest zijn.

Ja een abbo van 13 € tegen een ander abbo wie zou op een jaar het meest kwijt zijn ? Tutumus , Wigo .
Een schotel kost 100 € all in
een reciever is er al voor 60 €
nog het kaartje en men kan kijken.
Hoezo?
Jij vergelijkt dus een Tutimus abonnement waarin telefonie, GSM, internet en digitale TV zit, met de prijs van enkel een TV abonnement?
En die receiver van 60€, dat is niet die VU+ ontvangers (meervoud!) waarover hij het had, die zal je wel door de 160€/stuk betalen.
Het zijn altijd van die kromme vergelijkingen.

Ik kan evengoed zeggen dat het bij de kabel voor 16,30€/maand kan, en dat je dan een oplossing hebt waar je toch iets zekerder van bent dat ze zal blijven duren.
Je neemt een CI+ module ven 69€, en daarna betaal je gewoon 16,30€/maand voor je kabelabonnement.
Jamaar ik kan niet opnemen?
Dat kun je met die ontvanger van 100€ ook niet !

Eerlijk blijven!
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik snap het niet, eindelijk steken ze alles bij elkaar, op een beter te ontvangen satteliet, en dan is het weer niet goed ???
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

iceke schreef:Ik snap het niet, eindelijk steken ze alles bij elkaar, op een beter te ontvangen satteliet, en dan is het weer niet goed ???
Waar haal je dat nu weer?
Eventjes de geschiedenis samenvatten wat satellietposities betreft :

TV Vlaanderen wordt gelanceerd.
Ze zitten exclusief op Astra 1.
Een jaar later of zo beginnen ze met HD.
Hiervoor zitten ze op Astra 3.
Gebruikers die HD willen mogen al direct investeren in een installatie die ook naar Astra 3 kan.
Nog later wordt Télésat geboren.
Daar komen ze niet direct met een CI module, neen, wie Télésat wil moet ineens de hele set kopen.
Bij Télésat is het Hotbird en Astra1 die gebruikt worden.
Na een aantal jaar begint TV Vlaanderen alles naar Astra 3 te migreren.
En nog later keert Télésat terug naar Astra 1.
Een aantal zenders van Télésat worden bij het TV Vlaanderen aanbod gevoegd, en Télésat gebruikers kunnen omgekeerd "Espace TV Vlaanderen" nemen, zodat ze een aantal Vlaamse zenders hebben.

Nu TV Vlaanderen helemaal op Astra 3 zal zitten, wordt Télésat teruggezet op Hotbird, en TV Vlaanderen blijft (voolopig, je weet nooit met die kwieten) op Astra3.
En gebruikers van TV Vlaanderen die een duurder abonnement hebben (Basic en Basic+) en daardoor de Télésat zenders hadden, staan daar weer mooi te blinken met hun installatie.

Waar zie jij dat alles op één satelliet zit?
Ik zie dat er uiteindelijk met veel omwegen van 3 naar 2 satellieten gegaan is als slotsom, maar dat in tussentijd de TVV gebruikers die Télésat ook wilden al 2 keer moesten investeren in nieuwe hardware.

En dat noem jij dan goed?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

iceke schrijft: op een beter te ontvangen satteliet

de (hogere) frequencies die TVV inneemt op astra 3 zijn zeker niet beter te ontvangen, wel integendeel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

boulder schreef:Maar als dat maar voor een paar maanden geweest is, zal dat wel een heel dure investering geweest zijn.
Dat is inderdaad wel een investering geweest. De vernieuwing van de satellietinstallatie (Wavefrontier T90 antenne, antennemast inox 2m x 60mm + bevestigingsmateriaal, 4 x Inverto Black Ultra Quad LNB's, 4 x Axing SPU 41-02 DiSEqC-switches, 50m coax voor buiten, 40 x Cabelcon F-compressiestekkers) kostte € 332,43. De ontvangers (VU+ Solo² + 1 TB 2,5" HDD en 2 x VU+ Solo SE V2) kwamen op € 647,93. In totaal dus een kleine € 1000 en redelijk wat werkuren (maar we hebben alles zelf gedaan). Ook zonder TV Vlaanderen zou die installatie in gebruik blijven, dus het is zeker geen weggesmeten geld.

Alle ontvangers beschikken overigens over een CI-sleuf, dus in principe zou het nog mogelijk zijn om een CI-module te plaatsen in geval van overgang naar de nieuwe codering, maar dan kan er natuurlijk nog maar één TV Vlaanderen zender tegelijkertijd worden gedecodeerd en is het ook minder gebruiksvriendelijk om via de twee andere ontvangers te kijken (enkel nog via streaming, tenzij er daar ook een CI-module wordt geplaatst, met bijbehorend jaarlijks abonnementsgeld...). Mijn vader woont in het buitenland, dus Vlaamse kabel-tv of IPTV is geen optie, maar hij heeft vele jaren zonder TV Vlaanderen geleefd (met enkel FTA satelliet-tv of Luxemburgse analoge kabel-tv), dus TV Vlaanderen is zeker geen noodzaak en zou wel eens kunnen buitenvliegen als er nog veel van die pesterijen komen op vlak van codering! Nu zullen ze zelf ook wel beseffen dat ze vele klanten zouden verliezen als ze ieder gaan dwingen om over te schakelen op Viaccess-Orca (naast het feit dat zo'n overschakeling ook veel kosten met zich zou meebrengen), dus ik vermoed dat we nog wel een aantal jaar verder kunnen met Mediaguard en wie weet werkt Viaccess-Orca tegen dan ook al in OSCam!
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Niet voor de Vlaming hé slimme, voor de Waal....
Die hebben hun Frans(talig)e zenders nu allemaal op den 13.
Diegene die Franse zenders wou heeft toch al een eeuwigheid ook hotbird ontvangst ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

iceke schreef:Niet voor de Vlaming hé slimme, voor de Waal....
Die hebben hun Frans(talig)e zenders nu allemaal op den 13.
Diegene die Franse zenders wou heeft toch al een eeuwigheid ook hotbird ontvangst ?
Maar die Waal is ook al eens bedrogen, hee.
Toen Télésat van start ging hadden ze een installatie voor Astra1 en Hotbird.
Walen die TV Vlaanderen wilden, kregen plots te horen dat de zenders verhuisd waren naar Astra3.
Dus iemand die aan Waalse kant de evolutie gevolgd heeft, zal ook al een paar keer in de geldbuidel hebben mogen tasten om een nieuwe schotelset, of een aanpassing van de bestaande te hebben.
En bovendien, eens je installatie aangepast is, dan win je toch maar weinig erbij dat het op 1 satelliet zit?

En tot slot, tellen de Vlamingen voor u niet misschien :bang:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Hoeveel Walen zouden er naast hun kabel-TV/Proximus-TV/TéléSAT abonnement ook nog een abonnement nemen op TV Vlaanderen? Volgens mij zijn die op één hand te tellen :lol:

Het zijn vooral de Vlamingen met een Basic+ abonnement die weeral eens genaaid worden door TV Vlaanderen. Ik wacht nog op een officiële aankondiging, maar ik denk dat ze nog aan het nadenken zijn hoe ze dit nieuws het best kunnen aanbrengen; het feit dat hun Duo LNB en zelfs hun Triple LNB (!) al niet meer zal volstaan om hun volledige aanbod te ontvangen. In ieder geval een vrij unieke situatie voor een aanbieder van satelliet-tv. Het andere alternatief is dat ze die zenders gewoon schrappen uit hun aanbod, maar ook dat zal woedende reacties veroorzaken bij klanten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik denk niet dat het met nadenken te maken heeft.
Ze gaan zoals altijd wachten tot het allerlaatste moment, en ik denk niet dat ze die zenders gaan doen verdwijnen.
Zo kunnen ze het abonnementsgeld gewoon laten wat het is, ook al is het straks voor heel veel TVV Basic+ klanten niet meer te bekijken.
Ondertussen blijven ze gewoon nog altijd nieuwe setjes verkopen die niet naar Hotbird kunnen (tenzij met een upgrade), en blijven ze adverteren met een Basic+ abonnement met een hele reeks Franstalige zenders die vanaf 1 januari dus niet meer te bekijken zijn.
Ik vind dit walgelijke praktijken, het zal wel niet onwettelijk zijn, maar als je ook maar een beetje klantvriendelijk bent, doe je zoiets niet.
Als je weet dat die zenders straks niet meer te zien zijn, dan adverteer je dat niet op die manier, of dan verkoop/verhuur je ineens schotelsets die wel naar Hotbird kunnen.
Laatst gewijzigd door boulder 21 nov 2016, 12:46, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Met een gratis kop als je voor 2y een hoger abbo neemt...
Ha nee, wacht, het is al voor dat hoger abbo :angel:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jij kunt daar nog mee lachen?
Ik ben blij dat ik al lang die rommel opgezegd heb.
Hoeveel hardware upgrades gaan ze nog door hun gebruikers strot duwen, gewoon om te blijven zien wat ze al hadden?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja, omdat ik dit gewoon een goeie maatregel vind.

Ik kijk niet naar Franstalige zenders, en moest ik het wel doen dan had ik al lang een kop voor 13e.

De Franstalige met caravan gaat in ieder geval blij zijn.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Het probleem is eigenlijk gewoon dat TV Vlaanderen relatief weinig klanten heeft, terwijl de huur van de transponder die ze aan SES-ASTRA moeten betalen uiteraard een vast bedrag is. Vlaanderen heeft sowieso al veel minder inwoners dan Nederland en bovendien is satelliet-tv hier veel minder populair. Vandaar dat ze dus genoodzaakt zijn om te besparen op die transponderkosten, met als gevolg een slechtere service en ironisch genoeg wellicht nog minder klanten...

Daarnaast is er ook het probleem van WAN cardsharing, waarbij een deel van de kijkers de decryptiesleutels verkrijgt via een illegale server in plaats van abonnementsgeld te betalen aan TV Vlaanderen. Om dit tegen te werken hebben ze al tal van extra beveiligingsmaatregelen ingevoerd, waarbij vaak ook de eigen, betalende klanten getroffen worden door allerlei beperkingen. Het is natuurlijk moeilijk om hier een evenwicht in te vinden, maar naar mijn mening zou er meer moeten worden ingezet op het opsporen en gerechtelijk vervolgen van criminelen die een cardsharing server exploiteren en minder op het invoeren van zwaardere beveiligingen die ook de betalende klanten treffen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Het probleem is eigenlijk gewoon dat te veel vlaamse zenders te weinig content bieden dat het bekijken waard is...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Daarnaast is er ook het probleem van WAN cardsharing, waarbij een deel van de kijkers de decryptiesleutels verkrijgt via een illegale server in plaats van abonnementsgeld te betalen aan TV Vlaanderen. Om dit tegen te werken hebben ze al tal van extra beveiligingsmaatregelen ingevoerd, waarbij vaak ook de eigen, betalende klanten getroffen worden door allerlei beperkingen. Het is natuurlijk moeilijk om hier een evenwicht in te vinden, maar naar mijn mening zou er meer moeten worden ingezet op het opsporen en gerechtelijk vervolgen van criminelen die een cardsharing server exploiteren en minder op het invoeren van zwaardere beveiligingen die ook de betalende klanten treffen.[/quote]

Ja daar begint ge over iets
Vind ge het normaal dat ze miljoenen betalen aan sport ( in het algemeen )

Dan nog iets anders , een linux box ( vu+ of dreambox )waar men mee kijkt is in principe ook illegaal gezien streaming mogelijkheid.
Ja zelf al vele jaren abbo klant voor het minimum abbo.
Laatst gewijzigd door fendtje 21 nov 2016, 18:23, in totaal 3 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

fendtje schreef:Dan nog iets anders een linux box ( vu+ of dreambox )waar men mee kijkt is ook illegaal.
Hoe sommigen het toch blijven verzinnen is mij een compleet raadsel. Kijken met een Linux ontvanger is even legaal als kijken met een goedgekeurde TVV doos.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Allez, zoals gewoonlijk is het de schuld van een ander.
M7 verplaatst die zenders?
Dan is het toch de schuld van de WAN shareders?
Het kan niet altijd de schuld van de kabel zijn, nietwaar?
Op het Nederlandse forum was het de schuld van Astra.
Het is natuurlijk gewoon de schuld van M7 en van niemand anders.

PS : Iceke kan misschien toch iets hebben waar hij zelf minder vrolijk over wordt : Motors TV verdwijnt namelijk bij TVV.
Nog minder waar voor het abonnementsgeld dus.

Iceke is ongelofelijk egoïstisch, hij kijkt niet naar Franstalige zenders, dus vindt hij het een goede maatregel.
Een beetje alsof ik zou horen dat de opera gaat sluiten, en mij daarover verheug omdat ik zelf daar nooit naartoe ga.
En of die Walen tevreden gaan zijn valt nog te bezien, want op het forum van Sat4all zeiden ze dat de bandbreedte voor die zenders op Hotbird erg laag ligt.
Tijdelijk of definitief?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

TV Vlaanderen is daarom vandaag begonnen met het aanbieden van de zes Waalse zenders via de Live TV-app. Hierdoor kunnen TV Vlaanderen-abonnees die de Hotbird-satelliet niet kunnen ontvangen of niet over een interactieve tv-ontvanger van de Vlaamse aanbieder beschikken toch naar de zes tv-zenders blijven kijken.

Bron: http://www.totaaltv.nl/nieuws/waalse-ze ... rd-online/
Boulder zal het wel een vreselijke evolutie vinden, maar TV Vlaanderen laat de fans van de Franstalige zenders zonder ontvangst van Hotbird niet in de kou staan. Overschakelen van weinig bekeken zenders van broadcast naar IPTV is de toekomst. Veel kosten-efficiënter. En Telenet zal op termijn net hetzelfde gaan doen.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Dit is de te verwachten evolutie. Als Vlaamse/Nederlandse/Waalse betalende kijker heb je steeds minder aan "open-decoders" en kies je het best voor de officiële m7 decoder.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jantje81 schreef:Boulder zal het wel een vreselijke evolutie vinden, maar TV Vlaanderen laat de fans van de Franstalige zenders zonder ontvangst van Hotbird niet in de kou staan. Overschakelen van weinig bekeken zenders van broadcast naar IPTV is de toekomst. Veel kosten-efficiënter. En Telenet zal op termijn net hetzelfde gaan doen.
Ow, gaan ze hun beperkingen nu op die manier verkopen?
Goede manier om je gebruikers in de zak te zetten.
Wat is het nu eigenlijk dat ze verkopen?
"Digitale TV via satelliet" zoals hun slogan beweert?
Of is het eigenlijk IPTV?
Of hangt het er maar eventjes vanaf hoe het die keer uitkomt?
En wat met die gebruikers die met downloadlimieten zitten, geen internet hebben omdat ze op een camping zitten, enz.?
En als je nu in dat duurder pakket zit, en door HUN wijzigingen die zenders niet meer kunt ontvangen, mag je dan gratis opzeggen?
Of is het verhaaltje dan dat je maar moet via IPTV gaan kijken?
En op de kabel zou dat totaal geen efficiënte manier zijn om gebruikers te bedienen.
Maar goed, ze hebben weer een nieuwe truuk gevonden om hun gebruikers af te schepen, nadat ze weer zenders kwijt zijn.
Blij dat ik niet meer bij die bende zit.
road rebel schreef:Dit is de te verwachten evolutie. Als Vlaamse/Nederlandse/Waalse betalende kijker heb je steeds minder aan "open-decoders" en kies je het best voor de officiële m7 decoder.
Als alle decoders dichtgetimmerd zijn, dan heeft TV Vlaanderen nauwelijks nog voordelen.
Zeker als ze dan nog zenders naar IPTV verschuiven.
Je kunt dan beter je abonnement opzeggen, je installatie behouden voor FTA zenders, en Telenet, Orange of Proximus erbij nemen.
Dan heb je ten minste nog de voordelen van die systemen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Tenzij ze enkel mikken op degenen die geen alternatief hebben. Spijtig voor m7 verkleint die groep dagelijks.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

niks te mikken, pakken wat nog te rapen valt, vrees ik...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik wou net hetzelfde zeggen, maar men is mij al voor :-)

Ik denk dat een stuk van TV vlaanderen abonnees het doen omdat het de enige aanbieder is die open platformen toelaat als settopboxen.
Uiteraard gaan die advanced users liefst een server gebruiken die de decoding doet om dan van daaruit naar de rest van het huis te streamen; dat is net de meerwaarde.
Spijtig genoeg wordt tv meer een meer een gesloten ecosysteem onder druk van de producenten/zenders, die de verworven rechten van de VCR met succes teruggedraaid hebben.
En die users ben je dus ook kwijt als je hen naar een gesloten systeem dwingt.
Intussen moet je nog altijd een Belgisch adres hebben om TV vlaanderen te kunnen nemen (iirc), dus zijn vlamingen die in het buitenland wonen eraan voor de moeite.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

road rebel schreef:Tenzij ze enkel mikken op degenen die geen alternatief hebben. Spijtig voor m7 verkleint die groep dagelijks.
Jamaar, op wat mikken ze dan nog?
De vroegere users zonder alternatief, waren er die geen IPTV konden krijgen en geen kabel.
Die konden enkel satelliet hebben, dus.
En nu nemen ze daar zenders weg, die ze naar IPTV zetten.
Maar wie IPTV kan krijgen, kan ProximusTV nemen, en krijgt dan veel meer zenders, of het zou moeten gaan over mensen met internet, maar dan in het buitenland.
Maar dan mag er ook al geen regioblock opzitten, of je hebt er niets aan.
Dus, ja, ze 'mikken' op gebruikers, en gaan dan weer op andere mikken.
Voorbije zomer maakten ze nog reclame voor een vakantie-abonnement, erg duur maar bedoeld voor tijdens de vakantie.
Wie dat dan genomen heeft, die zal nu vloeken als hij ziet dat hij weer bepaalde zenders niet meer heeft.
Met heel de tijd mikken, maar van doel veranderen houd je uiteindelijk niemand meer over.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Intussen moet je nog altijd een Belgisch adres hebben om TV vlaanderen te kunnen nemen (iirc), dus zijn vlamingen die in het buitenland wonen eraan voor de moeite.[/quote]

Men kan heden als vlaming eender welk sat abbo in Europe afsluiten.
Kwestie van correcte info te geven.
Dus als Vlaming kan men legaal een Canal plus nl abbo nemen met een Belgisch adres.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Inderdaad fendtje heeft gelijk.
Er zijn naar het schijnt 2.000.000 Nederlandstaligen die in Wallonië regelmatig verblijven. In de plaatsen zonder proximusTV is tvv de enige legale mogelijkheid om commerciële Vlaamse zenders te hebben; en die kunnen best wel een 200/7,5 onbeperkte verbinding hebben bij VOO. Maar ik ben het met je eens boulder het businessmodel daar is behoorlijk mank. ;-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik heb de indruk dat ze helemaal geen business model hebben, toch niet in België.
Ze doen maar wat.
Ze maken reclame voor digitale TV via SATELLIET (dat laatste woordje zeggen ze in de reclame met een zekere poeha), om nadien zenders weg te duwen naar IPTV.
In de zomer gaan ze dan weer hun vakantieabonnement promoten, maar ondertussen zijn er dus zenders weg naar IPTV.
En communiceren doen ze altijd op het allerlaatste moment.
Ze weten al maanden dat ze deze stoot gingen uithalen.
De bestaande gebruikers krijgen het ongeveer 2 weken voor het ingaat te lezen via de nieuwsbrief.
En nieuwe gebruikers?
Daarvoor doen ze wel wat moeite om het in de kleine lettertjes te verstoppen.
Op deze pagina https://www.tv-vlaanderen.be/digitale-t ... asic-plus/ ziet de nieuwe Basic+ klant een reeks icoontjes met de zenders waarvoor hij betaalt.
Bij een aantal zenders staat een minuscuul sterretje.
Helemaal onderaan de pagina staat dan te lezen : "Zenderaanbod via Hotbird: De zenders aangeduid met een "*" zijn beschikbaar via de Hotbird satelliet en kan je niet ontvangen met de standaard schotel van onze complete sets. Voor het ontvangen van Hotbird heb je een Multifeedtenne ontvangstkop nodig."

Dus, 2 weken voordat ze de boel gaan omschakelen verkopen ze nog nieuwe schotelsets die binnen 2 weken niet eens in staat zijn het zenderaanbod te leveren waarvoor de gebruiker intekent.
Het zal wel allemaal wettelijk in orde zijn, maar ik blijf erbij, als je zo met je klanten omgaat, dan vraag je om problemen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

[quote="boulder"]Ik heb de indruk dat ze helemaal geen business model hebben, toch niet in België.
Ze doen maar wat.

Wat we zelf doen , doen we beter.
Dus aan u om het beter te doen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

fendtje schreef:Wat we zelf doen , doen we beter.
Dus aan u om het beter te doen.
Bullshit.
Als jij naar de bakker gaat en je brood is niet eetbaar, dan ga jij ook klagen.
Dan zul je niet aanvaarden dat die bakker zegt : "bak dan maar zelf je brood".
En als je vrouw morgen geopereerd wordt, en ze blijkt te sterven omwille van een medische fout, dan gaat dat ziekenhuis ook niet moeten zeggen "doe het dan zelf, als je het beter kunt".
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”