Kanaal Z

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vanaf deze maand zend TV vlaanderen de uitzendingen van Kanaal Z maar vanaf 22 uur uit ervoor is het vtmKzoom .
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Waterboy schreef:Vanaf deze maand zend TV vlaanderen de uitzendingen van Kanaal Z maar vanaf 22 uur uit ervoor is het vtmKzoom .
Al ooit van streaming gehoord.
Is handig op een linux box om kanaal z te kijken wanneer men wil kijken.
In de Hans settings voor linux is deze stream aanwezig.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Tja, dat zal zeker een oplossing zijn.
Maar anderzijds, je betaalt een provider om u een dienst te leveren, en uiteindlijk ga je het zelf weer oplossen op een andere manier.
Je kunt ook VTM en dergelijke online bekijken, en de VRT zenders kun je via DVB-T bekijken, en je regionale zender is ook online te vinden.
En zo kijk je steeds meer via streaming, en toch betaal je evenveel aan je provider.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

boulder schrijft: En zo kijk je steeds meer via streaming, en toch betaal je evenveel aan je provider.

dikke zever, ik betaal slechts voor internet start (27,50 €/maand)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

wied schreef:boulder schrijft: En zo kijk je steeds meer via streaming, en toch betaal je evenveel aan je provider.

dikke zever, ik betaal slechts voor internet start (27,50 €/maand)...
Euh... ik denk dat hij bedoelt dat hij evenveel aan zijn TV aanbieder betaalt, terwijl hij wel verplicht wordt om TV zenders via internet te bekijken.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Met Internet Start zal je toch ook niet zwaar moeten streamen met een cap van 150GB...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@ozfunghi

sorry, voor zover mij bekend wordt niemand verplicht (gratis) TV zenders via internet te bekijken...
Laatst gewijzigd door wied 16 okt 2016, 16:05, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Via dit truckje kan je natuurlijk op transponderruimte besparen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ja, alle beetjes helpen schijnbaar bij TVV...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

wied schreef:ja, alle beetjes helpen schijnbaar bij TVV...
ja hoeveel abbo houders kijken naar kanaal z.
is zoiets als telenet dat in verleden de vrije duitsers ard , zdf van de kabel haalde.
nu tvvl iets aanpast amaai echt groot nieuws.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik denk toch dat ik 3 a 4 keer per week z-nieuws bekijk. Heeft toch bijna 300.000 kijkers per dag wat zeker niet slecht is.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:@ozfunghi

sorry, voor zover mij bekend wordt niemand verplicht (gratis) TV zenders via internet te bekijken...
Goh, ja, als jij heel georganizeerd bent kun je natuurlijk iedere dag opnemen vanaf 22:00, en een uurtje opnemen, en dan zul je de lus wel hebben.
Dan heb je de kans om het later te bekijken.
Maar ik vind het erg, je betaalt aan je provider om een zender te hebben, en uiteindelijk ga je er via een andere weg weer zelf voor zorgen.
wied schreef:dikke zever, ik betaal slechts voor internet start (27,50 €/maand)...
OK, maar waarom moet je internet hebben, als je "digitale TV via SATELLIET!" (slogan van TV Vlaanderen, met veel poeha verkondigend dat het via satelliet is) hebt?
En wat als je dan op de camping bent, want heel het TVV verhaal is tegenwoordig toch vaak erop gericht dat je ook op je vakantie je setje meeneemt en dan daar kan kijken.
Dan moet je daar ook alweer internet hebben, en dan mag er geen regiobeperking op de stream zitten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

wied schreef:@ozfunghi

sorry, voor zover mij bekend wordt niemand verplicht (gratis) TV zenders via internet te bekijken...
Dat heb ik ook niet beweerd. Ik zeg gewoon dat je zijn bericht verkeerd interpreteerde. Als morgen Telenet beslist om pakweg VTM niet meer of slechts gefragmenteerd uit te zenden, bij wijze van spreken, dan neem ik aan dat jij dat ook niet prettig zal vinden, ondanks het feit dat je via Stievie alles gratis kan bekijken online.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

TVV abo heb ik 2 jaar geleden opgezegd en vervangen door netflix. En ja, zenders van Medialaan bekijk ik inderdaad met stievie free :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

Dat komt er van als men 3 zenders moet delen op 1 plek,
Kzoom zend langer uit en kanaal z moet plaats ruimen.
En zo word het tvv aanbod er niet beter op wie bv savonds kanaal z wilt zien,die moet maar wachten tot 22 uur om te kunnen kijken en heeft maar tijd tot net iets voor 00.00 uur als de ruimte word ingepakt voor man-x :eek:
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Tja, het mag niets kosten bij TVV.
Altijd maar dezelfde bandbreedte, terwijl steeds meer zenders in HD uitzenden, en dus meer ruimte in beslag nemen, en dan komen er nog zenders bij ook (Zes HD (in SD bij TVV)).
Ze hebben geluk gehad dat het zo lang geduurd heeft tegen dat de Vlaamse zenders massaal in HD uitzonden, maar nu dat het geval is, wordt het bandbreedte probleem van TVV steeds duidelijker.
Met 4K zal dat nog verergeren, of het zou moeten zijn dat ze toch bereid zijn een transponder bij te huren (eventueel een halve, de andere helft dan voor Canal Digitaal bijv.).
Want je riskeert in een situatie te komen dat eenzelfde zender in 4K op kabel zit, en in SD bij TVV.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Zolang het gemiddelde marktaandeel van Zes (HD) niet boven 1% uitkomt lijkt het me commerciëel ook onverantwoord om die zender in HD via satelliet te gaan verspreiden. Met hun kleine klantenbasis zouden ze anders nooit de prijzen lager dan Telenet en Proximus kunnen houden.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

jantje81 schreef:Zolang het gemiddelde marktaandeel van Zes (HD) niet boven 1% uitkomt lijkt het me commerciëel ook onverantwoord om die zender in HD via satelliet te gaan verspreiden. Met hun kleine klantenbasis zouden ze anders nooit de prijzen lager dan Telenet en Proximus kunnen houden.
Dat snap ik wel, maar dat is precies het probleem dat TVV heeft en dat ik hier schets.
Hetzelfde kun je immers zeggen van een pak van die andere kanalen die ondertussen in HD uitgezonden worden op de kabel, maar allemaal te weinig bekeken worden om de moeite te zijn voor TVV.
Ik noem er maar een paar : KanaalZ, Vitaya, Vijf, Zes, het wordt een lange lijst ondertussen.
Allemaal te weinig bekeken om "de moeite" te zijn.
Als er Vlaamse zenders in 4K beginnen, zal het verschil nog meer opvallen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”