Ervaring TVV na jaren afwezigheid?

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Jaren geleden ben ik (net zoals veel mensen waarschijnlijk) weg gelopen van TVV door het steeds duurder wordend abonnement gecombineerd met de zoveelste wissel van CI-module en/of hardware die niet meer compatible was. Na mijn laatste providerwissel zit ik nu vrij happy bij Scarlet Trio.

Vanaf 1 oktober verander ik echter van werkgever en die betaalt internet blijkbaar terug via een gescheiden facturatie en dan nog enkel bij PXM en TLN... Weg Scarlet dus en op zoek naar de financieel beste oplossing bij de twee grootmeesters. PXM was vrij gemakkelijk in hun oplossing: maxi-pack met internet en TV en dan gaat de factuur van maxi-internet naar de werkgever en krijg ik de factuur van internet met de pack-korting... sounds good :-) . Telenet doet echter moeilijker zeggen ze bij hun dealer: gescheiden facturatie wil zeggen dat je geen packkorting meer kunt krijgen, jammer want anders had ik whoppa voor 10EUR en zou ik niet veel twijfelen natuurlijk!

Blijft nog 1 mogelijkheid over: TV-Vlaanderen voor TV en dan internet via Fiber200, twee providers is sowieso gescheiden facturatie dus dat is al opgelost dan. En met de huur van de decoderset (kwestie van verlost te zijn van die periodieke hardware-updates) er bij komt het het kleine 40EUR/jaar duurder uit dan de PXM-oplossing maar voor die prijs heb ik dan wel Fiber200 en heeft de vriendin (hopelijk) een vlottere TV-ervaring dan bij Proximus-TV.

Mijn concrete vragen dan:
1) Hoe zit het met de TV-ervaring bij TV-vlaanderen. Ik heb het over EPG, uitgesteld kijken, doorspoelen en pauzeren en zo. Toen ik destijds van TVV naar Belgacom overstapte, was dat mijn grootste frustratie: nooit aangenamer gewerkt dan met mijn satellietdecoder!
2) Ik heb nog een driekops schotelantenne hangen. Is er op dat vlak nog iets veranderd pakweg de laatste 5 jaar? In de huur-recorderset zit wel een schotel maar ik was zeer tevreden over mijn schotel dat ik hem liever niet zou wisselen als het niet moet, al was het maar omdat ik geen reclamepaneel aan mijn gevel wil :).
3) Of (wat het beste zou zijn): is er al iemand in geslaagd om bij TLN toch gescheiden facturatie met behoud van de pakketkorting te krijgen?
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

PXM was vrij gemakkelijk in hun oplossing: maxi-pack met internet en TV en dan gaat de factuur van maxi-internet naar de werkgever en krijg ik de factuur van internet met de pack-korting... sounds good :-) .
Wel opletten bij Pxm en hun pack korting. Mijn werkgever betaalt ook mijn internet maar toen ik overstapte van TN naar Pxm kreeg ik ook pack korting maar een gescheiden factuur lukte niet omdat ik dan de voordelen van de korting zou kwijt spelen. Nu betaal ik alles zelf en een kleine 35€ mag ik op mijn onkosten nota zetten voor terugbetaling internet.
Internet via Mobile Vikings
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Serieus? Tegen mij beweerden ze nochtans dat dat zeker geen probleem zou mogen zijn! Toch maar even in mijn achterhoofd houden dan, TNX!
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Bij ons zitten er ook bij scarlet en die regelen dat ook met een onkostennota. Kijk is of dit niet mogelijk is.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Bij mijn vorige werkgever was dat mogelijk, bij mijn toekomstige blijkbaar niet. Ik moet dus effectief op zoek naar een oplossing met gescheiden facturatie. Niet onoverkomelijk en al zeker niet als ik e fiber200 zou kunnen uithalen :-)
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Als je schotel zo een kleine triplesat is dan kan ik uit ervaring zeggen dat die niet meer voldoet. Alle zenders zitten nu op de astra 3en ze hebben de uitzendnormen aangepast zodat deze veel moeilijker te ontvangen zijn met een kleine schotel. En met hun ontvanger ook niets dan problemen gehad.
Moet wel zeggen ben er al een tijd weg en ondertussen zijn er al nieuwe modellen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

als je tv en internet los neemt, kan je ook niet programmeren of op afstand kijken bij Telenet.

Bij TVV moet je minstens Basic+ hebben om tv op afstand te kunnen kijken (programmeren hebben ze blijkbaar niet)

aangezien je split bills bij Proximus zou kunnen doen, maakt het daar niet uit.

Orange is sowieso internet+tv en verplicht particulier gsm abbo erbij :-(
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Waarom niet internet bij Proximus, en TV bij Telenet?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Telenet heeft ondertussen door de 60 zenders in HD, waarvan een hele hoop in het basispakket.
Bij TV Vlaanderen mis je een pak zenders (bijv. de regionale, die zelfs ook in HD zijn bij Telenet).
Je moet dus niet alleen puur naar de prijs kijken, want het is appelen met peren vergelijken.
Bij TV Vlaanderen is het ook een duivenkot qua zenders.
Zenders komen en gaan naar eigen goeddunken van de provider, en dat is al jaren zo.
Sommige zenders zijn ook enkel via IPTV te zien, dus als je een gelimiteerd internet hebt, gaat dat ook nog eens van je limiet af.
TVV probeert ook steeds meer je te dwingen hun hardware te gebruiken, dus als je dat per se wilt nemen, zorg ervoor dat je dan het nieuwste type hebt, of anders mag je binnenkort weer upgraden.

Je schotel en ontvanger zou je wel nog kunnen gebruiken voor de FTA zenders op satelliet (bij. de BBC en andere Britse zenders op Astra2, de Duitse zenders op Astra1, enz.)
Zelf heb ik al lang TVV weggedaan, maar mijn Mulytenne Twin en satontvanger blijf ik gebruiken.
De investering is gedaan, en er zitten (voor mij) interessante zenders op, dus in combinatie met kabel is dat voor mij ideaal.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

@krisken
De prijs man, TV alleen nemen is eigenlijk alleen maar betaalbaar bij TVV. Of die mannen van M2M zouden op korte tijd toch de normale Vlaamse zenders moeten aanbieden want dat is de basisvoorwaarde voor de vriendin om het bij me vol te houden tot de trouw volgend jaar :lol: .

@frodo
Nee, het is een grote schotel, los uit het hoofd: Visiosat HD. Mijn vorig abo bij TVV dateert nog van de tijd waarin je echt vrije hardwarekeuze had :-) .

@satsurfer
Op afstand programmeren is wel jammer dat het niet zou werken bij TLN, eigenlijk ging ik daar wel van uit, maar op zich nog geen ramp. Merci voor de tip wel.

@boulder
Ik volg je redenering rond prijs/kwaliteit/kwantiteit maar als het van mij afhangt dan schrapte ik 4 jaar geleden ALLE tv in huis... De vriendin is echter even TV-verslaafd als ik internetverslaafd ben, gelukkig wel de typische Vlaamse zenders. De goedkoopste oplossing met alle Vlaamse zenders (liefst HD voor als ik eens meekijk) is dus perfect, dat ze met die andere zenders dus doen wat ze willen zelfs al is dat elke week verwijderen en weer andere toevoegen. Voor haar is uitgesteld kijken wel een must vandaar dat ik vroeg naar de beleving er van aangezien dat een aantal jaren geleden toch een stuk aangenamer wat bij TVV dan bij PXM.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

dan is Stievie (betaal-versie) misschien de logische oplossing!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Absoluut, zoals voor veel mensen op dit forum... alleen wachten we nog altijd op die 'binnenkort is er een betaaloptie' :-(
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ja, geduld is een mooie deugd (ondertussen gebruik ik DVB-T en Stievie free)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Telenet = https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... gitale-tv/ (25 euro/maand) + éénmalig 30 euro activatie
TVV = https://www.tv-vlaanderen.be/digitale-televisie/ (13 euro/maand) + éénmalig 50 euro activatie

Bij TVV moet je wel nog een 175 euro bijtellen aan "complete set voor hdtv".

Eerste jaar Telenet : 330 euro
Eerste jaar TVV : 381 euro

Tweede jaar Telenet : 300 euro
Tweede jaar TVV : 156 euro

Misschien toch maar gewoon bij Scarlet blijven? :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Nah, niet helemaal Krisken. Dit is de volledige berekening. Werkgever geeft dus het volledige internet terug en ik betaal 5EUR daarvoor maar dat is puur voor de volledigheid dat ik het er bij zet.

PXM PACK Internet MAXI + Televisie:
Internet Start: FUP - 100/8Mbps
Televisie: 80 zenders
Vaste lijn: nee
GSM: 2GB data-only
SUBTOTAAL: 65,95EUR
werkgever: 48,20EUR - 5EUR = 43,20EUR
TOTAAL EIGEN FACTUUR: 22,75EUR/maand
Winst tov Scarlet Trio: 195.00EUR/jaar

Telenet digitale TV:
combineren met:
Telenet Internet Fiber 200: 200/20 FUP (72.15EUR/mnd)
Incl kabel + digicorder: 25,15EUR
eenmalig: 30EUR
SUBTOTAAL: 25,15EUR
Internet: 5EUR
TOTAAL EIGEN FACTUUR: 30,15EUR/maand
Verlies tov Proximus Maxi: 88.80EUR/jaar
Winst tov Scarlet Trio: 195.00-88.80=106,20EUR/jaar

TV-Vlaanderen Basic Light:
combineren met:
Telenet Internet Fiber 200: 200/20 FUP (72.15EUR/mnd)
Basic Light: 12,90EUR/maand
Huur recorderset: 7,95EUR/maand
Koop recorder: 299EUR (terugverdientijd: 37 maanden) ==> no go!
eenmalig: 74EUR
SUBTOTAAL: 20,85EUR/maand
Internet: 5EUR
TOTAAL EIGEN FACTUUR: 25,85EUR/maand
Verlies tov Proximus Maxi: 37.20EUR/jaar
Winst tov Scarlet Trio: 195,20-37,20=158,00EUR/jaar
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Als je werkgever toch heel je internet terugbetaald kan je ook is kijken naar business 240 :-). Dan kan je ook een modem only nemen en je kan 4TB downloaden :p. Da's wel meer als 90 euro per maand. Je krijgt ook een vast ip.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Gniffel, anders gewoon een eigen glasvezel? :P
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Mocht je geen nood hebben aan een vaste lijn, of je ziet het zitten om met VoIP te werken, dan zou ik persoonlijk informeren om gewoon 2 accounts te aan te vragen via Telenet.
Ik heb jaren een aparte internetrekening gehad en een losse tv-rekening. Een kabel-tv-abonnement kost €16,30 en je zit daarmee dus tussen Basic Light en Basic, maar je hebt dan toch het meest uitgebreide Vlaamse pakket in HD.

De meesten tellen de huur van de digicorder er meteen bij, maar een schoteluitrusting kost ook geld en met de vrije hardwarekeuze heb je geen garantie meer om nog jaren zorgeloos door te komen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Inderdaad, Amazor, het is niet correct om 25€/maand voor Telenet te rekenen.
Je kunt bij Telenet immers ook je digicorder kopen, en na die eenmalige hardwarekost betaal je gewoon 16,30€/maand abonnementsgeld, en heb je het grootste aantal aan Vlaamse zenders (ook de regionale bijv.), het grootste aantal Vlaamse zenders in HD (bijv. ook Vijftv, Vitaya, KanaalZ, enz.), en ook full-time zenders (KanaalZ is bij TV Vlaanderen maar in een bepaald tijdsslot te bekijken, en niet in HD).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Yarisken schreef:Als je werkgever toch heel je internet terugbetaald kan je ook is kijken naar business 240 :-). Dan kan je ook een modem only nemen en je kan 4TB downloaden :p. Da's wel meer als 90 euro per maand. Je krijgt ook een vast ip.
Die limiet is toch verdwenen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Amazor schreef:Mocht je geen nood hebben aan een vaste lijn
Het verschil tussen internet + TV en Whoppa is 60 cent dacht ik... je zou haast gek zijn geen vaste lijn te nemen.

Er is geen enkele VoIP dienst die je goedkoper laat bellen naar alle nummers (ook GSM) in binnen en buitenland !
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

@Yarisken:
De werkgever betaalt internet inderdaad terug zonder dat ze beperkingen opleggen maar laten we de verstandhouding nu ook niet opblazen vanaf de eerste werkweek hé ;-). Aangezien Scarlet Trio netjes voldoet aan mijn internetvereisten, zal Whoppa zeker binnen mijn comfortgrenzen vallen. Vandaag verwacht ik trouwens nog telefoon van Telenet om alles even te bespreken... Misschien kunnen ze toch nog iets regelen met die gescheiden facturatie en hoef ik toch niet met TVV te combineren.

@Amazor:
Telefoon hoeft inderdaad niet, ik ben al een eeuwigheid Weepee met vast nummer maar als het er bij zit, dan is dat maar zo hé. Het is zeker geen vereiste dus bij mijn berekening hieronder van PXM heb ik hem inderdaad geschrapt.
De huur van de digicorder reken ik er inderdaad bij maar (zie opnieuw berekening een paar posts eerder) diezelfde meerkost reken ik ook voor TVV aangezien die daar ook betaald moet worden. Als de terugverdientijd van eigen aankoop min of meer de garantieperiode haalt, overweeg ik om hardware te kopen en anders (zeker bij TVV met al hun wijzigingen de laatste jaren) verkies ik om te huren. Bij alle providers heb ik dus dezelfde redenering gevolgd.
Laatst gewijzigd door DidierS 30 aug 2016, 16:01, in totaal 1 gewijzigd.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

lithion schreef:
Yarisken schreef:Als je werkgever toch heel je internet terugbetaald kan je ook is kijken naar business 240 :-). Dan kan je ook een modem only nemen en je kan 4TB downloaden :p. Da's wel meer als 90 euro per maand. Je krijgt ook een vast ip.
Die limiet is toch verdwenen?
Die limiet is enkel weg bij Wigo business geloof ik.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Werkgever betaalt nooit het volledige bedrag terug omdat dit wettelijk is vastgelegd. Dit komt op 35,4€ per maand die ik via mijn onkosten indien. Dus kijk dit eens goed na.
Internet via Mobile Vikings
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

r2504 schreef:
Amazor schreef:Mocht je geen nood hebben aan een vaste lijn
Het verschil tussen internet + TV en Whoppa is 60 cent dacht ik... je zou haast gek zijn geen vaste lijn te nemen.
Er is geen enkele VoIP dienst die je goedkoper laat bellen naar alle nummers (ook GSM) in binnen en buitenland !
Daar ben ik mij zeker bewust van, maar ik denk dat je het topic niet goed volgt. De TS heeft gescheiden facturatie nodig, waarbij een 3P-bundel met bijhorende korting dan al meteen afvalt voor zover we voorlopig weten. Dan wordt het al een pak minder interessant als je voor FreePhone Europe €22,10 extra moet betalen terwijl je het bij een pakket het quasi gratis krijgt.

Ik wou gewoon reageren op het feit dat terug overstappen naar TV Vlaanderen het eigenlijk niet waard is als je voor €16,30/maand kabel tv-hebt, waarbij het aanbod veel meer op de Vlaamse markt gericht is.
DidierS schreef:Als de terugverdientijd van eigen aankoop min of meer de garantieperiode haalt, overweeg ik om hardware te kopen en anders (zeker bij TVV met al hun wijzigingen de laatste jaren) verkies ik om te huren.
Telenet zal zeker geen reclame maken om te kopen, want de terugverdientijd bij een Digicorder (€249) is momenteel +/- 28 maanden en je hebt 24 maanden garantie, dus het risico is klein om er financieel verlies uit te halen. Hou er ook rekening mee dat het huurgeld ook regelmatig stijgt.
Stel dat je gehuurde digicorder 5 jaar werkt, dan heeft deze aan de huidige tarieven €531 gekost.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Amazor schreef:Telenet zal zeker geen reclame maken om te kopen, want de terugverdientijd bij een Digicorder (€249) is momenteel +/- 28 maanden en je hebt 24 maanden garantie, dus het risico is klein om er financieel verlies uit te halen.
heb de mijne 2dehands gekocht voor een 100-120 €, was hij nog sneller afbetaald.
2 CI+ slots idem.
Veel mensen die overstappen van operator, en die dingen zijn niet versleten hé na 1 jaar.

Ze hebben veel liever dat je hem koopt, vandaar bij Wiggo zit huur incl. Heb dit nog nagevraagd uit interesse, maar je kan geen Wiggo nemen zonder huur digicorder.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

DidierS schreef:Misschien kunnen ze toch nog iets regelen met die gescheiden facturatie
Moet je effectief een aparte factuur hebben... vaak is het voldoende dat je gewoon een copietje geeft van jou rekening.

Bij ons is men trouwens gestopt met gans dat gedoe (zorgde voor teveel problemen met mensen die alternatieve providers hadden en/of packs en dergelijke)... men heeft gewoon het loon aangepast zodat we netto het bedrag extra kregen (en dat is wettelijk vastgelegd).
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

@r2504:
Ik moet inderdaad effectief een gescheiden factuur hebben, vandaar dat enkel Telenet en Proximus overschieten aangezien ze daarmee een afspraak hebben blijkbaar.
Ik klaag niet hoor, integendeel! Ik vroeg me gewoon af hoe de dagelijkse ervaring met TVV is vandaag, uitgaande van de recorder huren bij hen wel te verstaan aangezien de ervaring bij hen sterk afhankelijk is van je eigen hardware natuurlijk. De meerprijs voor volledig Telenet is me de meerwaarde niet waard dus die valt al uit de boot. Schieten dan alleen nog TVV+TLN over of PXM maxi maar waarschijnlijk wordt het gewoon PXM maxi, die is alleszins de goedkoopste en Scarlet was al voldoende voor mij dus het zal enkel maar verbeteren.

@jphermans:
Inderdaad, je betaalt altijd een stuk voor je privé-gebruik hé.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Net via mijn FB herinneringen gezien dat ik blijkbaar 5 jaar geleden de VU+Duo in huis haalde, met TVV. ONdertussen 5 jaar klant, zit zelfs met internet en bellen ook bij hem (bellen gebruik ik wel niet).

Nog steeds super tevreden van het aanbod, de mogelijkheden van de VU+Duo, en de zenderkeuze...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Gebruik je de kaart met een softcam?
Dan hoop ik voor jou dat het nog lang zal duren, want ik vrees ervoor.

https://www.sat4all.com/forums/topic/35 ... sleutelen/
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

boulder schreef:Gebruik je de kaart met een softcam?
Dan hoop ik voor jou dat het nog lang zal duren, want ik vrees ervoor.

https://www.sat4all.com/forums/topic/35 ... sleutelen/
Denk dat iedereen dit nog doet die enigma2 gebruikt, met CI+ module waren er vroeger veel problemen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dat dacht ik wel, maar dus met hetgeen Canal Digitaal aan het doen is, zou het dus binnenkort kunnen gedaan zijn daarmee.
We weten immers dat wat Canal Digitaal doet ook vroeg of laat bij TV Vlaanderen komt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Even de puntjes op de i zetten: dit betreft interne share, thuis tussen 2 of meerder boxen. Externe shares met een cccam lijntje blijven gewoon werken. Doodeenvoudig omdat de huidige codering parallel gaat blijven bestaan naast de nieuwe codering. Hier wordt een aardig potje paniekvoetbal gespeeld me dunkt.
Enne boulder: logisch dat wat CanalDigitaal doet uiteindelijk ook bij TVV terechtkomt. Beide behoren namelijk tot (of zijn eigendom van) de M7 groep.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Krak hetzelfde potje paniekvoetbal als 3 jaar geleden. Volgens de toenmalige voorspellingen kijkt iedereen ondertussen al 2 jaar noodgedwongen met een CI+module naar de Vlaamse kanalen. De realiteit is dat softcams nog steeds werken. Hoogstwaarschijnlijk gaat binnenkort Fox Sports opnieuw een tijdje achter slot en grendel. Maar sportkanalen zijn het laatste waar ik geld aan zou uitgeven, ik voel me niet geroepen om mee te betalen aan het loon van Kevin De Bruyne en andere poenpakkers.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:Krak hetzelfde potje paniekvoetbal als 3 jaar geleden. Volgens de toenmalige voorspellingen kijkt iedereen ondertussen al 2 jaar noodgedwongen met een CI+module naar de Vlaamse kanalen.
Zoals gewoonlijk doe je de waarheid geweld aan.

1. Ik heb daar geen termijn op geplakt.
2. Veel van wat ik voorspeld heb is al uitgekomen, jij beweerde dat het enkel Fox Sports ging zijn die moest met de module bekeen worden, ik heb gezegd dat er zenders gingen bijkomen.
Ook dat is uitgekomen. France 2HD bijv. is ook enkel met de module te zien.
3. Je spreekt van voorspellingen, maar ik heb al gelinkt naar het forum van Sat4all waar gebruikers melden dat de laatste update hun kaart in pure nagra mode zet, een update waarvan Canal Digitaal zelf zegt dat nadien smartwi en Clone+ niet meer zullen werken.
Ik heb het dan specifiek over de berichten in deze thread : https://www.sat4all.com/forums/topic/35 ... en/page-24.
Daar schrijft één van de gebruikers (Mimisuku, bericht #354 van 25 augustus 2016 - 14:53) :
Update stond precies om 14:00 uur online.

Net als bij de M7Sat801 draait de kaart in Nagra/Merlin mode. Terugplaatsen in een OSCam omgeving geeft een "Error activating card". Gemeld bij WebCare. Kaart is weer "gereset" en werkt nu weer in OSCam.. Maar we weten nu waar we aan toe zijn... Tussen nu en ......... Verdwijnt de Seca3 layer....
Ik noem dat gebeurtenissen, geen voorspellingen!

4. De Orca ontvangers zijn op de markt gekomen, en de andere worden uitgefaseerd, ook wat ik voorspeld heb.

Maar zoals steeds blijf jij het licht van de zon ontkennen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Nog eens klare taal van M7 group zelf :
De update is dus ook voor TV Vlaanderen (zoals ik zei), en de eerste stap is al doorgevoerd :

http://www.satellitemagazine.com/satell ... laanderen/
M7 Group schreef:SmartWi en Clone+ geblokkeerd!
Houdt u er wel rekening mee dat nadat de software-update verwerkt is, ondersteunende hardware-oplossingen die niet door CanalDigitaal ondersteund worden, zoals SmartWi en Clone+, niet meer werken. ?
De blokkade hiervan is opzettelijk om zo kijken op niet-gecertificeerde apparatuur en illegaal delen tegen te gaan.
Dus eerst zijn hun eigen decoders klaargemaakt om te kunnen werken zonder de SECA3 laag (pure Nagra dus).
De volgende stap zal zijn om de SECA3 laag op alle smartcards te verwijderen, en dan zal een softcam niet meer werken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”