Abonnementswijziging loopt mis

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Eind januari heb ik een downgrade gedaan van Basic+ naar Basic, gezien TVVLaanderen me wou laten betalen voor een dienst die ik niet wil. Een nieuw contract zou ingaan op 1 maart (vandaag dus:) ) en ik zou voortaan ook mijn betalingen maandelijks via domiciliëring uitvoeren.

Gezien mijn huidige aanbetaling loopt tot einde april 2016, heb ik TVV de vraag gesteld of ik mijn domiciliëring vanaf mei mocht laten lopen. Ik heb hier echter nooit antwoord op gehad en het is uit mijn gedachte gegaan. En je kan het dus al raden...
Vanavond had moeder de vrouw dus geen beeld door een inactieve smart card. TVV heeft ondertussen een vernieuwde website en hun mailformulier werkt dus niet. Ik kan ze dus niet op voorhand verwittigen dat ze morgen dus een telefoontje mogen verwachten.

Wat mij het meest stoort, is dat ze zonder verwittiging een dienst stoppen die nog gedekt is door een (over)betaling, en dit zonder enige verwittiging. Qua klantendienst kan dit dus tellen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ongelooflijk maar waar. Ik heb ondertussen al twee keer de klantendienst aan de lijn gehad en blijkbaar zit TVVlaanderen vandaag deftig in de shit. De invoering van LiveTV heeft heel hun systeem in de war gegooid, waardoor heractivatie van de smartcard blijkbaar een probleem is. Er is dus al twee keer een heractivatiesignaal gestuurd, nog altijd zonder succes.

Ze zeggen me doodleuk dat het heel druk is momenteel op de klantendienst en dat ze me niet kunnen helpen. Voila, einde gesprek.

Wordt vervolgd...

Edit : en zoals gewoonlijk : "Er zijn geen meldingen en storingen"
Bijlagen
tvv.png
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ik geloof dat wij hetzelfde probleem hebben gehad bij een downgrade. We hebben dan zelf een nieuw activatiesignaal aangevraagd via de website en even later hadden we terug beeld. Let er wel op dat je ontvanger op één HD is afgesteld. Vraag vervolgens een nieuw activatiesignaal aan via deze webpagina (of als dat niet lukt, via sms of telefoon): http://app.tv-vlaanderen.be/abonnee/mij ... tcard.aspx
De heractivatie kan tot 60 minuten duren. Schakel je ontvanger ondertussen niet uit en verander niet van zender.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De heractivatie is al twee keer uitgevoerd door de klantendienst zelf, zonder resultaat.

Bij het eerste gesprek was er zelfs een grapjas die me vertelde dat ik de zenders terug moest inladen omdat ik een linuxontvanger heb. Alsof dat er iets mee te maken heeft. De smartcard is gewoon op non-actief en ze slagen er niet in het activatiesignaal door te sturen.

Ze zitten totaal met de handen in het haar. Blijkbaar is heel hun systeem gisteren in de war geraakt door de invoering van LiveTV aan het Basic+ abonnement, waardoor al hun klanten een heractivatie moesten krijgen van hun kaart. Het is daar chaos troef nu op de klantendienst. Ze hebben zelf het tweede gesprek beëindigd, met de melding dat ze er voorlopig niets aan kunnen doen :puke:

De ontvanger staat al sinds vanmorgen op de EénHD...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het probleem is opgelost. Op andere fora hebben meerdere gebruikers het probleem gemeld. De heractivatie van alle abonnementen is dus in het honderd gelopen. TVV heeft vandaag nog twee activaties doorgestuurd, zonder resultaat, want ik was met mijn flashen bezig.

Vanavond heb ik er een OpenPli opgezet met OSCam, en een nieuwe activatie gestart. Beeld is terug.

Weer een akkefietje op de blunderlijst van TVV...
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”