Ontvanger kopen

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Tijdje geleden hier een topic gemaakt over de overstap naar satelliet.
Ondertussen is de overstap gemaakt, maar zou ik nog een ontvanger willen hebben.
In m'n vorig topic stond er dat ik via TV zou werken (deze heeft 2 ingebouwde DVB-S2 tuners), maar dit blijkt niet zo goed te zijn.

Ik zeg er ondertussen bij dat ik ingeschreven ben op TVV, en een CI+ module met smartcard heb.
Ik heb ook 2 coax kabels aangesloten.

Welke problemen heb ik?
1. Als ik wil opnemen, neemt hij de eerste coax lijn (en de tweede om verder te kijken).
Echter wordt de smartcard gelocked op deze eerste, met als gevolg dat ik enkel nog naar de FTA zenders kan kijken.
Zelfs al zou ik een FTA zender opnemen, dan nog kan ik geen TVV zender kijken als ik aan het opnemen ben.
(Dit is zelfs een punt waarvoor ik specifiek naar TVV heb gebeld, en waarbij zij beweerden dat dit geen probleem zou vormen met de goedgekeurde TV's op hun site. Hierin mag ik ze dus ongelijk geven...)

2. 2 opnames tegelijk is blijkbaar uitgesloten (enkel kijken en opnemen tegelijk, met beperking van punt 1).

3. Mijn vrouw kijkt graag naar een dagelijkse serie, maar kan dit quasi nooit live zien.
Mijn TV ondersteunt enkel het programmeren van een programma eenmalig, wat wilt zeggen dat we voor iedere dag opnieuw dit programma moeten programmeren (zoals vroeger met een VCR in feite).


Dit zijn dan ook de 3 puntjes die ik zou willen zien in een ontvanger.
Dus meerdere opnames moeten mogelijk zijn (liefst 3 tuners zelfs, desnoods leg ik nog een coax bij, maar meeste ontvangers hebben voldoende aan 2. Vriend van me kan zelfs 4 opnames doen, op verschillende transponders, en heeft maar 1 coax liggen. Vooral dat van die verschillende transponders klinkt wat vreemd, maar het is dus mogelijk blijkbaar).
Programmeren via een EPG (internetaansluiting is mogelijk) en dit liefst dan ook per serie programmeren.
En dit alles met 1 smartcard (en indien nodig CI+ module).

Ik heb een externe HDD ter beschikking, dus de ontvanger hoeft dit niet te hebben (mag wel natuurlijk).

TV ondersteunt 4K, maar een 4K ontvanger is vooralsnog te prijzig, en dit voor die 5 zenders die je nog maar hebt in 4K... Lijkt mij dus niet nodig.
Gewoon HD is meer dan genoeg dus.

Welke ontvanger(s) kunnen jullie me aanraden hiervoor?
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

https://www.sat4all.com/forums/forum/62-tv-vlaanderen/
probeer het daar eerst

Met iedere enigma2 ontvanger met 2 of meer tuners moet gelijktijdig kijken en n andere tvv zender opnemen mogelijk zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

blaatpraat schreef:Vriend van me kan zelfs 4 opnames doen, op verschillende transponders, en heeft maar 1 coax liggen. Vooral dat van die verschillende transponders klinkt wat vreemd, maar het is dus mogelijk blijkbaar).
Een LNB deelt het frequentiespectrum van een satelliet in volgens frequentie (hoog/laag), en volgens polarisatie (H/V). Je krijgt dan 4 "kwadranten".
Als je dus met één coax werkt kan je alle zenders zien/opnemen die in hetzelfde " kwadrant" liggen, en niet alleen op één transponder.
Het is dus inderdaad mogelijk (maar toch zeer beperkt tot alleen de transponders in dezelfde frequentieband (H/L) en dezelfde polarisatie (H/V) :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

blaatpraat schreef:Welke ontvanger(s) kunnen jullie me aanraden hiervoor?
Dat hangt af van je smartcard. Met de oude losse TVV-smartcard(Nagravision) kan je maximum 4 willekeurige opnames tegelijk maken met een Linux-ontvanger en softcam.
De nieuwe smartcard(Viaccess) zou gekoppeld zijn aan een dichtgetimmerde CI-module waardoor je slechts 2 opnames kan maken vanaf dezelfde transponder.
VTM en Eén tegelijk opnemen met één Viaccess CI-module gaat dus niet omdat ze op verschillende transponders zitten. Eventueel kan je gecodeerd opnemen en achteraf decoderen, maar ook dat is een serieuze belemmering.

Conclusie: de nieuwe Viaccess CI-module is dikke miserie als je meerdere opnames wil maken. Dat onding komt hier dus nooit in huis.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

franjo schreef:https://www.sat4all.com/forums/forum/62-tv-vlaanderen/
probeer het daar eerst

Met iedere enigma2 ontvanger met 2 of meer tuners moet gelijktijdig kijken en n andere tvv zender opnemen mogelijk zijn.
Mens, wat zijn ze daar "vriendelijk" op dat forum.
Meteen een waarschuwing geven omdat ik die vraag stel, terwijl er al topics genoeg bestaan...
Ze hebben daar dus liever dat je een topic kaapt, dan een nieuwe start.
philippe_d schreef:
blaatpraat schreef:Vriend van me kan zelfs 4 opnames doen, op verschillende transponders, en heeft maar 1 coax liggen. Vooral dat van die verschillende transponders klinkt wat vreemd, maar het is dus mogelijk blijkbaar).
Een LNB deelt het frequentiespectrum van een satelliet in volgens frequentie (hoog/laag), en volgens polarisatie (H/V). Je krijgt dan 4 "kwadranten".
Als je dus met één coax werkt kan je alle zenders zien/opnemen die in hetzelfde " kwadrant" liggen, en niet alleen op één transponder.
Het is dus inderdaad mogelijk (maar toch zeer beperkt tot alleen de transponders in dezelfde frequentieband (H/L) en dezelfde polarisatie (H/V) :-)
Dat is nu eens interessant om te horen, weer iets bijgeleerd.
Thanx :-)
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”