TVV opnames op de PC

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 maa 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik wil de overstap maken naar Satelliet TV. Ik wil tv kijken waar en wanneer het me past. Met Telenet kan ik dit via Yelo maar de kwaliteit is belachelijk. Ik ben echter geen tv-freak en zou een zo economisch mogelijke oplossing willen vinden om tv te kijken op mn pc in de best mogelijke kwaliteit.

Ideaal voor mij zou zijn:
  1. Opnames programmeren ( liefst via een web-interface )
  2. Meerdere opnames tegelijk opnemen in HD
  3. Opnamens verplaatsen naar een NAS
  4. Opnames bekijken via de PC
De satelliet-wereld is vrij imposant, na wat research te hebben gedaan zit ik alsnog met de volgende vragen:
  • Heb ik meerdere tuners met elk een aparte coax-kabel naar de LNB nodig als ik simultaan wil opnemen?
    • Dus als ik 4 programma's tegelijk wil opnemen heb ik een quad-LNB nodig en een decoder met 4 coax-inputs ( tuners )?
  • Kan je teletext-ondertitels opnemen?
  • Ik zou genoeg hebben met de 'gewone' zenders ( VRT, VTM/2BE, Vier/VijfTV ), moet ik dan alsnog een DUO-LNB gebruiken?
    • Ik had gelezen dat je met een enkele LNB beter bestand bent tegen regen.
Vervolgens weet ik ook niet goed welke decoder te kiezen, het zijn er namelijk zó veel en de verschillen zijn niet altijd duidelijk voor een leek.
( Voel me een oudje dat een pc moet kopen maar niet weet wat het verschil tussen RAM-storage en HDD-storage is )
Op http://www.asat.nl/ heb ik eens rondgekeken en vond in hun 'twin pvr-ontvangers' een reeks decoders waarvan de goedkoopste de Xsarius-Fusion-HD-SE(€129).
Wat maakt deze zoveel goedkoper dan bvb de Vu Solo² en zou het aan mn vereisten voldoen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

raro11 schreef:Heb ik meerdere tuners met elk een aparte coax-kabel naar de LNB nodig als ik simultaan wil opnemen?
Dus als ik 4 programma's tegelijk wil opnemen heb ik een quad-LNB nodig en een decoder met 4 coax-inputs ( tuners )?
Inderdaad
raro11 schreef:Kan je teletext-ondertitels opnemen?
Ik neem aan van wel, gezien Teletekst deel uitmaakt van de stream?
raro11 schreef:Ik zou genoeg hebben met de 'gewone' zenders ( VRT, VTM/2BE, Vier/VijfTV ), moet ik dan alsnog een DUO-LNB gebruiken?
Ik had gelezen dat je met een enkele LNB beter bestand bent tegen regen.
Gezien de zenders waarin je geïnteresseerd bent alle op Astra 23.5 zitten, heb je inderdaad genoeg met een gewone Quad LNB. Met een Quad LNB DUO kan je natuurlijk wel veel meer zenders zien (zoals de vele FTA zenders op Astra 19.2).

Wat de laatste vraag betreft: de regenreserve hangt voornamelijk af van de grootte van je schotel. En een DUO LNB moet aangepast zijn aan de schotel die je gebruikt (de afstand tussen de 2 koppen hangt namelijk af van de schotel diameter).
Een DUO LNB die ontworpen is voor een 78cm schotel zal minder goed werken op een 60cm schotel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 maa 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bedankt philippe!

Als dat alles is, en de XSARIUS FUSION HD SE is geschikt dan ga ik er dit weekend mn werk van maken! Uiteindelijk toch makkelijker ( en goedkoper ) dan gedacht.
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

Meerdere programmas tegelijk opnemen lukt alleen met een decoder met meerdere tuners: minimaal 2, liefst 3 of 4.
Dat verklaart vaak ook het prijsverschil .
Goede merken vu en xtrend
https://www.electro-sat.nl/

Ook de software waarop de decoder draait is van belang .
Koop een decoder die enigma2 ondersteunt.
Daar zijn genoeg versies van te vinden , een goede enima2 versie is openpli.
http://openpli.org/
er is ook n nederlandstalig forum
http://forums.openpli.org/forum/54-nl-g ... rsteuning/
verrder is veel informatie te vinden op https://www.sat4all.com/forums/
Laatst gewijzigd door franjo 28 feb 2016, 23:17, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dit weekend loopt binnen één uur af :-D

Overhaast je niet bij het aankopen van de ontvanger, en informeer je goed vooraleer te beslissen.
Anderen op dit Forum kunnen jou hier beter bij helpen!

Ik weet niet dat deze ontvanger geschikt is voor TV Vlaanderen, gezien je er geen TVV CI+ module kan insteken (heeft alleen een ingebouwde kaartlezer).
Er is ook maar plaats voor 2 tuners (geen 4), dus met een Twin LNB (voor 1 satelliet), of een Twin LNB DUO (voor 2 satellieten) heb je genoeg.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 maa 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

philippe_d schreef:Dit weekend loopt binnen één uur af :-D
Ik weet niet dat deze ontvanger geschikt is voor TV Vlaanderen, gezien je er geen TVV CI+ module kan insteken
Whoops, moest week zijn :wink: . Oh ja, da's een goede opmerking, zal het eens navragen.
franjo schreef:Meerdere programmas tegelijk opnemen lukt alleen met een decoder met meerdere tuners: minimaal 2, liefst 3 of 4.
philippe_d schreef:Er is ook maar plaats voor 2 tuners (geen 4), dus met een Twin LNB (voor 1 satelliet), of een Twin LNB DUO (voor 2 satellieten) heb je genoeg.
De Vu+ Solo² beschikt over twee DVB-S tuners, maar zou volgens de verkooppagina op asat.nl tot 8 gelijktijdige opnames kunnen doen?
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

De Vu+ Solo² beschikt over twee DVB-S tuners, maar zou volgens de verkooppagina op asat.nl tot 8 gelijktijdige opnames kunnen doen?

Als ze op dezelfde transponder zitten, dan gaat dat.
Maar in de praktijk komt dat niet zo vaak voor.....
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 maa 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Hmm, had dan toch erbij mogen staan vind ik :nono:
Ik denk dat ik dan voor de Xtrend ET 10000 ga. Deze is uit te breiden tot 4 tuners en heeft gbit-lan.

Bedankt voor de hulp!
spoon
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2009, 20:42

Let op met die aanbieding voor xtrend 10000 want ik zie daar maar 1 tuner staan in de specificaties ,dus wil je 2,3 of 4tuners zul je die erbij moeten bestellen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toch nog een waarschuwing: volgend jaar gaat TV-Vlaanderen over naar een nieuwe codering. Waarschijnlijk zullen al de Linux ontvangers niet meer bruikbaar zijn. Ik zou dus geen grote investeringen meer doen.
Het ziet er naar uit dat de nieuwe smartcard zal gekoppeld zijn aan uw CI-module of uw TVV-settopbox. Zoals bij Telenet. Moeilijk te omzeilen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

MarkDM schreef:Toch nog een waarschuwing: volgend jaar gaat TV-Vlaanderen over naar een nieuwe codering. Waarschijnlijk zullen al de Linux ontvangers niet meer bruikbaar zijn. Ik zou dus geen grote investeringen meer doen.
Het ziet er naar uit dat de nieuwe smartcard zal gekoppeld zijn aan uw CI-module of uw TVV-settopbox. Zoals bij Telenet. Moeilijk te omzeilen.
Dat zal zo´n vaart niet lopen .
irdeto en seca hebben ook een heel lange tijd naast elkaar bestaan.
ik geloof dat irdeto voor de sd kanalen nog steeds werkt???
ci+ wordt nu al op enkele zenders gebruikt . De 2 systemen zullen naast elkaar blijven bestaan.
Steeds meer zenders zullen gebruik gaan maken van ci+ .
Met ci+ kun je problemen met opnemen, doorspoelen etc hebben , daar wordt alles door de provider bepaalt
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

raro11 schreef:Hmm, had dan toch erbij mogen staan vind ik :nono:
Ik denk dat ik dan voor de Xtrend ET 10000 ga. Deze is uit te breiden tot 4 tuners en heeft gbit-lan.

Bedankt voor de hulp!
et10000 met 4 tuners kost 369
et8000 met 3 tuners kost 239
bijna zelfde specificaties
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Opgelet!

Koop niets vooraleer je weet wat de beperkingen zijn van de TV Vlaanderen smartcards:

- oude losse Nagravision smartcard: maximum 4 willekeurige opnames tegelijkertijd op een Linux-ontvanger met softcam

- nieuwe Viaccess CI-module: maximum 2 opnames tegelijkertijd vanaf dezelfde transponder, besef goed dat VRT, Vier/Vijf en VTM op verschillende transponders zitten en niet tegelijkertijd kunnen opgenomen of bekeken worden.

Conclusie: nieuwe Viaccess CI-module = dikke miserie als je meerdere opnames wilt maken
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

vragen en rondkijken kost hier geen geld:

http://www.flandersdigital.be/satelliet ... 81p6js69f6
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 maa 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

raf1 schreef:Opgelet!
- nieuwe Viaccess CI-module: maximum 2 opnames tegelijkertijd vanaf dezelfde transponder, besef goed dat VRT, Vier/Vijf en VTM op verschillende transponders zitten en niet tegelijkertijd kunnen opgenomen of bekeken worden.
Rare zins-constructie. Wil je zeggen dat ik, met zo'n nieuwe kaart, niet 3 zenders tegelijkertijd kan opnemen?! ( Ook al zou ik 3 dvd-s tuners hebben steken )
Want twee opnames tegelijkertijd is wel écht weinig. Wat bezielt TVV toch met die limiet op te stellen?!
franjo schreef:Met ci+ kun je problemen met opnemen, doorspoelen etc hebben , daar wordt alles door de provider bepaalt
Hoe snel denk je dat ci+ geintroduceerd gaat worden?
franjo schreef:et8000 met 3 tuners kost 239
Ooh, da's wel een pak goedkoper!

In de verenigde staten zijn ze net bezig met setup-boxen verplicht te 'unlocken' ( dat een provider niet hun setup-box kan verplichten ). En, als ik het goed snap, wilt TVV dat fenomeen hier introduceren?! ( zoals Telenet/Proximus doet )

Is het eerlijk gezegd wel de moeite dat ik dan de investering maak? Zou niet binnen twee-drie jaar opnieuw hetzelfde probleem willen hebben natuurlijk!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is niet TVV die deze beperking oplegt maar de Canal+ groep (maakt deel uit van M7 Group). En aangezien TVV daar deel van uitmaakt is TVV verplicht om deze "beperking" door te voeren.
En wees maar gerust: zoals ik al her en der gelezen heb gaan vele kijkers hun abonnement opzeggen als dit er door komt. Kan evengoed (persoonlijke opinie) het begin van het einde betekenen voor TVV. Ze stellen al zo goed als niks voor qua aantal abonnees en als er dan nog een pak gaan afhaken is het best mogelijk dat voor TVV het sop de kool niet meer waard is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 maa 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Okay, maar dan nog.. Als ik het goed begrijp is het op dit moment dus niet langer mogelijk ( ik kan niet aan een oude Nagravision smartcard geraken denk ik ? ) om meer dan 2 opnames tegelijk te hebben?
Én bestaat de kans dat binnen twee jaar het gewoonweg niet langer mogelijk is om opnames gedecodeerd op te slaan en te bekijken op de pc?

Als dit klopt ( of als zelfs maar 1 van deze zaken klopt ) dan lijk het absoluut niet meer interessant :(
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

De huidige beperking gaat over 4 programma's tegelijkertijd bekijken en/of opnemen. Als je naar 1 programma kijkt kan je er nog altijd 3 opnemen. En wat je vraag over de toekomst betreft: niemand hier heeft een kristallen bol, een antwoord ga je niet krijgen.
En dat het niet meer interessant zou zijn, dat moet je voor jezelf uitmaken. Als je écht verslaafd bent aan de zooi die je via de Vlaamse televisie door de strot geramd wordt, dan kan je beter de investering niet doen. Buiten de landsgrenzen zijn er ook nog satelliet zenders waarvan de kwaliteit een pak hoger ligt (zowel beeldkwaliteit als de programma's op zich) dan de Vlaamse kwelling. Ik denk willekeurig aan het (gratis te ontvangen) aanbod van UK. Alleen al voor deze zenders blijft een sat receiver een goede investering.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Wat jij 'zooi' vindt, doet niet echt ter zake. En dat jij je gading meer vindt bij het aanbod voor de UK is fijn voor jou. Smaken verschillen nu eenmaal en het is allemaal niet zo zwart-wit. Ik kijk quasi alleen Nederlandstalige tv. Zowel uit Vlaanderen (via Stievie) als uit Nederland (via Canal Digitaal). En dat vind ik prima. Nederlandse commerciële zenders zouden naast de NPO ook gewoon bij ons in het standaard aanbod moeten zitten (en omgekeerd). Ik zeg niet dat er geen 'zooi' te zien is maar er zijn zeker programma's op al die zenders die het bekijken waard zijn.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

natuurlijk zijn er zenders bij welke het bekijken waard zijn, het probleem ligt echter bij de verplichting om abo's te betalen per land... Daar faalt Europa op grote schaal!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Jack Daniels schreef:De huidige beperking gaat over 4 programma's tegelijkertijd bekijken en/of opnemen. Als je naar 1 programma kijkt kan je er nog altijd 3 opnemen. En wat je vraag over de toekomst betreft: niemand hier heeft een kristallen bol, een antwoord ga je niet krijgen.
Neen, dat is de beperking van de oude Mediaguard-kaarten. Nieuwe klanten moeten een ontvanger of CI+ module kopen met een Viaccess-Orca-kaart die gepaard is met de ontvanger of CI+ module en dus nog meer beperkingen heeft (net als bij Telenet). Of je een tweedehands Mediaguard-kaart nog kan overnemen weet ik niet, maar die zal in ieder geval geen vijf jaar meer blijven werken. Op termijn zal iedereen toch moeten overgaan op de nieuwe Viaccess-Orca-codering.
Jack Daniels schreef:Ik denk willekeurig aan het (gratis te ontvangen) aanbod van UK. Alleen al voor deze zenders blijft een sat receiver een goede investering.
Grappig dat je dat zegt, gezien de grote hoeveelheid 'trash' dat de Britse commerciële zenders uitzenden, met reclame om het kwartier (i.p.v. om het half uur zoals bij de Vlaamse zenders). Ik denk dat jij vooral iets tegen TV Vlaanderen hebt in plaats van de Vlaamse zenders op zich.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ik vind dat Jack heel duidelijk stelt dat TVV een te kleine speler is om op te boksen tegen het duopolie. Nee, er zijn te veel vlaamse zenders. Daarenboven slagen deze er niet in om genoeg content te bieden voor een steeds groter wordende groep niet-lineairen. En DIW terug bij canvas, VTM met MV en Stievie, eindelijk kabaal in de stal :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

wied schreef:natuurlijk zijn er zenders bij welke het bekijken waard zijn, het probleem ligt echter bij de verplichting om abo's te betalen per land... Daar faalt Europa op grote schaal!

Een nl kaartje is heden legaal aan te kopen en te registreren.
Dus Europa heeft zijn werk gedaan.
Wordt natuurlijk niet aan de klok gehangen door canal nl.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb helemaal niks tegen TVV, eerder heb ik veel tegen de belabberde content van de Vlaamse zenders. En zoals ik al schreef: met de veranderingen die op til zijn gaan er veel kijkers hun abo opzeggen of niet verlengen. Ik ben trouwens altijd al heel verwonderd geweest dat een satellietplatform in België ooit op is kunnen starten gezien a) het feit dat 99% van het land voorzien is van kabel(televisie) en b) Proximus de tweede grote speler is die een veel groter marktaandeel heeft dan TVV. Het is (voor wat mij betreft) nog maar de vraag of TVV überhaupt zal kunnen blijven bestaan. Een transponder huren kost verschrikkelijk veel geld en als je publiek afhaakt, dan zou TVV wel eens in de problemen kunnen komen. Of je 1 klant hebt of 1 miljoen klanten, de huurprijs van die transponder verandert niet. Ik ken niet het exacte marktaandeel van TVV maar vergeleken met Proximus/Telenet is het de spreekwoordelijke druppel op de hete plaat.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Het grootste deel van de klanten zijn volgens mij dan ook mensen die TV Vlaanderen gebruiken in het buitenland (ook al is dat officieel niet toegestaan om auteursrechtelijke redenen). Er is ook wel een 'All-in-One' aanbod met internet en telefonie, maar echt interessant is dat toch niet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Een nl kaartje is heden legaal aan te kopen en te registreren (schrijft fendtje)

heel juist, maar dat betekent ook voor 2 abo's betalen dan...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, tot je het aanbod van CanalDigitaal hebt gezien. Kans is meer dan groot dat je meteen je TVV abonnement opzegt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb DVB Logic op mijn NAS geinstaleerd en neem daar tv uitzendingen mee op.
http://dvblogic.com/nl/
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Zo te zien is zich nu aan het voltrekken wat ik altijd voorspeld heb : doordat TV Vlaanderen de vrije keuze laat varen, verliezen ze niet alleen bestaande klanten, er zullen er nog maar weinig nieuwe bijkomen ook.
En een van de manieren waarop er bijkwamen, was via dit soort fora, enthousiastelingen die anderen warm maakten voor TV Vlaanderen, vanwege de extra mogelijkheden.
TV Vlaanderen schrapt de extra mogelijkheden, dus niemand ziet nog het nut om dit systeem aan te raden.
Veel bestaande klanten gaan mettertijd afhaken, nieuwe gaan veel moeilijker te vinden zijn.
Lijkt mij dat ze zich behoorlijk in eigen voet hebben geschoten daar.

Maar nog één ding, wat die transponder betreft.
Als Canal Digitaal (de Nederlandse grote zus van TVV, die ook tot de M7 groep behoort, en waar ook al de hardware opgedrongen wordt) wil blijven bestaan, zullen ze altijd moeten één HD, Canvas HD en Ketnet uitzenden, dus die bandbreedte zijn ze sowieso kwijt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”