Ontvangst free to air zenders ?

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik was dit weekend bij een bejaarde welke ooit een abonnement op TV Vlaanderen had (en dus nog een schotel in zijn tuin staan had) maar het abonnement opgezegd had.

Nu had ik verwacht dat je daarop nog een aantal free to air zenders zou hebben (buitenlandse) maar scannen op 3 sattelieten leverde niets op ...
Ontvangstkwaliteit werd aangeduid met een lijn van wel zo'n 20 balkjes en er was maar een half balkje van die stuk of 20 gevuld ...

Wel viel me op dat de firmware nog duidelijk het logo TV vlaanderen droeg. De afstandsbediening van de tuner (tuner merk philips) was wit zonder vermelding 'philips'. Zou dus bv kunnen dat die afstandsbediening een afstandsbediening van TV Vlaanderen nog was (en de originele philipsafstandbediening zoek is ...) ?

Wat is dus eigenlijk de technische situatie na opzegging TV Vlaanderen ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Als je een ontvanger gekocht hebt in een TVV- pack, dan gaat die volledig op zwart als de kaart niet meer geactiveerd is. Ook FTA gaat op zwart.
Computer(k)nul
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sinna schreef:Als je een ontvanger gekocht hebt in een TVV- pack, dan gaat die volledig op zwart als de kaart niet meer geactiveerd is. Ook FTA gaat op zwart.
Seriously? Komt er op neer dat je met een "goedgekeurde" ontvanger 2 keer genaaid wordt. Met elke andere ontvanger kan je, na stopzetten van je abonnement, de FTA zenders blijven ontvangen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Sinna schreef:Als je een ontvanger gekocht hebt in een TVV- pack, dan gaat die volledig op zwart als de kaart niet meer geactiveerd is. Ook FTA gaat op zwart.
En daar valt niets aan te doen (hard reset of zoiets, firmware change) ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Voor zover ik weet niet nee.
Bedenk in deze context dat die ontvangers (zwaar?) gesubsidieerd zijn vanuit TVV, maar inderdaad: bezint eer ge begint.
Ik heb indertijd een Thomson-ontvanger gehad en die was is hetzelfde bedje ziek.
Computer(k)nul
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Tiens, ik had nochtans gehoord dat als je daar een smartcard instak (ook een inactieve), dat hij dan wel beeld geeft op de FTA kanalen (hoewel het wel een smerige streek is om FTA kanalen te blokkeren als er geen betalende smartcard inzit).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Dan zou ik mijn Thomson eens terug moeten aansluiten. Als het goed is, zit de inactieve kaart erbij.
Ik ben van TVV weggelopen op het ogenblik dat SNOW zijn intrede deed. Na het opdoeken van SNOW ben ik vlot overgestapt naar Scarlet Trio.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”