sky nieuwe digicorder 12 TV tuners + UHD + 4 programma's opn

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

iets anders dan die telenet digicorders... :eek:

http://www.whathifi.com/news/sky-q-prom ... e=20151118
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

There's no word on pricing - we wouldn't expect these boxes or the new Q service to be cheap
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is ondertussen genoegzaam bekend dat je voor vooruitgang, op alle vlakken, in het buitenland moet zijn. Hier in België staan we op vele vlakken nog in de Middeleeuwen en als het van bepaalde personen/organisaties/politici afhangt willen ze dat liefst zo houden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

The main Sky Q box has a whopping 12 TV tuners and is capable of recording four programmes at once.
Dit is een mop?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

sardonis schreef:
The main Sky Q box has a whopping 12 TV tuners and is capable of recording four programmes at once.
Dit is een mop?
Nee, dit is vooruitgang.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Je begrijpt de ironie duidelijk niet...

Om 4 programma's tegelijk op te nemen heb je toch geen 12 tuners nodig maar maximaal 4.

Niet minimaal 4, aangezien er 4 verschillende zenders in 1 mux kunnen zitten die je bvb al met 1 tuner kan opnemen...


Tenzij men bijvoorbeeld voor 4K opnames, meerder tuners nodig heeft wat me trouwens zou verwonderen aangezien ik perfect een 4K opname maken met 1 dvb-s tuner van het UHD test kanaal van Astra.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik heb daar vroeger nog eens iets over gelezen, ik denk dat ADB, dat de Telenet boxen maakt, ook zoiets heeft.
Die 12 tuners, dienen niet alleen voor op te nemen of te kijken.
De bedoeling is, dat als je zapt van zender A naar zender B, en zender B staat bijv. op een andere transponder / mux, dat tuner 2 dan al naar daar gezapt is.
Met bijv. 4 tuners die je daarvoor reserveert kun je dan zonder vertraging van de ene naar de andere zender zappen als je in volgorde door je zenderlijst loopt.
Dan worden er nog een paar tuners voorbehouden, voor als je wilt streamen naar een andere kamer, enz.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jack Daniels schreef: Nee, dit is vooruitgang.
Je kan zo negatief zijn als je wil, maar met Proximus TV kan je in de Cloud ook 4 streams tegelijkertijd opnemen.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

ProximusTV geeft dan ook wel het slechtste beeld wat er is.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

boulder schreef: Dan worden er nog een paar tuners voorbehouden, voor als je wilt streamen naar een andere kamer, enz.
Inderdaad, de meerdere tuners dienen waarschijnlijk hiervoor; er is ondermeer 1tuner per externe box en 1 tuner per aangesloten tablet nodig.

Met CI+ en de moderne encryptieverhalen die ze voor 4k UHD zullen toepassen is het hoogstwaarschijnlijk gedaan om met slechts 1 tuner meerdere zenders tegelijk te decoderen (ongeacht of ze op dezelfde transponder zitten). Ik vermoed dat we meer van die multituner-stbs zullen tegenkomen. Het gebruik van een STB als server is niet eens zo een slecht idee.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Niets nieuw. De VU+ Solo 4K heeft ook zulke Full Band Capture-tuners. Met twee coaxkabels naar de schotelantenne en speciale Unicable LNB's krijg je dan alle transponders tegelijkertijd binnen op je ontvanger. Het is daarna gewoon een kwestie van de ontvanger uit te rusten met voldoende DVB-S2-demodulators. In de VU+ Solo 4K zitten er 8, in de Sky Q blijkbaar 12.

Je hebt dan effectief 8 of 12 willekeurige transponders die je tegelijkertijd kan bekijken, tenminste als de losse smartcard van de provider dit toelaat en daar loopt het volledig fout natuurlijk.
De Sky Q kan vanzelfsprekend 12 versleutelde Sky-kanalen tegelijkertijd decoderen, maar Sky verhindert dat er 8 kanalen tegelijkertijd worden gedecodeerd met een losse smartcard in de VU+ Solo 4K.
Dit is dan ook flagrante concurrentievervalsing en een product als Sky Q zou dan ook nooit op de markt mogen komen wanneer concurrenten als Vu+ met gelijkaardige toestellen geen toegang meer krijgen tot de Sky-kanalen.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

De techniek is alles behalve nieuw, maar als het officieel bestaat en ondersteund wordt dan is er geen reden meer om voor een linux decoder te gaan, tenzij uit principe.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

AnD schreef:ProximusTV geeft dan ook wel het slechtste beeld wat er is.
Beeldkwaliteit is toch beter dan van Telenet.
Vooral de HD zenders.
Onafhankelijke onderzoeken hebben dit al uitgewezen, en nu ik tijdelijk beide providers heb, heb ik het nu zelf ook al eens getest en ook zo ondervonden.

Tov satelliet kan ik niet oordelen.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Welke onderzoeken zijn dat ? Die zou ik eens graag willen zien.
Alsook welke labo's hebben het uitgevoerd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wil je HD in zijn volle glorie zien, dan ben je aangewezen op satelliet ontvangst en dan met name de Britse zenders zoals BBC. Schitterende kwaliteit in real HD mét een hoge bitrate, iets waar TN en Proximus nog een serieus puntje aan kunnen zuigen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

AnD schreef:Welke onderzoeken zijn dat ? Die zou ik eens graag willen zien.
Alsook welke labo's hebben het uitgevoerd.
Zal het eens opzoeken voor je (alhoewel je vast zelf ook wel kunt googlen).

Ik weet nog dat ik dit onderzoek heb kunnen inzien indertijd toen ik nog vaak in de VRT aanwezig was (het onderzoek lag in de VRT).
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je zulke beweringen geeft kan je toch beter in de toekomst een bron vermelden. Het beste beeld dat ik tot hiertoe heb gezien is nog steeds satelliet TV en Netflix/youtube 4K.
Verschil in kwaliteit tussen proximus TV en Telenet TV is heel heel klein geworden. Daar heeft Px een zeer mooie inhaalbeweging gemaakt. Als ik ooit een eigen huis heb dan denk ik toch ook richting satelliet te gaan. Vorige keer bij iemand geweest die meerdere koppen en kabels had, crimineel wat die mens kon.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

blaatpraat schreef:
AnD schreef:Welke onderzoeken zijn dat ? Die zou ik eens graag willen zien.
Alsook welke labo's hebben het uitgevoerd.
Zal het eens opzoeken voor je (alhoewel je vast zelf ook wel kunt googlen).

Ik weet nog dat ik dit onderzoek heb kunnen inzien indertijd toen ik nog vaak in de VRT aanwezig was (het onderzoek lag in de VRT).
Voorlopig heb je je naam niet gestolen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

http://www.whathifi.com/news/sky-q-what ... e=20151120

Sky Q Silver box
Ultra HD ready
2TB storage (1.7TB for customer use)
12 tuners (3 are dormant for now); can record four live shows while watching a fifth
2 x HDMI 1.4b out (to be updated for Ultra HD), 2 x USB 2.0, optical audio, Ethernet, wireless
Wireless, Bluetooth
Dolby Digital over HDMI or optical
Supports simultaneous viewing on two tablets
Supports simultaneous viewing on up to two Q Mini boxes
Powerline (only compatible with Sky products)
Matt black and mirror silver finishes

The big one: Sky Q price. We don't feel we're sticking our necks out when we say it won't be cheap. While this is Sky's "next generation" product, more immediately it will sit as a premium option, which seems fair considering the extra functionality on offer.

Sky currently offers six bundles, ranging in price from £20 per month to £75 per month depending on which channels you want (Sky Movies and Sky Sports being the real premium options). The Sky+ HD 2TB box costs £249 (the Sky+ HD 1TB box is £199), though you get it free as a new customer. It launched for £300 in 2012, so it's pretty much held its price.

We'd imagine Sky Q will require a premium both in terms of hardware and monthly outlay. £10 per month extra for each bundle and closer to £400 for the main Sky Q and Q Silver boxes perhaps?


Read more at http://www.whathifi.com/news/sky-q-what ... WmC00zC.99
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”