Zo stelt "Jack Daniels" het volgende (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 15#p536170)
In hoeverre telt dit? Ik heb een appartement gekocht in een blok met 12 appartementen. In de verkoopovereenkomst staat duidelijk dat de beheerraad (de bewoners dus) heeft overeengekomen dat er geen schotel mag geplaatst worden (alle appartementen moeten ook overigens er hetzelfde uitzien, dus witte ruitgordijnen als je deze hangt etc...als iemand een zonneluifel plaatst, mag hij kiezen de welke, iedereen die volgt moet hetzelfde kleur nemen en dergelijke zever).Eigenaar van huurhuis kan niet verbieden dat je een schotel plaatst, hij kan wel verbieden dat je beschadigingen aanbrengt (onder de vorm van gaten boren voor keilbouten om de schotel vast te zetten). Plaats een tegelstatief met 4 dals in, paar spankabeltjes rond de horizontale buis van het statief en je zit gebeiteld.
Dit zou in principe willen zeggen dat indien ik het appartement verhuur en in de overeenkomst plaats dat een schotel niet mag, de verhuurder dit toch kan doen, waarna ik ga botsen met de beheerraad. Klopt dit?