Satteliet <=> TN DTV

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik ben, zoals velen een afweging TN DTV of TVV aan het maken. Maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
Er zijn zoveel termen (satteliet setup dan), toestellen en andere waardoor je er als "leek" niet veel van snapt.
Persoonlijk neig ik meer naar satteliet dan naar TN DTV.

Ik zou graag hebben dat de opstelling het volgende kan:
-mogelijkheid tot opnemen van een programma (met EPG!) en ondertussen een ander programma bekijken (zoals met een good 'ol VCR)
-EPG dus
-eventueel time shiften, maar das geen must.


Graag had ik het pakket van TVV genomen, omdat ik dan geen kabelabo meer moet hebben.

Wat heb ik hier nu allemaal voor nodig ?

Moet ik een reciever hebben met dual tuner en een schotel met dual LNB om het simultaan bekijken en opnemen van programma's mogelijk te maken ? Of is dit niet nodig ?

Bestaan er ATM recievers met ingebouwde HD's ? Opnemen naar een windows share zie ik niet echt zitten. Een externe HB met USB aansluiting kan evt nog.

Bedankt

StarWing
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Een gelijkaardige vraag werd al meermaals gesteld. Zie hier
Misschien is je vraag dan al deels beantwoord.

Greetz,

:wink:
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een deel wel ja.
Elke zichzelf respecterende reciever heeft vermoed ik wel EPG aan boord.

Maar de info over ingeboude HD en mogelijkheid tot simultaan kijken en opnemen vind ik niet direct terug.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

StarWing schreef:Elke zichzelf respecterende reciever heeft vermoed ik wel EPG aan boord.
Naar het schijnt is de EPG data van TVV heel onvolledig ?
StarWing schreef:Maar de info over ingeboude HD en mogelijkheid tot simultaan kijken en opnemen vind ik niet direct terug.
Probleem is dat ze er ook amper zijn...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

r2504 schreef:
Naar het schijnt is de EPG data van TVV heel onvolledig ?
Neen hoor, je moet wel opletten dat je een ontvanger hebt met mhw-EPG dit is namelijk de techniek die er gebruikt word.
Heb je dit niet kan je maar 2 uren verder kijken in de EPG...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

prodata schreef:Neen hoor, je moet wel opletten dat je een ontvanger hebt met mhw-EPG dit is namelijk de techniek die er gebruikt word.
Heb je dit niet kan je maar 2 uren verder kijken in de EPG...
Weer wat slimmer geworden se... en voor de hardware blijkt de DreamBox 8000 ook enkele grote gaten op te vullen.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

r2504 schreef:Weer wat slimmer geworden se... en voor de hardware blijkt de DreamBox 8000 ook enkele grote gaten op te vullen.
Idd. Ik was van plan een 7025 te kopen maar ik denk dat ik nog ff ga wachten. :)
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

andy-dsl schreef:
r2504 schreef:Weer wat slimmer geworden se... en voor de hardware blijkt de DreamBox 8000 ook enkele grote gaten op te vullen.
Idd. Ik was van plan een 7025 te kopen maar ik denk dat ik nog ff ga wachten. :)
Hou er wel rekening mee dat je minimaal 750€ voor deze ontvanger gaat mogen betalen, hiermee zal de DM8000 de duurste ontvanger op de markt worden... !
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

prodata schreef:
andy-dsl schreef:
r2504 schreef:Weer wat slimmer geworden se... en voor de hardware blijkt de DreamBox 8000 ook enkele grote gaten op te vullen.
Idd. Ik was van plan een 7025 te kopen maar ik denk dat ik nog ff ga wachten. :)
Hou er wel rekening mee dat je minimaal 750€ voor deze ontvanger gaat mogen betalen, hiermee zal de DM8000 de duurste ontvanger op de markt worden... !
Dat wel. maar anders moet ik mijn zuurverdiende centen in mijn vriendin steken :) Heb toch nog ff tijd om te sparen :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

prodata schreef:Hou er wel rekening mee dat je minimaal 750€ voor deze ontvanger gaat mogen betalen, hiermee zal de DM8000 de duurste ontvanger op de markt worden... !
Je vergeet de TN Digicorder... met Flexview is die zelfs NOG duurder !
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Stoefers :lol:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

prodata schreef:
andy-dsl schreef:
r2504 schreef:Weer wat slimmer geworden se... en voor de hardware blijkt de DreamBox 8000 ook enkele grote gaten op te vullen.
Idd. Ik was van plan een 7025 te kopen maar ik denk dat ik nog ff ga wachten. :)
Hou er wel rekening mee dat je minimaal 750€ voor deze ontvanger gaat mogen betalen, hiermee zal de DM8000 de duurste ontvanger op de markt worden... !
Van wat ik van dat ding al gezien heb gaat dat elke € waard zijn denk ik.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Deej_1977 schreef:
prodata schreef:
andy-dsl schreef:
r2504 schreef:Weer wat slimmer geworden se... en voor de hardware blijkt de DreamBox 8000 ook enkele grote gaten op te vullen.
Idd. Ik was van plan een 7025 te kopen maar ik denk dat ik nog ff ga wachten. :)
Hou er wel rekening mee dat je minimaal 750€ voor deze ontvanger gaat mogen betalen, hiermee zal de DM8000 de duurste ontvanger op de markt worden... !
Van wat ik van dat ding al gezien heb gaat dat elke € waard zijn denk ik.
true
Boolean answer = yes
1
;)
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ondertussen eens bij altsat binnengesprongen en meer info gevraagd :)

Maar nu. Ik heb hier een kompas liggen en heb eens gekeken.. Maar mijn dak staat aan de zuidkant en dus pal in de weg.
Ik heb wel een plat dak waarop ik evt de schotel kan zetten.

Bestaat er een manier om te testen of ik uberhaupt wel ontvangst ga kunnen hebben ? (met een of ander toestelleke ofzo ?)
Heb daarnet met een lat en een gradenboog aan de slag geweest, maar das ni handig :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

StarWing schreef:Heb daarnet met een lat en een gradenboog aan de slag geweest, maar das ni handig :)
Is nochtans niet moeilijk hé... teken je huis en opstelling gewoon in verhouding op een stukje papier, en mist je gradenboog kan je makkelijk een lijntje trekken en zien of het "door" je dak moet of niet.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”