TV Vlaanderen: wel of niet?

Tricolores
Starter
Starter

TV Vlaanderen: wel of niet?

Berichtdoor Tricolores » 1 week 3 dagen 4 uur geleden (19 Mei 2017, 07:56)

Beste mede-forummers,

Op dit moment ben ik klant bij Telenet (Whop) maar ik ben de prijsverhogingen beu. Ik vind dat ik te veel betaal en ben dan ook beginnen kijken voor alternatieven.

TV Vlaanderen is daarbij zeker een optie (Internet + TV).
De vraag is echter: Kunnen jullie dit aanbevelen? Op welk budget moet ik rekenen om alles in orde te brengen en welk tarief is er netto maandelijks van toepassing?

Hoe zijn de ervaringen?

Alvast bedankt!
Tricolores

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1244 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 222 keer

Re: TV Vlaanderen: wel of niet?

Berichtdoor raf1 » 1 week 3 dagen 2 uur geleden (19 Mei 2017, 09:37)

Tricolores schreef:Op welk budget moet ik rekenen om alles in orde te brengen en welk tarief is er netto maandelijks van toepassing?

• installatie met opnamemogelijkheid: 500 euro ==> schotelantenne, multifeedhouder, LNB's, spanbandjes, muurbevestiging, coaxkabel, F-connectoren, DiSEqC-switch, TV Vlaanderen CI+module of tweedehands TV Vlaanderen Seca smartcard + Linux-ontvanger
  • netto maandelijks: 48,95 euro/maand met het kleinste zenderpakket
  • éénmalige activeringskosten: 49,95 euro voor de smartcard of CI+module, 50 euro voor de internetverbinding

Informatiefiches met de tarieven vind je op: https://www.tv-vlaanderen.be/klantenser ... orwaarden/

Tricolores schreef:Hoe zijn de ervaringen?

Ik ben bijna 5 jaar klant voor tv met een eigen schotelinstallatie die ik zelf heb geïnstalleerd en onderhoud.
Ik heb geen ervaringen met de klantendienst van TV Vlaanderen, ik krijg jaarlijks een factuur, ik betaal en het tv-signaal werkt altijd. De uptime van hun tv-signaal is alvast véél beter dan bij Telenet dat op een periode van 5 jaar toch gemiddeld een paar avonden down gaat.
Viavia hoor ik wel dat de klantendienst van TV Vlaanderen zeer slecht is.

road rebel
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer

Berichtdoor road rebel » 1 week 3 dagen 2 uur geleden (19 Mei 2017, 09:51)

Bij telenet huur je alles vermoed ik.

Bij TVVlaanderen zal je een deel van de hardware moeten aanschaffen en zelf installeren of laten installeren, waardoor je afschrijving op 2/3jaar in perspectief zal moeten brengen. Pas als je dat per maand deelt zal je kunnen vergelijken, maar het zou me verbazen dat je goedkoper zou uitkomen, maar ik zou zeggen: reken het zelf eens uit.

Op de store van TVVlaanderen heb je de prijzen van hun kits.
All in one light: 48,95€/maand
HDTV set: 199€ (369€ indien je wilt opnemen)
Activeringskosten: 99,95€

Met een afschrijving van 3 jaar kom je dus uit op:
57,25€/ maand (61,95€/maand als je wilt opnemen)

Uiteraard zal TVV, net zoals elke andere provider, ook prijsverhogingen toepassen. Reken een 2-3%/jaar als je wilt meegaan met de indexatie, maar 5% als er ook "upgrades" komen in jouw aanbod.

Los van de prijs hangt het ook af wat je zoal doet met jouw internet en TV. Neem je op? Kijk je op tablet of uitgesteld? Pauzeer je wel eens tijdens een programma? Heb je speciefieke voorkeuren of eisen qua zenders? Bij welke provider ben je nu voor mobiele telefoon?

Het internet van TVV is VDSL2, als VDSL2 een vlotte verbinding heeft bij jou thuis je kan dus evengoed kijken naar Scarlet trio (39€/ maand +99€ activatie, oftewel 41,75€/ maand met afschrijving op 3 jaar en een decoder die kan opnemen), of een proximus pack (familus is 74,95€/maand, oftewel 70,78€/maand als je de huidige promotie rekent en de gratis activatie, je hebt er een decoder die kan opnemen en netflix als ik mij niet vergis, wens je geen netflix, dan wordt jouw pack verlaagd naar 62,83€/maand, of zelfs 55€/maand in de goedkopere Proximus internet+TV pack).

Daarnaast kan je ook zonder moeite overstappen van Telenet naar Orange (57€/maand, met decoder die kan opnemen, gebruik makend van gratis activatie en inclusief een GSM abonnement "kolibri"). Kwaliteit orange internet en tv is equivalent met telenet.
Tot slot kan je ook splitten, ttz. EDP net ( 34,95€/maand) met modem los (99€) en activatie (50€) en telenet TV only (25,90€/maand). In totaal betaal je -met afschrijving op 3 jaar- 64,99€/maand.

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 135 keer
Recent bedankt: 3 keer

Berichtdoor boulder » 1 week 1 dag 21 uur geleden (20 Mei 2017, 14:56)

Ik kan TV Vlaanderen, vanwege de vele verborgen kosten, niet aanbevelen.
Men spreekt altijd over "investering die moet afgeschreven worden", maar er lijken altijd weer nieuwe investeringen nodig.
Toen TV Vlaanderen startte (in juni 2016 officieel) zaten ze op één satelliet (Astra 1, 19.2°E), later begonnen ze met HD, en dan moest iedereen plots ook op Astra 3 kunnen (23.5°E).
Dat betekende dus extra hardware investeringen.
Ondertussen zitten bijna al hun zenders op 23.5°E.
Er was ook de omschakeling naar MPEG4 (H.264), iets wat weliswaar alle leveranciers hebben gedaan.
Maar goed, als je maar een heel klein beetje goedkoper af bent per maand, en je hoge instapkost moet terugverdienen, en er komen altijd voort nieuwe investeringen, dan ga je nooit winst doen.
Er is ook nog het gedoe met smartcards en coderingen.
Oorspronkelijk was het een rood/zwarte kaart met SECA2 codering.
Die bleek niet veilig genoeg, en dus moest iedereen een nieuwe kaart, waar gevraagd werd een bijdrage voor te betalen...
Daarna kwamen er zenders bij die enkel en alleen met een witte module te bekijken waren.
Ondertussen is er weeral een nieuw module, de Viacess Orca module waar ook weer bepaalde zenders mee opengaan, die op een andere manier niet opengaan.
Voor de duurdere paketten geldt dat bepaalde zenders alleen via internet te bekijken zijn, dus je moet daarvoor al internet hebben, en liefst zonder limiet.
Er werden ook Waalse zenders (RTL-TVi, La Une, La Deux) toegevoegd, maar die zijn nu onlangs verhuisd naar de Hotbird satelliet, dus als u die had, kon u meteen weer investeren in extra hardware.

En dan de prijsstijgingen zelf.
Het is een serieuze misvatting te denken dat Telenet altijd maar duurder wordt, en TV Vlaanderen niet.
In juni 2016 werd TV Vlaanderen gelanceerd.

Prijs : 8,95€/maand (bron : onder andere hier, maar er zijn vele bronnen : http://www.interactieve-digitale-tv.be/product_info.php?products_id=327)
De huidige prijs is : 14,90€/maand.
Dat is dus een prijsstijging van meer dan 66%.

Als we de prijs van Telenet nemen in dezelfde periode, dan was er een verhoging in augustus van 2006, waaruit we de prijs ervoor kunnen berekenen (bron : http://www.interactieve-digitale-tv.be/product_info.php?products_id=393).
Dan komen we uit op 11,4725€/maand
Tegenwoordig is dat 16,90€/maand
Dat is dus een prijsstijging van meer dan 47%.

Kortom, in dezelfde periode is TV Vlaanderen duidelijk veel meer in prijs gestegen dan Telenet.
Daarbij heb je bij TV Vlaanderen veel meer extra kosten gehad aan : extra LNB voor Astra3 (23.5°E), nieuwe decoder (vanwege MPEG4), nieuwe smartcard en CI module, internet (om bepaalde zenders te hebben die je anders kwijt was), extra LNB voor Hotbird (13°E) bij de duurdere pakketten.
Tegelijk is het zo dat wat begon met een basispakket bij TV Vlaanderen, een Basic Lite geworden is.
Dat betekent dat veel interessante zenders naar duurdere pakketten gegaan zijn.
Je kunt het Basic Lite pakket van TV Vlaanderen dan ook moeilijk vergelijken met het basispakket van Telenet.
Dat laatste bevat heel veel HD zenders, bevat de Franstalige zenders, bevat de meeste Vlaamse zenders in HD, terwijl die bij TV Vlaanderen vaak ontbreken, of in SD zijn.
Het zou correcter zijn, om Basic van TV Vlaanderen te vergelijken met het basisaanbod van Telenet.
Maar dan zit je bij TV Vlaanderen op 17,90€/maand, wat al een euro duurder is dan het basisaanbod van Telenet...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

9livesuni
Member
Member
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

Berichtdoor 9livesuni » 1 week 1 dag 16 uur geleden (20 Mei 2017, 19:38)

Tina meisje,

Nog geen 3000 Bfr voor bellen televisie en internet veel vinden en niet het minste besef hebben wat er op de markt speelt.

Enkel switchers en de deeleconomie zullen het goedkoper doen maar ook zij zullen niet gespaard blijven van prijsstijgingen.

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 135 keer
Recent bedankt: 3 keer

Berichtdoor boulder » 1 week 1 dag 2 uur geleden (21 Mei 2017, 09:38)

Ik wil er ook op wijzen dat er vanaf juli een nieuwe satellietaanbieder bijkomt : Joyne (http://mailchi.mp/e67417f838f2/joyne-lanceert-in-juli-2017).
Of die enkel voor Nederland of ook voor Vlaanderen interessant is en of die hier ook zal aangeboden worden moet nog blijken.
Die aanbieder richt zich in de eerste plaats op de kampeerders (wat in Nederland een stuk populairder is dan in Vlaanderen).
Zij gaan een pakket aanbieden op een heel andere satelliet : op Eutelsat 9°E.
Het voordeel van die satelliet is dat je een enorme bereikbaarheid hebt over heel Europa, en zelfs tot ver daarbuiten, zeker in vergelijking met de Astra3 (23.5°E) die TV Vlaanderen gebruikt, die al problemen geeft als je in Spanje of Portugal zit.
Je zou in Nederland (dus ook in Vlaanderen) al met een 45cm schoteltje een goede ontvangst moeten hebben.
De nieuwe aanbieder richt zich in de eerste plaats op Nederland, dus de vraag is of er Vlaamse zenders in hun pakket zullen zitten.
Er zijn nog weinig details bekend, maar ik zou zeggen, als je nu nog wilt instappen zou ik toch eerst eens wachten op de lancering van die nieuwe aanbieder, om te zien of die je niet meer interesseert dan TV Vlaanderen.
Als die aanbieder een succes wordt, zou het mij ook niet verwonderen dat TV Vlaanderen en Canal Digitaal (de Nederlandse grote broer van TV Vlaanderen) toch wat meer hun best zullen moeten doen om hun klanten te behouden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

Goztow
Administrator
Administrator
Bedankt: 567 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1037 keer

Berichtdoor Goztow » 1 week 1 dag 2 uur geleden (21 Mei 2017, 09:45)

Tricolores schreef:Beste mede-forummers,

Op dit moment ben ik klant bij Telenet (Whop) maar ik ben de prijsverhogingen beu. Ik vind dat ik te veel betaal en ben dan ook beginnen kijken voor alternatieven.

TV Vlaanderen is daarbij zeker een optie (Internet + TV).
De vraag is echter: Kunnen jullie dit aanbevelen? Op welk budget moet ik rekenen om alles in orde te brengen en welk tarief is er netto maandelijks van toepassing?

Hoe zijn de ervaringen?

Alvast bedankt!
Tricolores

Kan je eens verduidelijken wat je noden zijn aan telecom dan kunnen wij correct inschatten welk pakket het best bij je past.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Terug naar “Satelliet TV (TV Vlaanderen, Telesat)”